W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Terve! Olen täällä ihan uusi joten en tiedä olenko oikeassa paikassa kysymässä mutta kai joku ylläpidon puolelta voi tämän siirtää jos siltä tuntuu.
Ja aika uusi myös mersujen kanssa. Kuitenkin farkku w124 alkanut kiinnostamaan enemmänkin ja olen vähän miettinyt kysymyksiä teille "ammattilaisille"
Asioita joita olen päättänyt on vain että mahdollisimman isolla koneella (2.5 tai 3.0 mitä näitä nyt on) ja manuaaliaskilla.
Kannattaako tälläinen hankkia bensa vai diesel koneella? Kummat tehokkaampia ja kummasta pienemmällä vaivalla tehoa ulos. Kertokaa hyviä ja huonoja puolia erityisesti näissä autoissa. Itse ajanut vain vähän ja sen kaiken 2.0 bensakoneisella ruotsalaisella.
Suuria eroja vuosimalleilla? Mitä? Ominaisuuksissa tms.
Mihin kiinnittää huomiota kun näitä menee katselemaan ja koeajamaan?
Minkäverran koneet kestää perusrempoilla ennenkuin alkaa isompia vahinkoja tapahtumaan?
Minkäverran näihin löytyy varaosia ja ovatko sitten halpoja vai kaliimman puoleisia.
Kaikki apu on tervetulletta ja siitä kiitos.
Ja aika uusi myös mersujen kanssa. Kuitenkin farkku w124 alkanut kiinnostamaan enemmänkin ja olen vähän miettinyt kysymyksiä teille "ammattilaisille"
Asioita joita olen päättänyt on vain että mahdollisimman isolla koneella (2.5 tai 3.0 mitä näitä nyt on) ja manuaaliaskilla.
Kannattaako tälläinen hankkia bensa vai diesel koneella? Kummat tehokkaampia ja kummasta pienemmällä vaivalla tehoa ulos. Kertokaa hyviä ja huonoja puolia erityisesti näissä autoissa. Itse ajanut vain vähän ja sen kaiken 2.0 bensakoneisella ruotsalaisella.
Suuria eroja vuosimalleilla? Mitä? Ominaisuuksissa tms.
Mihin kiinnittää huomiota kun näitä menee katselemaan ja koeajamaan?
Minkäverran koneet kestää perusrempoilla ennenkuin alkaa isompia vahinkoja tapahtumaan?
Minkäverran näihin löytyy varaosia ja ovatko sitten halpoja vai kaliimman puoleisia.
Kaikki apu on tervetulletta ja siitä kiitos.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 140
- Liittynyt: To 30.11.2006 11:51
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Minulla käytössä vieläkin uutena ostettu 11/89 MB230E ilman kattia. Moottori kesti kovaa käsittelyä 673000 km, sen jälkeen yhdestä männästä pala pois, muuten kaikki osat ok. Tarvike osat hinnaltaan halvimmasta päästä ja Saksan ebaysta löytyy edullisesti pilvin pimein. Paras autoni koskaan. Jos olet ostamassa ko. autoa niin hyviä yksilöitä löytyy vielä Suomesta saatikka sitten Saksasta.
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
-Ihan käyttötarkoituksen ja kilometrien mukaan+lompakon , kannattaa ostaa valmiiksi sellainen, missä tehoa on tarpeeksi. Dieseleistä löytyy 72hp-143hp ja bensassa n.109hp-326hp valikoimaa.kohnojake kirjoitti:Terve! Olen täällä ihan uusi joten en tiedä olenko oikeassa paikassa kysymässä mutta kai joku ylläpidon puolelta voi tämän siirtää jos siltä tuntuu.
Ja aika uusi myös mersujen kanssa. Kuitenkin farkku w124 alkanut kiinnostamaan enemmänkin ja olen vähän miettinyt kysymyksiä teille "ammattilaisille"
Asioita joita olen päättänyt on vain että mahdollisimman isolla koneella (2.5 tai 3.0 mitä näitä nyt on) ja manuaaliaskilla.
