* Moottoritilan pesu
* Moottoritilan pesu
Miten moottoritilan pesu pitäisi suorittaa, mitä saa pestä ja mitä pitäisi varoa sekä mitä pitäisi varoa erityisesti?
Pitäisikö pestä pelkästään vedellä vai voiko liuotinpesuaineita käyttää, jos voi niin mitä laatua?
Painepesurin käyttö taitaa olla pahasta, mutta voiko ihan perinteisellä vesiletkulla pestä, mutta pienellä paineella? Onko jotain parempaa menetelmää?
Miten kuivaaminen? Riittääkö se, että kone on haalea ennen pesua, jotta kuivuisi nopeammin vain pitäisikö jollakin puhaltaa (paineilma) tai imuroida (märkä/kuiva imuri) syvennyksiä pesun jälkeen?
Voiko konetta pestä nuo suojamuovit poistettuna? Eli kannen syvennykset joissa esim. ruiskutussuuttimet ovat, ovat täynnä kuraa/hiekkaa ja aikojen saatossa vuotanutta/valunutta öljyä. Kyseessä siis W210 E270 CDI vm. -01 auto.
Pitäisikö pestä pelkästään vedellä vai voiko liuotinpesuaineita käyttää, jos voi niin mitä laatua?
Painepesurin käyttö taitaa olla pahasta, mutta voiko ihan perinteisellä vesiletkulla pestä, mutta pienellä paineella? Onko jotain parempaa menetelmää?
Miten kuivaaminen? Riittääkö se, että kone on haalea ennen pesua, jotta kuivuisi nopeammin vain pitäisikö jollakin puhaltaa (paineilma) tai imuroida (märkä/kuiva imuri) syvennyksiä pesun jälkeen?
Voiko konetta pestä nuo suojamuovit poistettuna? Eli kannen syvennykset joissa esim. ruiskutussuuttimet ovat, ovat täynnä kuraa/hiekkaa ja aikojen saatossa vuotanutta/valunutta öljyä. Kyseessä siis W210 E270 CDI vm. -01 auto.
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: * Moottoritilan pesu
olen cdi koneet pessyt ihan tehokkaalla bioliuotinaineella ja painepesuria perään. joissain paikoissa tehostanut harjan kanssa jos haluaa oikeasti puhdasta. laturia ja sähköliittimiä kannattaa vähän varoa ettei lähietäisyydeltä suoraan niihin osoita painepesurilla(laturin ympärille voi vainoharhasimmat jonku muovipussin laittaa).
paineilma on hyvä apu kuivauksessa ja jonkun ajan päästä olen koneen ajanut kuumaksi niin haihtuu viimisetkin.
olen pessyt myös suojamuovin alta ,sähköliittimiä maalaisjärjellä varoen.
pelkällä vesi puutarhaletkulla pesu ei tuota tulosta,kuivettuaan näyttää taas samalta. Oikein likasissa tapauksissa kuumavesipesuri toimii hyvin.
paineilma on hyvä apu kuivauksessa ja jonkun ajan päästä olen koneen ajanut kuumaksi niin haihtuu viimisetkin.
olen pessyt myös suojamuovin alta ,sähköliittimiä maalaisjärjellä varoen.
pelkällä vesi puutarhaletkulla pesu ei tuota tulosta,kuivettuaan näyttää taas samalta. Oikein likasissa tapauksissa kuumavesipesuri toimii hyvin.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: * Moottoritilan pesu
Mitenhän herkkä tuo laturi oikeasti on vedelle? Eikös siinä ole tuo "paksu + piuha" ihan mutterin alla (liekö kovin herkkä liitos vedelle)?
Eikös sen laturin käämityksen pitäisi muuten olla lakalla suojattu? Liittimet ja hiiliharjat tietysti vähän herkempiä, mutta jos ei nyt ihan paineella laske sisään...?
Miten muuten laturi on erilainen kuin "perinteinen" jos sanotaan sen olevan vesijäähdytetty? Jäähdytetäänkö sitä vedellä sen suuren kuorman, nirkoisen mitoituksen takia vai sen takia, että on lähellä turboa vai jonkin muun syyn takia...?
