W906-tietäjille pari kysymystä...

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Bandit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 02.09.2016 11:17
Paikkakunta: Öisnip

W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja Bandit »

Eli lyhyestä virsi kaunis:


- mm eBay:sakin on myynnissä vakionopeudensäätimien "viiksiä" mutt mites sen käyttöönotto? Meneekö ihan niin ett löytyy jostain liitin mihin tökätä, paikalleen asennus ja STAR:lla ohjelma sisään?

- vaikka kiesissä orggis Webasto onkin, asensin varmuudeksi Defan lohkolämppärin jos joskus sattuu oleen nafta vähissä tai akun varaus vajaalla. Asennuksen jälkeen en sen enempää jäähdytysjärjestelmää ilmannut, sama määrä nestettä meni mitä oli poiskin tullut. Parin viikon auton käytön jälkeen tökkäsin lämppärin piuhan kiinni, jolloin se alkoi kihiseen sille ominaiseen tapaan mutt 5 sekunnin jälkeen loppui ääni. Mittailut johtojen kautta ja ilman antaa noin 90 ohm lukeman kuten ehjän kuuluukin antaa mutt ei vaan lämpiä :shock: Ihme juttu... Motonetistä saan takuisiin uuden tilalle mutt onko kellään mitään ahaa-ideaa viasta ennen kuin irroitan lämppärin? Lähinnä siksi ett voisi saada nykyisen toimimaan tai uuden vaihdettuani ei sekin korkkaisi. Selkee tieto on ettei lämppäriä pidä kuivana laittaa päälle, ollut kuitenkin pari viikkoa lohkossa kiinni eli vesi varmaan kiertää..?

Jos nyt jollakulla olis tietoa ja haluaisi jakaa sitä niin jäisi paljon turhaa työtä tekemättä :wink:
Kylän suurin kypärä
* * MB Sprinter 315 -08 * *
* * KTM exc 200 -10 * *
* * SUZUKI Eiger 400 -06 * *
* * INTERNATIONAL 444 -73 * *
* * KRAMER AllRad 212 -88 * *
* * VAIMO -75 * *
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Bandit kirjoitti:Eli lyhyestä virsi kaunis:


- mm eBay:sakin on myynnissä vakionopeudensäätimien "viiksiä" mutt mites sen käyttöönotto? Meneekö ihan niin ett löytyy jostain liitin mihin tökätä, paikalleen asennus ja STAR:lla ohjelma sisään?

- vaikka kiesissä orggis Webasto onkin, asensin varmuudeksi Defan lohkolämppärin jos joskus sattuu oleen nafta vähissä tai akun varaus vajaalla. Asennuksen jälkeen en sen enempää jäähdytysjärjestelmää ilmannut, sama määrä nestettä meni mitä oli poiskin tullut. Parin viikon auton käytön jälkeen tökkäsin lämppärin piuhan kiinni, jolloin se alkoi kihiseen sille ominaiseen tapaan mutt 5 sekunnin jälkeen loppui ääni. Mittailut johtojen kautta ja ilman antaa noin 90 ohm lukeman kuten ehjän kuuluukin antaa mutt ei vaan lämpiä :shock: Ihme juttu... Motonetistä saan takuisiin uuden tilalle mutt onko kellään mitään ahaa-ideaa viasta ennen kuin irroitan lämppärin? Lähinnä siksi ett voisi saada nykyisen toimimaan tai uuden vaihdettuani ei sekin korkkaisi. Selkee tieto on ettei lämppäriä pidä kuivana laittaa päälle, ollut kuitenkin pari viikkoa lohkossa kiinni eli vesi varmaan kiertää..?

Jos nyt jollakulla olis tietoa ja haluaisi jakaa sitä niin jäisi paljon turhaa työtä tekemättä :wink:
Vakionopeuden säätimen asennus muistaakseni Oulun Veholla kuormaautopuolella oli 400euroa, Varmaan ollut ilmaa lämmittimen asennuksen jälkeen lokissa ja jos lämmitintä käytetty seinässä palaa muutamassa sekunnissa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Vakkarin kanssa tullut vastaan monen laista.....