Kannattaako tälläinen hankkia bensa vai diesel koneella? Kummat tehokkaampia ja kummasta pienemmällä vaivalla tehoa ulos. Kertokaa hyviä ja huonoja puolia
-89 alkaen suomiautoissa vakiona ABS jarrua , suomiautot pääosin aika neekerivarustuksella, saksantuonneissa enemmän varusteita. Tosin penkinlämppäreitä ei yleensä ole ja kattoluukkukin on järestään rikki. noin -93-> alkaen maalattu vesiväreillä, ruosteherkempiä. Loppupään dieseleissä isommissa moottoreissa neliventtiilikannet.kohnojake kirjoitti:Suuria eroja vuosimalleilla? Mitä? Ominaisuuksissa tms.
Mittarilukemalle ei kannata juuri antaa arvoa, ellei ole aukotonta huoltokirjaa. W124:t alkavat olla senikäisiä, että kilometrejä turha tuijottaa, yleiskunto ratkaisee. Halvalla saa yleensä halvan loppuunpoljetun paskan. Ruosteet: lokasuojan kulmat, helmojen tunkinkohdat, akkukotelon pohja, takalampun ympärykset, takakelkan kiinnitykset (vittumaisemmat korjata). Ajettavuus pitää olla kunnossa, taka-akselissa on tukivarsia liki 10kpl ja jos ne on huonossa kunnossa auto ei juuri suoraan mene, ohjauksen päässä simpukassa voi olla väljää, jolloin ohjaus on mitä on. Laikkajousilla kruunataan viimeinenkin ajettavuus.kohnojake kirjoitti:Mihin kiinnittää huomiota kun näitä menee katselemaan ja koeajamaan?
Ihan yksilöllistä, millä öljyillä menty ja miten huollettu/käytetty. Bensakoneissa nostajat voi rapista hetken kylmänä (m102 & m103), dieselin pitäisi lähteä käyntiin lämpimänä ajon jälkeen avainta hipaisemalla ilman hehkutusta.kohnojake kirjoitti:Minkäverran koneet kestää perusrempoilla ennenkuin alkaa isompia vahinkoja tapahtumaan?
Vakio-(kulutus)osat ei ole mikään ongelma, niitä saa tarvikkeina ja OE-laatuisina ja pääosin hinnat ei lennätä perseelleen. Purkuautoja löytyy joka tontilta.kohnojake kirjoitti:Minkäverran näihin löytyy varaosia ja ovatko sitten halpoja vai kaliimman puoleisia.
Farkussa toki kannattaa tarkastaa, että perän tasonsäätö toimii ja iskarit ei vuoda ja nestesäiliössä on öljyä. Noihin on viritelty ties mitä iskareita Transportereista yms. ja poistettu tasonsäätö ja toimivuus on kai vähän kompromissi pomppulaudasta ylöspäin.kohnojake kirjoitti:Kaikki apu on tervetulletta ja siitä kiitos.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Jotain vielä mieleen juolahtanutta...
Tuossa näkyy joitain ruostekohtia:
http://retrorides.proboards.com/thread/128652" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vorstheim.de/ebay/100_6471.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on loputon suo, jos meinaa autoa pitää pidempään ja on päässyt ruoste valloilleen, eli parempi etsiä siis mahdollisimaan hyväkorinen.
Yksi mihin kannattaa myös kiinnittää huomiota on taka-akselisto, että on hiljainen. Jos jollottaa/ujeltaa jollain nopeusalueilla, niin ei hiljene öljynvaihdolla vaikka miten myyjä niin asian tarjoaisi, vikaa on jo silloin tiedossa, voi kestää paljonkin kilometrejä vielä, mutta alkaa pidemmän päälle ärsyttää.
