MB 280E W123 Puunalta museokuntoon
Re: MB 280E Puunalta
Todella hienolta näyttää kun moottorikin käydään viimisenpäälle läpi eikä vaan lyödä uudelleen maalattuun koppaan vuotavaa ja väljää moottoria. Pesitkö muuten osat ultraäänipesurissa?
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: MB 280E Puunalta
Jep ja alkuperäisen väriseksi, mun mielestä aika tympeitä ne joissa maalataan kaikki moottorin ja alustankin osat millä sattuu väreillä
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Kiitos
Koitetaan tehdä siistin näköstä ja kerralla kaikki läpi.
Jos joskus pääsis ruisaileen niin ei tarvis heti purkaa.
Tokkopa Putin tulee ostoksille,eiks sil oo tapana vaan hakea
Osat pesen vaan pesuastiassa,liukkarilla ja sudilla.Hidasta.
Osienpesukone on jo ostettu mutta ei kerkee tähän projektiin.
UVpesurista on heikkoja kokemuksia,tosin 15v takaa.Kai nekin on parantunut.
Alu osat puhallettu pesun jälkeen metallikuulalla ja mattalakka sipasu,ei jää lika heti kiinni.
Pari sanaa vielä takaluukunväristä...
7129 on ollut MBvärinä 82-91 vuosina ja ymmärtääkseni kaikissa malleissa
Väri on tosi ovela,valokuvaan ei saa luonnollista väriä millään.(Otin varmaan 30 kuvaa erivalossa,eikä mikään näytä kuvassa samalta kun luonnossa)
Tässä pari otosta josta tilanne vähä selviää Tässä loistevalot päällä. Tässä luonnonvalossa,aika mustaksi menee :shock:Eikä ollut pimeetä koska hattuhyllyyn tuli valoa takaa.
Ei ihme että näyttää autoissa eriväreitä.
Vedin sisältä samalla värillä vaikka ei kuulukkaan.Tää on harmaata jokapaikasta.Tosin eri sävyjä
Takaluukku näyttää nyt tältä. Siinä näkyy kanssa valon vaikutus väriin.
Nyt on vesileikkien aika,eli hioo 800-1000 vesipaperilla pohjaväriä.
Jos sais jouluksi kopan väriin
Kuvia siitä kun saadaan valmista
Koitetaan tehdä siistin näköstä ja kerralla kaikki läpi.
Jos joskus pääsis ruisaileen niin ei tarvis heti purkaa.
Tokkopa Putin tulee ostoksille,eiks sil oo tapana vaan hakea
Osat pesen vaan pesuastiassa,liukkarilla ja sudilla.Hidasta.
Osienpesukone on jo ostettu mutta ei kerkee tähän projektiin.
UVpesurista on heikkoja kokemuksia,tosin 15v takaa.Kai nekin on parantunut.
Alu osat puhallettu pesun jälkeen metallikuulalla ja mattalakka sipasu,ei jää lika heti kiinni.
Pari sanaa vielä takaluukunväristä...
7129 on ollut MBvärinä 82-91 vuosina ja ymmärtääkseni kaikissa malleissa
Väri on tosi ovela,valokuvaan ei saa luonnollista väriä millään.(Otin varmaan 30 kuvaa erivalossa,eikä mikään näytä kuvassa samalta kun luonnossa)
Tässä pari otosta josta tilanne vähä selviää Tässä loistevalot päällä. Tässä luonnonvalossa,aika mustaksi menee :shock:Eikä ollut pimeetä koska hattuhyllyyn tuli valoa takaa.
Ei ihme että näyttää autoissa eriväreitä.
Vedin sisältä samalla värillä vaikka ei kuulukkaan.Tää on harmaata jokapaikasta.Tosin eri sävyjä
Takaluukku näyttää nyt tältä. Siinä näkyy kanssa valon vaikutus väriin.
Nyt on vesileikkien aika,eli hioo 800-1000 vesipaperilla pohjaväriä.
Jos sais jouluksi kopan väriin
Kuvia siitä kun saadaan valmista
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Näyttää kyllä hienolta. Joo hain kans muutaman desin tuota galinit graytä, siihen tuli keltaisesta lähtien värejä. Mistähän noi pohjavärien värikoodit löytäis, tuossa mun farkussa on lattiat ja pohja sellasella hyvin vähän vihertävän harmaalla maalattu, hain lähimpänä olevaa ral väriä, ei sen nyt tarvi ihan just olla joka paikasta.
Mites muuten oot noita piiloon jääviä rakenteita, koteloita ym maalaillu?
Mites muuten oot noita piiloon jääviä rakenteita, koteloita ym maalaillu?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Tässä kuvassa näkyy näitä sisäosien viher/siniharmautta.
Rintapelti siniharmaalta kuten tunnelikin.
Helmat sisäpinnasta tummaanharmaat kuten A-pilarit.Muistuttaa auton ulkoväriä
Kojelaudan yläosa ja A-pilarin ikkunaosa mattamusta.
Koitin kanssa löytää viherharmaata mut oli karmeenvärinen.Ei osunut ekalla.
