Sprinterin Webaston polttoaineanturin ohitus?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Lanssisprintteri
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: Ma 09.01.2017 13:53

Sprinterin Webaston polttoaineanturin ohitus?

Viesti Kirjoittaja Lanssisprintteri »

Hei!
Sprinterin Webasto ei käynnisty, jos tankissa on alle varttitankin polttoainetta ja tämä on siis ominaisuus. Miten tämän ominaisuuden saa kytkettyä pois päältä tai ohitettua niin, että Webasto käynnistyy vaikka tankissa olisi vähemmän polttoainetta kuin tuo varttitankki. Palstalta ei suoraa tai sivuavaa artikkelia tähän löytynyt, mutta aiemmin on jo selvinnyt, että kyseessä olisi jonkinlainen sähköinen anturi. Jos näin on -
ohjaako anturi vain Webastoa vai vaikuttaako se myös muualle ja mistä anturi löytyy.

-Ile
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: Sprinterin Webaston polttoaineanturin ohitus?

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Luulisin, että samalla anturilla annetaan tieto myös mittaristoon. Mulla on S211: sta ja siinä on sama ominaisuus. Tämähän on osittain hyvä ominaisuus. Tullee pidettyä tankissa enemmän polttoainetta niin ei pääse kosteus tiivistyyn sinne tankin sisälle.

Ihtiäki tosiaan monesti harmittanu tuo, ettei webasto lähe päälle jos on alle varttitankki. Pittää vain pitää huoli, että käy usiammin tankilla.
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sprinterin Webaston polttoaineanturin ohitus?

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

Jos asennus on tehdasasenteinen eli "inttekroitu" auton väylään niin silloin saa tiedon samalta polttoaineanturilta kuin mittarikin saa tiedon......jos jälkiasenteinen ja ottaa tankista polttoainetta niin työnnä imuputkea syvemmälle tankkiin.

Jos koodausta muuttaa alemmaksi niin sillon on varmistettava että imuputki yltää polttoaineeseen.....ja kun työnnät imuputken ihan pohjalle saakka niin vaarana että imee mahdolliset vedet webastolle.....toki riippuu kuinka kuseisen auton asennus on tehty....rinttereitä kun on niin monella eri versiolla toteutettu noita tehdasasenteisiakin.

Eli kumman lainen asennus autossasi on ?

Omani toteuttanut niin että koodannut käynnistymään aina.....ja polttoaine otetaan erillisestä 0.85l säiliöstä joka on asennettu suodattimelta tankkiin menevään paluuputkeen......eli kun auto käy niin säiliö täyttyy ja "ylivuotaa" paluuputkea pitkin tankkiin....tässä hyvä puoli että webasto saa auna suodatettua polttoainetta kituusiinsa......huonoa se että säiliö ei riitä kuin noin neljän tunnin käyttöön....muttä millonmpa tarttisi käyttää neljää tuntia webastoa ilman ettei moottoria käynnistettäisi.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Sprinterin Webaston polttoaineanturin ohitus?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

SprinterW903 kirjoitti:...huonoa se että säiliö ei riitä kuin noin neljän tunnin käyttöön..
Kai siellä on 5 kW:n lämmitin? Joku virhe noissa numeroissa, ei riitä vajaa litra neljäksi tunniksi mutta väliäkö sillä jos riittää kuitenkin tarpeeksi pitkään.
SprinterW903
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Su 02.10.2011 15:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Sprinterin Webaston polttoaineanturin ohitus?

Viesti Kirjoittaja SprinterW903 »

DBFI kirjoitti:
SprinterW903 kirjoitti:...huonoa se että säiliö ei riitä kuin noin neljän tunnin käyttöön..
Kai siellä on 5 kW:n lämmitin? Joku virhe noissa numeroissa, ei riitä vajaa litra neljäksi tunniksi mutta väliäkö sillä jos riittää kuitenkin tarpeeksi

0.19l/h ilmottaa valmistaja mitä itekkään en usko......meillä täällä pohjosessa on tunti ihan erin mittanen kun teillä siellä etelässä.....huominenkin meillä saattaa olla jo ensviikolla tai enstaina.....kiireenkö pukkaa päälle niin kylläpä sitä saa sitten joutua ottaa.....

Joten heitämmä epäoleellisen pois ja pannaan kaverille hommat sille malliin kun niitä on tänne tullut ihmetteleen.
PEPI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 479
Liittynyt: Su 14.03.2010 14:15

Re: Sprinterin Webaston polttoaineanturin ohitus?