Manuaalivaihteissa kannattaa katsoa että kylmällä laatikolla kaikki vaihteet menee ok päälle, 2-vaiheen synkrot jos kurahtaa kylmänä, voi olla että laatikkoa ei ole ihan säällisesti käsitelty.
Virtalukot hajoaa ajan saatossa ja budjettiratkaisu on ostaa Motonetista lukkopatruuna, jota ei voi sarjoittaa, kannattaa kattoa, että joka lukkoon löytyy toimiva avain ja että ovien lukot ei ole pelkästään kiinalaisen jälkiasenteisen keskuslukon perässä.
Tuossa näkyy joitain ruostekohtia:
http://retrorides.proboards.com/thread/128652" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vorstheim.de/ebay/100_6471.JPG" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuo on loputon suo, jos meinaa autoa pitää pidempään ja on päässyt ruoste valloilleen, eli parempi etsiä siis mahdollisimaan hyväkorinen.
Yksi mihin kannattaa myös kiinnittää huomiota on taka-akselisto, että on hiljainen. Jos jollottaa/ujeltaa jollain nopeusalueilla, niin ei hiljene öljynvaihdolla vaikka miten myyjä niin asian tarjoaisi, vikaa on jo silloin tiedossa, voi kestää paljonkin kilometrejä vielä, mutta alkaa pidemmän päälle ärsyttää.
Manuaalivaihteissa kannattaa katsoa että kylmällä laatikolla kaikki vaihteet menee ok päälle, 2-vaiheen synkrot jos kurahtaa kylmänä, voi olla että laatikkoa ei ole ihan säällisesti käsitelty.
Virtalukot hajoaa ajan saatossa ja budjettiratkaisu on ostaa Motonetista lukkopatruuna, jota ei voi sarjoittaa, kannattaa kattoa, että joka lukkoon löytyy toimiva avain ja että ovien lukot ei ole pelkästään kiinalaisen jälkiasenteisen keskuslukon perässä.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Ensin mietit ajokilsojen mukaaan kumpi olisi järkevämpi eli diesel vai bensa.
Farkunhan saa muutettua pakuksi jolloin on kaksi paikkainen ja dieselvero jotain 100e luokkaa.
Moniventtiilikoneiden riesana on ruosteherkkyys -93 ja uudemmat....ja vanhemmat on maalattu jo myrkkyväreillä ja kestävämpiä mutta tekniikka vanhempaa.
Älä virittele kuin dieseleitä tai osta suoraaan sopiva tehoinen mikä sulle käy.
Farkunhan saa muutettua pakuksi jolloin on kaksi paikkainen ja dieselvero jotain 100e luokkaa.
Moniventtiilikoneiden riesana on ruosteherkkyys -93 ja uudemmat....ja vanhemmat on maalattu jo myrkkyväreillä ja kestävämpiä mutta tekniikka vanhempaa.
Älä virittele kuin dieseleitä tai osta suoraaan sopiva tehoinen mikä sulle käy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Bensamoottoreista 230E. Suorituskyvyssä ei mitään merkitävää eroa 300E:hen, mutta kuluttaa paljon vähemmän. Jos pitää liikkua kunnolla, niin sitten V8.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
e
Kakskolmekymppi on ihan hyvä peruskone, jos on pidetty kunnossa. Toki samat perusmurheet yleensä ilmaantuu, oli sitten 260E tai 300E. Suorituskyvystä oon kyllä vähän erimieltä, kyllä se 300 sysää vähän eri tavalla ohituksissa Neloskoneellakin ehtii kuitenkin hyvin Viimeksi 600km keikka Savonlinna-Tampere meni 7,9L/100km, jota en pidä pahana (230E).tahtoomersun kirjoitti:Bensamoottoreista 230E. Suorituskyvyssä ei mitään merkitävää eroa 300E:hen, mutta kuluttaa paljon vähemmän. Jos pitää liikkua kunnolla, niin sitten V8.
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Ja 230 on yleensä vähemmän poljettu kuin 300 jossa on jo uutena maksettu paksu tukko lisäsuorituskyvystä...
