Ensimmäinen mersuni

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
ruosteenrappaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 05.11.2016 16:18

Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja ruosteenrappaaja »

Tervehdys! Tuli tuossa ostettua mercedes benz c220cdi aut, vm02 aj270tkm. Aina tullut ajettua peugeoteilla ja nyt aattelin ajella jollaki mulla autolla, niin tuo mese löyty kohtuu hintaan. Mutta mutta, minun ja mesen yhteinen taival on alkanut vähän heikosti. koeajolla auto toimi hyvin ja moottoriki oli jopa päältäpäin kuiva. Parin päivän päästä huomasin, että lämmöt ei noussut kuin 45 asteeseen 30km jälkeen. Tuo korjaatu termarin vaihdolla ja siinä samalla huomasin että kolme suutinta vuotaa ulospäin melko paljon.. Noh, uudet tiivisteet.. Tuon jälkeen en edes kerennyt ajaa metriäkään, vaan heti starttauksen jälkeen alkoi kp-pumppu ylimmästä elementistä ruutaan polttoainetta laturin remmin päälle. :thumbdown: Tässä vaiheessa teki mieli nostaa auto vaihtolavalle ja ottaa taas hyvin palvellut pösö käyttöön. Luvatkaa arvoisat mersumestarit, että tuon pumppuvuodon jälkeen tuolla vois jopa jonku kilometrin ajaa, ennen uutta vikaa. :D
Avatar
finnstar
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Ma 08.08.2016 20:52
Paikkakunta: Pilkanmaa

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja finnstar »

Ei voi lupaan mennä mutta kun nämä pienet murheet on edellisen mesemiehen jäljiltä korjannut niin toki hyviäkiä hetkiä voi mahdollisesti olla :D

Nuo viathan ei mitää euronnielijöitä ole jos vain itse pystyy edes hieman ruuvaamaan.
S205 250 Bluetec A Avantgarde airmatic -15
S203 200 Cdi A Elegance -06

Ex S212 300/350 Cdi A Avantgarde -10
Ex W203 200 Cdi A Classic -01
Ex S204 220 Cdi A -08
Ex S211 320 Cdi A -04
Ex S123 300D -A 80
Ex W124 230 A -91
Ex W210 200 Cdi A -01
Ex W201 190E
Ex S210 230 A -96
Ex S124 200D -88
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja hanta »

No mm nuo samat viat olen korjannut omastani, ei tosiaan paljoa kustantanut kun itse tein työn. Mullakin viimeksi korjattu kp-pumpun vuoto ja siitä on noin 100 tkm. Toki muitakin pikku ongelmia ollut, ja nyt 360 000 km mittarissa ja kaikki toimii kuten yksitoista vuotta sitten kun auton ostin 59 000 ajettuna. Kyllä mersua korjaamaan joutuu jos paljon ajaa, mutta ei vakavia ongelmia (kop kop). Varaosat halpoja ja korjausohjeita löytyy netistä yllin kyllin. Ruostuminen tuossa eniten häiritsee.
W203CDI
ruosteenrappaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 05.11.2016 16:18

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja ruosteenrappaaja »

Nyt kun pakkanen kiristyi melkein -15 asteeseen, niin ei nostanut lämpöjä yli 60 asteeseen joten pitää tilata jostain vielä tuo "pikkutermari". Osaako joku laittaa linkkiä minkälainen osa on oikea tuohon 220cdi meseen?

Alkoi muuten suuntavilkku reistaileen, kun oikealle vilkuttaessa saa kädellä pitää vilkunviiksiä pohjassa, että vilkuttaa.. Tuo nyt ei varmaan kallis osa. :?
Kettula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 05.02.2015 12:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja Kettula »

Naapurifoorumilla hyvää juttua CDIn "pikkutermarista" osanumeroiden kera:

http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=24396" onclick="window.open(this.href);return false;
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
ruosteenrappaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 05.11.2016 16:18

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja ruosteenrappaaja »

Tänään piti käyttää autoa korjaamolla kun suuttimet ui polttoaineessa. kuntoon tuli. oli yhdestä suuttimesta joku metallinen rengas poikki ja oli pitänyt purkaa suutin että sai vaihdettua. Ja ohivuotoletkut oli kans vuotanu, joten nekin vaihdettiin.

