W124 200D -94 kone rytkyttää kylmänä
W124 200D -94 kone rytkyttää kylmänä
Nyt kun lämpötilat alkaa olla nollissa tai vähän alle, otsikon mukainen auto kylmäkäynnistyksessä lähtee selvästi vajailla pytyillä käymään ja palamatonta löpöä puskee putkesta ulos. Noin kymmenessä sekunnissa kone käy taas ihan ok. Lämpimillä ilmoilla ei mitään ongelmaa. Hehkut tulee ekana mieleen mutta kun merkkivalo toimii kuten pitääkin. Voiko vika olla silti hehkuissa tai releessä ? Venttiilin nostimet on juuri vaihdettu, kaikki suodattimet on ok.
Hehkuista tai suuttimista ei ole tietoa, mutta luulisi suuttimien präkäävän lämpimilläkin ilmoilla.
Hehkuista tai suuttimista ei ole tietoa, mutta luulisi suuttimien präkäävän lämpimilläkin ilmoilla.
Re: W124 200D -94 kone rytkyttää kylmänä
Hehku luultavasti menossa... itselläni teki täsmälleen samaa ensi pakkasilla ja sitten muutamien päivien kuluttua jäikin tuo hehkun merkkivalo palamaan.Jeremias kirjoitti:Nyt kun lämpötilat alkaa olla nollissa tai vähän alle, otsikon mukainen auto kylmäkäynnistyksessä lähtee selvästi vajailla pytyillä käymään ja palamatonta löpöä puskee putkesta ulos. Noin kymmenessä sekunnissa kone käy taas ihan ok. Lämpimillä ilmoilla ei mitään ongelmaa. Hehkut tulee ekana mieleen mutta kun merkkivalo toimii kuten pitääkin. Voiko vika olla silti hehkuissa tai releessä ? Venttiilin nostimet on juuri vaihdettu, kaikki suodattimet on ok.
Hehkuista tai suuttimista ei ole tietoa, mutta luulisi suuttimien präkäävän lämpimilläkin ilmoilla.
Nykyinen Auto: C180 -99
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
Ex Mersut: (ne jotka muistan)
Vito 108D
200D -95
190D -89
200D -92
250D -92
Vito 108Cdi
C200D -94 Elegance
200D -93
C200 Cdi -99
A170 Cdi -99
C200D -93
300D -87
190D -91
W124 -200D -94 hehkuista vielä
Kaksi etummaista tuli vaihdettua, suht helppo homma. Kahden takimmaisen kanssa osuikin sitten paskaa tuulettimeen.
Räikän jatko ja hylsy putosivat koneen sekaan ja joutui nyhtämään pohjalevyt pois että sai kalut talteen. Sen operaation jälkeen päätin siirtää loppujen hehkujen vaihdon tuonnemmaksi.
Mites on, näyttäisi vähän siltä että kaasuvivuston yksi tanko on pahasti kolmannen hehkun edessä. Oletteko joutuneet irroittelemaan tätä tankoa vai onnistuuko irroittamatta ?
Entä missä sijaitsee hehkujen rele ??
Räikän jatko ja hylsy putosivat koneen sekaan ja joutui nyhtämään pohjalevyt pois että sai kalut talteen. Sen operaation jälkeen päätin siirtää loppujen hehkujen vaihdon tuonnemmaksi.
Mites on, näyttäisi vähän siltä että kaasuvivuston yksi tanko on pahasti kolmannen hehkun edessä. Oletteko joutuneet irroittelemaan tätä tankoa vai onnistuuko irroittamatta ?
Entä missä sijaitsee hehkujen rele ??
Melkein kaikki vaihdettu
Eilen tuli vaihdettua takimmainen hehku, very helppo, mutta kolmonen jäi vielä vaihtamatta.
Loppui kalusta pituus, pitää toivottaa itselle parempaa jatkoa kun ei oma riitä.
Kiitos informaatioista !
Loppui kalusta pituus, pitää toivottaa itselle parempaa jatkoa kun ei oma riitä.
Kiitos informaatioista !
Kylmänä rytkytys
Voiko kylmänä rytkyttäminen johtua huonosta akusta? Eli voiko hehkut olla sinänsä kunnossa, mutta huonon akun takia paukkuja ei oikein riitä hehkuihin?
Mulla on joskus ollut samaa rytkytystä. Tosin hehkujen todellisesta kunnosta mulla ei ole hajuakaan...
--
Andy
Mulla on joskus ollut samaa rytkytystä. Tosin hehkujen todellisesta kunnosta mulla ei ole hajuakaan...
--
Andy
Re: Kylmänä rytkytys
Luulisi huonon akun oireilevan jo käynnistyksessä, eli ei riittäisi potkua moottorin pyöritykseen.Andy kirjoitti:Voiko kylmänä rytkyttäminen johtua huonosta akusta? Eli voiko hehkut olla sinänsä kunnossa, mutta huonon akun takia paukkuja ei oikein riitä hehkuihin?
t.
R.
E500 – 211.070
Omassa on samat oireet ja vika on "liian" syvälle koneistetuissa venttiileissä. Pari kierrosta käynnistyksen jälkeen on semmoista rytkynhytkyn touhua, mutta sitten se tasoittuu ja ahtopaine lisää puristuksia
Eli tuommoisessa avaamattomassa? koneessa voi olla myös jotain mekaanista häiriötä puristusten puolella.
Myös syöttöpumppu voi aiheuttaa moista oiretta.
Eli tuommoisessa avaamattomassa? koneessa voi olla myös jotain mekaanista häiriötä puristusten puolella.
Myös syöttöpumppu voi aiheuttaa moista oiretta.
Joku mersupurkaamo??
Akun kunto ei vaikuta moottorin käyntiin mitenkään. Rynkytystä kylmänä aiheuttaa yleisimmin pimeä hehkutulppa, myös vuotavat, tai syvällä olevat ventiilit tekevät samaa.
Se hehku on hankala vaihdettava, mutta vaihdettavissa. Itse ole vaihtanut 300D:hen kaikki tulpat. Irrota ilmanpuhdistin kotelo kokoneisuudessaan, silloin siihen tulpaan pääsee käsiksi jo kiintoavaimellakin.
Tämä sitten vihjeeksi kaikille 124:n omistajille. Hehkujen kunnon voi tarkistaa kaikein helpoimmin irroittamalla hehkujen töpselin releestä, ottamalla virtaa johdolla akun plusnavasta ja koskettamalla johdolla yksitellen töpselissä olevia napoja. Kunnossa olevan hehkun kohdalla syntyy selkeä kipinä, kun taas rikkinäinen ei kipinöi. Töpseliin on lisäksi numeroin merkitty, mikä kosketin on minkäkin tulpan. Voiko tämä enää helpompaa olla!
Se hehku on hankala vaihdettava, mutta vaihdettavissa. Itse ole vaihtanut 300D:hen kaikki tulpat. Irrota ilmanpuhdistin kotelo kokoneisuudessaan, silloin siihen tulpaan pääsee käsiksi jo kiintoavaimellakin.
Tämä sitten vihjeeksi kaikille 124:n omistajille. Hehkujen kunnon voi tarkistaa kaikein helpoimmin irroittamalla hehkujen töpselin releestä, ottamalla virtaa johdolla akun plusnavasta ja koskettamalla johdolla yksitellen töpselissä olevia napoja. Kunnossa olevan hehkun kohdalla syntyy selkeä kipinä, kun taas rikkinäinen ei kipinöi. Töpseliin on lisäksi numeroin merkitty, mikä kosketin on minkäkin tulpan. Voiko tämä enää helpompaa olla!