Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Haen auton ensi viikolla kotitallin. Vianetsintä jatkuu jonkun muun tekemänä. Täytyy kaivaaa yleismittari esille. Nyt rahaa on mennyt noin 3200 € ja ollaan pisteessä 0.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Öööö... en nyt ihan kaikkea lukenut, mutta tuohon riittää se, että yksi suutin on sökö ja vuotaa lävitseen, jolloin korkeapainepumppu ei koskaan saa nostettua painetta riittävän suureksi suuttimille.
Ei ohivuototesti suuttimille.
Ei ohivuototesti suuttimille.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Jos se on ok, niin ei sitten.
On kyllä outo vika.
On kyllä outo vika.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Melkein hinauttaisin jo dealerille, maksaahan se, mutta veikkaan että vähemmän kuin tuo korjaamolta toiselle siirtely...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Ensi viikolla vaunu siirtyy mun omaan talliin. Korjaamo on nyt näyttänyt taitonsa.
Tervetuloa ottamaan haaste vastaan. Itseasiassa muutama on jo ilmoittautunutkin ja kiitos jo etukäteen
Tervetuloa ottamaan haaste vastaan. Itseasiassa muutama on jo ilmoittautunutkin ja kiitos jo etukäteen
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Sjöberillä hinautat sen seuraavaan rassausmiittiin, tullaan kaikki pällisetelmään sen ympärille ja ehdottelemaan tyhmiä
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
No mulla siis hyyty Mari's coffeen pihaan. kaivoin EGR.n mekanismin muovikannen pois ja ruuvimeisselillä avittaen naksautin venttiilin alkuasentoon sekä irrotin venttiilin johdon. Auto toimi hyvin joskin oranssi merkkivalo loisti kojetaulussa. Vaihdoin uuden venttiilin, tosin vanhakin taitaa vielä olla hyllyssä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Ei kait tähän voi todeta kuin, että huh huh. Nyt on kyllä taas kaikki farssin ainekset kasassa...JuhaP:lle voimia taisteluun. Tässä kyllä toteutuu lähes kaikki omat pelkoni: auto sammuu muun kuin itseni käsissä hieman kauemmaksi kotoa. Näinollen vakuutusyhtiö hinauttaa lähimmälle MB-korjaamolle, ei kotia/valitsemaasi paikkaan.
Jotenkin vaan tuntuu hurjalta nuo kulut, vaikka kuntoonkaan ei ole autoa saatu. Toki tuosta puolet tais tulla ECUsta, joka on suomessa tehty kullasta. Kuten tuossa joku jo sanaili niin varmasti taas se kuuluisa "markan vika". Ja näinhän se on, että vanha kunnon, järjestelmällinen ja järkiperäinen auton korjaaminen/huoltaminen on katoavaa kansanperinnettä, mentaliteetilla "..jos ei vikakoodia -> ei vikaa". No onneksi näihinkin on poikkeuksia.
Jäänkin tässä maisteleen popcornia ja odottelemaan lopputulemaa.
Jotenkin vaan tuntuu hurjalta nuo kulut, vaikka kuntoonkaan ei ole autoa saatu. Toki tuosta puolet tais tulla ECUsta, joka on suomessa tehty kullasta. Kuten tuossa joku jo sanaili niin varmasti taas se kuuluisa "markan vika". Ja näinhän se on, että vanha kunnon, järjestelmällinen ja järkiperäinen auton korjaaminen/huoltaminen on katoavaa kansanperinnettä, mentaliteetilla "..jos ei vikakoodia -> ei vikaa". No onneksi näihinkin on poikkeuksia.
Jäänkin tässä maisteleen popcornia ja odottelemaan lopputulemaa.
S204 / 2008 / 200CDI AUT
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Selvisikö vian aiheuttaja?
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Moro !
Ei selvinnyt ja auto tuotiin tänään lavetilla kotitalliin. Akku oli aika tyhjä joten laitoin lataukseen ja jatketaan vianetsintää kotona.
Tuli äsken sellainen mieleen, että kuuluuko asiaan, kun virrat laittaa päälle niin suuttimien paluupuolelta, jostakin siitä missä niiden T-kappale liittyy rail-putkeen, kuuluu suhina parikymmentä sekuntia ?
Ei selvinnyt ja auto tuotiin tänään lavetilla kotitalliin. Akku oli aika tyhjä joten laitoin lataukseen ja jatketaan vianetsintää kotona.
Tuli äsken sellainen mieleen, että kuuluuko asiaan, kun virrat laittaa päälle niin suuttimien paluupuolelta, jostakin siitä missä niiden T-kappale liittyy rail-putkeen, kuuluu suhina parikymmentä sekuntia ?