Kaupan pihalta lähtiessa starttasin, niin kuulu vain "naks" ja toisella yrittämällä lähti. onkohan tuosta starttiki menossa? Niin ja monestikko nuo cdi:t yleensä lämpimällä koneella pyörähtää, että käyntiin lähtee? tuo pyöräyttää aina 4 kertaa ennen kuin lähtee. onko normaalia?
Kettula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 05.02.2015 12:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja Kettula »

Startti voi olla lopussa, jos tekee tuota usein.

Kunnossa olevan koneen pitäisi lähteä "ykköspyörähdyksellä" käyntiin, pakkasellakin. Ainakin omaan koneeseen riittää -10 -15 pakkasella 1-1.5 tunnin lohkolämmitys ja "hörähtää" käytiin kuin palmun alta. Viime tammikuun -32 pakkasellakin riitti 2.5 h:n lämmitys vanhoilla hehkutulpilla (silloin ajettu 125 tkm tod.näk alkuperäisillä hehkutulpilla). Enemmän pelotti dieselin pakkasenkesto... :lol:
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

ruosteenrappaaja kirjoitti:Tervehdys! Tuli tuossa ostettua mercedes benz c220cdi aut, vm02 aj270tkm. Aina tullut ajettua peugeoteilla ja nyt aattelin ajella jollaki mulla autolla, niin tuo mese löyty kohtuu hintaan. Mutta mutta, minun ja mesen yhteinen taival on alkanut vähän heikosti. koeajolla auto toimi hyvin ja moottoriki oli jopa päältäpäin kuiva. Parin päivän päästä huomasin, että lämmöt ei noussut kuin 45 asteeseen 30km jälkeen. Tuo korjaatu termarin vaihdolla ja siinä samalla huomasin että kolme suutinta vuotaa ulospäin melko paljon.. Noh, uudet tiivisteet.. Tuon jälkeen en edes kerennyt ajaa metriäkään, vaan heti starttauksen jälkeen alkoi kp-pumppu ylimmästä elementistä ruutaan polttoainetta laturin remmin päälle. :thumbdown: Tässä vaiheessa teki mieli nostaa auto vaihtolavalle ja ottaa taas hyvin palvellut pösö käyttöön. Luvatkaa arvoisat mersumestarit, että tuon pumppuvuodon jälkeen tuolla vois jopa jonku kilometrin ajaa, ennen uutta vikaa. :D

Mulla on aina Pögötti varalla edustusautona. Nykyinen Pösö lienee Zairen entisen presidentin muijan auto, mikä on uitettu Virosta suomeen (ihan täyttä soopaa :lol: )

Ehjää dieseli mersua ei muuten yleensä myydä, joten lähtökohtaisesti tilanteesi on normaali.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
ruosteenrappaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 05.11.2016 16:18

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja ruosteenrappaaja »

Se on tosi, että aina pitää pösö olla pihan perällä kaiken varalta. :D
ruosteenrappaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 05.11.2016 16:18

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja ruosteenrappaaja »

Kettula kirjoitti:Startti voi olla lopussa, jos tekee tuota usein.

Kunnossa olevan koneen pitäisi lähteä "ykköspyörähdyksellä" käyntiin, pakkasellakin. Ainakin omaan koneeseen riittää -10 -15 pakkasella 1-1.5 tunnin lohkolämmitys ja "hörähtää" käytiin kuin palmun alta. Viime tammikuun -32 pakkasellakin riitti 2.5 h:n lämmitys vanhoilla hehkutulpilla (silloin ajettu 125 tkm tod.näk alkuperäisillä hehkutulpilla). Enemmän pelotti dieselin pakkasenkesto... :lol:
En usko että ite koneessa mitään vikaa on. tehoa on ja käy hyvin tyhjäkäyntiä, eikä ylimääräisiä ääniä. joku apulaitteitten rulla todennäkösesti ahistaa. 406:ssa teki samoin ja yks ohjainrulla oli vinossa ja se kun vaihdettiin, niin lähti normaalisti käyntiin.
ruosteenrappaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 05.11.2016 16:18

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja ruosteenrappaaja »