Riippuu minä auto on uutena ostettu. (Raksit ruudussa)

Joihinkin jouduttu jopa softaan tekemään muutos kun vakkarin osio puuttunut kokonaan.....en nyt muista kyllä että juuri W906 olis ollut softissa puutteita mutta noiden W903 kanssa kylläkin.

Staarilla koodaamalla käyttöön sen vakkarin saa. On kyllä tunnin hommasta Oulun veholla hyvä hinta......vai kuuluko viiksi jo siihen mukaan.
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Jäi miettimään tuota 90ohmia.......

Jos sen mittarilla kerran löydät niin kun työnnät sen 90ohmia pistorasiaan (230V) niin pitäs ottaa virtaa noin 2.55A ja näin ollen vastus olisi noin 588W:n tehonen....

Ootko mitannut ottaako vastus virtaa ? ? ? Jos ei niin jossain on pahemman kerran löysäliitos kerran ylesismittari näkee sen 90ohmia.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

SprinterW903 kirjoitti:Vakkarin kanssa tullut vastaan monen laista.....

Riippuu minä auto on uutena ostettu. (Raksit ruudussa)

Joihinkin jouduttu jopa softaan tekemään muutos kun vakkarin osio puuttunut kokonaan.....en nyt muista kyllä että juuri W906 olis ollut softissa puutteita mutta noiden W903 kanssa kylläkin.

Staarilla koodaamalla käyttöön sen vakkarin saa. On kyllä tunnin hommasta Oulun veholla hyvä hinta......vai kuuluko viiksi jo siihen mukaan.
Kyllä koko paketti,asennuttanut kahteen w906 :seen
Toista joutuivat vielä parsimaan,ei toiminut!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Bandit kirjoitti:Selkee tieto on ettei lämppäriä pidä kuivana laittaa päälle, ollut kuitenkin pari viikkoa lohkossa kiinni eli vesi varmaan kiertää..?
Jos pari viikkoa ajettu niin ei kyllä siellä lohkossa lämmittimen kohdalla pitäisi ilmakuplaakaan olla. Mittaisin pihtimittarilla virrankulutuksen käyttötilanteessa.
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

DBFI kirjoitti:
Bandit kirjoitti:Selkee tieto on ettei lämppäriä pidä kuivana laittaa päälle, ollut kuitenkin pari viikkoa lohkossa kiinni eli vesi varmaan kiertää..?
Jos pari viikkoa ajettu niin ei kyllä siellä lohkossa lämmittimen kohdalla pitäisi ilmakuplaakaan olla. Mittaisin pihtimittarilla virrankulutuksen käyttötilanteessa.
Ei varmaan kahden viikon päästä ilmaa ole,mutta monesti unohtuu että kokeiltiinhan sitä heti asennuksen jälkeen. No mittaamallahan kuulemma kunnossa.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Bandit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 02.09.2016 11:17
Paikkakunta: Öisnip

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja Bandit »

Joo, nuoruudessa 80-luvulla tuli hankittua autonasentajan tutkinto ja jo tuolloin oli puhe ett aina kun lohkolämppärin asentaa, pitäis se testata vesiastiassa ennen asennusta. Eipä tullut testattua mutt taas toisaalta kävihän se sen muutaman sekunnin. Kovasti ihmetyttää ett parin viikon ajon jälkeen muka vielä ilmaa lämppärin luona lohkossa olis :shock:

Lämppäri itessään ja sen johto, siis autossa kiinni oleva, antaa tuon saman ohmimäärän, lämmitin kun on 600W. 230V tulee lämppärin päästä johtoa eli sekin on kunnossa. On kyä erikoinen tilanne... Myös johdon erillisen "suojamaan" kontakti auton runkoon tarkistettu, joskaan ei itse lämppärin toimintaan vaikuta mutt sekin tuli katsottua. Ainoa ongelma on se ett jos nyt haen sen takuu-lämppärin Motonetistä ja tenpaisen sen paikalleen, käykö samalla tavalla kuin edelliselle :eh:

