Raptec - Projekteja
Re: Raptec - Projekteja
Uusia sarjojakin on hitsailtu.
Tässä OM606 pakosarja T4 laipalla ja 50mm Presicion portilla.
OM606 jaetulla T3 laipalla.
OM605 T3 laipalla W202 koriin.
OM606 imusarja.
Tässä OM606 pakosarja T4 laipalla ja 50mm Presicion portilla.
OM606 jaetulla T3 laipalla.
OM605 T3 laipalla W202 koriin.
OM606 imusarja.
Viimeksi muokannut Petehri, Ke 28.03.2018 13:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 10
- Liittynyt: Su 04.01.2015 12:29
Re: Raptec - Projekteja
Asiakkaan G290DT kaipasi uutta avarampaa pakoputkistoa. Aloitin homman purkamalla vanhan putkiston ja pakosarjan irti. Tilalle asensin viime kesänä tekemäni pakosarjan jonka jatkeeksi tuli HX30W ahdin. Tässä ahtoputket ja imuputket valmiina konehuoneessa.
Pakoputkisto valmistui 2.5" RST tavarasta. Tilaa G mersussa on yllättävän vähän. Kardaanit vaatii paljon liikkuma tilaa joustoissa. Myös tankin ylitys on hyvin ahdas.
Ulostulon tein alkuperäiseen tyyliin puskurin taakse.
Kaikki kolme viimevuoden puolella piristettyä 120cdi Vitoa oli tänään samaa aikaa pihassa.
Viritysten jälkeen näillä kaikilla on ajettu noin 15tkm ilman suurempia teknisiä murheita.
Näihin jokaiseen on nyt vaihdettu vielä vahvistettu 3-levyinen "AMG" turbiini ja voima on alkanut välittyä takapyörille ilman turbiinin luistosta johtuvia vikatiloja. Omaani tuli lisäksi vahvistettu vaihteisto ja kesän aikana tavoitteena päästä 400hp/1000nm paremmalle puolelle.
Pakoputkisto valmistui 2.5" RST tavarasta. Tilaa G mersussa on yllättävän vähän. Kardaanit vaatii paljon liikkuma tilaa joustoissa. Myös tankin ylitys on hyvin ahdas.
Ulostulon tein alkuperäiseen tyyliin puskurin taakse.
Kaikki kolme viimevuoden puolella piristettyä 120cdi Vitoa oli tänään samaa aikaa pihassa.
Viritysten jälkeen näillä kaikilla on ajettu noin 15tkm ilman suurempia teknisiä murheita.
Näihin jokaiseen on nyt vaihdettu vielä vahvistettu 3-levyinen "AMG" turbiini ja voima on alkanut välittyä takapyörille ilman turbiinin luistosta johtuvia vikatiloja. Omaani tuli lisäksi vahvistettu vaihteisto ja kesän aikana tavoitteena päästä 400hp/1000nm paremmalle puolelle.
Re: Raptec - Projekteja
Kevät ollut melko kiireinen ja hitsaushommia on ollut reilusti. Tässä kuvia ja tarinaa muutamista valmistuneista tuotteista.
Pakosarja jaetulla T3 laipalla OM606 moottoriin HX35W ahtimelle.
Välillä pakosarjaa myös bensamoottoriin. Tässä M103 koneeseen T3 laipalla ja 48mm ulkoisella hukkaportin lähdöllä.
Imusarjaa W202 korimallin C250DT mersuun. Lähtökohtana OM606 turbon imusarja joka lyhennetty OM605 moottoriin sopivaksi ja siihen painekotelo 75mm ahtoputken lähdöllä.
Samaan W202 koppaiseen tuli vielä laadukas Garrett:in 280x450x75 välijäähdytin kenno johon tein päädyt. Lähdöt 60mm ja 75mm ahtoputkille.
Välijäähdytin hommia oli myös W140 S350 keulalla joka osoittautuikin hyvin ahtaaksi. Perinteistä cooleria en keulalle saanut järkevästi sopimaan joten sovitimme W220 400cdi mallista olevan vesikiertoisen välijäähdyttimen moottorin päälle.