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Tuo näyttää ainakin kuvissa hyvältä ja varmaan liikehtiikin kivasti.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7165241" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7165241" onclick="window.open(this.href);return false;
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Toivottavasti mallimerkinnän kiinnittäjä ei ole koskenut muualle...Tuo näyttää ainakin kuvissa hyvältä ja varmaan liikehtiikin kivasti.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7165241" onclick="window.open(this.href);return false;
W124 200D 1988
ex. W124 230E 1987
ex. W124 230E 1987
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
On se vissiin laittanut toiselle kyljelle myös Sportline -merkin.R-N-X kirjoitti:Toivottavasti mallimerkinnän kiinnittäjä ei ole koskenut muualle...Tuo näyttää ainakin kuvissa hyvältä ja varmaan liikehtiikin kivasti.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/7165241" onclick="window.open(this.href);return false;
Mutta muuten siistin näköinen ja varsin alkuperäisenä pidetyn näköinen tuo auto vaikuttaisi olevan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
tahtoomersun kirjoitti:Bensamoottoreista 230E. Suorituskyvyssä ei mitään merkitävää eroa 300E:hen, mutta kuluttaa paljon vähemmän. Jos pitää liikkua kunnolla, niin sitten V8.
Oot tainnu ajaa tukkoosella 300:lla?
W124 300 E -87 Aut.
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Useimmiten kerrotaan niinpäin että kulutuksessa ei ole merkittävää eroa mutta 300 suorituskyky paljon parempi. Tiedä sitten...tahtoomersun kirjoitti:Bensamoottoreista 230E. Suorituskyvyssä ei mitään merkitävää eroa 300E:hen, mutta kuluttaa paljon vähemmän.
Hanki kaksi, käyttöauto ja sitten se josta alat ulosmittaamaan tehoaKohnojake kirjoitti:Kannattaako tälläinen hankkia bensa vai diesel koneella? Kummat tehokkaampia ja kummasta pienemmällä vaivalla tehoa ulos.
MINUN mielestäni 250D / 300D -90-92 on hyvä valinta. Säädetyllä pumpulla jaksaa kiihtyä sen verran että pärjää mainiosti, kulutus pysyttelee 6-7 litrassa ja remontit vähäisiä.
Ostovaiheessa tarkkana että malttaa etsiä hyvän yksilön. Raja dieselin / bensan kannattavuuslaskelmien välillä menee noin 10000 kilometrissä pelkästään kulutus ja verot huomioiden.
Myös 200D on hyvä, mutta voimanpuute vaivaa normiajossakin ja on hankalampaa löytää kohtuullisilla kilometreillä, joskin kilometrilukemaa ei kannata tuijottaa kuten edellä on kerrottu, kunto ratkaisee.
oulaistenliikenne.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 151
- Liittynyt: To 26.06.2014 08:05
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Minä olen ajellut toistakymmentä vuotta 300 Td farkku Mersulla VM 1988, isompia vikoja ei ole ollut, osia saa ja ne ovat hapoja, esimerkiksi jarrulevy parikymppiä! Autossa on tosin mittarissa vasta 560 000 km, ollut uutena jonkun Sakasalisrouvan kauppakassina, josta se on uitettu Ruotsiin, mistä minä sen ostin ja uitin Suomeen !
Nyt hukkui autosta vasen etuparkkivalo, eikä sitä ainakaan vielä löytyny!
Late Lapista.
Nyt hukkui autosta vasen etuparkkivalo, eikä sitä ainakaan vielä löytyny!
Late Lapista.
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Mitä itse ajanut parilla 300:lla niin ei se mitekään terävältä tuntunut, ennemmin sellainen "lehmämoottori" joka vaikuttaa kuluttavan miehekkäästi.dealer kirjoitti:Useimmiten kerrotaan niinpäin että kulutuksessa ei ole merkittävää eroa mutta 300 suorituskyky paljon parempi. Tiedä sitten...tahtoomersun kirjoitti:Bensamoottoreista 230E. Suorituskyvyssä ei mitään merkitävää eroa 300E:hen, mutta kuluttaa paljon vähemmän.
