W212 muutama ongelma.
- Ghostrider
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
- Paikkakunta: Seinäjoki
W212 muutama ongelma.
Moro,
Tässä olis pari kiperää kysymystä.
Auto on E250 CDI -10 ajettu n.220000
1. Mistä lähteä etsimään vikaa kun laitan vilkun oikealla ja sit kun vilkku palautuu niin se vilkuttaa kolme kertaa vasemmalle... ei siis tee joka kerta, mut aika usein... ja tämän se tekee usein jos on vähän pakkasta, mut on se tehnyt joskus sitä muulloinkin.
2. Oikean puoleinen sivu peili kääntyy yli kun laittaa ne ensin kääntymään sisään päin ja sit ulos, niin sit ne kääntyy yli... joten olisko tähän mitään opastusta miten ton peilihässäkän sais auki? Kun ei viittis väkisin mennä vääntämään väärästä kohtaa että ei mee mikään rikki.
3. Sitten vaihdelaatikko, tuntuu että kun ykköseltä vaihtaa kakkoselle ja painaa vähän kaasua niin kierrokset pysyy samassa mutta nopeus nousee... onko se ihan normaalia? En oo ainakaan ennen huomannut moista ja tuntuu että niin kun kytkin luistais... Laatikkoon on vaihdettu öljyt mut tuntuu tekevän edelleen samaa. Ja vielä että, kannattaako tota laatikkoa nollata kun se ei vaihda niin ku pitäis? Tämäkin on tietenkin maku asia, mut kuitenkin. Tämä varmaan taitaa tässä mesen laatikossa olla "ominaisuus" että kun lähdet tai "yrität" lähteä nopeasti paikalta liikkeelle niin kestää sekunnin ennen kun auto liikkuu mihinkään...
Tässä olis pari kiperää kysymystä.
Auto on E250 CDI -10 ajettu n.220000
1. Mistä lähteä etsimään vikaa kun laitan vilkun oikealla ja sit kun vilkku palautuu niin se vilkuttaa kolme kertaa vasemmalle... ei siis tee joka kerta, mut aika usein... ja tämän se tekee usein jos on vähän pakkasta, mut on se tehnyt joskus sitä muulloinkin.
2. Oikean puoleinen sivu peili kääntyy yli kun laittaa ne ensin kääntymään sisään päin ja sit ulos, niin sit ne kääntyy yli... joten olisko tähän mitään opastusta miten ton peilihässäkän sais auki? Kun ei viittis väkisin mennä vääntämään väärästä kohtaa että ei mee mikään rikki.
3. Sitten vaihdelaatikko, tuntuu että kun ykköseltä vaihtaa kakkoselle ja painaa vähän kaasua niin kierrokset pysyy samassa mutta nopeus nousee... onko se ihan normaalia? En oo ainakaan ennen huomannut moista ja tuntuu että niin kun kytkin luistais... Laatikkoon on vaihdettu öljyt mut tuntuu tekevän edelleen samaa. Ja vielä että, kannattaako tota laatikkoa nollata kun se ei vaihda niin ku pitäis? Tämäkin on tietenkin maku asia, mut kuitenkin. Tämä varmaan taitaa tässä mesen laatikossa olla "ominaisuus" että kun lähdet tai "yrität" lähteä nopeasti paikalta liikkeelle niin kestää sekunnin ennen kun auto liikkuu mihinkään...
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
Re: W212 muutama ongelma.
1. Olisiko viiksi sen verta löysä vanhuuttaan, että menee palautuessaan yli toiseen suuntaan? Joku varmaan kertoo, pystyykö tuota faksaamaan vai pitääkö ostaa uusi viiksipaketti.
2. Kun peili on ylikääntyneessä asennossa, niin pidä peilien kääntönappi painettuna, kunnes on taas normiasennossa. Operaatiossa kuuluu "pamaus", joten sitä ei kannata pelästyä.
2. Kun peili on ylikääntyneessä asennossa, niin pidä peilien kääntönappi painettuna, kunnes on taas normiasennossa. Operaatiossa kuuluu "pamaus", joten sitä ei kannata pelästyä.
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
- Ghostrider
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W212 muutama ongelma.