Ja tosiaan kun ei ollut ihan tarkkaa tietoa ko moottorin jäähdytysjärjestelmän ilmaamisesta, odottelin siksi sen pari viikkoa ett varmaan olis ilmannut itse itsensä. Se länppärihän tulee korkeussuunnassa lohkoon noin puoleen väliin ja vesikanavat lienee riittävän suuret tuohon itsensä ilmaamiseen. Ja auton omasta länppärin kennosta huokuu kyllä yhtä lämmintä kuin ennen operaatiota eli kyllä kai siellä vesi kiertää... :?:
Kylän suurin kypärä
* * MB Sprinter 315 -08 * *
* * KTM exc 200 -10 * *
* * SUZUKI Eiger 400 -06 * *
* * INTERNATIONAL 444 -73 * *
* * KRAMER AllRad 212 -88 * *
* * VAIMO -75 * *
Avatar
Bandit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 02.09.2016 11:17
Paikkakunta: Öisnip

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja Bandit »

Pientä päivitystä tilanteeseen: Pihtimittari kateissa mutt luotettava kulutusmittari roikan ja lämppärin väliin... kulutus 584w :shock: Siis mitä!? Melkein se 600w menee "johonkin" mutt vastus ei länpiä :o Huomenna yönyli-kylmä Rintteri roikanpäähän pariksi tunniksi ja katotaan pöhiseekö :problem:
Kylän suurin kypärä
* * MB Sprinter 315 -08 * *
* * KTM exc 200 -10 * *
* * SUZUKI Eiger 400 -06 * *
* * INTERNATIONAL 444 -73 * *
* * KRAMER AllRad 212 -88 * *
* * VAIMO -75 * *
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Bandit kirjoitti:Pientä päivitystä tilanteeseen: Pihtimittari kateissa mutt luotettava kulutusmittari roikan ja lämppärin väliin... kulutus 584w :shock: Siis mitä!? Melkein se 600w menee "johonkin" mutt vastus ei länpiä :o Huomenna yönyli-kylmä Rintteri roikanpäähän pariksi tunniksi ja katotaan pöhiseekö :problem:
Kyllähän vastuksen on pakko lämmetä jos se virtaa kuluttaa, eihän energia voi mihinkään kadota!
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Bandit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 02.09.2016 11:17
Paikkakunta: Öisnip

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja Bandit »

Nonni... Defan piuha kiinni ja länppäri alkoi poriseen sille tavanomaiseen tapaan :shock: Vielä eilen näin ei käynyt kun kulutusmittari oli välissä :shock: No jo on vehkekitä :shock: Mittarit, mittaustavat ja mittaustulokset oli varmasti kuten jo tuolla aiemmin totesin mutt eipä lämmenyt ei :shock: No, nyt toimii, kiitos siis kaikille täällä "talkoisiin" osallistuneille :thumbup:


Apropoo! Saako tuon -08 mittaristoon jollain sen ulkolänpötilan näkyviin km/h lukeman tilalle, AutoCenter kun ei vielä(kään) ole toimittanut lupaamaansa suomenkielistä manuaalia :think:
Kylän suurin kypärä
* * MB Sprinter 315 -08 * *
* * KTM exc 200 -10 * *
* * SUZUKI Eiger 400 -06 * *
* * INTERNATIONAL 444 -73 * *
* * KRAMER AllRad 212 -88 * *
* * VAIMO -75 * *
Avatar
Bandit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 02.09.2016 11:17
Paikkakunta: Öisnip

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja Bandit »