Imusarja hommat jatkui OM603 moottorin merkeissä. Tässä lähtökohtana turbokoneen alkuperäinen sarja johon tein uuden painekotelon 3" ahtoputken lähdöllä.
Pakosarja jaetulla T3 laipalla OM606 moottoriin HX35W ahtimelle.
Välillä pakosarjaa myös bensamoottoriin. Tässä M103 koneeseen T3 laipalla ja 48mm ulkoisella hukkaportin lähdöllä.
Imusarjaa W202 korimallin C250DT mersuun. Lähtökohtana OM606 turbon imusarja joka lyhennetty OM605 moottoriin sopivaksi ja siihen painekotelo 75mm ahtoputken lähdöllä.
Samaan W202 koppaiseen tuli vielä laadukas Garrett:in 280x450x75 välijäähdytin kenno johon tein päädyt. Lähdöt 60mm ja 75mm ahtoputkille.
Välijäähdytin hommia oli myös W140 S350 keulalla joka osoittautuikin hyvin ahtaaksi. Perinteistä cooleria en keulalle saanut järkevästi sopimaan joten sovitimme W220 400cdi mallista olevan vesikiertoisen välijäähdyttimen moottorin päälle.
Imusarja hommat jatkui OM603 moottorin merkeissä. Tässä lähtökohtana turbokoneen alkuperäinen sarja johon tein uuden painekotelon 3" ahtoputken lähdöllä.
Re: Raptec - Projekteja
Nyt työn alla 124 500E alustan päivitys. Alkuperäisillä 25 vuotta vanhoilla alustanosilla alkoi tulemaan tunnit täyteen joten päätimme uusia taka-akselistoon kaiken kuluvan. Samalla myös kaikki uudet iskari ja jouset joka nurkkaan.
Eihän se pohja täysin ruosteeton ollut, vaikka kuvittelin pääseväni tässä projektissa ilman hitsaamista. No onneksi hitsausta vaativia kohtia löytyi vain kaksi joten kyseessä melko hyvä korinen vanhus.
Taka-akseliston etummaiset kiinnikkeet oli todella hyvässä kunnossa.
Koko lattia tuli toki pestyä huolellisesti kuumavesipesurilla ennen homman aloittamista.
Pohjan pahimmat ruosteet putsattu ja reijät hitsattu.
Ensimmäisenä ruiskutin pohjaan harmaan 2K Temadur epoksi/polyuretaani maalin. Tässä on hyväksi todettu tarttuvuus, peittävyys ja ruostesuoja ominaisuudet. Maali ei myöskään valu kovin herkästi joten sillä saa reilun kalvon aikaiseksi myös altapäin maalattaessa.
Seuraavaksi saumakittaukset Wurth:in liimamassalla.
Uudet jarru- ja polttoaineputket valmiina paikoillaan.
Lopuksi päälle pari litraa ruiskutettavaa alustamassaa.
Huomenna homma jatkuu taka-akseliston kokoonpanon merkeissä.
Eihän se pohja täysin ruosteeton ollut, vaikka kuvittelin pääseväni tässä projektissa ilman hitsaamista. No onneksi hitsausta vaativia kohtia löytyi vain kaksi joten kyseessä melko hyvä korinen vanhus.
Taka-akseliston etummaiset kiinnikkeet oli todella hyvässä kunnossa.
Koko lattia tuli toki pestyä huolellisesti kuumavesipesurilla ennen homman aloittamista.
Pohjan pahimmat ruosteet putsattu ja reijät hitsattu.
Ensimmäisenä ruiskutin pohjaan harmaan 2K Temadur epoksi/polyuretaani maalin. Tässä on hyväksi todettu tarttuvuus, peittävyys ja ruostesuoja ominaisuudet. Maali ei myöskään valu kovin herkästi joten sillä saa reilun kalvon aikaiseksi myös altapäin maalattaessa.
