Käynnistyy hiukan huonosti, savuttaa koko ajan. Lämpöisenä ainakin kolmen tonnin kohdalta lähtee kierrokset ryntäämään eikä avaimesta sammu sitten. Paikallaan käy kumminkin ihan nätisti tyhjäkäyntiä. Ajaessa omituinen sirinä jota ei aiemmin ole huomattu. Ei tuolla kehtaa valoosan aikana kylällä käydä
Oman vähäisen tietämyksen pohjalta heittäisin että mäntä rikki... Vai olisiko jokin muu vika?
Vito huutaa ja savuttaa, 110 -98
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: Vito huutaa ja savuttaa, 110 -98
Kannentiivistehän näistä meni ykkösen kohdalta --> öljyä männän päälle --> runsas savu
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: Vito huutaa ja savuttaa, 110 -98
Ja silloinkin kierrokset voi siis ryntäillä?
Re: Vito huutaa ja savuttaa, 110 -98
Diesel polttaa mitä vain paistorasvasta öljyyn eli kone alkaa käymään pelkällä öljyllä ja älä aja sillä enää kun on vaarana että se jää huutamaan täysillä tai ottaa kokoajan kierroksia,keittää ja kone räjähtää....näitä tapauksia ollut..viallisesta turbostakin voi näin käyttäytyä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: Vito huutaa ja savuttaa, 110 -98
Niin niin tämähän on sama kone mitä on aiemmin ollut myös MERSUN pakettiautoissa... Johonkin sellaiseen kannentiiviste tuli taannoin vaihdatettuakin, vain pytyn pidempään.
Tästä kuuluu kumminkin ylimääräistä ääntä. Ja ei muinainen 310 alkanut polttaa öljyä vaikka samalla tavoin savuttikin... Ja en muista että olisi tehoihin vaikuttanut lainkaan, ei toki tässäkään vaikuta paljon
Tämän auton oikea malli onkin V230, Vitoa ei lue missään, 2,3litrainen täysin mekaanisesti ohjattu turbokone.
Tästä kuuluu kumminkin ylimääräistä ääntä. Ja ei muinainen 310 alkanut polttaa öljyä vaikka samalla tavoin savuttikin... Ja en muista että olisi tehoihin vaikuttanut lainkaan, ei toki tässäkään vaikuta paljon
Tämän auton oikea malli onkin V230, Vitoa ei lue missään, 2,3litrainen täysin mekaanisesti ohjattu turbokone.
Re: Vito huutaa ja savuttaa, 110 -98
Niin, kyllä sen joutuu tutkimaan autokohtaisesti mikä on rikki.
Kone on OM601 2,3-litraisena ja ahtimella, OM601 on ollut henkilöautoissa pienemmällä iskutilavuudella ahtamattomana ja vanhemmissa pakuissa esim. 208D / Sprinter 208D 2,3 vaparina.
Kannentiivisteen pettäminen on juuri tämän ahdetun 110D (V230) ongelma, kaikista meni jossain vaiheessa hajalle.
Kone on OM601 2,3-litraisena ja ahtimella, OM601 on ollut henkilöautoissa pienemmällä iskutilavuudella ahtamattomana ja vanhemmissa pakuissa esim. 208D / Sprinter 208D 2,3 vaparina.
Kannentiivisteen pettäminen on juuri tämän ahdetun 110D (V230) ongelma, kaikista meni jossain vaiheessa hajalle.
wiimax.fi
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 52
- Liittynyt: To 02.03.2017 16:12
Re: Vito huutaa ja savuttaa, 110 -98
Nyt vein viton tallille... Kun otin imusarjaan menevää muoviputkea pois sieltä lirahti ensimmäisenä puoli kupillista(!) moottoriöljyä moottorin päälle...
Ei kai tässä tuollainen öljymäärä voi tulla mistään muualta kun ihan paskojen turbonlaakerien kautta?
Ei kai tässä tuollainen öljymäärä voi tulla mistään muualta kun ihan paskojen turbonlaakerien kautta?