Morjens,
Ongelmana on SL500:sen ilmastoinnin oireilu.
Ilmastointi toimii n. 30min - 45min aika normaalisti.
Sitten lakkaa kylmän ilman tulo ja vaikka puhallin on täysillä ei vaan tule ilmaa.
Kun laittaa jäähdytyksen hetkeksi pois päältä ja uudelleen päälle niin se pelaa taas jonkun aikaa ok, mutta sama ongelma ilmenee uudelleen.
Itse olen miettinyt asiaa siten että aivan kuin ilmastoinnin kenno vetäisi jäähän ja ilma vaan ei pääse kulkemaan läpi.
Kun ilmastoinnin kompuran sitten laitaa pois päältä niin kenno lämpenee ja pääsee sulamaan mutta jää kuitenkin kosteaksi ja jäätyy nopesti uudelleen kun laittaa jäähdytyksen uudelleen päälle.
Nämä on vain mun omia päätelmiä, kertokaa te viisaammat ja mahdollisesti samanlaisiin ohgelmiin törmänneet.
Mikä tämän mahtaa aiheuttaa?
Mikä osa tai laite huolehtii kennon toiminnasta niin että se ei normaalisti jäädy?
Kun tietäisi vian mahdollisen aiheuttajan voisi tilata osat varastoon Ebaysta tai jostain muualta (mutta ei VEHOLTA)
t- jyri (C55AMG)
Ilmastointi ryytyy
Re: Ilmastointi ryytyy
Ilmastoinnin huolto tehty ja kylmäainemäärä oikea ? Liian vähäisellä kylmäainemäärällä saattaa tulla kuvatunlaisia oireita.
wiimax.fi
Re: Ilmastointi ryytyy
Höyrystimen lämpötila-anturilla estetään kennon jäätyminen (ja riittävä jäähdytysteho). Liian vähäinen kylmäainemäärä saa kennon jäähtymään toispuoleisesti ja jäätymään lopulta (lähes) umpeen. En tiedä onko lämpötila-anturi tarkoituksella sijoitettu "väärälle" puolelle, ainakin seurauksena ongelman huomaa ajoissa.