Seuraavaksi saumakittaukset Wurth:in liimamassalla.
Uudet jarru- ja polttoaineputket valmiina paikoillaan.
Lopuksi päälle pari litraa ruiskutettavaa alustamassaa.
Huomenna homma jatkuu taka-akseliston kokoonpanon merkeissä.
Re: Raptec - Projekteja
500E taka-akselipalkki, navat ja tukivarret kävi hiekkapuhalluksessa jonka jälkeen osat saivat päälleen uuden mustan maalin.
Tässä akselisto koottuna uusilla laakereilla, nivelillä ja polyuretaanipuslilla.
Akselisto ja vetopyörästö paikoillaan korissa.
Takapään tasonsäätöjärjestelmä oli tullut tiensä päähän ja se korvattiin H&R jousilla ja niiden kaveriksi perinteiset Bilstein iskunvaimentimet. Etu iskareiksi tuli uudet 500E alkuperäiset.
Jarrut oli niin hyvässä kunnossa ettei tämän huollon yhteydessä uusittu kuin seisontajarru osat + jarruletkut ja putket.
Tässä akselisto koottuna uusilla laakereilla, nivelillä ja polyuretaanipuslilla.
Akselisto ja vetopyörästö paikoillaan korissa.
Takapään tasonsäätöjärjestelmä oli tullut tiensä päähän ja se korvattiin H&R jousilla ja niiden kaveriksi perinteiset Bilstein iskunvaimentimet. Etu iskareiksi tuli uudet 500E alkuperäiset.
Jarrut oli niin hyvässä kunnossa ettei tämän huollon yhteydessä uusittu kuin seisontajarru osat + jarruletkut ja putket.
Re: Raptec - Projekteja
Uusin versio OM642 pakosarjoista vihdoin valmiina.
Tavoitteena oli panostaa sarjojen asennuksen helppouteen. Nämä valmistettu 38mm putkesta jonka ansiosta sarjojen mitoitus pysyy hyvin lähellä alkuperäistä ja ahtimen heräävyys säilyy hyvänä. Nyt sarjat sopii "heittämällä" kaikkiin korimalleihin joissa kyseistä konetta on käytetty.
Tavoitteena oli panostaa sarjojen asennuksen helppouteen. Nämä valmistettu 38mm putkesta jonka ansiosta sarjojen mitoitus pysyy hyvin lähellä alkuperäistä ja ahtimen heräävyys säilyy hyvänä. Nyt sarjat sopii "heittämällä" kaikkiin korimalleihin joissa kyseistä konetta on käytetty.
Re: Raptec - Projekteja
.
Hyvän pienestä putkesta olet tehnyt.
Laipat on mielenkiintoiset.
Onko bemarin ahtimelle, suuntauskin poikkeaa totutusta.
Kantta vasten tuleva laippa ja kokemukset lähinnä sen tiiviyden suhteen kiinnostaa, sitä elämistä/löystymistä tässä kait on ajateltu.
Hyvän pienestä putkesta olet tehnyt.
Laipat on mielenkiintoiset.
Onko bemarin ahtimelle, suuntauskin poikkeaa totutusta.
Kantta vasten tuleva laippa ja kokemukset lähinnä sen tiiviyden suhteen kiinnostaa, sitä elämistä/löystymistä tässä kait on ajateltu.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: Raptec - Projekteja
Putkikoko 42mm päältä. Bemarin GT2260V ahtimelle tosiaan tuo laippa.
Re: Raptec - Projekteja
Hitsailimme kaverin OM604 moottorilla olevaan G mersuun hieman erikoisemman öljypohjan.
Moottorin alkuperäinen pohja olisi ollut suoraan etuakselin kohdalla eikä moottoria haluttu siirtää eteenpäin.
Ratkaisuksi keksimme hyödyntää 6 pyttyisen M103 moottorin öljypohjaa jonka muokkasimme sopimaan 4 pyttyiseen moottoriin. Etu osan vahvistukset on kaikki 8mm levystä ettei pohja murene heti rajussa maastokäytössä.