Nyt se mese hajos tuohon kotipihalle. ei oikeen halua startata ja jos starttaa, niin huonosti eikä käynnisty. Pösö seisoskellut yli 10 asteen pakkasessa monta päivää. kylmiltä heti käyntiin ja kohta jäät alkoi sulaa laseista. Kyllä nyt pitää myöntää että alkaa huumorinkukkakin loppumaan mersun kanssa...
Avatar
egyptian
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 284
Liittynyt: Ke 12.05.2010 22:45
Paikkakunta: Espoo

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja egyptian »

Jotenkin ei yllättänyt tämä viimeisin käänne tarinassa :-) Trollilta haiskahtaa... Suuttimiakin korjattu kaks kertaa lyhyen ajan sisällä... Romuttamolle vaan ja pösöllä kovaa ajoa :)
ruosteenrappaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 05.11.2016 16:18

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja ruosteenrappaaja »

Hohhoi.. Mullahan ei perheellisenä tässä arjen kiireissä muuta tekemistä ole kuin valehdella täällä... Saa tulla itse toteamaan paikanpäälle.
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

ruosteenrappaaja kirjoitti:Hohhoi.. Mullahan ei perheellisenä tässä arjen kiireissä muuta tekemistä ole kuin valehdella täällä... Saa tulla itse toteamaan paikanpäälle.
Vakavasti suosittelisin auton saattamista *-päähän ja sitten ryhtyä korjaamaan saatuja havaintoja. Automerkkien paremmuus / trollaus ei nyt liene päällimmäisenä mielessä?
Noilla *saaduilla havainnoilla osuu korjaukset paremmin alueelle.

Varmaan tämän fooruminkin kautta niitä apuja saa mutta ei minua ole MB-liikkeissäkään ryöstetty. n 45€ pyydetty tuosta työstä.

-02 saattaa onnistua vielä jollain yleismallin OBD-lukijallakin? Kyllä nuo yleensä ovat olleet ratkaistavia juttuja. Itse kun olen bensanpolttaja, niin en viitsi arvailla noita etusam takasam commorail juttuja.

EDIT: https://www.google.fi/webhp?sourceid=ch ... %A4ynnisty" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

Kappas,löyty hyvä yksilö,aika vähän ajettu ja edullinenki vielä..taitaa olla niin että sua on kusetettu kuus-nolla nuissa kaupoissa,ei muutako soitto kuusankoskelle ja mersu paaliin,huippuhyvä pösö tulille ja päästelet sillä suu messingillä.
Star
ruosteenrappaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 05.11.2016 16:18

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja ruosteenrappaaja »

HEUREKA!! Nyt löytyi vika. Nokka-akselin asentotunnistimen liitin oli huonosti kiinni. :D Latasin akkua ja liitin kunnolla kiinni, niin heti tärähti nätisti käyntiin ja ei enään starttikaan naksunut. Tais mennä muutamien sahauksien jälkeen akun varauskin vähiin. Eiköhän tämä tästä iloksi vielä muutu. Ja ihmettelen suuresti että jos ei kenelläkään ole käynyt vastaavasti kun syy tuohon miksi liitin oli huonosti kiinni on moottorin suojamuovi, joka osuu tuohon liittimeen melko varmasti kun koppa irrotetaan tai laitetaan paikalleen.
ruosteenrappaaja
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: La 05.11.2016 16:18

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja ruosteenrappaaja »

jonttu_ kirjoitti:Kappas,löyty hyvä yksilö,aika vähän ajettu ja edullinenki vielä..taitaa olla niin että sua on kusetettu kuus-nolla nuissa kaupoissa,ei muutako soitto kuusankoskelle ja mersu paaliin,huippuhyvä pösö tulille ja päästelet sillä suu messingillä.
Historia on tiedossa ja kilometrit pitää paikkaansa. Auton perusilme on todella siisti ja sisältäkin voi kutsua virheettömäksi. Joskus se tekniikka vain vastustaa. Jopa mersussakin. :wink: Toki pösö pitää edelleen säilyttää, kun eihän sillä ole kuin käyttöarvoa, eli ei kannata myydä.
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2325
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