Päädyin sit tohon takaluukkuväriin kun ulkopintavärinä olis tarvinut vetää värimassa ja lakka.Turhaa mielestäni.
Nää kaikki jää toivottavasti piiloon.
No näillä nyt mennään
"Koteloihin"vedin ruiskulla pistesumulla happovärin->pohjamaalin->pintavärin.Meni minkä meni
Jos sit vetäis kotelolitkut vielä päälle...
Lattia näyttää vihertävänharmaalta.Rintapelti siniharmaalta kuten tunnelikin.
Helmat sisäpinnasta tummaanharmaat kuten A-pilarit.Muistuttaa auton ulkoväriä
Kojelaudan yläosa ja A-pilarin ikkunaosa mattamusta.
Koitin kanssa löytää viherharmaata mut oli karmeenvärinen.Ei osunut ekalla.
Päädyin sit tohon takaluukkuväriin kun ulkopintavärinä olis tarvinut vetää värimassa ja lakka.Turhaa mielestäni.
Nää kaikki jää toivottavasti piiloon.
No näillä nyt mennään
"Koteloihin"vedin ruiskulla pistesumulla happovärin->pohjamaalin->pintavärin.Meni minkä meni
Jos sit vetäis kotelolitkut vielä päälle...
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Tässä pittää kyllä sanoa että työnjälki on
Re: MB 280E Puunalta
Hienoa työtä. Tälläisiä projekteja on kiva seurata. Autosta tulee hieno
Dodge Charger 440 R/T 1969
Re: MB 280E Puunalta
Kiitos,kiitos.
Koitetaan kirjoitella kun saadaan jotakin tehtyä.
Tuli taas muutama tunti tehtyä,joten siitä kuvia Konehuone sai lopullisen värinsä lauantaina.Taas valot ja kamera muuttaa väriä
Tänään tuli aamusta alotettua ja silloinhan sitä saa jotain aikaseksi.
Joten koppa sai pintavärin
Tässä muutama kuva erisuunnista. Tottakai piti heti kuivuttua ottaa suojapaperit pois jotta näkee mitä tuli tehtyä.
Tosin kaveri tuli värin vetämään kun on enemmän kokemus.(Melkein ammattilainen) Pitihän sitä ruuvata ekaosa kiinni.Täähän on kohta valmis,pariosaa vielä
Ehkei sittenkään,joten pikkuhiljaa
Koitetaan kirjoitella kun saadaan jotakin tehtyä.
Tuli taas muutama tunti tehtyä,joten siitä kuvia Konehuone sai lopullisen värinsä lauantaina.Taas valot ja kamera muuttaa väriä
Tänään tuli aamusta alotettua ja silloinhan sitä saa jotain aikaseksi.
Joten koppa sai pintavärin
Tässä muutama kuva erisuunnista. Tottakai piti heti kuivuttua ottaa suojapaperit pois jotta näkee mitä tuli tehtyä.
Tosin kaveri tuli värin vetämään kun on enemmän kokemus.(Melkein ammattilainen) Pitihän sitä ruuvata ekaosa kiinni.Täähän on kohta valmis,pariosaa vielä
Ehkei sittenkään,joten pikkuhiljaa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Hienoa jälkeä, maalipinta näyttää hyvälle Ootko tilannu b-pilareihin ne verhoilunauhat? Mulla on ylimääräisenä uudet sellaiset tuon väriseen sisustaan.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Todella hienoa työtä! Valmistuu kyllä hyvällä tahdilla. Mitä ne nauhat maksaa? Tarttisin siniseen sisustaan, vissii vehosta täytyy kysyä?
w201 190D
w123 om606 Turbo Diesel
w123 om606 Turbo Diesel
Re: MB 280E Puunalta
Jep,voisin ostaa ne.S202 kirjoitti:Hienoa jälkeä, maalipinta näyttää hyvälle Ootko tilannu b-pilareihin ne verhoilunauhat? Mulla on ylimääräisenä uudet sellaiset tuon väriseen sisustaan.
Oo yrittänyt laittaa yv:tä muutamankerran.Ei vaan onnistunut
Re: MB 280E Puunalta
Kerkesin ne jo myydä Mutta niitä pitäis saada vielä uutenakin, numero on A123 690 03 22 8323 (viimeiset neljä numeroa värikoodi)
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Noniin,viikon tekemisestä olis taas kuvia.
Joten niitä... Tankki ja "pallot"tuli laitettu paikilleen.Pallot on kylläkin keskuslukituksen alipainesäiliö.
Kuvan yläreunassa näkyy kattoverhoilu pestynä ja paikallaan. Johtosarjan levitys aloitettu sulakerasilta.
Siitä kojelaudan alustaan jatkuen läpiviennestä konehuoneen puolelle.
Keskikonsoolin johdot saa odottaa vielä hetken kiinnityspaikkoja Konehuoneessa kuskinpuolen relerasiat,testipistoke ja sytytyksen ohjainpurkki löytäneet paikkansa.
Loput johdot odottelee tavaroita päähänsä. Apukuskinpuolla flekti etuvastus ja virtapiste paikoillaan.