Jos painan kerran niin peili kääntyy ääriasentoon ja kun painan toisen kerran niin peili kääntyy ovea vasten... Eli missä kohtaa pidän napin pohjassa...Legge kirjoitti:1. Olisiko viiksi sen verta löysä vanhuuttaan, että menee palautuessaan yli toiseen suuntaan? Joku varmaan kertoo, pystyykö tuota faksaamaan vai pitääkö ostaa uusi viiksipaketti.
2. Kun peili on ylikääntyneessä asennossa, niin pidä peilien kääntönappi painettuna, kunnes on taas normiasennossa. Operaatiossa kuuluu "pamaus", joten sitä ei kannata pelästyä.
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
Re: W212 muutama ongelma.
No eikös se ole ihan normaalia että kun vaihtaa isommalle niin nopeus nousee vaikka kierrokset pysyykin samana, mutta jos ei suostu ottamaan lisää kierroksia vaikka painaisi kaasua, niin sitten jotain häikkää.Ghostrider kirjoitti:Moro,
3. Sitten vaihdelaatikko, tuntuu että kun ykköseltä vaihtaa kakkoselle ja painaa vähän kaasua niin kierrokset pysyy samassa mutta nopeus nousee... onko se ihan normaalia? En oo ainakaan ennen huomannut moista ja tuntuu että niin kun kytkin luistais... Laatikkoon on vaihdettu öljyt mut tuntuu tekevän edelleen samaa. Ja vielä että, kannattaako tota laatikkoa nollata kun se ei vaihda niin ku pitäis? Tämäkin on tietenkin maku asia, mut kuitenkin. Tämä varmaan taitaa tässä mesen laatikossa olla "ominaisuus" että kun lähdet tai "yrität" lähteä nopeasti paikalta liikkeelle niin kestää sekunnin ennen kun auto liikkuu mihinkään...
W203CDI
- Ghostrider
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W212 muutama ongelma.
En oo kyl törmänny elämäni aikana kertaakaan sellaseen autoon jossa nopeus nousee mut kierrokset pysyy samana... tais olla jossain golfissa toi purkka vaihteisto, jos en väärin muista. Mut saatan olla väärässäkin, mikä ei sinänsä yllätä...hanta kirjoitti:No eikös se ole ihan normaalia että kun vaihtaa isommalle niin nopeus nousee vaikka kierrokset pysyykin samana, mutta jos ei suostu ottamaan lisää kierroksia vaikka painaisi kaasua, niin sitten jotain häikkää.Ghostrider kirjoitti:Moro,
3. Sitten vaihdelaatikko, tuntuu että kun ykköseltä vaihtaa kakkoselle ja painaa vähän kaasua niin kierrokset pysyy samassa mutta nopeus nousee... onko se ihan normaalia? En oo ainakaan ennen huomannut moista ja tuntuu että niin kun kytkin luistais... Laatikkoon on vaihdettu öljyt mut tuntuu tekevän edelleen samaa. Ja vielä että, kannattaako tota laatikkoa nollata kun se ei vaihda niin ku pitäis? Tämäkin on tietenkin maku asia, mut kuitenkin. Tämä varmaan taitaa tässä mesen laatikossa olla "ominaisuus" että kun lähdet tai "yrität" lähteä nopeasti paikalta liikkeelle niin kestää sekunnin ennen kun auto liikkuu mihinkään...
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
Re: W212 muutama ongelma.
Voi olla että ymmärrän kuvauksen väärin, mutta noinhan momentinmuuntimelliset tekee pienillä kierroksilla kiihdyttäessä, ei kierrokset ja nopeus nouse samaa tahtia...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
- Ghostrider
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W212 muutama ongelma.
Niin hän se tekee mutta voi olla että ilmaisin myös asian vähän väärin... Eli jos kiihdytän normaalia lujenpaa niin kierrokset pysyy samassa vaikka nopeutta on tulee noin 5-10km/h lisää.luokyio kirjoitti:Voi olla että ymmärrän kuvauksen väärin, mutta noinhan momentinmuuntimelliset tekee pienillä kierroksilla kiihdyttäessä, ei kierrokset ja nopeus nouse samaa tahtia...
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
Re: W212 muutama ongelma.