Viesti Kirjoittaja PEPI »

Eiks dieselin energiasisältö oo noin 1l = 10 kW, tai ainaki näin minä olisin muistavinaan. Taitaa webaston kulutus olla reilu puol litraa tunnissa, jos on täydellä teholla koko ajan.

No ylempi oli tois arvosta.

Sitte siiheen oleelliseen. Mistä ton polttoainerajan voi säätää alemmas?
S211 E320 CDI V6 7G - facelift
Star C3, hommattu ny opetellaan käyttöä
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13197
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: Sprinterin Webaston polttoaineanturin ohitus?

Viesti Kirjoittaja DBFI »

SprinterW903 kirjoitti:
Joten heitämmä epäoleellisen pois ja pannaan kaverille hommat sille malliin kun niitä on tänne tullut ihmetteleen.
Älä hermostu hyvä ystävä. :) Epäoleellinen kommentti on oleellinen jos foorumilla kirjoitetaan jotain aivan epäoleellista ja siinä on selvä virhe. Kirjoitukset foorumilla jäävät elämään omaa elämäänsä, aiheen vierestäkin kirjoitettu virhe on syytä korjata ettei kukaan ohjaudu harhaan jos joskus myöhemmin lueskelee vanhoja threadeja. Odotan että omatkin virheeni korjataan sekä aiheen vierestä että itse aiheesta, usein niin on toimittukin. :thumbup:

Takaisin aiheeseen: väittäisin että ei sitä katkaisurajaa saa kaikista muutettua jos saa mistään (poistaminenkaan ei ole aina mahdollista). Tässä ei taidettu edes rajata eri ikäluokan Sprintereitä. Koskaan ei täysin varma voi olla kun softaversiot vaihtuu ja developer valikoihin on piilotettu kaikenlaista mitä ei aina huomaa. Tällaiset väitteet onkin helpompi todistaa vääriksi kuin oikeiksi. Virheelliseksi todistukset tervetulleita.

Sprinterin kohdalla kyllä joskus kiusallista jos on vaikka 100 litran tankki niin ressuvalon jälkeenkin riittäisi mukavasti polttoainetta webastolle.
Avatar
CDI203
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 12889
Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°

Re: Sprinterin Webaston polttoaineanturin ohitus?

Viesti Kirjoittaja CDI203 »

Lanssisprintteri kirjoitti:Hei!
Sprinterin Webasto ei käynnisty, jos tankissa on alle varttitankin polttoainetta ja tämä on siis ominaisuus. Miten tämän ominaisuuden saa kytkettyä pois päältä tai ohitettua niin, että Webasto käynnistyy vaikka tankissa olisi vähemmän polttoainetta kuin tuo varttitankki. Palstalta ei suoraa tai sivuavaa artikkelia tähän löytynyt, mutta aiemmin on jo selvinnyt, että kyseessä olisi jonkinlainen sähköinen anturi. Jos näin on -
ohjaako anturi vain Webastoa vai vaikuttaako se myös muualle ja mistä anturi löytyy.

-Ile
Kun ei mallista/auton iästä ole mainitaa niin oletetaan että on 318 2008 906
tieto tulee samast anturista mittarille
ja lämmitimelle
PEPI kirjoitti:Luulisin, että samalla anturilla annetaan tieto myös mittaristoon. Mulla on S211: sta ja siinä on sama ominaisuus. Tämähän on osittain hyvä ominaisuus. Tullee pidettyä tankissa enemmän polttoainetta niin ei pääse kosteus tiivistyyn sinne tankin sisälle.

Ihtiäki tosiaan monesti harmittanu tuo, ettei webasto lähe päälle jos on alle varttitankki. Pittää vain pitää huoli, että käy usiammin tankilla.
semmoinen juttu mikä voi tulla vastaan vaikka rajaa saisi muutettua
että imu putki ei riitä enään polttoaineesen asti ja hörpii ilmaa väliin
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
;)
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)

100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)

jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
:)
Avatar
Bandit
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Pe 02.09.2016 11:17
Paikkakunta: Öisnip

Re: Sprinterin Webaston polttoaineanturin ohitus?