Sopivan öljypumpun teimme OM602 moottorin pumpusta jonka taaksepäin lähtevä imukaula katkaistiin ja siirrettiin sivuun hieman etuviistoon.
Moottorin alkuperäinen pohja olisi ollut suoraan etuakselin kohdalla eikä moottoria haluttu siirtää eteenpäin.
Ratkaisuksi keksimme hyödyntää 6 pyttyisen M103 moottorin öljypohjaa jonka muokkasimme sopimaan 4 pyttyiseen moottoriin. Etu osan vahvistukset on kaikki 8mm levystä ettei pohja murene heti rajussa maastokäytössä.
Sopivan öljypumpun teimme OM602 moottorin pumpusta jonka taaksepäin lähtevä imukaula katkaistiin ja siirrettiin sivuun hieman etuviistoon.
Re: Raptec - Projekteja
Vapaasti hengittävä Case 956XL ei oikein jaksanut vetää viljakärryä joten asensimme konehuoneeseen Holset HX35W ahtimen.
Alkuperäisen ilmanpuhdistin kotelon lähdöt suurennettiin 4" imuputkelle sopiviksi.
Ahdin kiinnittyi pakosarjaan lyhyen välikappaleen avulla.
Pakoputki valmistui 3.5" RST putkesta.
Alkuperäisen ilmanpuhdistin kotelon lähdöt suurennettiin 4" imuputkelle sopiviksi.
Ahdin kiinnittyi pakosarjaan lyhyen välikappaleen avulla.
Pakoputki valmistui 3.5" RST putkesta.
Re: Raptec - Projekteja
Syksy meni vauhdikkaasti OM642 moottorien kimpussa. Työnalla oli pari 300C Chrysleriä joihin molempiin tuli ahdin päivitys ja uudet pakosarjat.
Pakoputkistojen muutokset valmistui 3" RST putkesta.
Näistä molemmista käytin imusarjat irti ja vaihdoin lohkon keskellä olevan öljynjäähdyttimen tiivisteet.
Samalla imusarjojen läpät pois ja karstatkin paloi mukana.
Palikat paikoillaan konehuoneessa.
Lopuksi tietenkin "Tuikun" näille muutoksille räätälöimä ohjelma.
Jo aiemmin päivityksessä käynyt 120Cdi vito kaipasi pientä päivitystä voimansiirtoon. Tässä Konehuolto Siekkisen vahvistama vaihteisto menossa paikoilleen.
Vaihteiston luistosta päästiin täysin eroon ja tähänkin tietysti lisättiin reilusti vetoja ettei uusi vaihteisto vaan pääsisi liian helpolla.
Pakoputkistojen muutokset valmistui 3" RST putkesta.
Näistä molemmista käytin imusarjat irti ja vaihdoin lohkon keskellä olevan öljynjäähdyttimen tiivisteet.
Samalla imusarjojen läpät pois ja karstatkin paloi mukana.
Palikat paikoillaan konehuoneessa.
Lopuksi tietenkin "Tuikun" näille muutoksille räätälöimä ohjelma.
Jo aiemmin päivityksessä käynyt 120Cdi vito kaipasi pientä päivitystä voimansiirtoon. Tässä Konehuolto Siekkisen vahvistama vaihteisto menossa paikoilleen.
Vaihteiston luistosta päästiin täysin eroon ja tähänkin tietysti lisättiin reilusti vetoja ettei uusi vaihteisto vaan pääsisi liian helpolla.
- EVO3 Clone
- Vakiokalustoa
- Viestit: 172
- Liittynyt: Pe 06.02.2009 18:14
Re: Raptec - Projekteja
paljonko tehot nousi noista 300c:n muutoksista, päivitys kiinostaa aina.
Re: Raptec - Projekteja
Kylläpä aika rientää nopeasti... puolen vuotta vierähtänyt edellisestä päivityksestä. No ei täällä sentään ihan toimettomana olla oltu.