Toisaalta 230 ei ole sekään tehokas, se vaan tuntuu terhakalta kulutukseen nähden. Varttimailin aika noissa on kait kolmesatasella 16-17 ja 230:lla 17-18 s välillä eli on se 300 nopeampi, riippuu myös missä korissa kone on.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Minulla on 230-koneella ollut vain viime kesänä coupe 124, sellaiselle on ilmoitettu manuaalivaihteisena 0-100km/h 11,1 sekuntia ja sama auto 300 koneella 7,9 sekuntia. Kulutusero 230 hyväksi 1-2 litraa.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Kaverin 24v CE jolla on tullut ajeltua. En tiedä sitten onko odotukset olleet liian kovat, mutta ei se mitenkään erityisen hätäiseltä tunnu. Paikaltaan lähtiessä jää tuolle omalle SECille yllättävän selvästi, vaikka paperilla ei numeroarvoissa paljon eroa olekkaan, paitsi väännössä.acparma kirjoitti:tahtoomersun kirjoitti:Bensamoottoreista 230E. Suorituskyvyssä ei mitään merkitävää eroa 300E:hen, mutta kuluttaa paljon vähemmän. Jos pitää liikkua kunnolla, niin sitten V8.
Oot tainnu ajaa tukkoosella 300:lla?
Toki, jos ihan absoluuttista suorituskykyä mitataan, niin tietysti 300 pesee 230:n, mutta käytännössä vaatisi melko pyrkivää ajotyyliä, jotta MERKITTÄVÄÄ eroa saisi aikaan.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Itse asiassa noiden uudempien loppuppään W124, joko 300 ja/tai 320 (en ole varma miten niitä valmistettiin) jos ne on 5 vaihteisella automaatilla, 722.5 muistaakseni niin kiihtyvyydet on aika hyvät johtuen tiheimmistä välityksistä. Juha_M117 ajoi matalan 15 s ajan varttimaililla sellaisella.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
TM sai aikoinaan 300E ja 300E-24 mallien välille 0-400m 0,1 sekuntia eroa (16,1 - 16,0) Nelivaihteinen automaatti kerrottiin olleen ainakin 24V mallissa.
Vastaavasti 230E automaatti 17,6 sekuntia.
Vastaavasti 230E automaatti 17,6 sekuntia.
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2741
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Jokainen sitten miettii tykönään, mihin tuon säästyneen 1,6s käyttää. Kisatilanteessahan tuo tietysti ratkaisee sen kuka selittelee....dealer kirjoitti:TM sai aikoinaan 300E ja 300E-24 mallien välille 0-400m 0,1 sekuntia eroa (16,1 - 16,0) Nelivaihteinen automaatti kerrottiin olleen ainakin 24V mallissa.
Vastaavasti 230E automaatti 17,6 sekuntia.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
jotenkin tukkosen olosia noi pensakoneiset tuntuu olevan. moniventtilisestä en osaa sanoa, kun ei oikein ole kokemusta. nyt mulla on 201 ja 2 litrasella ruiskulla. ei ole mikään hätänen peli, pikemminkin laiskan olonen. saman tuntunen oli 124 koppanen 4 matic 3 litrasella koneella. jotenkin tukkonen ja laiska. kone kyllä kiertää ja pitää mekkalaa, mutta mitään kovin suurta kiihtymistä ei varsinaisesti tapahdu.
veljellä oli joskus 201 2,3 pensakoneella, niin se oli jotenkin ihan ok tohon pikkukoppaan. ei ollut ihan niin tukkosen olonen.
