W202 kokemuksia?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
W202 kokemuksia?
Moikka,
Olisi harkinnassa mersun w202 ostaminen. Ainuttakaan mersua ei minulla siis ole aikaisemmin ollutkaan.
Minkälaisia pelejä nämä ovat? Ajattelin erityisesti dieseliä, nämähän ovat yleensä olleet hieman kestävempiä kuin bensat. Tuttavalla olisi myynnissä 220d koneella, auto todella hyvässä kunnossa ja lähes ruosteeton (etukaarissa pientä kukkaa, ei kuitenkaan iso homma maalailla uusiksi) ajettu alle 210tkm, huollettu ajallaan ja vuosimalli tosiaan 1996. Samalla omistajalla ollut reilu 10v.
Hinnaksi hän kertoi 2900euroa.
Kannattaako käydä ostelemassa?
Kertokaa kokemuksia w202 mersusta.
Olisi harkinnassa mersun w202 ostaminen. Ainuttakaan mersua ei minulla siis ole aikaisemmin ollutkaan.
Minkälaisia pelejä nämä ovat? Ajattelin erityisesti dieseliä, nämähän ovat yleensä olleet hieman kestävempiä kuin bensat. Tuttavalla olisi myynnissä 220d koneella, auto todella hyvässä kunnossa ja lähes ruosteeton (etukaarissa pientä kukkaa, ei kuitenkaan iso homma maalailla uusiksi) ajettu alle 210tkm, huollettu ajallaan ja vuosimalli tosiaan 1996. Samalla omistajalla ollut reilu 10v.
Hinnaksi hän kertoi 2900euroa.
Kannattaako käydä ostelemassa?
Kertokaa kokemuksia w202 mersusta.
Re: W202 kokemuksia?
Eihän tuossa muuta ole kuin lucas pumppu joka menee 200-300tkm tai sitten ei. Tsekkaa onko pumppu alkuperäinen. Muuten kestävä pirssi.
W124 300 E -87 Aut.
Re: W202 kokemuksia?
Ei kai se ole ylitsepääsemättömän kallis korjata? Kaikissa autoissa on aina jotain ja jos muuten saa hyvän ja ehjän pelin.acparma kirjoitti:Eihän tuossa muuta ole kuin lucas pumppu joka menee 200-300tkm tai sitten ei. Tsekkaa onko pumppu alkuperäinen. Muuten kestävä pirssi.
Re: W202 kokemuksia?
Minun mielestäni 2900 euroa on aika korkea hinta 220D:stä, mutta jos auto tarpeita vastaa ja on erittäin hyvässä kunnossa niin mikäs siinä.
Vähävikaisin malli varmaankin, muuta murheita moottorin osalta ei ole kuin mainittu pumppu (+polttoaineputket).
Vähävikaisin malli varmaankin, muuta murheita moottorin osalta ei ole kuin mainittu pumppu (+polttoaineputket).
oulaistenliikenne.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
Re: W202 kokemuksia?
Joo, oikeastaan tarkoituksella näin lussua konetta haenkin - ajoa kun tulee työn ja muiden menojen takia palttiarallaa 900+km/vk joten alhainen kulutus on se "must" juttu. Mikään raketti ei auton tarvitse ollakaan, matka-ajoa 90kmh vauhtia kun varmaan 80% ajosta on. Pääasia että liikkuu _varmasti_ ja kohtalaisen pienellä kulutuksella eteenpäin.dealer kirjoitti:Minun mielestäni 2900 euroa on aika korkea hinta 220D:stä, mutta jos auto tarpeita vastaa ja on erittäin hyvässä kunnossa niin mikäs siinä.
Vähävikaisin malli varmaankin, muuta murheita moottorin osalta ei ole kuin mainittu pumppu (+polttoaineputket).
Mitenpaljon tämä 2.2l kiisseli muuten syö satasella?
Pääasia siis että kone on luotettava ja kestää ilman suurempia remppoja.
Tuossa ilmenee semmoista, että kylmällä koneella lähtee todella hyvin käyntiin, mutta lämpimällä joutuu sahaamaan 3-5 sekuntia käyntii ennenkuin hörähtää, hieman pidempään siis kuin kylmällä.
Eikai tämä oireile lucassin pumpun ongelmista?
Viimeksi muokannut Mersbenzw202, To 23.02.2017 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: W202 kokemuksia?
Hieman vähemmällä taitaa cdi-koneiset mennä, laiskuus ei ole sama asia kuin pieni kulutus. Ero ei kuitenkaan ole olennaisen suuri.
Toimintavarma 220D on kyllä.
Toimintavarma 220D on kyllä.
oulaistenliikenne.fi
Re: W202 kokemuksia?
Jos varusteet, hinta ja moottori kohtaa tarpeitasi niin seuraavaksi en keksis muuta kuin syynätä tarkkaan ne etulokarit. Jos ne on jo hapraat niin mitä luultavammin on myös puskurin kiinnikkeet. Helpoin on tutkia sieltä konepellin alta ja etuvilkun taustoja. Jos rusketusta on niin varautua voi sitten hitsailuun. Ennakoivaksi huolloksi suosittelen suoraan sitten sisälokarien irroitus ja taustojen pesu. Omassa oli n. 4kg multaa per puoli..