ruosteenrappaaja kirjoitti:Nyt se mese hajos tuohon kotipihalle. ei oikeen halua startata ja jos starttaa, niin huonosti eikä käynnisty. Pösö seisoskellut yli 10 asteen pakkasessa monta päivää. kylmiltä heti käyntiin ja kohta jäät alkoi sulaa laseista. Kyllä nyt pitää myöntää että alkaa huumorinkukkakin loppumaan mersun kanssa...
Et ole nähnyt juuri mitään vielä. Mercedes ainakin täällä tahtoo hajota nopeammin kuin ehtii korjata. Ratkaisuna olen laittanut auton liikennekäytöstäpoistoon jos muuten ei ehdi korjata.

Aiemmin luulin Mercedes-Benzin olevan laatuauto joka kestää. Nyt tiedän tuon myytiksi joka on murrettu. Ajettuihin kilometreihin nähden enemmän remontteja on ollut vain 1970-luvun Ladassa enkä todellakaan pitänyt sitä laatuautona.

Kohta alkaa Ensimmäisestä Mercedeksestä hajota kalliita osia ja sitten mitataan omistajan halu omistaa "laatuauto". Itse myisin pois mutta kun ei tahdo kestää läjässä edes niin kauaa että saisi esiteltyä jollekin.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuosta tuli mieleen kun monet ostaa vw merkkejä ja selittävät että on premium sarjan auto....Ei kyllä mielestäni kuulu kuin keskikastiin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
jagr83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: To 05.11.2015 12:12

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja jagr83 »

E200kompressor kirjoitti:
ruosteenrappaaja kirjoitti:Nyt se mese hajos tuohon kotipihalle. ei oikeen halua startata ja jos starttaa, niin huonosti eikä käynnisty. Pösö seisoskellut yli 10 asteen pakkasessa monta päivää. kylmiltä heti käyntiin ja kohta jäät alkoi sulaa laseista. Kyllä nyt pitää myöntää että alkaa huumorinkukkakin loppumaan mersun kanssa...
Et ole nähnyt juuri mitään vielä. Mercedes ainakin täällä tahtoo hajota nopeammin kuin ehtii korjata. Ratkaisuna olen laittanut auton liikennekäytöstäpoistoon jos muuten ei ehdi korjata.

Aiemmin luulin Mercedes-Benzin olevan laatuauto joka kestää. Nyt tiedän tuon myytiksi joka on murrettu. Ajettuihin kilometreihin nähden enemmän remontteja on ollut vain 1970-luvun Ladassa enkä todellakaan pitänyt sitä laatuautona.

Kohta alkaa Ensimmäisestä Mercedeksestä hajota kalliita osia ja sitten mitataan omistajan halu omistaa "laatuauto". Itse myisin pois mutta kun ei tahdo kestää läjässä edes niin kauaa että saisi esiteltyä jollekin.
Hyvin tiivistetty! :lol:
Mersun tekniikka ja pellit ollut ihan eri luokkaa vanhoissa 80-luvun vehkeissä... moni automerkki mennyt ohi komiasti 2000-luvulla.
Itseä ihmetyttää, esim. kuinka huono tuo 6lovinen vaihdelooda meseissä on... siksi kai vaihtaneet automaatteihin, kun eivät osaa tehdä manuaalia.
Avatar
jsmaa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 917
Liittynyt: La 29.01.2005 12:25
Paikkakunta: Salo

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja jsmaa »

W124 ja W140 korisia saa hyvin edullisesti vähänajettuinakin jos ei halua koko ajan olla korjaamassa.
Mieluummin yksin oikeassa kuin porukan kanssa väärässä.

200 CDI -03 2023- Heräteostos
600SE -92 2010- Kesäauto
300D -91 2000-23 Työjuhta
Ex 300D -81 1986-00
Ex 200B -77 myöh. 200d 1983-86
Ex 190D -65 1975-83
Ex 6 x Fiat 600 1969-75
Avatar
sompio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1767
Liittynyt: Pe 13.10.2006 21:20
Paikkakunta: Kangasniemi

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja sompio »

Nyt on ilmeisesti jäänyt joiltakin huomaamatta, että kenenkäs kanssa se Daimler tekikin yhteistyötä tuossa muutama vuosi taaksepäin. Toivotaan heidän oppineen harharetkistä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
Kettula
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: To 05.02.2015 12:43
Paikkakunta: Kuopio

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja Kettula »

Hyvä, että auto tuli kuntoon. :thumbup: Pienestä se on joskus kiinni; ei ollut iso vika.