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Suihkutin äsken CRC:n Carb & EGR cleaneria ilmanottoaukkoon ja starttasin, jolloin kone yrittää lähteä käyntiin.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Mä melkein ottaisin starin käteen ja alkaisin seuraamaan livedataa mikä sieltä puuttuu ettei käynnisty. Onko joku tehnyt muutakuin lukenut koodit ja todennut ettei niitä ole? "Liikuuko" kieppi mittari kun starttaa?JuhaP kirjoitti:Suihkutin äsken CRC:n Carb & EGR cleaneria ilmanottoaukkoon ja starttasin, jolloin kone yrittää lähteä käyntiin.
Polttoaineen paine nousee?
Suuttimet aukeaa?
Moottori saa ilmaa ettei sinne oo jäänyt joltain remppa mieheltä joku rätti tms? Pakoputki hengittää ettei siellä oo tukosta? Nää nyt on aika kaukaa haettuja mutta kaikki on mahdollista.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Joku jo ehdottikin juuttunutta EGR-venttiiliä, onko se katsottu jo?
Kerran olin jelppaamassa yhden saksalaisdieselin kanssa (ei mersu) joka oli sammunut ajosta eikä käyntiin millään. Ei mitään vikakoodeja eikä livedatassa selkeää syytä käynnistymättömyyteen. Omistaja hinasi laitteen kotiin ja jokusen päivän kiroiltuaan tempaisi pari kertaa vasaralla EGR-venttiiliin. Auto lähti käyntiin ja toimi taas kuten ennenkin.
Kerran olin jelppaamassa yhden saksalaisdieselin kanssa (ei mersu) joka oli sammunut ajosta eikä käyntiin millään. Ei mitään vikakoodeja eikä livedatassa selkeää syytä käynnistymättömyyteen. Omistaja hinasi laitteen kotiin ja jokusen päivän kiroiltuaan tempaisi pari kertaa vasaralla EGR-venttiiliin. Auto lähti käyntiin ja toimi taas kuten ennenkin.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Missä kohtaa se egr-venttiili on 651-koneessa ?
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Samoilla linjoilla ed.vastaajien kanssa...jos kerran paineet nousee ja suuttimet on ok? yrittää käynnistyä niin tutkisin että onko pakopuolella ahistusta...voi olla myös imupuolella
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Kaverin avolavasta oli egr auki ja hiukkasloukku vai katti? tukossa sen takia. Jätti tielle eikä käyntiin ja hinauksen jälkeen oli yrittänyt, muttei jaksanut pysyä käynnissä.
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Mahdollisesti pakoputken liitoksissa nokea ?
pienikin määrä kertoo,että on hämminkiä
Tai kokeile uusintastarttia,mutta tarvit kaverin pakoputken päähän kokeilemaan tuleeko painetta
Jos kiertokanki menee mutkalle niin älä lähetä laskua
.
pienikin määrä kertoo,että on hämminkiä
Tai kokeile uusintastarttia,mutta tarvit kaverin pakoputken päähän kokeilemaan tuleeko painetta
Jos kiertokanki menee mutkalle niin älä lähetä laskua
.
KAIKENLAISTA KELOTUOTETTA MYYTÄVÄNÄ
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
Penari äks 3 vm 2005 3 L dieselmotor
W 211 avantg sedan 270cdi vm.02 Pwd=Tuikku=myyty
Väyrynen sedan 200 cdi/sipsi vm.2000 myyty
W 203 200 cdi vm.2003 såld
Paavo 220 cdi -2000 såld
satalankku 300dt-91 exsä
e 250 20v vm-93 exs
190 e 2.0 vm-88 ex
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
En minä mikään ammattilainen ole mutta innokas rassaaja ja kokeilija...mutta lähtisin purkamaan sitä kautta, että mikä tekee sen että suoraan ajosta heittää tienlaitaan?
Ajoituksen anturointi ja ECU sulla olikin tarkastettu/vaihdettu, joten täytyy uskoa että se puoli on OK.
Suurinpiirtein helpoimmastahan se kannattaa seuraavaksi aloittaa...
- toinen akku? (oikkari yms...monta yhden tai kahden illan tarinaa on ratkottu akku vaihtamalla...jos ei uutta osta niin lainaa anopin autosta)
- ilmanotto toimii? (suodatin kotelot auki -> suora linja moottoriin ja ilmamäärämittarille)?
- nouseeko polttoaine suodattimelle saakka?
- toimiiko railipaineen säätöventtiili?