Varmaan kannattaa adaptoida ensin, sitten miettii jotakin muutaGhostrider kirjoitti:Niin hän se tekee mutta voi olla että ilmaisin myös asian vähän väärin... Eli jos kiihdytän normaalia lujenpaa niin kierrokset pysyy samassa vaikka nopeutta on tulee noin 5-10km/h lisää.luokyio kirjoitti:Voi olla että ymmärrän kuvauksen väärin, mutta noinhan momentinmuuntimelliset tekee pienillä kierroksilla kiihdyttäessä, ei kierrokset ja nopeus nouse samaa tahtia...
.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: W212 muutama ongelma.
Mulla tekee vilkunviiksi samaa, kulunut se on. Tosin mun omalla ajettu reilusti enemmän, mutta voihan se olla jo kertaalleen vaihdettu.
Sulla vielä varmaan 5 vaihteinen laatikko? Kyllä se heti liikkeellelähdön jälkeen aikalailla yhtä puuta on, että olisko muuntimen lukituksessa jotain? Sen voi opettaa starilla, vaatii sen että moottorinlämmöt on aloittaessa alle 40 astetta. Voi parantua sillä
Sulla vielä varmaan 5 vaihteinen laatikko? Kyllä se heti liikkeellelähdön jälkeen aikalailla yhtä puuta on, että olisko muuntimen lukituksessa jotain? Sen voi opettaa starilla, vaatii sen että moottorinlämmöt on aloittaessa alle 40 astetta. Voi parantua sillä
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: W212 muutama ongelma.
Tosta laatikko"viasta" , eikös tuo 250 oo viä 5-vaihteisella? Luulin itse ensimmäisen w211 ollessa myös, että turbiini tms luistaa kun 1-2 vaihdossa antaa vähä enemmän kaasua, mutta kuuluu mun mielestä asiaan, mutta toimii kyllä erittäin "typerästi". Kaikissa tehnyt muistaakseni samallalailla, ainakin 270 / 320cdi. Vaihdatin tohon ekaan silloin öljyt + kybin kun luulin, että vika kybissä, jossain 60-70km/h kohdalla kun siitä "luistamisesta" jatkaa kaasupohjassa tuntuu että turbiini vasta lukitsee lähes 2-vaihteen lopussa.? Olikohan vähä sekavasti selitetty mutta ehkä ymmärsit
Mutta ei mun mielestä huomioina muilla pykälillä ja mikäli 1 vaihteella JO lähti kaasupohjas ja antoi mennä 100km/h asti samaa ilmiötä ei ollut muistaakseni?
Mutta ei mun mielestä huomioina muilla pykälillä ja mikäli 1 vaihteella JO lähti kaasupohjas ja antoi mennä 100km/h asti samaa ilmiötä ei ollut muistaakseni?
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
Re: W212 muutama ongelma.
Näissä laatikko pelaa aika eritavalla mitä vanhemmissa. Kiekka ja nopeusmittari menee käytännössä kokoajan käsikädessä, ainoastaan kylmänä luistattaa vähäsen. Vanhemmissahan se kaasun painaminen nostaa aina vähän kierroksia ensin, yleensä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W212 muutama ongelma.
Moro
Auto on W212-09 ja tuo peiliongelma vaivaa molempia ulkopeilejä.
Kokeilin tuota nappikikkaa, mutta vika ei poistunut, joten löytyisikö lisää vinkkejä ongelman ratkaisuun.
Auto on W212-09 ja tuo peiliongelma vaivaa molempia ulkopeilejä.
Kokeilin tuota nappikikkaa, mutta vika ei poistunut, joten löytyisikö lisää vinkkejä ongelman ratkaisuun.
- Ghostrider
- Vakiokalustoa
- Viestit: 123
- Liittynyt: Su 17.02.2013 14:25
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: W212 muutama ongelma.
Ei toiminu tääläkään. Luin jostain foorumilta että joku oli käsin kääntänyt samalla kun joku painoi sitä peilin kääntönappia ja siten oli saanut sen kohdalleen...esim kirjoitti:Moro
Auto on W212-09 ja tuo peiliongelma vaivaa molempia ulkopeilejä.
Kokeilin tuota nappikikkaa, mutta vika ei poistunut, joten löytyisikö lisää vinkkejä ongelman ratkaisuun.