Viimevuoden lopussa valmistui taas yksi 120Cdi vito johon tehtiin laaja huolto / tekniikan päivitys.
Tekniikka pudotettiin alas kokonaisena ja moottoriin tehtiin jakoketjun vaihto + kaikki muut tarvittavat perushuollot. Samalla tietysti imusarjan läpät ja turhat EGR osat pois.
Ahdin kävit Turbotohtorilla muokattavana ja sai kaverikseen uudet Raptec pakosarjat + 3" Downpipen.
Konehuolto siekkinen vahvisti vaihteiston ja TH-matic turbiinin.
3" RST pakoputki edestä taakse kolmella vaimentimella.
"Veljekset" valmiina töihin.
Viimevuoden lopussa valmistui taas yksi 120Cdi vito johon tehtiin laaja huolto / tekniikan päivitys.
Tekniikka pudotettiin alas kokonaisena ja moottoriin tehtiin jakoketjun vaihto + kaikki muut tarvittavat perushuollot. Samalla tietysti imusarjan läpät ja turhat EGR osat pois.
Ahdin kävit Turbotohtorilla muokattavana ja sai kaverikseen uudet Raptec pakosarjat + 3" Downpipen.
Konehuolto siekkinen vahvisti vaihteiston ja TH-matic turbiinin.
3" RST pakoputki edestä taakse kolmella vaimentimella.
"Veljekset" valmiina töihin.
Re: Raptec - Projekteja
Hitsaushommia on myös tehty reilusti.
OM605 pakosarjoja.
Tässä hieman laadukkaampi paketti asiakkaan OM605 moottoriin. Turbo Garrett GTX3576R + Precision PW46 hukkaportti.
Välillä pakosarjaa myös pidemmillä putkilla. Tämä OM601 moottoriin josta lisää tarinaa myöhemmin.
Mersun 2.7cdi moottorilla oleva Jeep Grand Cherokee sai uuden jäähdytin paketin
Samalla imusarjan läpät + egr poistettiin.
OM605 pakosarjoja.
Tässä hieman laadukkaampi paketti asiakkaan OM605 moottoriin. Turbo Garrett GTX3576R + Precision PW46 hukkaportti.
Välillä pakosarjaa myös pidemmillä putkilla. Tämä OM601 moottoriin josta lisää tarinaa myöhemmin.
Mersun 2.7cdi moottorilla oleva Jeep Grand Cherokee sai uuden jäähdytin paketin
Samalla imusarjan läpät + egr poistettiin.
Re: Raptec - Projekteja
Sitte vimosen päälle komeeta jäläkee ja projekti kirjo monipuolista.
Re: Raptec - Projekteja
W211 E420Cdi malliin valmistimme uuden 2 x 2.5" rst pakoputkiston
Putkisto ja väliaikaiset ulostulopäät paikoillaan autossa.
Tässä menossa lautaspyörän irroitus vanhasta tasauspyörästöstä.
Quaifen lukko paikoillaan perässä.
Vaihdoimme keulalle myös tehokkaamman jäähdyttimen välijäähdyttimen vesikierrolle.
Jäähdytystä tehostamaan tuli pari sähköpuhallinta ja tehokkaampi vesipumppu.
Putkisto ja väliaikaiset ulostulopäät paikoillaan autossa.
Tässä menossa lautaspyörän irroitus vanhasta tasauspyörästöstä.
Quaifen lukko paikoillaan perässä.
Vaihdoimme keulalle myös tehokkaamman jäähdyttimen välijäähdyttimen vesikierrolle.
Jäähdytystä tehostamaan tuli pari sähköpuhallinta ja tehokkaampi vesipumppu.
Re: Raptec - Projekteja
Kyllä on mielenkiintoista seurata näitä projekteja. Mahtavaa työtä teet.
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
Re: Raptec - Projekteja
Nyt on oikeeta palikkaa perässä, ei se auto mihinkään kulje yhdellä renkaalla vaikka kuinka virittäis
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Raptec - Projekteja
Vappu vierähti vauhdikkaasti imusarja hommien kimpussa.