diiseleistä 200d on tietenkin laiska. 250d on jo terhakkaampi, mutta ei sekään mikään raketti ole. 300d ihan ok 124 kopassakin ja turbolliset mallit alkaa jo antaan vähän tehontuntuakin menoon, koska vääntöä enemmän. oman ääneni antaisin ehkä diiselikoneelle ja mieluiten joko turbollinen 250d, tai 300d. tai sitten jos vaparina, niin 300d. pensakoneiset kuluttaa aika paljon varsinkin nurkka-ajossa, eikä ole käytännön voimaa, kun papereissa. 3 litran moniventtiiliset erikseen, koska niistä ei ole kokemusta. luulisin sellasen kyllä jo liikuttavan ihan mukavasti tollasta 124 koppaa.
kyllä 124 on melko huoleton ja pienivaivanen auto pitää. käyttökustannukset ei ole kovin kovat ja jos ei nyt ihan paskaa yksilöä mene ostamaan, niin eipä ne viatkaan mitään kovin hankalia ja kalliita ole korjata. tietenkään mistään ei voi etukäteen ennustaa, että mitä vikoja mihinkäkin tulee, mutta noin niinku pääsääntösesti melko varmoja pelejä. ikä ja kilsathan noita alkaa jo painamaan, mikä tekee oman osansa käyttövarmuuteen ja remontointitarpeeseen.
veljellä oli joskus 201 2,3 pensakoneella, niin se oli jotenkin ihan ok tohon pikkukoppaan. ei ollut ihan niin tukkosen olonen.
diiseleistä 200d on tietenkin laiska. 250d on jo terhakkaampi, mutta ei sekään mikään raketti ole. 300d ihan ok 124 kopassakin ja turbolliset mallit alkaa jo antaan vähän tehontuntuakin menoon, koska vääntöä enemmän. oman ääneni antaisin ehkä diiselikoneelle ja mieluiten joko turbollinen 250d, tai 300d. tai sitten jos vaparina, niin 300d. pensakoneiset kuluttaa aika paljon varsinkin nurkka-ajossa, eikä ole käytännön voimaa, kun papereissa. 3 litran moniventtiiliset erikseen, koska niistä ei ole kokemusta. luulisin sellasen kyllä jo liikuttavan ihan mukavasti tollasta 124 koppaa.
kyllä 124 on melko huoleton ja pienivaivanen auto pitää. käyttökustannukset ei ole kovin kovat ja jos ei nyt ihan paskaa yksilöä mene ostamaan, niin eipä ne viatkaan mitään kovin hankalia ja kalliita ole korjata. tietenkään mistään ei voi etukäteen ennustaa, että mitä vikoja mihinkäkin tulee, mutta noin niinku pääsääntösesti melko varmoja pelejä. ikä ja kilsathan noita alkaa jo painamaan, mikä tekee oman osansa käyttövarmuuteen ja remontointitarpeeseen.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Yleiskuntohan se ratkaisee. Kuten ylempänä todettu, helmat, pohja ja taka-akseliston ympäristö kannattaa tsekata. Bensamallit on yleensä vähemmän ajettuja ja sitä kautta siistikuntoisempia.
Itse sanoisin, että kannattaa etsiä mahdollisimman vähäruosteista loppupään mallia E200 tai E220 jotka ovat M111-moottorisukupolvea, joka on varsin mainio moottori. Vähemmän murheita kuin esimerkiksi 230E:ssä jossa on vanhempi KE-Jetronic ruiskutusjärjestelmä. Tosin tässä uudemmassa moottorissa voi esiintyä joskus erikoista moottorin johtosarjojen eristeiden murenemista, joka pistää sähkölaitteet ihan sekaisin. Käsittääkseni tämä vika ei kylläkään ole kovin yleinen neloskoneiden kiusana vaan lähinnä kuutoskoneiden ja siitä ylöspäin.
