Vielä ABS:stä
En ole vielä ehtiny tutkia abs -ongelmaani, mutta osaako joku sanoa, että mistä kannattaa alkaa tutkimaan, kun abs valo on palanut ja seuraavan kerran käynnistää autoa... vaikkapa tunnin päästä, niin jarrupoljin on ihan kova, eikä oikeen meinaa ottaa. Käynnistyksen jälkeen se kuitenki "pehmenee" heti.
W202 -96 220diesel
Terve,
Olisiko vinkkiä antaa että mikä autoa vaivaa kun palaa abs-valo ja jarrupalojen kuluneisuudesta kertovat keltaiset valot kokoajan mittaristossa eikä nopeusmittari toimi eikä myöskään matkamittari,auton kun laittaa käyntiin niin ovat sammuksissa muutaman sekunnin ja sitten polähtävät palamaan eivätkä sammu missään vaiheessa.... Taitaa vielä kierroksen rajotinkin tulla mukaan leikkiin kun ei kierrä kun 3400,luulee varmaan auton olevan paikallaan kun ei nopeusmittari toimi.
Tehtyä..
Anturit irroitettu edestä ja putsattu (anturit+hammastukset) hammastukset pyörän-navasta olivat todella likaiset ja tukossa.
Abs-yksikön liitin käytetty irti oli ok mutta crc:tä varmuudeksi
Jarrupalijen varoitinjohdot käytetty irti putsaisltu,paloja reilusti jäljellä niin edessä kuin takanakin,takana tosin ei tunnistimia olekkaan.
Ylijännitereleen sulakkeet tarkastettu ok
Mitä seuraavaksi...
Olisiko vinkkiä antaa että mikä autoa vaivaa kun palaa abs-valo ja jarrupalojen kuluneisuudesta kertovat keltaiset valot kokoajan mittaristossa eikä nopeusmittari toimi eikä myöskään matkamittari,auton kun laittaa käyntiin niin ovat sammuksissa muutaman sekunnin ja sitten polähtävät palamaan eivätkä sammu missään vaiheessa.... Taitaa vielä kierroksen rajotinkin tulla mukaan leikkiin kun ei kierrä kun 3400,luulee varmaan auton olevan paikallaan kun ei nopeusmittari toimi.
Tehtyä..
Anturit irroitettu edestä ja putsattu (anturit+hammastukset) hammastukset pyörän-navasta olivat todella likaiset ja tukossa.
Abs-yksikön liitin käytetty irti oli ok mutta crc:tä varmuudeksi
Jarrupalijen varoitinjohdot käytetty irti putsaisltu,paloja reilusti jäljellä niin edessä kuin takanakin,takana tosin ei tunnistimia olekkaan.
Ylijännitereleen sulakkeet tarkastettu ok
Mitä seuraavaksi...
käynnissä ollessa nousi 14.4volttiin sammuksissa 12.4v.Startatessa tippui jännite alle 10volttiin....
Meinasin että jos seuraavaksi nappais ylijännitereleen pöydälle ja tinailisi juotokset siitä ja ottais kuskinpuolelta lokasuojasta liittimet irti (abs-anturin+jarrupalantunnistimen) apparinpuolelta otinkin jo ja olivat kuin uudet..
Meinasin että jos seuraavaksi nappais ylijännitereleen pöydälle ja tinailisi juotokset siitä ja ottais kuskinpuolelta lokasuojasta liittimet irti (abs-anturin+jarrupalantunnistimen) apparinpuolelta otinkin jo ja olivat kuin uudet..
-
- Uusi tuttavuus
- Viestit: 1
- Liittynyt: Ti 02.02.2016 20:09
Re:
Mullakin valo vilkku, ja aina kun käynnistin auton uudelleen, niin on lähtenyt pois.rolle kirjoitti:Mulla on vilkutellu pari kertaa tässä talven pakkasilla ABS-merkkivaloa. Ensin olen jarruttanut, ja huomannut, että pyörät lukkiintuvat. Tämän jälkeen ABS valo on syttynyt. Onneksi valo on kuitenkin sammunut uudelleenkäynnistyksen yhteydessä ja jarrut ovat toimineet ABS:n kera. Täytyy tarkkailla tilannetta...
Nyt kuitenkin kun ajelin reilun 70km ihan "kylänrinkiä", niin yhtäkkiä takapää tuntui laahaavan, luistonesto ei enään toiminut, mittaristosta ei nopeus enään näkynyt ja abs valo, sekä esp-bas-valo paloivat. Perä laahasi, ja auto savutti, tai en ole varma savuttiko kunnolla, mutta hajua pukkasi ainakin. En ole oikein automestari, enkä mersumestari (ehkä tuleva), mutta olettaisin vian olevan abs-anturissa? Voiko vika mahdollisesti olla tuossa abs-yksikössä, ja kuinka harvinaista se olisi?
Nyt vain syvästi TOIVON, ettei ole mennyt tuo yksikkö rikki, ettei tuo remontti vie koko palkkaa =)
P.S Nostinpa ensimmäisellä viestillä heti 6 vuotta vanhan topicin ylös.
P.P.S Kaipaisin nopeaa apua, tai jotain mielipidettä, stressaa.. Kiitti tallikaverit jo valmiiksi =)
Re: Vielä ABS:stä
Tuntuu olevan henkimaailman juttuja nää... Abs valo ei vilku, ei pätki vaan palaa iloisesti koko ajan! Kukaan ei oikein tunnu tietävän missä on antureiden liittimet (lokasuojien päällä, pyöräkoteloissa, takapenkin alla, akun takana jne.) Ja se ylijännitesuojarele, sama homma. Molen kauhia hämmentyny! Ja se autonkoppura on c 180 farkku -97
Nonii, nyt löysin akun takaa releen jossa 4 napaa ja sulake päällä. Sulake ehjä ja muutenkin siisti, tökkösin takas crc:n kera. Sitten ylempää lattialevyn alta paljastu 2 töpseliä, toiseen mittari ei reagoinu mitenkään (näytti muutenkin tulevan bensatankilta). Se toinen... mittari näytti puhdasta nollaa! . Edestä en päässy mittaileen ku ristikkoavain on emännän nipsussa. (siis jotkut töpselit näkyy siellä pyöräkoteloissa...)
Siellä takana on siis vain 1anturi??
Nonii, nyt löysin akun takaa releen jossa 4 napaa ja sulake päällä. Sulake ehjä ja muutenkin siisti, tökkösin takas crc:n kera. Sitten ylempää lattialevyn alta paljastu 2 töpseliä, toiseen mittari ei reagoinu mitenkään (näytti muutenkin tulevan bensatankilta). Se toinen... mittari näytti puhdasta nollaa! . Edestä en päässy mittaileen ku ristikkoavain on emännän nipsussa. (siis jotkut töpselit näkyy siellä pyöräkoteloissa...)
Siellä takana on siis vain 1anturi??
Re: Vielä ABS:stä
Nonni, mittasin etummaisetkin anturit ja tulos oli 1036/1037ohmia. Lienevät kunnossa. Nyt seuraa se mielenkiintonen kysymys: mite helvetis se taka-anturi oikein vaihetaan, jos se tosiaan on siellä perämöykyssä?! Pitääkö puoli pulkkaa purkaa?