Tämäkin taas edessä. Bemareihin löytyy hyvinkin ohjeita- mutta ei Eemeleihin.
Omani vielä facelift- malli, mutta johdotukset lienee väreineen samoja jotta ohjeesta saa yleispätevän.
- Vesiventtiilin sijainti sisälokarin takana, webaston vieressä. Vesiventtiilin johto pitäisi saada poikki, ja siihen vastus jotta diagnostikka ei ala hälyttelemään
- Ei sitten millään huvittaisi repiä koko pohjaa pois
- En myöskään löydä internjetistä kaapelointeja. Kaapelinippu tulee konehuoneen puolelle (?) joten katkaisun ja huijausvastuksen voi laittaa myös konehuoneen puolelle.
- Vaan mistä piuhat (2kpl) menevät, ja mitä ovat värit?
- Ainakin 15ohm vastus tuntuu toimivan, mutta tällöin virtaa menee jo senverta läpi että oltava tehovastus. Alempana kuvassa normivastus, luultavimmin erittäin lyhytikäinen.
- Laittaneet Bemareihin (itsekin joskus) 15ohm ja 25W kestävän tehovastuksen. 15ohm vastuksella lämpöä syntyy n. 10W edestä, eli vastus kyllä kuumenee
- Bemarissa kuitenkin toimii myös 33ohm ja 47ohm kokeillusti, ilmeisesti Mersussakin koska weban ventiili identtinen. Tällöin hukkalämpöäkin syntyisi huijausvastuksella vähemmän.
47ohm vastuksella 3.6W jne.
Oletan että ohjelmallisesti tätä ei voi vieläkään blokata. eli Webasto kierrättää aina veden ensisijaisesti kabiinissa (venttiili vetää, sähkö päällä), ja sitten vasta
venttiili lepoasentoon ja moottorin lämmitys. Eli autoa ei paukkupakkasilla tarvitse sitten käynnistääkään ollenkaan.
Allaoleva kuva on toiselta foorumilta, 212 mersu ja CDI kone. Johdot ilmeisesti oranssi ja musta.
E 212 ja talvi tulee / webaston vesiventtiilin ohitus
E 212 ja talvi tulee / webaston vesiventtiilin ohitus
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: E 212 ja talvi tulee / webaston vesiventtiilin ohitus
Eipä sitä koko pohjaa tarvi irroittaa.
Pyörä pois ja muovikiinnikkeitä reipas 5kpl niin tuo on jo hyvin esillä kun puolikas sisäloksu on poissa.
Aikaa tuohon ei saa millään menenään yli 20 min. tasamaallakaan.
Samalla tulee poistetuksi ylimääräinen kivien paino joka ajautunut väärään paikkaan.
Pyörä pois ja muovikiinnikkeitä reipas 5kpl niin tuo on jo hyvin esillä kun puolikas sisäloksu on poissa.
Aikaa tuohon ei saa millään menenään yli 20 min. tasamaallakaan.
Samalla tulee poistetuksi ylimääräinen kivien paino joka ajautunut väärään paikkaan.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
S203 200 Cdi A Elegance -06
Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
Re: E 212 ja talvi tulee / webaston vesiventtiilin ohitus
Mulla on tuo johto otettu irti ja teipattu hyvin, ettei vesi mee sisään.
Mitään vastuksia en oo viritetty, ei haittaa vaikka se vikakoodin sieltä näyttääki. Webasto toimii kuitenki paremmin iliman tota venttiiliä.
Mitään vastuksia en oo viritetty, ei haittaa vaikka se vikakoodin sieltä näyttääki. Webasto toimii kuitenki paremmin iliman tota venttiiliä.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
Re: E 212 ja talvi tulee / webaston vesiventtiilin ohitus
Juuri niin. Vastuksesta huolimatta tuli starilla nähtävä vikakoodi. Koodista ei ole haittaa. Töpseli irti ja teippiä. Sillä hyvä.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
Re: E 212 ja talvi tulee / webaston vesiventtiilin ohitus
Ok ja asia selvä. Pääasia että pelittää. Luulin että koko pohja revittävä irti, näytti siltä kun sitä viimeksi nosturilla kurkkasin.markoala kirjoitti:Juuri niin. Vastuksesta huolimatta tuli starilla nähtävä vikakoodi. Koodista ei ole haittaa. Töpseli irti ja teippiä. Sillä hyvä.
Vaan sähköalan ihmisenä ihmettelen tuota vikakoodia. Jos vastusarvo on hetaarilla oikein, ei sähköisestä mittauksesta voi päätellä
onko piuhanpäätä kuormittamassa huijausvastus vai oikea venttiilin kela. Voiko olla että vastuksesi on esim kärähtänyt ja oikkarissa?
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: E 212 ja talvi tulee / webaston vesiventtiilin ohitus
Lämpeneekö sisätilat yhtä nopeasti kuin venttiilin kanssa? Omassa lienee kaikki tehtaan jäljiltä ja moottori sekä kabiini ovat pakkaselle lämpimiä. Liekkö noissa eroja asennuksien suhteen eri vuosimalleissa, oma on 2014 200 cdi.PEPI kirjoitti:Mulla on tuo johto otettu irti ja teipattu hyvin, ettei vesi mee sisään.
Mitään vastuksia en oo viritetty, ei haittaa vaikka se vikakoodin sieltä näyttääki. Webasto toimii kuitenki paremmin iliman tota venttiiliä.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: E 212 ja talvi tulee / webaston vesiventtiilin ohitus
Ei lämpene sisätilat yhtä hyvin- mutta kuitenkin niin että ainakin tuulilasi on kokonaan sulana kovimpia pakkasia lukuunottamatta.CDI320CLS kirjoitti: Lämpeneekö sisätilat yhtä nopeasti kuin venttiilin kanssa? Omassa lienee kaikki tehtaan jäljiltä ja moottori sekä kabiini ovat pakkaselle lämpimiä. Liekkö noissa eroja asennuksien suhteen eri vuosimalleissa, oma on 2014 200 cdi.
Voisiko tosiaan olla että saksalaiset ovat viimeinkin jotenkin järkeistäneet vesikiertoa 212 faceliftissä. Tuntuu käsittämättömältä..
Lämpeneekö moottorikin tosiaan kunnolla ihan oikeille paukkupakkasille asti? Onko auto ollut sinulla uudesta asti - on tehtaalla asennettu weba eikä
vesikiertoon tms ole varmasti tehty muutoksia?
2013 facelift S212 220 CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Ex 2011 S212 250CDI
Re: E 212 ja talvi tulee / webaston vesiventtiilin ohitus
Ostin reilun vuoden vanhana, kaikki huollot Veholla, tehdas webasto (muutoksista en tiedä). Viime talvena seisoi työpaikalla 8 h aika kovassa pakkasessa ja moottorin lämpömittari näytti n. 50 astetta vajaan tunnin lämmityksellä, sisätilat mukavan lämpimät.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V