- nostaako railipaineen? (helpoiten varmaan näkee livedatasta, ehkä vaihtelevasti jopa yleistason OBD-lukijalla)
- EGR purku, putsaus, tarkistus, kasaus...
Edit: Tosiaan, kuten tuossa muutkin jo ehdotelleet niin pakoputkisto kannattaa myös tarkistaa...tästäkin on henk.koht kokemusta, että tukos ei ainakaan edesauta moottorin toimintaa
Noi nyt pystyy testaan/tarkistaan kotona ilman erikoisempia laitteita tai työkaluja...eikä vie kokoiltaa.
Suuttimien toimintaa ja paineiden tarkastelua varten tarvitaan jo vähän testilaitteita/mittareita....näitä ei taida ihan jokapojan tallissa olla. Mutta luulis, että lähtisi käymää edes karkeasti vaikka pientä vikaa olisikin.
Ajoituksen anturointi ja ECU sulla olikin tarkastettu/vaihdettu, joten täytyy uskoa että se puoli on OK.
Suurinpiirtein helpoimmastahan se kannattaa seuraavaksi aloittaa...
- toinen akku? (oikkari yms...monta yhden tai kahden illan tarinaa on ratkottu akku vaihtamalla...jos ei uutta osta niin lainaa anopin autosta)
- ilmanotto toimii? (suodatin kotelot auki -> suora linja moottoriin ja ilmamäärämittarille)?
- nouseeko polttoaine suodattimelle saakka?
- toimiiko railipaineen säätöventtiili?
- nostaako railipaineen? (helpoiten varmaan näkee livedatasta, ehkä vaihtelevasti jopa yleistason OBD-lukijalla)
- EGR purku, putsaus, tarkistus, kasaus...
Edit: Tosiaan, kuten tuossa muutkin jo ehdotelleet niin pakoputkisto kannattaa myös tarkistaa...tästäkin on henk.koht kokemusta, että tukos ei ainakaan edesauta moottorin toimintaa
Noi nyt pystyy testaan/tarkistaan kotona ilman erikoisempia laitteita tai työkaluja...eikä vie kokoiltaa.
Suuttimien toimintaa ja paineiden tarkastelua varten tarvitaan jo vähän testilaitteita/mittareita....näitä ei taida ihan jokapojan tallissa olla. Mutta luulis, että lähtisi käymää edes karkeasti vaikka pientä vikaa olisikin.
S204 / 2008 / 200CDI AUT
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Kun nyt joku osaisi neuvoa (minä en osaa) missä se EGR-venttiili tuossa koneessa on ja miten se naksautetaan väkisin kiinni jos se on juuttunut auki... jos ei ole vika siellä niin olisi ainakin yksi selkeästi mahdollinen vikapaikka katsottu pois.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Siinä se egr taitaa olla koneen oikealla puolella muovilaatikon alla. Siis jäähdytin siinä ja itse mekaniikka TIETYSTI alapuolella että ei varamsti pääse yläkautta kiinni, muuten kuin että ottamalla koko hässäkkä irti ?
* Akku ok. Tosin voihan tuonkin varmistaa toisella akulla.
* Ilmanputsarin irroitus ei vaikuutanut asiaan.
* Akku ok. Tosin voihan tuonkin varmistaa toisella akulla.
* Ilmanputsarin irroitus ei vaikuutanut asiaan.
Viimeksi muokannut JuhaP, To 15.12.2016 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Jos auton alle könyää, voi pakoputken liitoksen avata samalla, ja kokeilla oliko ahdistuksesta kiinni.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Olikos sitä toista avainta koitettu? Jos jostain syystä avain temppuilee eikä ajonesto kytkeydy pois..en tiedä miten mersun ajonesto toteutettu että starttaako auta edes jos ajonesto päällä.RAM kirjoitti:Jos auton alle könyää, voi pakoputken liitoksen avata samalla, ja kokeilla oliko ahdistuksesta kiinni.
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Tuohon autoon ei ole kuin yksi avain olemassa.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Ei ole avaimessa, ei starttaa lainkaan jos ei tunnista avainta.
oulaistenliikenne.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Kyllä, EGR löytyy koneen oikealta puolelta kun katsotaan autoa keulasta perään päin. Tarkempi sijainti siinä railitukin päädyn kohdalta kämmenen mitta oikealle ja polttoainesuodattimen ja rintapellin välillä.
Jos näillä ohjeilla pitäisi suunnistaa niin voisi olla, että en itsekkään löytäisi...no netistä löytyy tarvittaessa kaikki tieto purku- ja vaihto-ohjeita myöten.
