w202 viimasuoja

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

w202 viimasuoja

Viesti Kirjoittaja rubE »

Onko kukaan tehnyt itse viimasuojaa maskin sisäpuolelle? Löytyiskö keltään sapluunaa tms ja vinkkejä mistä materiaalista se kannattaisi tehdä? Tai sitten oletteko mistä tilanneet viimasuojan itsellenne? Pikaisen googlailun jälkeen ei löytynyt ainakaan valmista sapluunaa , w203 kyllä löytyi heti sapluuna viimasuojalle.
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: w202 viimasuoja

Viesti Kirjoittaja tomant »

Jos kone käy kylmänä, tarkista termostaatti. Ainakin C200-bensakoneella termostaatti pitää koneen sopivan lämpöisenä ilman jäähdyttimen peittämistä.

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
rubE
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 46
Liittynyt: Su 09.11.2014 22:37

Re: w202 viimasuoja

Viesti Kirjoittaja rubE »

tomant kirjoitti:Jos kone käy kylmänä, tarkista termostaatti. Ainakin C200-bensakoneella termostaatti pitää koneen sopivan lämpöisenä ilman jäähdyttimen peittämistä.

tomant
Termostaatit on kunnossa sekä webasto. Kummatkin laitettu kuntoon ennen talven tuloa. Ei vain yksinkertaisesti jaksa enää -25/-30c kohilla pysyä lämmöt yli kuudenkympin jos ei aja matka-ajoa n80kmh tuntinopeutta.
Ja tuottahaan nuo bensakoneet aivan erinlailla hukkalämpöä verrattuna näihin cdi koneisiin.

Outoa muuten että se letku joka menee termostaatilta suoraan paisuntasäiliöön on tulikuuma ja muut letkut kylmiä. Miksi sen pitää päästää siittä kaikki lämpö suoraan paisuntasäiliöön?
Avatar
anlassen
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: To 20.06.2013 18:40

Re: w202 viimasuoja

Viesti Kirjoittaja anlassen »

Minä olen tehnyt w211 viimasuojan varaosaliikkeestä ostanut mustaa kumimattoa olisko se ollut roiskekumimattoa saa ostaa haluamansa pitkän palan pahvista tein kaavan maskin sisäpuolelle kumiin reijät ja nippusiteellä maskiin
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13277
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: w202 viimasuoja

Viesti Kirjoittaja karra »

rubE kirjoitti:
tomant kirjoitti:Jos kone käy kylmänä, tarkista termostaatti. Ainakin C200-bensakoneella termostaatti pitää koneen sopivan lämpöisenä ilman jäähdyttimen peittämistä.

tomant
Termostaatit on kunnossa sekä webasto. Kummatkin laitettu kuntoon ennen talven tuloa. Ei vain yksinkertaisesti jaksa enää -25/-30c kohilla pysyä lämmöt yli kuudenkympin jos ei aja matka-ajoa n80kmh tuntinopeutta.

Outoa muuten että se letku joka menee termostaatilta suoraan paisuntasäiliöön on tulikuuma ja muut letkut kylmiä. Miksi sen pitää päästää siittä kaikki lämpö suoraan paisuntasäiliöön?
Oma C180, riittää hyvin lämpöä ihan kaupunkiajossakin, nousee normaaliin. Minulla ei ole tuota paisuntasäiliötä ollenkaan :D
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Re: w202 viimasuoja

Viesti Kirjoittaja M.K »

rubE kirjoitti:
tomant kirjoitti:Jos kone käy kylmänä, tarkista termostaatti. Ainakin C200-bensakoneella termostaatti pitää koneen sopivan lämpöisenä ilman jäähdyttimen peittämistä.

tomant
Termostaatit on kunnossa sekä webasto. Kummatkin laitettu kuntoon ennen talven tuloa. Ei vain yksinkertaisesti jaksa enää -25/-30c kohilla pysyä lämmöt yli kuudenkympin jos ei aja matka-ajoa n80kmh tuntinopeutta.
Ja tuottahaan nuo bensakoneet aivan erinlailla hukkalämpöä verrattuna näihin cdi koneisiin.