Ja vielä lisää kysyttävää: Kaverin Transporterissa ei saa yli 2500rpm ilman vaihdetta eli maltillisilla kierroksilla sai tänään konttorilla savutusarvot. Onkos Rintterissä moista ominaisuutta? Sylettää ja raivostuttaa kun katsastuksessa huudatetaan kuormittamatonta konetta ylikierroksille :evil: Sen ymmärtäisi jos koukkuun laitettaisi 5000kg kärry ja sit vetoa ylämäkeen mutt tollanen huudatus kolmeen kertaan on älytöntä...
Kylän suurin kypärä
* * MB Sprinter 315 -08 * *
* * KTM exc 200 -10 * *
* * SUZUKI Eiger 400 -06 * *
* * INTERNATIONAL 444 -73 * *
* * KRAMER AllRad 212 -88 * *
* * VAIMO -75 * *
jussilampi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1554
Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
Paikkakunta: oulu

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja jussilampi »

Bandit kirjoitti:Ja vielä lisää kysyttävää: Kaverin Transporterissa ei saa yli 2500rpm ilman vaihdetta eli maltillisilla kierroksilla sai tänään konttorilla savutusarvot. Onkos Rintterissä moista ominaisuutta? Sylettää ja raivostuttaa kun katsastuksessa huudatetaan kuormittamatonta konetta ylikierroksille :evil: Sen ymmärtäisi jos koukkuun laitettaisi 5000kg kärry ja sit vetoa ylämäkeen mutt tollanen huudatus kolmeen kertaan on älytöntä...
Eikai se paikallaan ota kuin 3000rpm, sittenhän se hurjaksi menis jos katsastuksessa 5000kg kärryä ylämäkeen vetäisivät.
Saa siihen näyttöön vaihdettua kellon tai ulkolämpötilan,muistaakseni siitä tripin nollausnapista painelemalla.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Avatar
Bandit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 02.09.2016 11:17
Paikkakunta: Öisnip

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja Bandit »

No joo... Toi 5000kg oli nyt sellainen heitto, lähinnä sitä tarkoitin ett jotain kuormaa vedettäessä ottaisivat savutusarvot eikä kuormittamatonta konetta ryntäyttämällä... Ja kiitos, länpömittari löytyi :thumbup:
Kylän suurin kypärä
* * MB Sprinter 315 -08 * *
* * KTM exc 200 -10 * *
* * SUZUKI Eiger 400 -06 * *
* * INTERNATIONAL 444 -73 * *
* * KRAMER AllRad 212 -88 * *
* * VAIMO -75 * *
Avatar
Bandit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 02.09.2016 11:17
Paikkakunta: Öisnip

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja Bandit »

Ja vielä kyssäriä... Eli oliko jollakulla tietoa tuosta avaimen koodauksen muuttamisesta siten, ett sais kertanapinpainamisella sekä etu- että tavaratilan ovet auki..? Nyt aukee ensin ohjaamon ovet ja toisella painamisella takaovet :cry:
Kylän suurin kypärä
* * MB Sprinter 315 -08 * *
* * KTM exc 200 -10 * *
* * SUZUKI Eiger 400 -06 * *
* * INTERNATIONAL 444 -73 * *
* * KRAMER AllRad 212 -88 * *
* * VAIMO -75 * *
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja TLP »

Bandit kirjoitti:Ja vielä kyssäriä... Eli oliko jollakulla tietoa tuosta avaimen koodauksen muuttamisesta siten, ett sais kertanapinpainamisella sekä etu- että tavaratilan ovet auki..? Nyt aukee ensin ohjaamon ovet ja toisella painamisella takaovet :cry:
Olikos tässä se, että painetaan kiinni&auki yhtä aikaa ja se valitsee, aukaseeko kaikki vai vasta tuplapainalluksen kautta ?
Jossain oli tuohon ohjeetkin, kun sen sai samalla tavalla toimimaan E-sarjalaisessakin.
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja DBFI »

TLP kirjoitti: Jossain oli tuohon ohjeetkin, kun sen sai samalla tavalla toimimaan E-sarjalaisessakin.
Juu, ohjekirjassa on ohjeet.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

