Viime aikoina tehtyä:
- Vaihdettu mittarivalo, ym. kojelaudan valoja. Mittariston irtivetämisen suhteen meinasi jo loppua usko, mutta netistä kokemuksia lukemalla uskalsin viimein repiä sen irti tarpeeksi voimaa käyttäen. Vetotyökalut askartelin metallisesta henkarista.
- Ehjä ulkolämpömittari purkamolta. Helppo homma vaihtaa entisen tilalle.
- Juu-zo korjasi Mexico 2000:sen viritinvahvistin-boksin. Siellä oli mennyt jotkut komponentit huonoiksi, mikä ilmeni sulakkeen palamisena. Juu-zo osaa kertoa lisää jos kiinnostaa, on se semmoinen elektroniikkavelho..

- Jenkkien eBaysta löytyi viritinvahvistimelle oikeanlainen alkuperäinen teline. Kiitos Timo L. oikean osan selvittämisestä! Omassa autossani on ollut tehtaalta Grand Prix -radio, joka ei ilmeisesti ole "doppelgeräte". Autossa mukana tullut Mexico 2000 on kuitenkin asennettu jo -94, sillä siitä löytyy ko. vuoden leimat sekä ensimmäisen omistajan ja auton myyjäliikkeen tunnus. Liekö sitten peräkonttiin kuuluva teline jäänyt silloin asentamatta.
- Youngtimerradio.de -kaupasta sain tilattua Mexico 2000:sen kasettiluukun kahden jousen kera, jonka näpräilin paikoilleen rikkinäisen paikalle. Aika kauan sai tuhrattua aikaa noinkin pieneen juttuun, mutta nyt on radio kunnossa.
- Kattoluukun kiskot ynnä muut liikkuvat osat tuli puhdistettua ja voideltua. Tilasin myös ilmanohjaimeen uudet jouset, sillä arvelin niiden elähtäneen mese.fi -korjausohjeiden mukaisesti. Jouset olivat kuitenkin kunnossa, mutta niiden toista päätä paikallaan pitävät pienet muovipidikkeet olivat hajonneet. Jousi ei pysynyt jännityksessään, jolloin ilmanohjain ei tahtonut nousta ylös. Lieneekö noissakin sitten jotain vuosimallieroja, sillä ainakaan mese.fi -ohjeissa ei mainittu nippeleistä mitään. Ilman niitä jousi ei kuitenkaan asetu oikein. Hetki meni tätäkin ihmetellessä.
- Kattoluukun käyttökytkin takerteli myös eteen/taakse -asennossa, joten purin katkaisijan, voitelin ja herkistelin sitä. Nyt kytkin ei jää jumittamaan jompaan kumpaan asentoon. Ei siinä mitään vikaa näykynyt olevan, mutta jostain syystä toiminta oli hieman nihkeää.
- Lisää voiteluhommia, eli tuli tsekattua miltä näyttää ilmanputsarin alla. Siellä näytti olevan 23 vuoden pölyt, joten irrottelin kaasuvivustoa, jonka putsasin ja voitelin pallonivelten osalta. Täytyy vielä myöhemmin pestä koko tienoo ilmanputsarin alta. Samalla huomasin yhden puhki nirhautuneen sähköliitoksen, joka korjasin väliaikaisesti teipillä. Osaako joku tunnistaa mihin toi piuha tulee?
- Myös pyyhkijän varsi tuli voideltua
- Moottoriöljyt ja -suodatin tuli vaihdettua.
Moottori on alkanut vuotaa öljyä. Vuodon olen paikallistanut M104 tyypilliseen kohtaan, jakoketjun kopan tiivisteeseen. Homma täytyy todennäköisesti teettää korjaamolla. Lisäksi tällä hetkellä bensapumppu(pumput?) käy jatkuvasti virtojen ollessa päällä. Juu-zo kävi jo YJ-releen juotokset läpi, mikä ei vaikuttanut asiaan. Kokeilemalla selvisi että MAS-releen irrottamalla pumppu hiljenee. En tiedä näistä paljoakaan, mutta lienee siellä saattaa olla vikaa. Onko 300E-24-tappisten omistajilla kokemuksia vastaavasta?
Tuulilasi halkesi yläreunastaan auton ollessa parkissa. Leimasta päätellen se on auton alkuperäinen lasi. Vinkkejä
hyvistä lasiliikkeistä pk-seudulla otetaan vastaan. Myös pientä kukkaa meinaa puskea ylälistan välistä. Lähteekö lista irti vaan nostamalla, ehjänä? Tekisi mieli tarkistaa niitä ruosteita.
Muuten on tullut ajettua Merssulla erittäin tyytyväisenä! Hieman olen ihmetellyt automaatin nytkäystä, auton ollessa paikallaan, kun siitää vaihteen esimerkiksi N:ltä D:lle. Nytkäys tuntuu hieman roisilta auton arvokkuuden huomioiden. Ei ole kokemusta muista vastaavista, niin vaikea sanoa. Muuten vaihteisto pelaa nätisti. Vaihdot kyllä tuntee verrattain napakkoina, varsinkin kylmänä, mutta se on lienee näiden ominaisuus.
Kaikenlaista muuta pientä olisi vielä tehtävänä:
- Kylkipaneeleiden irrotus ja peltien tsekkaus alta
- Puskurin naarmujen maalaus (Helmamaali tähän oli 172:een on 7176 Muschelgrau josta on kahta versiota. Asiantuntevaa palvelua ja maalausohjeita sain Herttoniemen Car Paint Centeristä)
- Kiveniskemien ym. naarmujen fiksailu.
- Ruosteiden hiominen ovenkarmeista tiivisteen alta, sekä lasinpesunestesäiliön alta + maalaus
- Ruosteenestokäsittely syksymmällä. Vantaan Tuplasuojauksessa olisi about 750 €. Vaikutti puhelimessa erittäin pätevältä paikalta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.