Etuvastuksessa muuten 5 nopeutta eikä elekroniikkaa Lämmityslaite tuli lyötyä palasiksi koska ilmaläpät tuntu jäykiltä ja kanavat näytti likasilta
Ne todella on likaset.Pölyä ja urpuja kerääntynyt läppien reunoihin ja estää läppien liikkeet.
Alipainerasiat ei jaksa liikuttaa läppiä.
Toivottavasti pesu ja rasvaus auttaa. Ilmastoinnin ja lämmityksen kennoilla melkonen kokoero.
Paksuus ero ei kuvassa näy mutta sekin on huima.
Ilmastointikennossa eli höyrystimessä näkyy hyvin roskien määrä ja kuinka mätäneminen on alkanut
Kesällä haju olisi ollut mahtava kun bakteerit pääsisi tossa muhinoimaan.
No nyt niille tulee lähtö.
Tästä taas jatketaan
Joten niitä... Tankki ja "pallot"tuli laitettu paikilleen.Pallot on kylläkin keskuslukituksen alipainesäiliö.
Kuvan yläreunassa näkyy kattoverhoilu pestynä ja paikallaan. Johtosarjan levitys aloitettu sulakerasilta.
Siitä kojelaudan alustaan jatkuen läpiviennestä konehuoneen puolelle.
Keskikonsoolin johdot saa odottaa vielä hetken kiinnityspaikkoja Konehuoneessa kuskinpuolen relerasiat,testipistoke ja sytytyksen ohjainpurkki löytäneet paikkansa.
Loput johdot odottelee tavaroita päähänsä. Apukuskinpuolla flekti etuvastus ja virtapiste paikoillaan.
Etuvastuksessa muuten 5 nopeutta eikä elekroniikkaa Lämmityslaite tuli lyötyä palasiksi koska ilmaläpät tuntu jäykiltä ja kanavat näytti likasilta
Ne todella on likaset.Pölyä ja urpuja kerääntynyt läppien reunoihin ja estää läppien liikkeet.
Alipainerasiat ei jaksa liikuttaa läppiä.
Toivottavasti pesu ja rasvaus auttaa. Ilmastoinnin ja lämmityksen kennoilla melkonen kokoero.
Paksuus ero ei kuvassa näy mutta sekin on huima.
Ilmastointikennossa eli höyrystimessä näkyy hyvin roskien määrä ja kuinka mätäneminen on alkanut
Kesällä haju olisi ollut mahtava kun bakteerit pääsisi tossa muhinoimaan.
No nyt niille tulee lähtö.
Tästä taas jatketaan
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Oonkin kattonu omassa tuota peltirasiaa konetilassa, oli se sitten puhaltimen vastus niinkuin ajattelin. Toimiko sulla miten tuo lämmityslaite/ilmastointi ennenku purkasit auton? Mulla tuli vaan kuumaa kokoajan, varmaan jumissa se vesiventtiili. Saattaa olla vähän hommaa saada se toimimaan kunnolla Tuosta tulee kyllä todella hieno auto
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Aijaijai. Ei uskoisi että noin lahosta autosta saa enää mitään aikaan. Mutta äijähän tekee siitä uuden
W124 200e -89 sedan Käyttis
W124 200e -91 farkku projekti
W124 200e -91 farkku projekti
Re: MB 280E Puunalta
Katosta se huonompikin pelti roikkuu
Kiitoksia mielenkiinnosta.
Lämmityslaite on kasattu ja läpät saatu toimimaan.
Alipainerasiat tarkastettu,pitäisi kaikkien toimia.
Juu,vesiventtiilin toiminnasta ei ole tietoa koska mun aikana moottori ei ole käynyt
No,tulihan sekin purettua ja tutkittua sen toiminta. Hyvin yksinkertainen peli.Kun kelalle ei tule virtaa niin venttiili täysin auki.
Kun kela vetää niin tappi tulee ulospäin (kuvassa oikeallepäin)ja sulkee kumikartiolla vesikanavan.
Tämä tapahtuu sykkyyllä eli todennäköisesti maadoitusta pätkimällä Venttiilissä ei ole väli muotoa vain auki tai kiinni.
Mitä nopeemmin venttiiliä pätkitään sitä kylmempää tulee sisälle.
Joten vika voi olla jumittuneessa venttiilissä tai sen virta/maa syötössä.
Mulla kela toimii sähkösesti mutta männänvarressa oleva kumikalvo on murtunut irti männästä Tälläin kalvon pitäisi olla.
En tiedä haittaako mitään kun ei ainakaan ole ulospäin vuotanut.
Uutta mäntää on joskus saanut mutta nyt ei ole tiedossa.
Koko venttiiliä voisi löytyä mutta hinta,yli 300 taalaa
Sisäpuhallinmoottori tuli kanssa purettua koska tuli mieleen että 300000km ajettu niin moottori saattaa olla loppu.
Ja mitä ihmettä, moottori sisätä kun uusi Hiilet ja kollektori ei kulunut oikeestaan yhtään.
Pesu ja rasvaus Takaisin kasaan ja koepyöräytys onnistuneesti.