TLP kirjoitti:
Bandit kirjoitti:Ja vielä kyssäriä... Eli oliko jollakulla tietoa tuosta avaimen koodauksen muuttamisesta siten, ett sais kertanapinpainamisella sekä etu- että tavaratilan ovet auki..? Nyt aukee ensin ohjaamon ovet ja toisella painamisella takaovet :cry:
Olikos tässä se, että painetaan kiinni&auki yhtä aikaa ja se valitsee, aukaseeko kaikki vai vasta tuplapainalluksen kautta ?
Jossain oli tuohon ohjeetkin, kun sen sai samalla tavalla toimimaan E-sarjalaisessakin.
Jep avaus tapa vaihtuu samala taval kuin muissakin
(ha autoissa valitaan aukeeko vain kuskin ovi vaiko kaikki)
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
TLP
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 05.05.2011 21:14
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja TLP »

DBFI kirjoitti:
TLP kirjoitti: Jossain oli tuohon ohjeetkin, kun sen sai samalla tavalla toimimaan E-sarjalaisessakin.
Juu, ohjekirjassa on ohjeet.
Mulla ei omaan meseen ole sellaista ollutkaan koskaan, mutta oli siitä täälläkin jossain ketjussa.
Pitäiskin joskus käydä ostaan ohjekirja tuohon omaan 211:een :D
----------------------------------
Timo Laaksonen
P. 0400 761 149
Avatar
Bandit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 02.09.2016 11:17
Paikkakunta: Öisnip

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja Bandit »

TLP kirjoitti:
DBFI kirjoitti:
TLP kirjoitti: Jossain oli tuohon ohjeetkin, kun sen sai samalla tavalla toimimaan E-sarjalaisessakin.
Juu, ohjekirjassa on ohjeet.
Mulla ei omaan meseen ole sellaista ollutkaan koskaan, mutta oli siitä täälläkin jossain ketjussa.
Pitäiskin joskus käydä ostaan ohjekirja tuohon omaan 211:een :D

Sama homma, ei oo kun saksaksi niin ei oiken onnista mutt täytyy vaan koittaa painella kaikkia eri variaatioita :lol:
Kylän suurin kypärä
* * MB Sprinter 315 -08 * *
* * KTM exc 200 -10 * *
* * SUZUKI Eiger 400 -06 * *
* * INTERNATIONAL 444 -73 * *
* * KRAMER AllRad 212 -88 * *
* * VAIMO -75 * *
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja dealer »

W906 (WDB9066331S581663) eli 310cdi v. 2011 manuaalivaihteistolla kaipaa vakionopeussäädintä.

Olikos se niin, että viiksi + ohjelmointi riittää, eli ei ole pakko vaihtaa kaasupoljinta, ja mitä kaasupolkimen vaihtaminen / vaihtamatta jättäminen vaikuttaa asiaan ?

Viiksi näyttäisi olevan A9065450524
oulaistenliikenne.fi
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja dealer »

Viiksen asennuksessa taisin käyttää kymmenisen minuuttia aikaa, sitten koodaus ja vakkari on toiminnassa.
oulaistenliikenne.fi
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

dealer kirjoitti: Ma 06.11.2023 18:12 W906 (WDB9066331S581663) eli 310cdi v. 2011 manuaalivaihteistolla kaipaa vakionopeussäädintä.

Olikos se niin, että viiksi + ohjelmointi riittää, eli ei ole pakko vaihtaa kaasupoljinta, ja mitä kaasupolkimen vaihtaminen / vaihtamatta jättäminen vaikuttaa asiaan ?

Viiksi näyttäisi olevan A9065450524
Jos on "manuaalin poljin" eli ei kickdown napullaa niin
ei vaikutta vakkarin toimintaan mitenkään

se vaikuttaa limiterin toimintaan eli limiteri
ei lähde pois päältä kun polkimen painaa lattiaan
Mökkillä
'
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17212
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W906-tietäjille pari kysymystä...

Viesti Kirjoittaja dealer »

Hah, no näin asiat selviää, kiitos. Mietin kyllä aiemmin miten kickdown voisi asiaan vaikuttaa mutta ei käynyt mielessäkään koko nopeudenrajoitin toimintoineen.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin