W126 420 päästöt kuralla
W126 420 päästöt kuralla
Ei kelvannu leimurille päästöt. CO 0,1 sallittu 4,5. HC ppm 1,208 sallittu 1000. O2% 11,1 sallittu 5.
Imuvuotoa luultavasti. Mihin tuo kuvan keltaisen letkun pää kuuluis tulla? Pitääkö tuon mustan ohuen letkun olla avoin. Tuo on umpinainen toisesta päästä. Tk mootorin letku näköjään kuristettu hylsyllä. En osaa nyt suoraan näitä kuvia laittaa. Jaksaakaa kattoo tuolta
Imuvuotoa luultavasti. Mihin tuo kuvan keltaisen letkun pää kuuluis tulla? Pitääkö tuon mustan ohuen letkun olla avoin. Tuo on umpinainen toisesta päästä. Tk mootorin letku näköjään kuristettu hylsyllä. En osaa nyt suoraan näitä kuvia laittaa. Jaksaakaa kattoo tuolta
Re: W126 420 päästöt kuralla
Löytyikin paikka tuolle irtoletkulle. Sinnehän se kaasuläpän runkoon tuli, kun oikein alkoi sinne kurkkimaan. Tuo ohut yhdysletku kummastuttaa, että miksiköhän se on toisesta päästä umpinainen. Olisko niin, että tuohon tulee jossain mallissa joku "lisälaite" joka tarvii alipainetta?
Re: W126 420 päästöt kuralla
Eiks se korkea happi kerro että pakoputki vuotaa ja vetää ilmaa ennen kun tulee pakokaasut ulos?
HC on korkealla, eli joku pytty ei polta hyvin ja tulee raakana läpi. Onko tuossa katti eli onko ECE, RUF vai KAT malli alunperin, Suomessahan tuo ei ole vähäpäästöinen jos raja-arvo on 1000 ppm.
HC on korkealla, eli joku pytty ei polta hyvin ja tulee raakana läpi. Onko tuossa katti eli onko ECE, RUF vai KAT malli alunperin, Suomessahan tuo ei ole vähäpäästöinen jos raja-arvo on 1000 ppm.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W126 420 päästöt kuralla
Ei ole kattia, mutta niitä jotain "saastelaitteita" tossa pakosarjassa näkyy olevan. Imuvuotoa tuossa oli, kun noi tyhjäkäntimoottorin letkut oli huonosti ja tuo yx letku tykkänään irti. Saattaa olla, että putkikin hieman vuotaa. Pakoäänet noissa sais kyllä minun mielestä olla muutenkin hieman roheemmat.
Re: W126 420 päästöt kuralla
Vaan eikös tuo imuvuoto selitä tuon? Vai pitääkö alkaa varautumaan johki venttiilivaurioon tai vastaavaan muuhun isotöiseen hommaan?karra kirjoitti:
HC on korkealla, eli joku pytty ei polta hyvin ja tulee raakana läpi.