Hintaa moottorilla ollut joskus yli 500ekeä.Siemens lukee kuoressa mutta moottori näyttää elekroluxilta
Vuodoista puheenollen huomasin että läppärin kotelosta tuleva "lauhdevesi"poistuu vaihdelaatikon päälle.
Mulla ei ainakaan ollut siinä välissä putkea vain äänieristeeltä näyttävä tollo
Kun ilmastointi on päällä tulee vettä melkopaljon ja tästä ei ainakaan mene ulos,vaan lattiamaton alle.
Mä laitoin kyllä kumiletkunpätkän tähän väliin.
Paha kuvata... Tollo kuvassa keskellä kiinni tollasseella pussisulkijalla.
Johtosarja asennuksessa mietin mihin johtonippu tulee kiinni tunnelinpäälle
No,vaihdekepin päässä on paikka sille.Joten vaihdekeppi systeemi työnalle.
Palasiksi... pesu ja rasvaus. Takasin kasaan ja autoon kiinni.Taas yksi osa lisää valmis.
Näin tälläkertaa.
Lisää kun saadaan tehtyä
Ps.B-pilalin nauhat löyty ja on tullutkin.
Kiitoksia mielenkiinnosta.
Lämmityslaite on kasattu ja läpät saatu toimimaan.
Alipainerasiat tarkastettu,pitäisi kaikkien toimia.
Juu,vesiventtiilin toiminnasta ei ole tietoa koska mun aikana moottori ei ole käynyt
No,tulihan sekin purettua ja tutkittua sen toiminta. Hyvin yksinkertainen peli.Kun kelalle ei tule virtaa niin venttiili täysin auki.
Kun kela vetää niin tappi tulee ulospäin (kuvassa oikeallepäin)ja sulkee kumikartiolla vesikanavan.
Tämä tapahtuu sykkyyllä eli todennäköisesti maadoitusta pätkimällä Venttiilissä ei ole väli muotoa vain auki tai kiinni.
Mitä nopeemmin venttiiliä pätkitään sitä kylmempää tulee sisälle.
Joten vika voi olla jumittuneessa venttiilissä tai sen virta/maa syötössä.
Mulla kela toimii sähkösesti mutta männänvarressa oleva kumikalvo on murtunut irti männästä Tälläin kalvon pitäisi olla.
En tiedä haittaako mitään kun ei ainakaan ole ulospäin vuotanut.
Uutta mäntää on joskus saanut mutta nyt ei ole tiedossa.
Koko venttiiliä voisi löytyä mutta hinta,yli 300 taalaa
Sisäpuhallinmoottori tuli kanssa purettua koska tuli mieleen että 300000km ajettu niin moottori saattaa olla loppu.
Ja mitä ihmettä, moottori sisätä kun uusi Hiilet ja kollektori ei kulunut oikeestaan yhtään.
Pesu ja rasvaus Takaisin kasaan ja koepyöräytys onnistuneesti.
Hintaa moottorilla ollut joskus yli 500ekeä.Siemens lukee kuoressa mutta moottori näyttää elekroluxilta
Vuodoista puheenollen huomasin että läppärin kotelosta tuleva "lauhdevesi"poistuu vaihdelaatikon päälle.
Mulla ei ainakaan ollut siinä välissä putkea vain äänieristeeltä näyttävä tollo
Kun ilmastointi on päällä tulee vettä melkopaljon ja tästä ei ainakaan mene ulos,vaan lattiamaton alle.
Mä laitoin kyllä kumiletkunpätkän tähän väliin.
Paha kuvata... Tollo kuvassa keskellä kiinni tollasseella pussisulkijalla.
Johtosarja asennuksessa mietin mihin johtonippu tulee kiinni tunnelinpäälle
No,vaihdekepin päässä on paikka sille.Joten vaihdekeppi systeemi työnalle.
Palasiksi... pesu ja rasvaus. Takasin kasaan ja autoon kiinni.Taas yksi osa lisää valmis.
Näin tälläkertaa.
Lisää kun saadaan tehtyä
Ps.B-pilalin nauhat löyty ja on tullutkin.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Eikös se ilmastointikennon keräämä vesi poistu letkua joka on siinä ilmastointiletkujen soikeassa läpiviennissä? Joo tuo kalvo varmaan mullakin hajalla, ja aika kallis uus venttiili. Toivottavasti saa jostain korjaussarjan
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Jep,siinä on kans putki konehuoneeseen mutta se ei mulla ainakaan lähde pohjalta.
Kun taas isommalle putkelle on sisäpuolella ura pohjassa vettä varten.
Tänään tuli väännettyä sylinterikannen kanssa.Siitä lisää tunnenpana.
Kun taas isommalle putkelle on sisäpuolella ura pohjassa vettä varten.
Tänään tuli väännettyä sylinterikannen kanssa.Siitä lisää tunnenpana.
Re: MB 280E Puunalta
Noniin,Joulu meni ja vuosi vaihtu.
Joten vauhdikasta alkanutta vuotta kaikille
Paukkupakkaset sotki työasiat totaalisesti joten ei ole paljon talliin kerkenyt/huvittanut mennä.
