230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Nyt tarvii apua teiltä asiantuntijoilta. Missä vika 230E vm -90 bensa, automaatti - kierrokset nousee itestään. Ilman kaasua ajettaessa kierrokset liian korkeat, ei voi esim. ajaa hiljaa. Onko jotain relettä jossa vika voisi olla.? Olikohan joku tyhjäkäyntisäädin, joka jo vaihdettu toisesta k.o mallista, vika ei siinä. Hyviä korjausehdotuksia otan vastaan.
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Tee kaasuvaijeriin hieman löysää ja voitele vivusto...sitten kliinerillä putsaa lisäilmaluisti....ehkäniin että on yön likoamassa..sitten suoralla sähköllä akusta kokeilet nopeasti...ei sitten terävällä saa sorkkia luistia tai menee vaihtoon.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Onko lisäilmaluisti sama kuin tyhjäkäyntisäädin/ - moottori? Missä k.o osa sijaitsee? En ole Mersuasiantuntija ja asiaan ratkaisua etsin velipojan autoon 

Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Sama asia tosiaan tuossa moottorityypissä. Tuossa sijaitsee http://i179.photobucket.com/albums/w299 ... ntake3.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; (tuon paksun punaisen nuolen päässä). Ultraäänipesuri olisi ilmeisen hyvä moisen putsaukseen (toki moskaa lähtee myös noilla liuottimillakin).
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Kokeilepa jättää tyhjäkäyntisäätimem piuha irti, vieläkö silloinkin kierrokset seilaavat. Omassani on johto jatkuvasti irtaallaan koska jostain syystä säädin pudottaa kierrokset niin alas että kuumalla koneella öljynpaine laskee turhan alas. Valmistajahan kyllä hyväksyy 0.3 kp:n paineen tyhjäkäynnillä mutta oman mielenrauhan kannalta katselen mieluummin vähän korkeampia lukemia. Siinä 1.5 kp:n seudulla se nyt kiekkuu. Täällä on kyllä esitetty että piuhan irroituksesta seuraisi ruiskun siirtyminen mekaaniselle ja siis hurjille kulutuslukemille. En ihan näillä syömisillä usko sitä koska joulun tienoilla suorittamani kulutustesti antoi vaihtelevissa, osin raskaissa olosuhteissa kulutukseksi 8,4 l/100km mitä pidän 2.3 litraiselle 91-malliselle 190E:lle ihan siedettävänä arvona.
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Veli oliki kliinerillä tuota jutskaa putsannu, ei ollut likainen ollut. Kerroin tuon piuhan poisotosta. Mitäs muuta vois olla vikana? Letkut on kuulemma ehjät silmämääräisesti tutkittuna. Kierrokset siis nousee 2000 ja yli.
-
- Mersumies
- Viestit: 2561
- Liittynyt: Su 25.02.2007 17:39
- Paikkakunta: Espoo
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Onhan nuo jouset kasuvivustossa varsinkin se kuskinpuolella näkyvä palautus jousi ehjä ja paikoillaan?? Pitäisi näkyä ilmanputsarin oikealla puolella, toinen sitten hiukka hankalamassa paikassa, nimittäin imusarjan alla kaasuläpällä samalla puolella moottoria kyllä!?
Jaakko.P
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Ja näillä mennään.
123 230e 82
124 300ce 88
124 230e 89
124 200e 92
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Mitäs muita ongelman ratkaisuja olis olemassa?
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Niin, se jousihan tuppaa aikaa myöten syömään silmukkansa kornakkeesta läpi. Itse korjasin sen 3mm:n ruuvilla ja mutterilla korvakkeen reikään.jaakko.putkisaari kirjoitti:Onhan nuo jouset kasuvivustossa varsinkin se kuskinpuolella näkyvä palautus jousi ehjä ja paikoillaan?? Pitäisi näkyä ilmanputsarin oikealla puolella, toinen sitten hiukka hankalamassa paikassa, nimittäin imusarjan alla kaasuläpällä samalla puolella moottoria kyllä!?
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Vielä kysymyksiä Mesen kierrosten noususta. Ehdotetut ongelmakohdat käyty läpi, ei vaikutusta. Yksi kysymysmerkki herännyt, ruiskukone on ja kaasuläppä siellä imusarjan alla? Eivät olleet sitä löytäneet??
Voiko olla joku lämpöanturivika, joka ruiskun toimintaan vaikuttaisi, koska vain koneen ollessa lämmin nostaa kierroksia, eikä jatkuvasti sitä tee.? Mikä lämpöanturi ja missä sijaitsee
Voiko olla joku lämpöanturivika, joka ruiskun toimintaan vaikuttaisi, koska vain koneen ollessa lämmin nostaa kierroksia, eikä jatkuvasti sitä tee.? Mikä lämpöanturi ja missä sijaitsee
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Olisko lisää neuvoja? Kierrokset nousee koneen lämmetessä edelleen yli 2000. Ehdotetut ongelmat tsekattu
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Eli jos pistät koneen mekaaniselle ...muuttuuko se käynti normiksi?Ota vaikka yj releen sulakkeet pois..joissakin yksi sulake tai kaksi..kaikki pois.
Yleensähän joko kaasu ei palaudu kotiinsa tai siellä ruiskun alla oleva kaasuläpän kytkin on rikki eli se ei tunnista tyhjäkäyntiä ja muuta ruiskua toimimaan sille
Yleensähän joko kaasu ei palaudu kotiinsa tai siellä ruiskun alla oleva kaasuläpän kytkin on rikki eli se ei tunnista tyhjäkäyntiä ja muuta ruiskua toimimaan sille
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Mistäs tuon yj releen sulakkeet löytyy??
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Yj releen päällä on sulakkeet..eli aluvärinen iso sulake päällä punanainen muoviosa ja kirkas kansi...akun takana kun suojamuovi veks.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Missä vika on, jos Yj releen sulakkeet on pois ja koneen kierroket normaalistuu?? Tätä ei vielä ole kokeiltu, mutta kiinnostaa tietää vikapesäke 

Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Mekaanisella yleensä toimii nätisti mutta se on hyvä että sähköinen toimii...vaikkakin huonosti..eli säätämään..puhdistelemaan paikkoja ja tutkimaan vaan.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Vika vielä löytymättä. Mites tuonne ruiskun alla olevaan kaasuläpän kytkimeen pääsee käsiksi?
Voiko olla joku lämpöanturivika, kun vain lämpimänä nostaa kierrokset liian korkeiksi? Mikä anturi ja missä sijaitsee?
Voiko olla joku lämpöanturivika, kun vain lämpimänä nostaa kierrokset liian korkeiksi? Mikä anturi ja missä sijaitsee?
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Imuilman lämpöanturi..ei kallis mutta en tiedä miten se oireilee....ne anturit lämmölle on siinä kanne etuosassa päällä...kupeessa on lämpömittarille yksi tappinen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Missä on ruiskun ohjausboksin lämpöanturi, minkä näköinen? Jos jollaki kuvaa laittaa mikä/missä se on, niin olis hieno homma.
Re: 230E W124 vm-90 kierrokset seilaa
Vika löytyi. Ruiskun ohjausboksi oli sökö