Näitä "laatuongelmia" on muissakin automerkeissä. Joskus tuntuu, että tuotekehityksen viimeisin vaihe on, ajan hengen mukaisesti, jätetty loppukäyttäjille. Nykyään tieto liikkuu globaalisti ja kuluttajat ovat valistuneita, kiitos internetin. Harva, jos mikään, eri automerkkien ongelmista voidaan ns. lakaista maton alle.

Markkinatalouden lainalaisuudet jylläävät ja ekonomistit sanelevat rajat insinööreille. Tältä ilmiöltä ei voi välttyä saksalainen autoteollisuuskaan... :?
Takavetoja vuodesta -87: Corolla Coupé, Taunus Coupé (x2), Sierra, E46 320i touring -02, W(S)203 C 200 CDI farmari A. -06, -
Avatar
Nastamuumio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 977
Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
Paikkakunta: Hämeessä pissitään

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja Nastamuumio »

Mersut on siitä mukavia, että niitä voi korjata kohtuudella. Pögötit on muuten vaan mukavia, mutta niitä ei voi korjata kohtuudella.
Molemmille yhteistä, että korjaaminen on mukavaa. Mukava kuin kuminen muna.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen

**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Latexi
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 04.01.2017 18:05

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja Latexi »

Terve taas, Kirjoittelin ennemmin tuolla nimimerkillä "ruosteenrappaaja", mutta en tiiä onko ylläpidon puolesta poistettu tuo vai miksi tuolla nimimerkillä ei voi kirjautua.. Mutta asiaan, tähän asti mese toimi hyvin, mutta nyt on alkanut käynnistysongelmat. Kylmänä pitää aina 2-3 kertaa startata että lähtee ja kun käynnistyy, niin käy heti tasaisesti. Lämpimällä lähtee eka startilla, mutta silloinkin kone pyörähtää 4-5 kertaa. Tänään huomasin auton alla noin 40cm leveän lammikon polttoainetta joka pikaisella tutkimisella näkyi tulevan kp-pumpun juuresta. Onko tuolla kp-pumpun akselilla jotain o-renkaita tms, jotka voi vaihtaa. Ja mistä tietää, että onko tuosta edellinen omistaja nostanut rail painetta, kun tuntuu että tuo kusee jatkuvasti jostain nurkasta diisulia.
Sucellus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 23.11.2016 13:14

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja Sucellus »

E200kompressor kirjoitti: Et ole nähnyt juuri mitään vielä. Mercedes ainakin täällä tahtoo hajota nopeammin kuin ehtii korjata. Ratkaisuna olen laittanut auton liikennekäytöstäpoistoon jos muuten ei ehdi korjata.

Aiemmin luulin Mercedes-Benzin olevan laatuauto joka kestää. Nyt tiedän tuon myytiksi joka on murrettu. Ajettuihin kilometreihin nähden enemmän remontteja on ollut vain 1970-luvun Ladassa enkä todellakaan pitänyt sitä laatuautona.

Kohta alkaa Ensimmäisestä Mercedeksestä hajota kalliita osia ja sitten mitataan omistajan halu omistaa "laatuauto". Itse myisin pois mutta kun ei tahdo kestää läjässä edes niin kauaa että saisi esiteltyä jollekin.
Allekirjoitan tämän.... olis ehkä kannattanut lukea kauhujutut väyrysestä ennen ostopäätöstä, olisin päässy paljon vähemmällä....staarin päässä käyty ja osasia haalittu ympäri planeettaa....tämänhetkinen käyttötarkoitus voisi olla bensalämmitteinen koirankoppi, ei vastaa kaasuun lainkaan,kulkee tyhjäkäynnillä ja ykkösvaihteella max 15 km/h rynkyttäen...siitäpä jollekkiin pellepelottomalle varaosia, mm. uusi kaasuläppäkotelo ja ilmamassa-anturi hankittu..ajettu vain 256000 eikä ihan niin ruosteessa kuin luulisi
Avatar
jagr83
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: To 05.11.2015 12:12

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja jagr83 »

Sucellus kirjoitti:
E200kompressor kirjoitti: Et ole nähnyt juuri mitään vielä. Mercedes ainakin täällä tahtoo hajota nopeammin kuin ehtii korjata. Ratkaisuna olen laittanut auton liikennekäytöstäpoistoon jos muuten ei ehdi korjata.