No aina jotain pientä on saatu aikaan joten niistä juttua
K-jetronin määräjakaja tuli lyötyä osiks ja osat putsattua. Imusarja ja kaasuläppä oli seuraavana puhdistus vuorossa ja tietysti määräjakajan kasaus. Tuulilasinpyyhkijäkoneisto seuraavaksi tarkasteluun.
Moottori oli sisältä uudenveroinen.Rasva tosin oli mennyt kovaksi.Ei tainnu voidella enään.
Tässä moottori jo putsattuna,kasausta vaille. Vivusto ei sitten ollutkaan kunnossa Oikeenpuoleinen nuoli näyttää pulttia jolla toinen nevel oli kasassa.Nivel oli niin väljä että niveleen oli porattu reikä ja pultilla kasassa
Eikä siinä vielä kaikki...Vasemmanpuoleinen nuoli näyttää miten haperoa valualumiini on.Menee palasiks kun akseli ryytynyt ja turvonnut läpivientiin.
Ei auttanut liottelu,vaan palasiks meni.No,vahinko ei suuri kun oli muutenkin sökö.
Hankintalistalle siis...
Tuli mieleen kysyä Mersulta polttoainetankista bensapumpulle menevää putkea kun OE näytti hapraalta.
Ja kaskummaa se löyty Suomesta ja hinta jotain 26ekee Putkenpäässä oleva sihti on alukorkissa kiinni.Ihme että lähti ehjänä irti
Venakoppa tuli kas puhdistettua. Sitten vielä etsintälistasta...
Kun kyselee niin joskus osuu.
Löyty hyväkuntoinen etupuskuri Tämmöstä tälläkertaa.
Ehkä taas kerkee tekemään kun pakkaset helpotti
Joten lisää tulossa
Joten vauhdikasta alkanutta vuotta kaikille
Paukkupakkaset sotki työasiat totaalisesti joten ei ole paljon talliin kerkenyt/huvittanut mennä.
No aina jotain pientä on saatu aikaan joten niistä juttua
K-jetronin määräjakaja tuli lyötyä osiks ja osat putsattua. Imusarja ja kaasuläppä oli seuraavana puhdistus vuorossa ja tietysti määräjakajan kasaus. Tuulilasinpyyhkijäkoneisto seuraavaksi tarkasteluun.
Moottori oli sisältä uudenveroinen.Rasva tosin oli mennyt kovaksi.Ei tainnu voidella enään.
Tässä moottori jo putsattuna,kasausta vaille. Vivusto ei sitten ollutkaan kunnossa Oikeenpuoleinen nuoli näyttää pulttia jolla toinen nevel oli kasassa.Nivel oli niin väljä että niveleen oli porattu reikä ja pultilla kasassa
Eikä siinä vielä kaikki...Vasemmanpuoleinen nuoli näyttää miten haperoa valualumiini on.Menee palasiks kun akseli ryytynyt ja turvonnut läpivientiin.
Ei auttanut liottelu,vaan palasiks meni.No,vahinko ei suuri kun oli muutenkin sökö.
Hankintalistalle siis...
Tuli mieleen kysyä Mersulta polttoainetankista bensapumpulle menevää putkea kun OE näytti hapraalta.
Ja kaskummaa se löyty Suomesta ja hinta jotain 26ekee Putkenpäässä oleva sihti on alukorkissa kiinni.Ihme että lähti ehjänä irti
Venakoppa tuli kas puhdistettua. Sitten vielä etsintälistasta...
Kun kyselee niin joskus osuu.
Löyty hyväkuntoinen etupuskuri Tämmöstä tälläkertaa.
Ehkä taas kerkee tekemään kun pakkaset helpotti
Joten lisää tulossa
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Tää on kyllä maukasta räjäytyskuvailotulitusta. Kiitos Hemu! Täällä päin ainakin on satanut vettä viime aikoina jotta eiköhän ne pakkaset helpota sielläkin päin
Saat kyllä tosi hyvin puhdistettua noita osia, uskaltaako kysyä mitä kaikkea jippoa käytät niiden puhdistamiseen? Itsellä olis tuossa pahasti sen näköinen rasti edessä että sais kaks tenavien mönkkärin 110cc mottia pistää paloiksi - puhdistaminen tulee tarpeeseen.
Saat kyllä tosi hyvin puhdistettua noita osia, uskaltaako kysyä mitä kaikkea jippoa käytät niiden puhdistamiseen? Itsellä olis tuossa pahasti sen näköinen rasti edessä että sais kaks tenavien mönkkärin 110cc mottia pistää paloiksi - puhdistaminen tulee tarpeeseen.
Re: MB 280E Puunalta
Hei
Hieno projekti!
Tuo lämppärin venttiili. Monovalve niinkuin ulkomaanelävät kutsuu. Jos kumikalvo on rikki, niin ei toimi. Se on tuon heikko lenkki. Jenkkifoorumilta luin, että ebay halvat kalvot ei kestä... w126 ässäs oleva "duovalve" saattaa olla samoilla sisäkaluilla. Siinä 2 karaa. Omasta w123 puuttuu kokonaan tuo venttiili mutta säästin purki ässän venttiilin kaiken varalta... jenkki foorumilta myös luin, että automaatti-ilmastoidun W124 venttiilin oli joku laittanu tilalle. Se on rakenteeltaan erilainen ja ei ole gumikalvoa lainkaan. Sellaista ajattelin sitten itse etsiä. Niin, saman ikäluokan bemares ollu vissiin samaa monovalvea ja hinta varaosana olis edullisempi...