Itselläni ei ole sen kummempaa tietoa "pikataikatempuista" kuinka jumiutunut EGR-vapautetaan. Kerran olen omastani purkanut, putsannut, liotellut ja kasannut, mutta sittemmin ohjelmoitu pysyvästi kiinni-asentoon.
Jos näillä ohjeilla pitäisi suunnistaa niin voisi olla, että en itsekkään löytäisi...no netistä löytyy tarvittaessa kaikki tieto purku- ja vaihto-ohjeita myöten.
Itselläni ei ole sen kummempaa tietoa "pikataikatempuista" kuinka jumiutunut EGR-vapautetaan. Kerran olen omastani purkanut, putsannut, liotellut ja kasannut, mutta sittemmin ohjelmoitu pysyvästi kiinni-asentoon.
S204 / 2008 / 200CDI AUT
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ma 04.04.2016 18:59
- Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaan reservaatti
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
yosef kirjoitti:En minä mikään ammattilainen ole mutta innokas rassaaja ja kokeilija...mutta lähtisin purkamaan sitä kautta, että mikä tekee sen että suoraan ajosta heittää tienlaitaan?
Ajoituksen anturointi ja ECU sulla olikin tarkastettu/vaihdettu, joten täytyy uskoa että se puoli on OK.
Suurinpiirtein helpoimmastahan se kannattaa seuraavaksi aloittaa...
- toinen akku? (oikkari yms...monta yhden tai kahden illan tarinaa on ratkottu akku vaihtamalla...jos ei uutta osta niin lainaa anopin autosta)
- ilmanotto toimii? (suodatin kotelot auki -> suora linja moottoriin ja ilmamäärämittarille)?
- nouseeko polttoaine suodattimelle saakka?
- toimiiko railipaineen säätöventtiili?
- nostaako railipaineen? (helpoiten varmaan näkee livedatasta, ehkä vaihtelevasti jopa yleistason OBD-lukijalla)
- EGR purku, putsaus, tarkistus, kasaus...
Edit: Tosiaan, kuten tuossa muutkin jo ehdotelleet niin pakoputkisto kannattaa myös tarkistaa...tästäkin on henk.koht kokemusta, että tukos ei ainakaan edesauta moottorin toimintaa
Noi nyt pystyy testaan/tarkistaan kotona ilman erikoisempia laitteita tai työkaluja...eikä vie kokoiltaa.
Suuttimien toimintaa ja paineiden tarkastelua varten tarvitaan jo vähän testilaitteita/mittareita....näitä ei taida ihan jokapojan tallissa olla. Mutta luulis, että lähtisi käymää edes karkeasti vaikka pientä vikaa olisikin.
Tähän listaan voisi tietysti lisätä vielä polttoaineen (vaikka se typerältä kuulostaa, mutta kaikkea ei hoksaa vaikka se nenän alla luuraa) eli onhan tankissa ja suodattimessa varmasti dieseliä (ei bensaa, vettä, limonadia yms.).
Tämä tuli siitä mieleen kun kaverin isä tankkasi tossa kesällä VAG-konsernin autoonsa bensiiniä (dieseliä vartti pohjilla) -> ajoi kuulemma noin parisataa kilometriä . No auto kävi tähän asti hienosti ja pysähtyi kahville. Lähtiessä auto kuulemma starttasi huonosti ja ryskytti sekä ei pysyny käynnissä....siinä vaiheessa huomattu että prkl. No ilmeisesti säästyi isommilta kun ajelee vielä tänäänkin samalla koslalla.
S204 / 2008 / 200CDI AUT
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
EGR-mekanismi paljastuu muovikannen alta itse venttiilistä. Sähköinen jousipalautteinen toimilaite kääntää kiekkoa jossa kaareva hahlo. Rulla seuraa hahloa ja auton pakoventtiilimäinen venttiili liikkuu ees-taas. Sijainti neuvottukin jo aiemmin. Taisi olla kahdella torxilla kiinni koko komeus?
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
EGR OM651 koneessa, joka mulla on, eger on hankala irroitettava ja se muovikansi on siellä alimpana tietysti.
OM646 koneessa se on nätisti koneen päällä ja helposti irroitettavissa.
OM646 koneessa se on nätisti koneen päällä ja helposti irroitettavissa.
1972 450 SL
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
1967 250 S
2009 W204 220 Cdi
2015 cla shooting brake 250 4matic
2022 EQC 400 4MATIC
Re: Vika jota ei ole ja joka ei löydy
Tarkista nyt se polttoaineen saanti varmaksi.nyt sitä on sahattu niin kauan käyntiin,että öljyt heti myös vaihtoon että on puristuksia varmasti.Piuhaan kiinni niin loppuu arpominen.pois sulkemalla ainut tie käyntiin.
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.