Viesti Kirjoittaja Bandit »

SprinterW903 kirjoitti:Omani toteuttanut niin että koodannut käynnistymään aina.....ja polttoaine otetaan erillisestä 0.85l säiliöstä joka on asennettu suodattimelta tankkiin menevään paluuputkeen......eli kun auto käy niin säiliö täyttyy ja "ylivuotaa" paluuputkea pitkin tankkiin....tässä hyvä puoli että webasto saa auna suodatettua polttoainetta kituusiinsa......huonoa se että säiliö ei riitä kuin noin neljän tunnin käyttöön....muttä millonmpa tarttisi käyttää neljää tuntia webastoa ilman ettei moottoria käynnistettäisi.
Otanpa tähän sen verran kantaa ett aikoinaan Dodge RAMiini asensin 5kW Eberin ja lyhensin vanhaa 2kg jauhesammuttinta sen verran ett tilavuudeksi tuli noin 2L. Säiliön tein siksi, koska Eberin suositus oli, ettei sen polttoainelinjan pituus ylittäisi 4m. Koska etäisyys oli siinä ja siinä, päädyin säiliön tekemiseen. Polttoaineen tankille palaava linja meni ko säiliöön ja täytyttyään jatkoi matkaansa tankkiin takaisin. Eberi muistaakseni kulutti noin 6dl/h ja kun 5.9 Cumminsin laittoi tulille, tuo säiliö tyhjänäkin ollessaan täyttyi hetkessä taas toimintavalmiuteen.

Mutta... Haittapuolena polttoaineen siirtopunpun "sykäyksittäin" tekemä pumppaus teki sen, että se painoi Eberin polttoainelinjaa pitkin pikkuhiljaa naftaa, ja edelleen Eberille asti, ja edelleen palamattomana Eberin pakoputkeen. Seuraus oli se, että mikäli Eberiä ei tarvinnut käyttää muutamaan viikkoon ja sitten laittoi sen päälle, palamaton nafta kuumassa pakoputkessa teki saman efektin kuin panssarivaunun suojasavuverho on toteutettu kuumaa naftaa ruiskuttaessa pakosarjan päälle. Lumenvalkoinen läpinäkymätön infernaalinen savu maskin takaa Citymarketin parkkipaikalla sai valveutuneet kansalaiset soittamaan 112:een ja toistakymmentä kertaa virkaveljet sitten kiiruhtivat paikalle toteamaan työkaverin auton Eberin toimintaa :oops: Ilmiö korostui, koska jouduin tekemään "notkon" Eberin pakoputkeen sen sijainnin vuoksi ja tuohon notkoon sitten nafta kertyi. Asia kuitenkin ratkesi lopulta niin, että kytkin Eberin polttoainelinjan väliin yksinkertaisen magneettiventtiilin, joka oli kiinni, kunnes itse lämmitin sai käskyn lähteä päälle, samalla herätevirralla aukesi ko venttiili. Tällöin nafta ei tunkeutunut palamattomana Eberin läpi.

BTW. Kyseisessä stetsonkansan kiesissä kun oli lähes 14L öljytilavuus, eikä juuri mieltä lämmittänyt vaikka itse 440kg painoinen moottori länpeni Eberin avulla kun tuo öljymäärä makasi öljypohjassa tuulessa ja tuiskussa. Tästä toteamuksesta suivaantuneena ohjasin Eberin pakoputken pään suoraan öljypohjaa kohti, ja kas, kovillakin pakkasilla öljynpainemittari pompsahti sekunnissa normaalipaineeseen :thumbup: Nykyiseen Sprinteriini ajattelin samaa "hukkalämmön hyödyntämistä".

BTWW. Koska 2kg jauhesammuttimessa, josta Eberin säiliön tein, oli paikallaan painemittari, joka osoittaa vihreällä alueella sen olevan toimintakunnossa ja punaisella alueella huollon tarpeen, jätin sen tietenkin paikalleen. Säiliön maalasin metallihohto hopeaksi ja kiinnitin kahdella pikaremmillä itsetehtyyn telineeseen konehuoneessa. NOS-tarra kruunasi tekeleen ja joka vuosi katsastusmies tuskaili toteamalla, ettei hänen tietojen mukaan tieliikennekäytössä ilokaasulaitteet ole sallittuja :o Pienen vedätyksen jälkeen jouduin kertomaan asian todellisen laidan :lol:
Kylän suurin kypärä
* * MB Sprinter 315 -08 * *
* * KTM exc 200 -10 * *
* * SUZUKI Eiger 400 -06 * *
* * INTERNATIONAL 444 -73 * *
* * KRAMER AllRad 212 -88 * *
* * VAIMO -75 * *
Vastaa Viestiin