Re: W126 420 päästöt kuralla
Itellä oli kolmesatkussa viimekerralla niin että toisesta putken ulostulosta tarjos hylkyä ja toisesta päästä meni heittämällä.. Eli vuoto putkessa rajottu vissiin juurikin vaan toiseen ulostuloon
W210 E320cdi
Re: W126 420 päästöt kuralla
Mielenkiinnosta. Voiko tuo olla mahdollista? En tarkkaan tiedä 300 pakoputkirakennetta. Mutta, jos se on kahdella ulostulolla, tuskin kuitenkaan kahdella erillisellä putkella. Työntäähän ne sen pillin syvemmälle, kun sen 15 cm mitä tuo putken ulostulo on. Vai työntääkö?simoks kirjoitti:Itellä oli kolmesatkussa viimekerralla niin että toisesta putken ulostulosta tarjos hylkyä ja toisesta päästä meni heittämällä.. Eli vuoto putkessa rajottu vissiin juurikin vaan toiseen ulostuloon
Re: W126 420 päästöt kuralla
Näin se oli kun katsuri työnsi eka oikeenpuoliseen niin näytti pahalta ja sitte vaihto vasempaan niin luvut oli hyvät. Oudolta se tuntuu kyllä kun sehän jatkuu yhtenä putkena vaimentimen jälkeen moottorille päin ja vaimentimesta tulee vaan kaks tuuman tms. 10cm pötköä ulos Eihän se testeri ole kun ehkä sen 10cm pitkä? En nyt varma ole.tango kirjoitti:Mielenkiinnosta. Voiko tuo olla mahdollista? En tarkkaan tiedä 300 pakoputkirakennetta. Mutta, jos se on kahdella ulostulolla, tuskin kuitenkaan kahdella erillisellä putkella. Työntäähän ne sen pillin syvemmälle, kun sen 15 cm mitä tuo putken ulostulo on. Vai työntääkö?simoks kirjoitti:Itellä oli kolmesatkussa viimekerralla niin että toisesta putken ulostulosta tarjos hylkyä ja toisesta päästä meni heittämällä.. Eli vuoto putkessa rajottu vissiin juurikin vaan toiseen ulostuloon
W210 E320cdi
Re: W126 420 päästöt kuralla
Joskus itelläkin ollut se tilanne että katsuri joutunut vaihtaan anturin toiseen torveen kun toisesta ei tullut oikeita arvoja ulos. Selitti että toinen torvi saattaa imeä ilmaa sisäänpäin sen verran että sotkee mittauksen...
Joku asia tunteva voisi kommentoida tuota korkeaa HC arvoa, jos on imuvuotoa niin tyhjäkäynnillä menee laihalle. Kierroksilla pieni imuvuoto häviää kuin pieru saharaan kun moottori muuttuu isoksi ilmapumpuksi. Mutta jos menee liian laihalle että ei syty niin kyllä se näkyy varmaan korkeana HC pitoisuutena.
Sytkävehkeet kannattaa tsekata ainakin.
Joku asia tunteva voisi kommentoida tuota korkeaa HC arvoa, jos on imuvuotoa niin tyhjäkäynnillä menee laihalle. Kierroksilla pieni imuvuoto häviää kuin pieru saharaan kun moottori muuttuu isoksi ilmapumpuksi. Mutta jos menee liian laihalle että ei syty niin kyllä se näkyy varmaan korkeana HC pitoisuutena.
Sytkävehkeet kannattaa tsekata ainakin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5679
- Liittynyt: To 08.05.2008 21:29
Re: W126 420 päästöt kuralla
joo mulla ainakin taannoin teki sitä että jätti kakkos kattilan välillä pois pelistä, mutta autto kun ajelin parisen kymmentä kilsaa kakkosella enkä laskenu kieppejä alle 4500r/min voi olla että tukkeutumassa oleva katti ehkä aiheutti jotakin vaivaa
Re: W126 420 päästöt kuralla
Tämä kyllä kiinnostais. Samasta rööristähän nuo tulee. Kertokaa joku, miksi noin?karra kirjoitti:Joskus itelläkin ollut se tilanne että katsuri joutunut vaihtaan anturin toiseen torveen kun toisesta ei tullut oikeita arvoja ulos. Selitti että toinen torvi saattaa imeä ilmaa sisäänpäin sen verran että sotkee mittauksen...
.
Re: W126 420 päästöt kuralla
Olitko katsurin mukana toimenpiteessä? Että josko suoritat tuon putken kuumaks polkemisen ja sytkäosien tarkastuksen ym. ensin ja sitten kattomaan kummasta putkenpäästä se menee läpi.tango kirjoitti:Tämä kyllä kiinnostais. Samasta rööristähän nuo tulee. Kertokaa joku, miksi noin?karra kirjoitti:Joskus itelläkin ollut se tilanne että katsuri joutunut vaihtaan anturin toiseen torveen kun toisesta ei tullut oikeita arvoja ulos. Selitti että toinen torvi saattaa imeä ilmaa sisäänpäin sen verran että sotkee mittauksen...
.
W210 E320cdi