TJ
Hieno projekti!
Tuo lämppärin venttiili. Monovalve niinkuin ulkomaanelävät kutsuu. Jos kumikalvo on rikki, niin ei toimi. Se on tuon heikko lenkki. Jenkkifoorumilta luin, että ebay halvat kalvot ei kestä... w126 ässäs oleva "duovalve" saattaa olla samoilla sisäkaluilla. Siinä 2 karaa. Omasta w123 puuttuu kokonaan tuo venttiili mutta säästin purki ässän venttiilin kaiken varalta... jenkki foorumilta myös luin, että automaatti-ilmastoidun W124 venttiilin oli joku laittanu tilalle. Se on rakenteeltaan erilainen ja ei ole gumikalvoa lainkaan. Sellaista ajattelin sitten itse etsiä. Niin, saman ikäluokan bemares ollu vissiin samaa monovalvea ja hinta varaosana olis edullisempi...
TJ
**********
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
W242 B250e
X164 V8
W123 300CD
W251 CDI 4-matic -ex
C30 AMG -03 -ex
A170 CDI -99 -ex
Re: MB 280E Puunalta
Kiitoksia mielenkiinnosta kaikille lukijoille.
Jotenki tuntuu että kuvista tilanne seviää paremmin
Voihan jollekin olla hyötyä räjäytyskuvista Tai onhan ne ainakin hauskan näkösiä.
Juu,asiaan...
Osat pesen ensin liukkarilla sit vesellä ja sit hyvin kuivaus.
Sen jälkeen koneeseen jossa tapahtuu puhallus pienillä metallikuulilla.Niinsanottu sinko.Virallista nimee en tiiä.
Jälki on puhtaassa osassa tosi siisti.
Ne osat jotka ei mahdu koneeseen puhallan käsipuhalluskaapissa.Koneet ei oo omia mut tarvittaessa voin puhallella.
Tuo venttiili homma on vielä mietintämyssyssä
Tosiaan ei ole helppo löytää osia ja sitä miten korvais niin että näyttää orginaalilta ulospäin.
Purin 124 vastaavan mut ei oikein soveltunut vielä.Tietenkin jos ei välitä näöstä niin kyllä sen saa siihen sovitettua.
Osahan on Boschin tekemä mut ei sieltäkään vielä apua löytynyt.
No kyllä se jotenkin ratkastaan,uskon näin.
Jarrupääsylinteri tuli kans purettua ja pestyä.
Joten kuvia... Jarrutehostaja sai uuden maalipinnan Tossa tuli maalailtua alustan osia.Esim takakelkka ja tukivarret. Sylinterikansi oli oikasussa joten kohta pääsee kasaamaan kantta
Näin edetään,etkä toimelias vkl.edessä
Jotenki tuntuu että kuvista tilanne seviää paremmin
Voihan jollekin olla hyötyä räjäytyskuvista Tai onhan ne ainakin hauskan näkösiä.
Juu,asiaan...
Osat pesen ensin liukkarilla sit vesellä ja sit hyvin kuivaus.
Sen jälkeen koneeseen jossa tapahtuu puhallus pienillä metallikuulilla.Niinsanottu sinko.Virallista nimee en tiiä.
Jälki on puhtaassa osassa tosi siisti.
Ne osat jotka ei mahdu koneeseen puhallan käsipuhalluskaapissa.Koneet ei oo omia mut tarvittaessa voin puhallella.
Tuo venttiili homma on vielä mietintämyssyssä
Tosiaan ei ole helppo löytää osia ja sitä miten korvais niin että näyttää orginaalilta ulospäin.
Purin 124 vastaavan mut ei oikein soveltunut vielä.Tietenkin jos ei välitä näöstä niin kyllä sen saa siihen sovitettua.
Osahan on Boschin tekemä mut ei sieltäkään vielä apua löytynyt.
No kyllä se jotenkin ratkastaan,uskon näin.
Jarrupääsylinteri tuli kans purettua ja pestyä.
Joten kuvia... Jarrutehostaja sai uuden maalipinnan Tossa tuli maalailtua alustan osia.Esim takakelkka ja tukivarret. Sylinterikansi oli oikasussa joten kohta pääsee kasaamaan kantta
Näin edetään,etkä toimelias vkl.edessä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Onkohan noi kaikki alustan ja moottoritilan mustat osat alunperin puolikiiltäviä Meinaatko mitä tehdä moottoritilan kaikille keltapassivoiduille osille?
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
Jepulis,mun mielestä kaikki mustat on puolikiiltävii.Joten väriin sekotettiin jokunen määrä mattapastaa.En muista paljonko.
Keltapassivointi onkin sitten tarina sinäänsä
Suoritin melkosen kyselyn asiasta,kunnes sain monenlaista selitystä.
