Tuossa olen jo jonkin aikaa miettinyt että kuuluuko kyseisen mersumallin ohjaustuntumaan seuraava fiilis: kun kääntää ratin tiukasti ääriasentoon ja ajaa korkean kanttarin yli niin ohjaus kevenee ja ratti heilahtaa sylissä..mersukorjaamolla asentaja kerran demosi pukilla olevaa w124:sta kääntämällä renkaat ihan vinoon jolloin myös sivuttaisliikettä näytti olevan tuossa asennossa,ikäänkuin klappia. Sanoi olevan normaalia. Ei ollut oma auto kyseessä..
Eli onko tuo ominaisuus simpukan aiheuttamaa eli kevenee ääriasentoon mentäessä? Oma auto on siis juuri katsastettu (ei huomautuksia mistään, varsinkaan ohjauksen osista), toinen alapallo vaihdettu, toinen ok, uusi ohjausiskari ja auto menee suoraan paitti hieman tuulisella kelillä rauhattomasti. Haluaa tietää...!
w124 ohjauksen ääriasento
Re: w124 ohjauksen ääriasento
Sama vika rahikaisella, eilen on mersu katsastettu ja sanoin katsastumiehelle että tutkii kaikki ohjaukseen vaikuttavat nivelet niin hyvin kuin voi.
Ei ollut missään väljää,ja taaksekkin on kaikki kohta vaihdettu, silti tuulisella tai monttusella tiellä jonkinverran ohjauttaa ja montut välittyy rattiin sellaisena pienenä "heilahduksena" , hankala kuvata sanoin.
Alan pikkuhiljaa uskoa että se vika on korvienvälissä . ei autossa
Tais mennä asian sivusta tämä kommentti![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Ei ollut missään väljää,ja taaksekkin on kaikki kohta vaihdettu, silti tuulisella tai monttusella tiellä jonkinverran ohjauttaa ja montut välittyy rattiin sellaisena pienenä "heilahduksena" , hankala kuvata sanoin.
Alan pikkuhiljaa uskoa että se vika on korvienvälissä . ei autossa
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Tais mennä asian sivusta tämä kommentti
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
joo voi olla että täytyy mennä lääkäriin näiden ihmettelyiden kanssa
Aika jännä ettei aikaisempi, samanikäinen nissan sunny aiheuttanut mulle mitään stressiä minkään asian suhteen, ei edes öljyjen, rengaspaineiden yms, pikkuäänien suhteen, senkuin antoi mennä.
Sitä kait nyt haluaa että auto on vaan ns. "hyvässä kunnossa" vaikkakin pedanttisella tavalla![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Sitä kait nyt haluaa että auto on vaan ns. "hyvässä kunnossa" vaikkakin pedanttisella tavalla
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Onkohan sillä mitään merkitystä, että nuo eturattaat "kallistuu" kun kääntää tarpeeksi? Tuli tässä vaan mieleen...
Eikös tällöin renkaan kosketuspinta-ala pienene ja ohjaus keventyy...??
Aika kätevä ominaisuus btw tuo renkaiden kallistelu on, kaupungissakin on mukava pyöritellä vaikka tuo onkin tuollainen lotja![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Aika kätevä ominaisuus btw tuo renkaiden kallistelu on, kaupungissakin on mukava pyöritellä vaikka tuo onkin tuollainen lotja
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Kyllähän tuommoinen kääntösäde on ihan kunnioitettava tämän kokoiselle autolle.Wikke kirjoitti:Aika kätevä ominaisuus btw tuo renkaiden kallistelu on, kaupungissakin on mukava pyöritellä vaikka tuo onkin tuollainen lotja
Eteenpäin ajettaessa ääriasennon lähestyessä tuppaa vaan ohjaus oikein imaisemaan renkaita kääntymään lisää. Tästä varmaan johtuu se kaikkien lehtien parjaama voiman tarve renkaita suoristettaessa. Jossain topicissa kyllä mainittiin, että se johtuisi vääristä pyöränkulmista mutta ainakin itselläni ominaisuus on yhä jäljellä vaikka Veholla suuntauksessa käytinkin.
t.
Risto
E500 – 211.070