Diesel w123 kesäkäyttikseksi

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
-jokke-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 03.11.2010 18:03

Diesel w123 kesäkäyttikseksi

Viesti Kirjoittaja -jokke- »

Haaveissa olisi saada enskesäksi 300d sedan käyttöautoksi..
Mitä näistä olis hyvä tietää ennenku laittaa nimeä paperiin? Auto olisi toki tarkoitus pilata alustalla/vanteilla joten korinvaihto-autokin sopisi eikä mr statusta tarvi.

Useampi tonni lienee pakko olla valmis investoimaan, mutta kumminkin mahd. "valmiiseen pöytään" pitäisi päästä kun projekteja on jo nurkat pullollaan.

Korit varmasti mersunomaisesti monesti pehmeitä, mitkä ovat ns. pahimmat paikat?
Entä tekniikka? Onko nelivaihteinen 100-120 vauhdissa toivoton? Onko automaatin ja manuaalin kulutuksessa kuinka suuri ero ja tappaako automaatti kaiken luonteen väkivahvasta vitoskoneesta?

Ylipäätään kaikki tieto/kokemus näistä tervetullutta että tietää autoa katsomaan mentessä jo että mihin hyvä kiinnittää huomiota..
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5246
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Diesel w123 kesäkäyttikseksi

Viesti Kirjoittaja S202 »

Ne ruosteet ruosteet. Jos ne ei haittaa itseä eikä katsastusta niin eihän siinä sitten, mutta jos haittaa niin onhan ne tympeitä korjata. Koita tähyillä akun alle, sekä käännä etupyörät vinkkeliin että pääset tarkastelemaan sitä kohtaa siinä mistä jarruputki ja tunnistinjohto tulee läpi. Jos siitä alapuolelta on suojamassa haljennut ja pukannut ruostetta läpi, niin alla on vähintään nyrkin kokoinen reikä. Katso myös lattiamattojen alle, jos etumaton alla oleva äänieriste on lähtenyt irtoamaan, on tulipellissä reikä ja vettä tullut sisälle. Jos ei vettä ole tullut niin se on tiukasti kiinni pohjassa. Äänenvaimentimen puolella pitkittäispalkki on varmaan yks helpoiten ruostuva paikka. Sitten siitä takajousikupista helmaan menevä palkki ruostuu myös herkästi, lähtee niistä typeristä pohjaanlyöntikumien kiinnikkeistä. Voit myös katsoa kumitulpista helmojen ja muiden kotelojen sisään, onko kuinka suojailtu. Oma projekti on suojattu koteloista viimesen päälle ja sen kyllä huomaa, ei oo sisältäpäin ruostunut yhtään saumat eikä mitkään.
S124 300TE
S211 E500
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17223
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Diesel w123 kesäkäyttikseksi

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ruoste.
oulaistenliikenne.fi
Avatar
-jokke-
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 34
Liittynyt: Ke 03.11.2010 18:03

Re: Diesel w123 kesäkäyttikseksi

Viesti Kirjoittaja -jokke- »

S202 kirjoitti:Ne ruosteet ruosteet. Jos ne ei haittaa itseä eikä katsastusta niin eihän siinä sitten, mutta jos haittaa niin onhan ne tympeitä korjata. Koita tähyillä akun alle, sekä käännä etupyörät vinkkeliin että pääset tarkastelemaan sitä kohtaa siinä mistä jarruputki ja tunnistinjohto tulee läpi. Jos siitä alapuolelta on suojamassa haljennut ja pukannut ruostetta läpi, niin alla on vähintään nyrkin kokoinen reikä. Katso myös lattiamattojen alle, jos etumaton alla oleva äänieriste on lähtenyt irtoamaan, on tulipellissä reikä ja vettä tullut sisälle. Jos ei vettä ole tullut niin se on tiukasti kiinni pohjassa. Äänenvaimentimen puolella pitkittäispalkki on varmaan yks helpoiten ruostuva paikka. Sitten siitä takajousikupista helmaan menevä palkki ruostuu myös herkästi, lähtee niistä typeristä pohjaanlyöntikumien kiinnikkeistä. Voit myös katsoa kumitulpista helmojen ja muiden kotelojen sisään, onko kuinka suojailtu. Oma projekti on suojattu koteloista viimesen päälle ja sen kyllä huomaa, ei oo sisältäpäin ruostunut yhtään saumat eikä mitkään.

Väyrystä viimekesänä pari kuukautta hitsaillessa tuli vannottua ettei koskaan enään näitä hommia, mutta jotenkin se on kehkeytynyt jonkunäkönen viharakkaus suhde ruosteeseen ja sen kanssa painiminen tutumpaa kuin tekniikan kanssa..
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5246
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: Diesel w123 kesäkäyttikseksi

Viesti Kirjoittaja S202 »

Väykkyä en oo hitsaillut, mutta luulisin että w123:ssa on paksumpaa peltiä, sekä vähemmän rakenteita-helpompi tehdä. Mutta jos löydät kohtuuhinnalla sellaisen yksilön, jossa nuo kuvailemani paikat on kunnossa, niin sitten pärjää. Koska sittenkin sitä ruostetta ja reikiä löytyy jos kaivamaan alkaa. Esim kaasupolkimen alakiinnike on varmaan kaikissa mätä, se on oikein tehty niin että ruostuu sisäpuolelta.

Ja sitten ne tarvike peltiosat mitä saa vieläkin runsaasti, niin laatu on aika surkeaa. Helmapellit on alunperin 1,5mm ja tarvikehelmat 0,8-0,9 niin ala siinä sitten sovittelemaan sellaista pierunkuorta :thumbdown:
S124 300TE
S211 E500
Ranex
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 372
Liittynyt: La 09.04.2005 20:35
Paikkakunta: joensuun kuppeessa, gulffin takana.

Re: Diesel w123 kesäkäyttikseksi

Viesti Kirjoittaja Ranex »

Minusta W123 sopis paremminkin talvikäyttöö, toimis pakkasilla ja ois lämmin, kesällä monet edut menevät hukkaan, suorastaan harmittaa että omassani on kesädiiselit tankissa, ei tarttee ees yritää näillä keleillä pistää kylmästä tallista käyntiin.
Vastaa Viestiin