w124 ohjauksen ääriasento

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

w124 ohjauksen ääriasento

Viesti Kirjoittaja narg »

Tuossa olen jo jonkin aikaa miettinyt että kuuluuko kyseisen mersumallin ohjaustuntumaan seuraava fiilis: kun kääntää ratin tiukasti ääriasentoon ja ajaa korkean kanttarin yli niin ohjaus kevenee ja ratti heilahtaa sylissä..mersukorjaamolla asentaja kerran demosi pukilla olevaa w124:sta kääntämällä renkaat ihan vinoon jolloin myös sivuttaisliikettä näytti olevan tuossa asennossa,ikäänkuin klappia. Sanoi olevan normaalia. Ei ollut oma auto kyseessä..

Eli onko tuo ominaisuus simpukan aiheuttamaa eli kevenee ääriasentoon mentäessä? Oma auto on siis juuri katsastettu (ei huomautuksia mistään, varsinkaan ohjauksen osista), toinen alapallo vaihdettu, toinen ok, uusi ohjausiskari ja auto menee suoraan paitti hieman tuulisella kelillä rauhattomasti. Haluaa tietää...!
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Re: w124 ohjauksen ääriasento

Viesti Kirjoittaja mahannus »

Sama vika rahikaisella, eilen on mersu katsastettu ja sanoin katsastumiehelle että tutkii kaikki ohjaukseen vaikuttavat nivelet niin hyvin kuin voi.
Ei ollut missään väljää,ja taaksekkin on kaikki kohta vaihdettu, silti tuulisella tai monttusella tiellä jonkinverran ohjauttaa ja montut välittyy rattiin sellaisena pienenä "heilahduksena" , hankala kuvata sanoin.
Alan pikkuhiljaa uskoa että se vika on korvienvälissä . ei autossa :oops:
Tais mennä asian sivusta tämä kommentti :wink:
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja narg »

joo voi olla että täytyy mennä lääkäriin näiden ihmettelyiden kanssa :D Aika jännä ettei aikaisempi, samanikäinen nissan sunny aiheuttanut mulle mitään stressiä minkään asian suhteen, ei edes öljyjen, rengaspaineiden yms, pikkuäänien suhteen, senkuin antoi mennä.

Sitä kait nyt haluaa että auto on vaan ns. "hyvässä kunnossa" vaikkakin pedanttisella tavalla :D
mahannus
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 199
Liittynyt: Pe 14.11.2003 14:06

Viesti Kirjoittaja mahannus »

Sitä kait nyt haluaa että auto on vaan ns. "hyvässä kunnossa" vaikkakin pedanttisella tavalla :D[/quote]

Yhdyn tuohon täysin.... tuntuu todellakin että kun autossa ei oo mitään vikaa niin sitä pitää alkaa hakemalla hakeen :lol:
Avatar
narg
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 196
Liittynyt: Ma 05.01.2004 18:04
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja narg »

Onko muilla heittää vielä ajatusta kehiin tuosta "ohjauksen ominaisuudesta"?
vaiko lääkärin sijasta korjaamolle hienosäätöön...? :)
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1470
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Onkohan sillä mitään merkitystä, että nuo eturattaat "kallistuu" kun kääntää tarpeeksi? Tuli tässä vaan mieleen... :roll: Eikös tällöin renkaan kosketuspinta-ala pienene ja ohjaus keventyy...??
Aika kätevä ominaisuus btw tuo renkaiden kallistelu on, kaupungissakin on mukava pyöritellä vaikka tuo onkin tuollainen lotja :D
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Roisto »

Wikke kirjoitti:Aika kätevä ominaisuus btw tuo renkaiden kallistelu on, kaupungissakin on mukava pyöritellä vaikka tuo onkin tuollainen lotja :D
Kyllähän tuommoinen kääntösäde on ihan kunnioitettava tämän kokoiselle autolle.

Eteenpäin ajettaessa ääriasennon lähestyessä tuppaa vaan ohjaus oikein imaisemaan renkaita kääntymään lisää. Tästä varmaan johtuu se kaikkien lehtien parjaama voiman tarve renkaita suoristettaessa. Jossain topicissa kyllä mainittiin, että se johtuisi vääristä pyöränkulmista mutta ainakin itselläni ominaisuus on yhä jäljellä vaikka Veholla suuntauksessa käytinkin.

t.
Risto
E500 – 211.070
Vastaa Viestiin