Tyhjäkäynti mersussani on ruman kuuloista kun vertaan sitä kaverin samanlaiseen autoon, kone ikäänkuin rähisee ja rämisee, eihän sieltä pitäisi kuulua kuin dieselin raksutusta ?
Kiristäjät, rullat ja remmit on tarkistetty ja ovat ok, laturissakin on kiinteä hihnapyörä, pakoputkikin on tarkastettu, ja ehyt on sekin kuin myös sen kiinnikkeet,
moottorin päällä olevat suojamuovit ovat myös hyvin kiinni ja ehyet, ja samaa ääntä se pitää vaikka ne olisivat poiskin, olen kokeillut.
Rähiseehän se myös kovemmillakin kierroksilla, se rähinä/räminä kuuluu sisälle asti kun kiihdyttää.
Mistähän sitä äänen lähdettä voisi alkaa hakea ?
W211 E 220 CDI -03 käy "rähisemällä" tyhjäkäyntiä
W211 E 220 CDI -03 käy "rähisemällä" tyhjäkäyntiä
W 211 E 220 CDI A -03
Re: W211 E 220 CDI -03 käy "rähisemällä" tyhjäkäyntiä
Toi laturin hihnapyörä pitäisi olla vapaapyörä eli jos se on rikki niin se menee juntturiin....dieselin tyhjäkäynti isku on raju ja siksi se rämähtelee ja kiristin rasittuu ja hihna räpättää.
Eli kokeiles sitä laturin pyörää koska se pitää toiseen suuntaa antaa periksi ja toppautua toiseen...itse etsin pitkään tollaista ääntä ja se vapaakytkin oli jumissa.
Eli kokeiles sitä laturin pyörää koska se pitää toiseen suuntaa antaa periksi ja toppautua toiseen...itse etsin pitkään tollaista ääntä ja se vapaakytkin oli jumissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Kyllä se laturin hihnapyörä on yhdestä palasesta sorvattua umpirautaa tässä autossa, asia on tarkistettu pariinkin kertaan.atlas kirjoitti:Toi laturin hihnapyörä pitäisi olla vapaapyörä eli jos se on rikki niin se menee juntturiin....dieselin tyhjäkäynti isku on raju ja siksi se rämähtelee ja kiristin rasittuu ja hihna räpättää.
W 211 E 220 CDI A -03
Parasta aikaa olen tallilla kattomassa että jos sen äänenlähteen löytäisin, pitää kuunnella pää konehuoneessa josko siitä tolokkua sais.... 
Edit; Vaikuttas että kuuluu ilmanpuhdistimen seutuvilta se räminä, pittääpäs käyttää tuo muovinen airboksi pois kokonaan , sekä ylä-että alaosa, josko sieltä jotain paljastuisi.

Edit; Vaikuttas että kuuluu ilmanpuhdistimen seutuvilta se räminä, pittääpäs käyttää tuo muovinen airboksi pois kokonaan , sekä ylä-että alaosa, josko sieltä jotain paljastuisi.
W 211 E 220 CDI A -03
Do dii !
Ilmanputsarin alla oleva lämmönsuojapelti / ilmanputsarin teline oli irti, se on kiinnitetty kanteen ja vaihteiston öljytikun putkeen yhteensä kuudella 6 mm,n pultilla, niistä kolme oli löysällä ja yksi pudonnut kokonaan pois, sen pudonneen tilalle laitoin uuden ja loput kiristin, ei muuten enää mersu rähise ta rämise !
Nyt se käydä raksuttaa niin nätisti tyhjäkäynnillä ja kovemmilla kierroksillakaan ei enää kuulu ylimääräisiä räminöitä, uskomattoman kovaa ääntä se irtioleva pelti osaakin pitää
Ilmanputsarin alla oleva lämmönsuojapelti / ilmanputsarin teline oli irti, se on kiinnitetty kanteen ja vaihteiston öljytikun putkeen yhteensä kuudella 6 mm,n pultilla, niistä kolme oli löysällä ja yksi pudonnut kokonaan pois, sen pudonneen tilalle laitoin uuden ja loput kiristin, ei muuten enää mersu rähise ta rämise !
Nyt se käydä raksuttaa niin nätisti tyhjäkäynnillä ja kovemmilla kierroksillakaan ei enää kuulu ylimääräisiä räminöitä, uskomattoman kovaa ääntä se irtioleva pelti osaakin pitää

W 211 E 220 CDI A -03