Viimesin ja ehkä uskottavin tarina oli että Suomessa ei saa enään tehdä passivointia koska aineet sisältää jotain "myrkkyä" jonka ystävämme EU on kieltänyt
Juku on kokeillut korvaavaa ainetta mutta lopputulos ei kuulemma tyydytä kyseistä ostajaa,tiedä sitten.
Porukka on teettänyt Virossa,mutta täytyy olla isompi porukka että kannattaa lähettää ja aikataulu on mitä on.
Tarina on tarinaa joten jollain voi olla muuta tietoa
No mä päätin tehdä oman version ja jäljitellä muulla konstilla Omasta mielestä kohtuullinen lopputulos,ei tietenkään aito
Sitten monovalve asiasta lisätietoa.
Eli osanumero Boschilla on 1 147 412 006.
Siihen on saatavana ollut korjaussarja numerolla 1 147 213 007
Bemarissa saman venttiilin korjaussarja BMW numero 64 11 8 390 132(CD6683)
Sama venttiili löytyy myös parista" ei niin arvostetusta autosta"kun Rolls-Royce ja Ferrari
Boschin numero tälle on 1 147 412 013
Venttiilin kiinnitys ja alaletkunlähtö eroaa mutta sisäkalut samat.
Rollsin numero UR27683 ja Ferrarin 61 07 90 00
Näillä kun Googlaa niin kyllä löytyy ja monen hintasta
Tieto että VW T3 eli tölkissä olisi jossain mallissa ollut voi myös pitää paikkaansa mutta sen numeroo ei löytynyt.
Sit vielä vähän vkl tekemisistä,totta kai kuvin... Polkimet purettuna ja pestynä. Sitten kasattuna paikoillaan,kumit täytyy varmaan uusia.
Käsijalkajarru systeemi sopi myös paikoilleen Keskuslukituksen keltainen putkisto löysi myös paikkansa.
Tuli onneksi tarkistettua putkien toimivuus sillä yksi putki oli sulanut edellisellä hitsarilla umpeen.
Olis voinut harmittaa kun kaikki on kasassa
Eiköhän tämä ollut tälläkertaa tässä.
Lisää kun saadaan tehtyä
Keltapassivointi onkin sitten tarina sinäänsä
Suoritin melkosen kyselyn asiasta,kunnes sain monenlaista selitystä.
Viimesin ja ehkä uskottavin tarina oli että Suomessa ei saa enään tehdä passivointia koska aineet sisältää jotain "myrkkyä" jonka ystävämme EU on kieltänyt
Juku on kokeillut korvaavaa ainetta mutta lopputulos ei kuulemma tyydytä kyseistä ostajaa,tiedä sitten.
Porukka on teettänyt Virossa,mutta täytyy olla isompi porukka että kannattaa lähettää ja aikataulu on mitä on.
Tarina on tarinaa joten jollain voi olla muuta tietoa
No mä päätin tehdä oman version ja jäljitellä muulla konstilla Omasta mielestä kohtuullinen lopputulos,ei tietenkään aito
Sitten monovalve asiasta lisätietoa.
Eli osanumero Boschilla on 1 147 412 006.
Siihen on saatavana ollut korjaussarja numerolla 1 147 213 007
Bemarissa saman venttiilin korjaussarja BMW numero 64 11 8 390 132(CD6683)
Sama venttiili löytyy myös parista" ei niin arvostetusta autosta"kun Rolls-Royce ja Ferrari
Boschin numero tälle on 1 147 412 013
Venttiilin kiinnitys ja alaletkunlähtö eroaa mutta sisäkalut samat.
Rollsin numero UR27683 ja Ferrarin 61 07 90 00
Näillä kun Googlaa niin kyllä löytyy ja monen hintasta
Tieto että VW T3 eli tölkissä olisi jossain mallissa ollut voi myös pitää paikkaansa mutta sen numeroo ei löytynyt.
Sit vielä vähän vkl tekemisistä,totta kai kuvin... Polkimet purettuna ja pestynä. Sitten kasattuna paikoillaan,kumit täytyy varmaan uusia.
Käsijalkajarru systeemi sopi myös paikoilleen Keskuslukituksen keltainen putkisto löysi myös paikkansa.
Tuli onneksi tarkistettua putkien toimivuus sillä yksi putki oli sulanut edellisellä hitsarilla umpeen.
Olis voinut harmittaa kun kaikki on kasassa
Eiköhän tämä ollut tälläkertaa tässä.
Lisää kun saadaan tehtyä
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
hienoa jälkeä
Re: MB 280E Puunalta
Etkö meinaa laittaa äänieristeitä ollenkaan? Löyty muuten tuolla bmw:n numerolla esim tällainen http://www.ebay.com/itm/BMW-E24-E28-E32 ... 1913550108" onclick="window.open(this.href);return false; jos oot jostain kauempaa tilailemassa niin ilmoita ihmeessä, tuolla hintaahan voi ottaa vaikka toisen varalle.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: MB 280E Puunalta
En aatellut laittaa äänieriteitä,ainakaan alkuperäisiä.
Täytyyhän MOOTTORIN ääni kuulua sisälle
Laitetaan sitte jos tarvii Peltorit päässä ajella.