OM605 tupla-plenum imusarja valmistui AMW osista.
OM606 imusarja jossa 3" ahtoputkenlähto taaksepäin.
OM606 imusarja eteen alaviistoon suunnatulla 3" ahtoputkenlähdöllä.
OM603 turbodieselin imusarjat muokattuna.
g
OM602 2.9dt imusarja lyhennettynä OM601 moottoriin sopivaksi.
OM605 tupla-plenum imusarja valmistui AMW osista.
OM606 imusarja jossa 3" ahtoputkenlähto taaksepäin.
OM606 imusarja eteen alaviistoon suunnatulla 3" ahtoputkenlähdöllä.
OM603 turbodieselin imusarjat muokattuna.
g
OM602 2.9dt imusarja lyhennettynä OM601 moottoriin sopivaksi.
Viimeksi muokannut Petehri, Ke 28.03.2018 13:14. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Raptec - Projekteja
Photobucket kuvapalvelun hinnoittelu on muuttunut rajusti ja sinne lataamani 750 kuvaa eivät enää näy foorumilla jos en maksa palvelusta 400€ vuosi. Jotenkin se tuntuu kohtuuttomalta hinnalta aiemmin ilmaisesta kuvapalvelusta.
http://smg.photobucket.com/plans/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä johtuen ei ole viimeaikoina ollut mielenkiintoa foorumille kirjoitteluun vaikka uutta julkaistavaa materiaalia olisi reilusti.
Nyt on mietittävä minne kuvat lataan. Vanhojen kuvien siirtäminen uudelle palvelimille on liian suuri työ koska kaikki kuvien linkit pitäisi muokata, että foorumin teksti olisi luettavissa kuvineen niin kuin aikaisemmin.
Osaisiko joku auttaa tässä aiheessa tai edes neuvoa miten jatkossa kannattaa toimia?
http://smg.photobucket.com/plans/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä johtuen ei ole viimeaikoina ollut mielenkiintoa foorumille kirjoitteluun vaikka uutta julkaistavaa materiaalia olisi reilusti.
Nyt on mietittävä minne kuvat lataan. Vanhojen kuvien siirtäminen uudelle palvelimille on liian suuri työ koska kaikki kuvien linkit pitäisi muokata, että foorumin teksti olisi luettavissa kuvineen niin kuin aikaisemmin.
Osaisiko joku auttaa tässä aiheessa tai edes neuvoa miten jatkossa kannattaa toimia?
Re: Raptec - Projekteja
Tuo sama harmittaa kyllä niin tässä kuin muissakin topikeissa. Mesepistefi tallettanee itse kuveja pienennettyinä. Tila ei pitäisi olla kovin kallista nykyään.... Mutta kai se on niinkuin huumetiilereilla että ensin ilmaista ja sitten hinnoittelu järjettömän korkeaksi kun on koukussa. Joku photopuketti nyt on ilmaisenakin sellainen ettei kuvat aina näy tai latautuu hitaasti tai ylipäätään vaatii eri ikkunan aukaisun mainoksineen jne.Petehri kirjoitti:Photobucket kuvapalvelun hinnoittelu on muuttunut rajusti ja sinne lataamani 750 kuvaa eivät enää näy foorumilla jos en maksa palvelusta 400€ vuosi. Jotenkin se tuntuu kohtuuttomalta hinnalta aiemmin ilmaisesta kuvapalvelusta.
http://smg.photobucket.com/plans/" onclick="window.open(this.href);return false;
Tästä johtuen ei ole viimeaikoina ollut mielenkiintoa foorumille kirjoitteluun vaikka uutta julkaistavaa materiaalia olisi reilusti.
Nyt on mietittävä minne kuvat lataan. Vanhojen kuvien siirtäminen uudelle palvelimille on liian suuri työ koska kaikki kuvien linkit pitäisi muokata, että foorumin teksti olisi luettavissa kuvineen niin kuin aikaisemmin.