Ajossahan ei sais esiintyy mitään värinöitä. Jos väristelee nii varautua voi sitten jo kardaanintukilaakeriin yms.
Ajossahan ei sais esiintyy mitään värinöitä. Jos väristelee nii varautua voi sitten jo kardaanintukilaakeriin yms.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ti 07.02.2017 16:19
Re: W202 kokemuksia?
Aivan.
Osaisiko kukaan sanoa tuohon käynnistämiseen, joutuu siis sahailemaan käyntiin yleensä aina 3-5 sekuntia vaikka kone olisi lämmin. Viittaako lucasiin?
Minkä hintainen muuten tuo lucas pumpun vaihto tulisi olemaan, jos ostaisi vaikka jostain purkuautosta em pumpun, mikäli tuo oireilu nyt johtuu siitä. Pystyykö ihan nyrkkipajalla vaihtamaan ehjään?
Ostin auton siis toissapäivänä. Suurempia huoltoja ei viimeiseen 50tkm ole oikeastaan tehty, lähinnä öljyjä ja suodattimia vaihdeltu ja muita kulutusosia. Hyväntuntuinen auto muuten, Lapista hain vanhemmalta herrasmieheltä joka auton omistanut pitkään.
Osaisiko kukaan sanoa tuohon käynnistämiseen, joutuu siis sahailemaan käyntiin yleensä aina 3-5 sekuntia vaikka kone olisi lämmin. Viittaako lucasiin?
Minkä hintainen muuten tuo lucas pumpun vaihto tulisi olemaan, jos ostaisi vaikka jostain purkuautosta em pumpun, mikäli tuo oireilu nyt johtuu siitä. Pystyykö ihan nyrkkipajalla vaihtamaan ehjään?
Ostin auton siis toissapäivänä. Suurempia huoltoja ei viimeiseen 50tkm ole oikeastaan tehty, lähinnä öljyjä ja suodattimia vaihdeltu ja muita kulutusosia. Hyväntuntuinen auto muuten, Lapista hain vanhemmalta herrasmieheltä joka auton omistanut pitkään.
- Juuttijunior
- Vakiokalustoa
- Viestit: 103
- Liittynyt: Su 20.09.2015 22:03
Re: W202 kokemuksia?
Itsellä kakkosautona cdi-koneinen W202, ajanut hyvin asiansa. Omassa pitkän startin aiheutti vuotava polttoainelinja sammuttimella, pääsi täältä vetelemään ilmaa järjestelmään mutta tosiaan aivan eri tekniikasta kyse.
Suosittelen tarkastamaan jossain sopivassa välissä etujousikuppien kunnon. Tässä mallissa tosiaan etujousi on yläpäästään korissa pellisessä "kupissa", hitsien päälle vedetty tehtaalla eräänlainen pvc-saumaus, joka sitten ajan kuluessa irtaantuu hieman ja kosteus pääsee alle mukavasti muhimaan. Omassa oli jo hieman kupit karkaamassa kun vahingossa tuli katsottua, kori muuten siisti eikä pohjassakaan suurempia moitittavia, on hitsaamaton (ainakin vielä ).Uusia kuppeja saa alkuperäisenäkin tilaamalla, eivät ole kalliita.
Toinen tarkastamisen arvoinen asia on esimerkiksi renkaanvaihdon yhteydessä alatukivarren pallonivelen ympärys: tukivarsihan on teräksinen ja rakenteeltaan ontto, pääsee mädäntymään ikävästi pallonivelen juuresta. Nopealla vilaisulla siistiltä vaikuttavasta varresta on voinut pallo irrota, aiheuttaa vaaraa liikenteessä kun esimerkiksi montussa päättää erkaantua tukivarresta... Omaan on joku edellisistä omistajista vaihtanut/vaihdattanut kuskinpuolelle uuden alatukivarren, apparin puolella näkyvissä korjaamisen merkkejä, mutta siististi tehty.
Suosittelen tarkastamaan jossain sopivassa välissä etujousikuppien kunnon. Tässä mallissa tosiaan etujousi on yläpäästään korissa pellisessä "kupissa", hitsien päälle vedetty tehtaalla eräänlainen pvc-saumaus, joka sitten ajan kuluessa irtaantuu hieman ja kosteus pääsee alle mukavasti muhimaan. Omassa oli jo hieman kupit karkaamassa kun vahingossa tuli katsottua, kori muuten siisti eikä pohjassakaan suurempia moitittavia, on hitsaamaton (ainakin vielä ).Uusia kuppeja saa alkuperäisenäkin tilaamalla, eivät ole kalliita.
Toinen tarkastamisen arvoinen asia on esimerkiksi renkaanvaihdon yhteydessä alatukivarren pallonivelen ympärys: tukivarsihan on teräksinen ja rakenteeltaan ontto, pääsee mädäntymään ikävästi pallonivelen juuresta. Nopealla vilaisulla siistiltä vaikuttavasta varresta on voinut pallo irrota, aiheuttaa vaaraa liikenteessä kun esimerkiksi montussa päättää erkaantua tukivarresta... Omaan on joku edellisistä omistajista vaihtanut/vaihdattanut kuskinpuolelle uuden alatukivarren, apparin puolella näkyvissä korjaamisen merkkejä, mutta siististi tehty.