Outoa muuten että se letku joka menee termostaatilta suoraan paisuntasäiliöön on tulikuuma ja muut letkut kylmiä. Miksi sen pitää päästää siittä kaikki lämpö suoraan paisuntasäiliöön?
Se paisunsäiliöön menevä pienempi letku on nestekierrossa vasta termostaatin jälkeen. Eli jos se lämpiää, on termostaatti auki ja normaali tilanteessa pitäisi myös ylävesiletkun olla lämmin. Jos ylävesiletku ei ole lämmin, niin nestekierrossa termostaatin jälkeen on jotain ongelmaa...
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Avatar
t.p.k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 70
Liittynyt: Ma 24.02.2014 21:14
Paikkakunta: Oulu

Re: w202 viimasuoja

Viesti Kirjoittaja t.p.k »

Maskin viimasuojan tein itselle vanhasta sisätilan kumimatosta.
Ensin mallasin ulkopuolelle ja leikkasin suurinpiirtein sopivan kokoisen. Sitten sisäpuolelle mallaus ja istui hyvin kerrasta :shock: Tuulilukon vivulle myös sopiva kolo leikata. Tämän jälkeen rekiä porailin sopivin välein, sitten nippusiteet reijistä ja maskin ripoihin kiinni.
Hyvin yksin kertainen ja nopea tehdä. Tarvikeet oli Sakset, kumimatto, nippusiteet ja porakone+terä.
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: w202 viimasuoja

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

karra kirjoitti:
rubE kirjoitti:
tomant kirjoitti:Jos kone käy kylmänä, tarkista termostaatti. Ainakin C200-bensakoneella termostaatti pitää koneen sopivan lämpöisenä ilman jäähdyttimen peittämistä.

tomant
Termostaatit on kunnossa sekä webasto. Kummatkin laitettu kuntoon ennen talven tuloa. Ei vain yksinkertaisesti jaksa enää -25/-30c kohilla pysyä lämmöt yli kuudenkympin jos ei aja matka-ajoa n80kmh tuntinopeutta.

Outoa muuten että se letku joka menee termostaatilta suoraan paisuntasäiliöön on tulikuuma ja muut letkut kylmiä. Miksi sen pitää päästää siittä kaikki lämpö suoraan paisuntasäiliöön?
Oma C180, riittää hyvin lämpöä ihan kaupunkiajossakin, nousee normaaliin. Minulla ei ole tuota paisuntasäiliötä ollenkaan :D
Tässä ollut varsin w202 painotteinen viikonloppu ja nyt kun se lopulta armahti minut ja suostui pysymään käynnissä, niin lämmöt ei nouse, kun +60C ehkä parhaimmillaan nippa nappa (asteikkohan on tarkka kuin mikä :lol: ) <+70C => ? Termostaattikauppaan???

W210 lämpiää sinne +80C sekä siihen jameloin pahvin. Ei se kai mitään suurta auta mutta pitänee ajoviiman pois "syyläriltä". Ja onhan se varsin edullinen ja slaavilaiseen kulttuuriin sopiva ratkaisu. Mukava noutaa vodkaa ja suolakurkkuja berjozkasta :lol:

Niin bensaa tässä poltetaan.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Avatar
juu-zo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 779
Liittynyt: Ke 14.05.2008 09:27
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: w202 viimasuoja

Viesti Kirjoittaja juu-zo »

Kovasti kaikki puhuu että pitäisi ehjillä termostaateilla lämmät nousta helposti 80 asteen tuntumaan. Itse vaihtelin viime syksynä molemmat termostaatit ja silti yli -15 asteen pakkasissa jos köröttelee 80km/h vauhtia niin alkaa olemaan tiukkaa lämpöjen nousu. Saman homman huomasin tänä talvena. Pahvi maskin taakse ja nyt päästään perus maantievauhdeissa sinne 80 asteen päälle. Moottoritiellä on helpompi saada lämmöt nousuun kun kierroksia saa koneeseen enemmän. Eli ainakin tuo cdi kone vaatii suojaa keulille jos haluaa, että lämmöt saa järkevästi nousuun.
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92

Respect is not given it is taken!
Vastaa Viestiin