E63 AMG 4Matic -14
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
S63 AMG 4Matic+ -19
Ex: GLE 500 e 4Matic Plug-in-Hybrid AMG -18
Ex: S212 E350 CDI BlueTec T A Premium Business -13
Ex: W211 E55 AMG -04
Ex: W212 E250 CDI Avantgarde -10
Kaikki hauska on kielletty!
-
- Mersumies
- Viestit: 1554
- Liittynyt: Ti 30.01.2007 18:36
- Paikkakunta: oulu
Re: W212 muutama ongelma.
Etkö nyt juuri ole sellaiseen törmännyt, vaihtamisen jälkeen turbiinin luisto vähenee, niin nopeus nousee vaikka kierrokset pysyy samana, sen jälkeen kun turbiini on lukittunut vaatii kyllä kierrosten nousun jos nopeutta nostetaan.Ghostrider kirjoitti:En oo kyl törmänny elämäni aikana kertaakaan sellaseen autoon jossa nopeus nousee mut kierrokset pysyy samana... tais olla jossain golfissa toi purkka vaihteisto, jos en väärin muista. Mut saatan olla väärässäkin, mikä ei sinänsä yllätä...hanta kirjoitti:No eikös se ole ihan normaalia että kun vaihtaa isommalle niin nopeus nousee vaikka kierrokset pysyykin samana, mutta jos ei suostu ottamaan lisää kierroksia vaikka painaisi kaasua, niin sitten jotain häikkää.Ghostrider kirjoitti:Moro,
3. Sitten vaihdelaatikko, tuntuu että kun ykköseltä vaihtaa kakkoselle ja painaa vähän kaasua niin kierrokset pysyy samassa mutta nopeus nousee... onko se ihan normaalia? En oo ainakaan ennen huomannut moista ja tuntuu että niin kun kytkin luistais... Laatikkoon on vaihdettu öljyt mut tuntuu tekevän edelleen samaa. Ja vielä että, kannattaako tota laatikkoa nollata kun se ei vaihda niin ku pitäis? Tämäkin on tietenkin maku asia, mut kuitenkin. Tämä varmaan taitaa tässä mesen laatikossa olla "ominaisuus" että kun lähdet tai "yrität" lähteä nopeasti paikalta liikkeelle niin kestää sekunnin ennen kun auto liikkuu mihinkään...
Toimii varmaan ihan normaalisti. Ohjelmoinnin yhteydessä ainakin Tuikku vähentää myös turbiinin luistoa,ja minusta tosi hyvä.
S213 220CDI,Sprinter 315 Köning W906,BMW R1150RT,Entiset W221 320CDI, CLS 350CDI 4-Matic, E320CDI W211,E300 Hybridi S212, E350CDI W212,Sprinter 906 211 C220CDI 203,124 T300TD-4Matic, 190B ja 123 240D
Re: W212 muutama ongelma.
Onko peiliongelmaan löytynyt ratkaisua? Kävin tänään pikapesussa ja repsikan puolen peili kääntyi yli ja normaaliasentoa ei tunnu löytyvän. Hiukan *ituttaa kun en käytä autoa normaalisti ikinä koneessa ja tietty just sillä kerralla sitten menee rikki.
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 231
- Liittynyt: Ma 30.11.2009 20:15
- Paikkakunta: seinäjoki
Re: W212 muutama ongelma.
Jani1980 kirjoitti:Onko peiliongelmaan löytynyt ratkaisua? Kävin tänään pikapesussa ja repsikan puolen peili kääntyi yli ja normaaliasentoa ei tunnu löytyvän. Hiukan *ituttaa kun en käytä autoa normaalisti ikinä koneessa ja tietty just sillä kerralla sitten menee rikki.
Ei muutakun "manuaalisesti" eli käsin, kärsinyt ainakin 2010-> malleissa "vääntää väkisin" yliasennosta normaaliin, menee aika helposti isompaa voimaa käyttämättä, mutta en tiedä pidemmällä tähtäimellä ja korjaushan tämä ei ole, mutta itse ihmettelin, että miten saan molemmat peilit normaaliasentoon pysäytettyä, kun olin yksin liikenteessä..
Nyt E350CDI 4-Matic & E63 AMG
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.
------------------------------------------
"Jonkin" verran ex mesejä laidasta laitaan.