Aiemmin luulin Mercedes-Benzin olevan laatuauto joka kestää. Nyt tiedän tuon myytiksi joka on murrettu. Ajettuihin kilometreihin nähden enemmän remontteja on ollut vain 1970-luvun Ladassa enkä todellakaan pitänyt sitä laatuautona.

Kohta alkaa Ensimmäisestä Mercedeksestä hajota kalliita osia ja sitten mitataan omistajan halu omistaa "laatuauto". Itse myisin pois mutta kun ei tahdo kestää läjässä edes niin kauaa että saisi esiteltyä jollekin.
Allekirjoitan tämän.... olis ehkä kannattanut lukea kauhujutut väyrysestä ennen ostopäätöstä, olisin päässy paljon vähemmällä....staarin päässä käyty ja osasia haalittu ympäri planeettaa....tämänhetkinen käyttötarkoitus voisi olla bensalämmitteinen koirankoppi, ei vastaa kaasuun lainkaan,kulkee tyhjäkäynnillä ja ykkösvaihteella max 15 km/h rynkyttäen...siitäpä jollekkiin pellepelottomalle varaosia, mm. uusi kaasuläppäkotelo ja ilmamassa-anturi hankittu..ajettu vain 256000 eikä ihan niin ruosteessa kuin luulisi
Täytyy todeta, että ei ole laatua enää mersut piste. Samalla rahalla saa muun merkin kolmanneksella kilometrejä ja kestää. Ja kaikki osat leviää mersusta.. ei ehdi korjata kuin pakollisia kun jo seuraava paikka leviää. Miten näillä ajetaan muka 700tkm??? Jatkossa Japseja, joita saa kaks samalla hinnalla kuin yhden tähden auton.
Sucellus
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Ke 23.11.2016 13:14

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja Sucellus »

jagr83 kirjoitti:Jatkossa Japseja, joita saa kaks samalla hinnalla kuin yhden tähden auton.
Oon kuullu huhuja, että eräs seitentähtinen AUTO vähintään 400000 ajettuna vois olla melko huoleton (ja kohtuuhintainen) vaihtoehto...tiedä sitä sitten...
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja TLP »

jagr83 kirjoitti:Täytyy todeta, että ei ole laatua enää mersut piste. Samalla rahalla saa muun merkin kolmanneksella kilometrejä ja kestää. Ja kaikki osat leviää mersusta.. ei ehdi korjata kuin pakollisia kun jo seuraava paikka leviää. Miten näillä ajetaan muka 700tkm??? Jatkossa Japseja, joita saa kaks samalla hinnalla kuin yhden tähden auton.
En tiedä varmaksi, en vielä ole päässyt tohon lukemaan.
Mutta yleisesti, miten ajetaan ?
Istutaan kuskin paikalle, laitetaan avain virtalukkoon ja startataan auto.
Vaihdekepistä oikea suunta valintaan ja oikealla polkimella vauhtia, vasemmalla himmataan.
Se pyöreä siinä edessä on ratti, josta pyöritellen auto ohjataan sinne, minne on tarkoitus mennä.

:D

Ps. lukema on tällä hetkellä selkeästi lähempänä seuraavaa kymmentuhatlukua..
Pps. siellä on asuntovaunu perässä, siksi tuo kulutuslukema on mitä on :thumbup:
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
jonttu_
Mersumies
Mersumies
Viestit: 695
Liittynyt: Ke 27.04.2011 01:32
Paikkakunta: Raahe

Re: Ensimmäinen mersuni

Viesti Kirjoittaja jonttu_ »

Kyllä ne japsit on samanlaisia paskoja siinä missä muutkin,ei kannata yleistää aina,muutako että parhaat ranskalaiset saa rilliltä ja piste.
Star
Vastaa Viestiin