W126 420 päästöt kuralla

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja tango »

Ei kelvannu leimurille päästöt. CO 0,1 sallittu 4,5. HC ppm 1,208 sallittu 1000. O2% 11,1 sallittu 5.

Imuvuotoa luultavasti. Mihin tuo kuvan keltaisen letkun pää kuuluis tulla? Pitääkö tuon mustan ohuen letkun olla avoin. Tuo on umpinainen toisesta päästä. Tk mootorin letku näköjään kuristettu hylsyllä. En osaa nyt suoraan näitä kuvia laittaa. Jaksaakaa kattoo tuolta :D

Kuva

Kuva

Kuva
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja tango »

Löytyikin paikka tuolle irtoletkulle. Sinnehän se kaasuläpän runkoon tuli, kun oikein alkoi sinne kurkkimaan. Tuo ohut yhdysletku kummastuttaa, että miksiköhän se on toisesta päästä umpinainen. Olisko niin, että tuohon tulee jossain mallissa joku "lisälaite" joka tarvii alipainetta?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja karra »

Eiks se korkea happi kerro että pakoputki vuotaa ja vetää ilmaa ennen kun tulee pakokaasut ulos?

HC on korkealla, eli joku pytty ei polta hyvin ja tulee raakana läpi. Onko tuossa katti eli onko ECE, RUF vai KAT malli alunperin, Suomessahan tuo ei ole vähäpäästöinen jos raja-arvo on 1000 ppm.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja tango »

Ei ole kattia, mutta niitä jotain "saastelaitteita" tossa pakosarjassa näkyy olevan. Imuvuotoa tuossa oli, kun noi tyhjäkäntimoottorin letkut oli huonosti ja tuo yx letku tykkänään irti. Saattaa olla, että putkikin hieman vuotaa. Pakoäänet noissa sais kyllä minun mielestä olla muutenkin hieman roheemmat. :D
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja tango »

karra kirjoitti:
HC on korkealla, eli joku pytty ei polta hyvin ja tulee raakana läpi.
Vaan eikös tuo imuvuoto selitä tuon? Vai pitääkö alkaa varautumaan johki venttiilivaurioon tai vastaavaan muuhun isotöiseen hommaan?
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja simoks »

Itellä oli kolmesatkussa viimekerralla niin että toisesta putken ulostulosta tarjos hylkyä ja toisesta päästä meni heittämällä.. Eli vuoto putkessa rajottu vissiin juurikin vaan toiseen ulostuloon :roll:
W210 E320cdi
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja tango »

simoks kirjoitti:Itellä oli kolmesatkussa viimekerralla niin että toisesta putken ulostulosta tarjos hylkyä ja toisesta päästä meni heittämällä.. Eli vuoto putkessa rajottu vissiin juurikin vaan toiseen ulostuloon :roll:
Mielenkiinnosta. Voiko tuo olla mahdollista? En tarkkaan tiedä 300 pakoputkirakennetta. Mutta, jos se on kahdella ulostulolla, tuskin kuitenkaan kahdella erillisellä putkella. Työntäähän ne sen pillin syvemmälle, kun sen 15 cm mitä tuo putken ulostulo on. Vai työntääkö?
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja simoks »

tango kirjoitti:
simoks kirjoitti:Itellä oli kolmesatkussa viimekerralla niin että toisesta putken ulostulosta tarjos hylkyä ja toisesta päästä meni heittämällä.. Eli vuoto putkessa rajottu vissiin juurikin vaan toiseen ulostuloon :roll:
Mielenkiinnosta. Voiko tuo olla mahdollista? En tarkkaan tiedä 300 pakoputkirakennetta. Mutta, jos se on kahdella ulostulolla, tuskin kuitenkaan kahdella erillisellä putkella. Työntäähän ne sen pillin syvemmälle, kun sen 15 cm mitä tuo putken ulostulo on. Vai työntääkö?
Näin se oli kun katsuri työnsi eka oikeenpuoliseen niin näytti pahalta ja sitte vaihto vasempaan niin luvut oli hyvät. Oudolta se tuntuu kyllä kun sehän jatkuu yhtenä putkena vaimentimen jälkeen moottorille päin ja vaimentimesta tulee vaan kaks tuuman tms. 10cm pötköä ulos :) Eihän se testeri ole kun ehkä sen 10cm pitkä? En nyt varma ole.
W210 E320cdi
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13274
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja karra »

Joskus itelläkin ollut se tilanne että katsuri joutunut vaihtaan anturin toiseen torveen kun toisesta ei tullut oikeita arvoja ulos. Selitti että toinen torvi saattaa imeä ilmaa sisäänpäin sen verran että sotkee mittauksen...

Joku asia tunteva voisi kommentoida tuota korkeaa HC arvoa, jos on imuvuotoa niin tyhjäkäynnillä menee laihalle. Kierroksilla pieni imuvuoto häviää kuin pieru saharaan kun moottori muuttuu isoksi ilmapumpuksi. Mutta jos menee liian laihalle että ei syty niin kyllä se näkyy varmaan korkeana HC pitoisuutena.

Sytkävehkeet kannattaa tsekata ainakin.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
touhottaja
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5679
Liittynyt: To 08.05.2008 21:29

Re: W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja touhottaja »

joo mulla ainakin taannoin teki sitä että jätti kakkos kattilan välillä pois pelistä, mutta autto kun ajelin parisen kymmentä kilsaa kakkosella enkä laskenu kieppejä alle 4500r/min :wink: voi olla että tukkeutumassa oleva katti ehkä aiheutti jotakin vaivaa :idea:
Avatar
tango
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: Ke 06.02.2008 08:13
Paikkakunta: 44200 Suolahti

Re: W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja tango »

karra kirjoitti:Joskus itelläkin ollut se tilanne että katsuri joutunut vaihtaan anturin toiseen torveen kun toisesta ei tullut oikeita arvoja ulos. Selitti että toinen torvi saattaa imeä ilmaa sisäänpäin sen verran että sotkee mittauksen...

.
Tämä kyllä kiinnostais. Samasta rööristähän nuo tulee. Kertokaa joku, miksi noin?
Avatar
simoks
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1658
Liittynyt: Ma 28.09.2009 01:03
Paikkakunta: Toijala

Re: W126 420 päästöt kuralla

Viesti Kirjoittaja simoks »

tango kirjoitti:
karra kirjoitti:Joskus itelläkin ollut se tilanne että katsuri joutunut vaihtaan anturin toiseen torveen kun toisesta ei tullut oikeita arvoja ulos. Selitti että toinen torvi saattaa imeä ilmaa sisäänpäin sen verran että sotkee mittauksen...

.
Tämä kyllä kiinnostais. Samasta rööristähän nuo tulee. Kertokaa joku, miksi noin?
Olitko katsurin mukana toimenpiteessä? :) Että josko suoritat tuon putken kuumaks polkemisen ja sytkäosien tarkastuksen ym. ensin ja sitten kattomaan kummasta putkenpäästä se menee läpi.
W210 E320cdi
Vastaa Viestiin