Osaisiko joku auttaa tässä aiheessa tai edes neuvoa miten jatkossa kannattaa toimia?
Jännää että joku tekee mielenkiintoisen projektin ja ottaa kuvan eli tekee isot työt ja joku haluaa rahaa (liikaa, kohtuuttomasti) siitä toisen tekemästä työstä kun sitä esitellään muille. Ahneudella ei ole mitään rajoja.
Toivotaan että näihin kuvajuttuihin löytyisi jonkinlainen ratkaisu. Pelkkä teksti on monesti niin "kuivaa".
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: Raptec - Projekteja
tinypic.com mulla ainakin kuvat olleet jo useamman vuoden, tosin hyvin vähän oiskohan 150 kuvaa nyt. tiedä sitten koska tuolta katoovat mutta ainakin jotain materiaalia saisit sinne tyrkättyä.
W210 E320cdi
Re: Raptec - Projekteja
No onhan foorumille voinut laittaa liitteinä kuvia jo monta vuotta. Itse käytän sitä.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: Raptec - Projekteja
Jos henggailee useilla eri forumeilla on ulkoinen palveluntarjoaja ainut vaihtoehto. Tein aikanaan, kun vittuunnuin tuohon Photobuckettiin, ajan kanssa oikein riisörtsiä että mikä olisi paras tapa jakaa kuvia. Tuntuu olevan vähän sama asia kuin töllökanavat nykyään. Ilmaiseksi saat vaan paskaa ja mainoksia. Toisekseen noilla ilmaispalvelimilla tuntui olevan tosi kireä politiikka esim. hieman arvelluttavian kuvien suhteen. Lopulta päätin ottaa Kuva.fi. Mielestäni kohtuullista jos kaksi vuotta maksaa 9-kymppiä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: Raptec - Projekteja
Off topic...Timo L. kirjoitti:No onhan foorumille voinut laittaa liitteinä kuvia jo monta vuotta. Itse käytän sitä.
Tämä on totta, kunhan kuva koko on sopiva. Harvemmin on, koska kamerat ottavat "isoja" kuvia...
Ongelma on monesti siinä että tarvii muokata kuva koko ensin.
Tarvitsisi vain 10 riviä koodia lisää foorumille ja muuttaisi kuva koon sopivaksi latauksessa.
Ehdotin tätä jo aiemmin & lisäten ohjeet.
Helpottaisi esim mobiililaitteella käyttöä reilusti!
MB ML 350 CDI A 4-MATIC Business Premium -12 (W166.024)
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
MB C 230 A Kombi Avantgarde -06 (S203.252)
MB CLK 200 A Sport -98 (W208.335)
MB E 300D Sedan -80 (W123.130) klassikko
ex MB E 220 CDI A Kombi Avantgarde -10 (S212.202)
ex MB ML 320 A -99 (W163.154)
ex MB Vaneo 1.9 A Ambiente -05 (W414.700)
ex MB E 270 CDI A Kombi Avantgarde -03 (S211.216)
ex MB 190 E 2.0 Sportline -90 (W201.102)
MTBRacingTeam
Suomen Mercedes-Benz klubi
Re: Raptec - Projekteja
Löysin kansainvälisiltä foorumeilta tällaisen fiksin: https://addons.mozilla.org/en-US/firefo ... ucket-fix/" onclick="window.open(this.href);return false;
Minä sain näkyviin omat ja ainakin tämän säikeen kuvat ylläolevalla updeitilla...
Tässä on jotain muuta vielä, en ole jaksanut katsoa kun pitäs lähteä kohta reissuun...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NM5guX7FwHY[/youtube]
Minä sain näkyviin omat ja ainakin tämän säikeen kuvat ylläolevalla updeitilla...
Tässä on jotain muuta vielä, en ole jaksanut katsoa kun pitäs lähteä kohta reissuun...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=NM5guX7FwHY[/youtube]
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224