Eikös sen laturin käämityksen pitäisi muuten olla lakalla suojattu? Liittimet ja hiiliharjat tietysti vähän herkempiä, mutta jos ei nyt ihan paineella laske sisään...?
Miten muuten laturi on erilainen kuin "perinteinen" jos sanotaan sen olevan vesijäähdytetty? Jäähdytetäänkö sitä vedellä sen suuren kuorman, nirkoisen mitoituksen takia vai sen takia, että on lähellä turboa vai jonkin muun syyn takia...?
Mercedes Benz E270 CDI W210 vm. 2001
Re: * Moottoritilan pesu
Ei toi vesijäähdytteinen laturi ole ulkopuoliselle vedelle herkkä (ainakaan kovasti), kun se on suljettu rakenne. Kuvia Boschilaisesta:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=171862" onclick="window.open(this.href);return false;
Toinen on sitten Vähän erilainen, johdot perässä tai jotain, Valeonkos se oli.
Noi suorat CDI koneet on aika hyviä pesunsuhteen, voisin jopa harkitsevani vedellä pesua. Bensa koneisiin tai V6 CDI:hin en kyllä uskalla vesipesua suorittaa. Näitä oon pessyt ihan BRAKE CLEANERillä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=171862" onclick="window.open(this.href);return false;
Toinen on sitten Vähän erilainen, johdot perässä tai jotain, Valeonkos se oli.
Noi suorat CDI koneet on aika hyviä pesunsuhteen, voisin jopa harkitsevani vedellä pesua. Bensa koneisiin tai V6 CDI:hin en kyllä uskalla vesipesua suorittaa. Näitä oon pessyt ihan BRAKE CLEANERillä.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Re: * Moottoritilan pesu
Liuotinta päälle, antaa vaikuttaa ja painepesuria perään. Ite olen laittanut käyntiin ja oessyt loppuauton niin kuivuu hyvib siinä aikana.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: * Moottoritilan pesu
Liuotinta kun käyttää niin pinnan tulee olla viileä, kesällä jo pelkkä auringonpaiste voi olla liikaa.
-
- Mersumies
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: * Moottoritilan pesu
Onhan laturi ainakin joissain malleissa jo aika alttiina ajaessa roiskuvalle kuravedelle, joka isompaan lätäkköön ajaessa lentää melko hyvällä voimalla. Ainakin 903 Sprintterissä lentää etupyörältä kuravedet tehokkaasti laturille, eli luulisi sietävän kohtuudella tehtävää painepesuakin.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: * Moottoritilan pesu
MUISTAKAA AJAA AUTOA PESUN JÄLKEEN +10km yli 80kmh , siinä kuivuu aivan KAIKKI konehuoneesta. Ei se muuta tarvii jos järjellä on pessyt.
Re: * Moottoritilan pesu
Kaikki autojen konetilat olen pessyt sumeilematta liuottimella ja painepesurilla. Laturiin voi huoletta lasketella pesurilla,eikä tule ongelmia. Nyt kun pesin w204 moottorin,kaveri sanoi kuulleensa että ne ABS boksit ovat herkkiä,eikä saisi vettä laskea. Kärähtää kuulemma herkästi,jos pääsee vettä sisään?
Kun laitoin moottorin käymään pesun jälkeen,tuli nelosen suuttimenjuuressa olevasta vesilammikosta iloinen pulina.
Vaihdoin sinne sitten sen uuden tiivisteen.
Kun laitoin moottorin käymään pesun jälkeen,tuli nelosen suuttimenjuuressa olevasta vesilammikosta iloinen pulina.
Vaihdoin sinne sitten sen uuden tiivisteen.
Re: * Moottoritilan pesu
Säädettävä suutin painepesuriin, eri malllisia siveltimiä, pesuaineeksi pinelineä ja kuivaukseen paineilmapistooli. Niistä on toimivat moottoripesut tehty ja pinelinestä jää vielä hyvä hatsi
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Re: * Moottoritilan pesu
Tattista vaan.. Olenkin ajatellut oman 200cdi moottorin pesua ja miettinyt noita samoja kysymyksiä kuin aloittaja..