Entiiä uskaltaako tommosta halpaa ostaa.Kuten aiemmin mainittu että usapojat ei tykkää kiinapojan tekeleestä,heikko?
No ehkä se harrastepelissä kestäis
Bemarilla orginaalin OVH on 162e.Aika suolanen mutta ehkä laatu maksaa.
Boschilta sitä ei saa edes saksasta.
Täytyy vielä miettiä jos....
Vkl edessä,joten talli kutsuu
Täytyyhän MOOTTORIN ääni kuulua sisälle
Laitetaan sitte jos tarvii Peltorit päässä ajella.
Entiiä uskaltaako tommosta halpaa ostaa.Kuten aiemmin mainittu että usapojat ei tykkää kiinapojan tekeleestä,heikko?
No ehkä se harrastepelissä kestäis
Bemarilla orginaalin OVH on 162e.Aika suolanen mutta ehkä laatu maksaa.
Boschilta sitä ei saa edes saksasta.
Täytyy vielä miettiä jos....
Vkl edessä,joten talli kutsuu
Re: MB 280E Puunalta
Noniin,taas on saa tehtyä jotain kerrottavaa.
Mosa sai lakin päälleen Tosin monta mutkaa oli matkassa...
Nyt se näyttää moottorilta. Eka ongelma tuli kun piti laittaa uudet venttiilinohjurinkumit.
Niitä ei ollutkaan yläpään tiivistesarjassa.Ei kuulemma ole kaikissa sarjoissa ollut aikoinaankaan
No eikun tilaamaan.Saksasta onneks löyty ja hinta 65e sarja,et huhhuh.
Kansi lopulta kasaan ja lohkonpäälle.Jakopään osat vaihe kerrallaan paikoilleen.
Viipalekannen yläosa ja nokka-akselit paikoilleen.
Nokkien ajotus oli loppupelissä helppohomma.Mutta sitte iski paniikki kun piti tarkastaa ajotus.
Moottoria pyöritin ympäri niin POKS Ei mene ympäri...joku ottaa kiinni.
Venat ne ei ole koska keinut puuttu vielä.Jotain siis alakerrassa...Pikkupuhja pois ja vika löyty. Öljypumpun kasauspultti väärinpäin
Mutteri ottaa ykkösen kiertokankeen kiinni.
Pultti toisinpäin ja homma pelittää.Onneks huomas tässä vaiheessa meinaan jos olis käynnistys vaiheessa tapahtunut,olis tullut romua
Kun mosa nyt pyörii niin keinuvivut paikoilleen.Venojen säätö noin suunilleen.
Etuakselin osat alkaa löytää paikkansa. Varret ja jouset paikoillaan.Iskarit odottaa vielä asennusta.
Iskarin alapään pultit on vähä huonossa kunnossa joten kysyin uusia.17,30e kappale joten jäi ostamatta.
Apusimpukkaan tuli uudet kamat laitettua paikoilleen ja välivarsi paikoilleen.Raidetangot kasausta vaille.
Tämmöstä tälläkertaa,
Mosa sai lakin päälleen Tosin monta mutkaa oli matkassa...
Nyt se näyttää moottorilta. Eka ongelma tuli kun piti laittaa uudet venttiilinohjurinkumit.
Niitä ei ollutkaan yläpään tiivistesarjassa.Ei kuulemma ole kaikissa sarjoissa ollut aikoinaankaan
No eikun tilaamaan.Saksasta onneks löyty ja hinta 65e sarja,et huhhuh.
Kansi lopulta kasaan ja lohkonpäälle.Jakopään osat vaihe kerrallaan paikoilleen.
Viipalekannen yläosa ja nokka-akselit paikoilleen.
Nokkien ajotus oli loppupelissä helppohomma.Mutta sitte iski paniikki kun piti tarkastaa ajotus.
Moottoria pyöritin ympäri niin POKS Ei mene ympäri...joku ottaa kiinni.
Venat ne ei ole koska keinut puuttu vielä.Jotain siis alakerrassa...Pikkupuhja pois ja vika löyty. Öljypumpun kasauspultti väärinpäin
Mutteri ottaa ykkösen kiertokankeen kiinni.
Pultti toisinpäin ja homma pelittää.Onneks huomas tässä vaiheessa meinaan jos olis käynnistys vaiheessa tapahtunut,olis tullut romua
Kun mosa nyt pyörii niin keinuvivut paikoilleen.Venojen säätö noin suunilleen.
Etuakselin osat alkaa löytää paikkansa. Varret ja jouset paikoillaan.Iskarit odottaa vielä asennusta.
Iskarin alapään pultit on vähä huonossa kunnossa joten kysyin uusia.17,30e kappale joten jäi ostamatta.
Apusimpukkaan tuli uudet kamat laitettua paikoilleen ja välivarsi paikoilleen.Raidetangot kasausta vaille.
Tämmöstä tälläkertaa,
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: MB 280E Puunalta
Hienoa jälkeä, todella hienoa! Tuleeko alustaan mitään massaa? Se vaimentaisi mukavasti tiemeteliä ja samalla vähän suojaisi autoa. Kai tällä kuitenkin ajetaan?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!