Vielä ABS:stä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
jozzu
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 32
Liittynyt: Pe 21.11.2003 11:48
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja jozzu »

En ole vielä ehtiny tutkia abs -ongelmaani, mutta osaako joku sanoa, että mistä kannattaa alkaa tutkimaan, kun abs valo on palanut ja seuraavan kerran käynnistää autoa... vaikkapa tunnin päästä, niin jarrupoljin on ihan kova, eikä oikeen meinaa ottaa. Käynnistyksen jälkeen se kuitenki "pehmenee" heti.
Avatar
Harri126
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2275
Liittynyt: Ke 16.05.2007 13:58
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Harri126 »

Mitähän pitäisi tehdä, kun ABS:n valo palaa koko ajan? Ei siis vilkahtele tai syty hetken päästä vaan heti käynnistyksestä.
Onkohan mitään koodia, mitä lukea jostain?
Auto -86 420 SEL.
Meceed
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 13.12.2009 18:00

W202 -96 220diesel

Viesti Kirjoittaja Meceed »

Terve,

Olisiko vinkkiä antaa että mikä autoa vaivaa kun palaa abs-valo ja jarrupalojen kuluneisuudesta kertovat keltaiset valot kokoajan mittaristossa eikä nopeusmittari toimi eikä myöskään matkamittari,auton kun laittaa käyntiin niin ovat sammuksissa muutaman sekunnin ja sitten polähtävät palamaan eivätkä sammu missään vaiheessa.... Taitaa vielä kierroksen rajotinkin tulla mukaan leikkiin kun ei kierrä kun 3400,luulee varmaan auton olevan paikallaan kun ei nopeusmittari toimi.

Tehtyä..

Anturit irroitettu edestä ja putsattu (anturit+hammastukset) hammastukset pyörän-navasta olivat todella likaiset ja tukossa.

Abs-yksikön liitin käytetty irti oli ok mutta crc:tä varmuudeksi

Jarrupalijen varoitinjohdot käytetty irti putsaisltu,paloja reilusti jäljellä niin edessä kuin takanakin,takana tosin ei tunnistimia olekkaan.

Ylijännitereleen sulakkeet tarkastettu ok


Mitä seuraavaksi...
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

paljonko on jännite käynissä olessa?
autodidakti
Meceed
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 13.12.2009 18:00

Viesti Kirjoittaja Meceed »

käynnissä ollessa nousi 14.4volttiin sammuksissa 12.4v.Startatessa tippui jännite alle 10volttiin....

Meinasin että jos seuraavaksi nappais ylijännitereleen pöydälle ja tinailisi juotokset siitä ja ottais kuskinpuolelta lokasuojasta liittimet irti (abs-anturin+jarrupalantunnistimen) apparinpuolelta otinkin jo ja olivat kuin uudet..
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

Vika on kertomasi perusteella muualla, jos mittaristossa palaa muitakin varoitusvaloja, ilmeisesti alkoivat palamaan yhtäaikaa :?:
Jännite on hyvä.
ehkä akku on vähän huonossa hapessa, kun tuo starttauksen virta laskee
Mutta se ei selitä tuota vikaa
Oletko putsanut maa pisteet hyvin?
autodidakti
Meceed
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 13
Liittynyt: Su 13.12.2009 18:00

Viesti Kirjoittaja Meceed »

Juu valot napsahtivat palamaan samaan aikaan ja maapisteitä en ole vielä tarkastellut,olisiko vinkkiä mistä kaikkialta niitä löytyy kyseisestä kuljettimesta?
|Haddi|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 23.04.2008 21:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja |Haddi| »

Moron. missähän vika? autona w201 2.0E ja abs valo palaa. Samallla polttoaine, lämpö ja öljynpaine mittarit heittelee edes takaisin. Missä vika? Yj rele vai onko tiedossa kalliimpiki remontti?
Raato W202 200Cdi
Avatar
nj^
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1814
Liittynyt: Pe 26.09.2008 00:46
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja nj^ »