Itse sanoisin, että kannattaa etsiä mahdollisimman vähäruosteista loppupään mallia E200 tai E220 jotka ovat M111-moottorisukupolvea, joka on varsin mainio moottori. Vähemmän murheita kuin esimerkiksi 230E:ssä jossa on vanhempi KE-Jetronic ruiskutusjärjestelmä. Tosin tässä uudemmassa moottorissa voi esiintyä joskus erikoista moottorin johtosarjojen eristeiden murenemista, joka pistää sähkölaitteet ihan sekaisin. Käsittääkseni tämä vika ei kylläkään ole kovin yleinen neloskoneiden kiusana vaan lähinnä kuutoskoneiden ja siitä ylöspäin.
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
kyllä se tosiaan 300-24 pitää olla 5v automaatilla että se jotenkuten erottuu suyorituskyvyssä neloskoneelle. Mutta nelosessa on nolot pörinät eikä sillä viitti sen takia ajaa. 300 bensa manuaaliaskilla ja ASD lukkoperällä on aivan mahtava lelu. Bensaa menee kutosella minun käytössä 2-4 litraa enemmän. Noi koneet on kierroskoneita, mitään ei tapahdu ennen 4000rpm ja sitten onki äkkiä jo punaraja saavutettu. Eli käytännössä cruisailuun hyviä, ja miellyttävään matka-ajoon. motorsporttia jos haluaa ni ostaa bemarin.
Jos haluaa edullisen polttoainekulujen suhteen ja lisäksi tehokkaan ni sitten se 300turbodiesel ja sitten sitä säätelee, lienee joku 250 hevosvoimaa ja 500 nyyttöniä iha pikkurahalla saatavissa.
Muuten 124 on kyllä erinomainen auto ajella. Ne vaan ruostuu ruostuu ruostuu ruostuu.
Jos haluaa edullisen polttoainekulujen suhteen ja lisäksi tehokkaan ni sitten se 300turbodiesel ja sitten sitä säätelee, lienee joku 250 hevosvoimaa ja 500 nyyttöniä iha pikkurahalla saatavissa.
Muuten 124 on kyllä erinomainen auto ajella. Ne vaan ruostuu ruostuu ruostuu ruostuu.
Pajero 2005, Hullu-Pösö 2023, Skoda Citigo-e 2021
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Eikös automaatti lähde liikkeelle kakkosella normaalisti ? Tuo laiskuuden tuntua, mutta säästää benziiniä.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Joo, paitsi turbodieseleissä. Ne lähtevät aina ykkösellä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Eikös automaatti lähde liikkeelle kakkosella normaalisti ? Tuo laiskuuden tuntua, mutta säästää benziiniä.
Niin ja toki kaikki ne pudottavat ykköselle, jos paikaltaan kiihdyttää tarpeeksi reippaalla kaasunkäytöllä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Ei tuommoisella youngtimerillä enää kaahata.Nozki kirjoitti:Joo, paitsi turbodieseleissä. Ne lähtevät aina ykkösellä.Juhani Halmeenmäki kirjoitti:Eikös automaatti lähde liikkeelle kakkosella normaalisti ? Tuo laiskuuden tuntua, mutta säästää benziiniä.
Niin ja toki kaikki ne pudottavat ykköselle, jos paikaltaan kiihdyttää tarpeeksi reippaalla kaasunkäytöllä.
Vasta jos olisi joku 500E niin ehkä sitten
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Jos haluaa lähteä ykkösellä ilman täyskaasua, niin käyttää keppiä "2" asennossa, jolloin auto lähtee liikkeelle ykkösellä.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
TT Roadster quattro 225 ’00
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 kysymyksiä aloittelevalta mesemieheltä
Niinpä muistelin ajalta kun oli W116'sia jolla vielä ehti sen ajan autojen eteen kiihdytyksissä.
Nyt ajellaan noilla kesäleluilla rauhallisesti, ettei tule noloja pettymyksiä, kun uudet perus-riisselit karkaa näkymättömiin
Nyt ajellaan noilla kesäleluilla rauhallisesti, ettei tule noloja pettymyksiä, kun uudet perus-riisselit karkaa näkymättömiin
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...