Se YJ-rele kannattaa kolvata uusiksi jokatapauksessa, ei ole iso remppa :) Oireet viittaisi vähän sinnepäin tällähetkellä
W211


Vanhat:
W124 300DT -92, W201 2.5DT -89/90, W123 280 -84
|Haddi|
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 82
Liittynyt: Ke 23.04.2008 21:24
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja |Haddi| »

Kiitos tiedosta! Sitte toiseks et missä siellä se on ja jos vähän voisit selventää mitenkä kolvata? ku tosiaan ei oo tietoo noista bensa autoista.
Raato W202 200Cdi
routeissoni
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ti 02.02.2016 20:09

Re:

Viesti Kirjoittaja routeissoni »

rolle kirjoitti:Mulla on vilkutellu pari kertaa tässä talven pakkasilla ABS-merkkivaloa. Ensin olen jarruttanut, ja huomannut, että pyörät lukkiintuvat. Tämän jälkeen ABS valo on syttynyt. Onneksi valo on kuitenkin sammunut uudelleenkäynnistyksen yhteydessä ja jarrut ovat toimineet ABS:n kera. Täytyy tarkkailla tilannetta... :?
Mullakin valo vilkku, ja aina kun käynnistin auton uudelleen, niin on lähtenyt pois.

Nyt kuitenkin kun ajelin reilun 70km ihan "kylänrinkiä", niin yhtäkkiä takapää tuntui laahaavan, luistonesto ei enään toiminut, mittaristosta ei nopeus enään näkynyt ja abs valo, sekä esp-bas-valo paloivat. Perä laahasi, ja auto savutti, tai en ole varma savuttiko kunnolla, mutta hajua pukkasi ainakin. En ole oikein automestari, enkä mersumestari (ehkä tuleva), mutta olettaisin vian olevan abs-anturissa? Voiko vika mahdollisesti olla tuossa abs-yksikössä, ja kuinka harvinaista se olisi?

Nyt vain syvästi TOIVON, ettei ole mennyt tuo yksikkö rikki, ettei tuo remontti vie koko palkkaa =)

P.S Nostinpa ensimmäisellä viestillä heti 6 vuotta vanhan topicin ylös.

P.P.S Kaipaisin nopeaa apua, tai jotain mielipidettä, stressaa.. Kiitti tallikaverit jo valmiiksi =)
kari63
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 03.02.2016 14:58
Paikkakunta: Turku

Re: Vielä ABS:stä

Viesti Kirjoittaja kari63 »

Tuntuu olevan henkimaailman juttuja nää... Abs valo ei vilku, ei pätki vaan palaa iloisesti koko ajan! Kukaan ei oikein tunnu tietävän missä on antureiden liittimet (lokasuojien päällä, pyöräkoteloissa, takapenkin alla, akun takana jne.) Ja se ylijännitesuojarele, sama homma. Molen kauhia hämmentyny! Ja se autonkoppura on c 180 farkku -97

Nonii, nyt löysin akun takaa releen jossa 4 napaa ja sulake päällä. Sulake ehjä ja muutenkin siisti, tökkösin takas crc:n kera. Sitten ylempää lattialevyn alta paljastu 2 töpseliä, toiseen mittari ei reagoinu mitenkään (näytti muutenkin tulevan bensatankilta). Se toinen... mittari näytti puhdasta nollaa! :wtf: . Edestä en päässy mittaileen ku ristikkoavain on emännän nipsussa. (siis jotkut töpselit näkyy siellä pyöräkoteloissa...)
Siellä takana on siis vain 1anturi??
kari63
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 03.02.2016 14:58
Paikkakunta: Turku

Re: Vielä ABS:stä

Viesti Kirjoittaja kari63 »

Nonni, mittasin etummaisetkin anturit ja tulos oli 1036/1037ohmia. Lienevät kunnossa. Nyt seuraa se mielenkiintonen kysymys: mite helvetis se taka-anturi oikein vaihetaan, jos se tosiaan on siellä perämöykyssä?! Pitääkö puoli pulkkaa purkaa? :shock:
Vastaa Viestiin