Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
On ehkä hieman myöhäistä tämmöistä kysellä, sillä ensimmäinen Mersu on jo tilauksessa Mieleeni vain juolahti kysymys, kun täällä palstalla toisaalla pohditaan, kestääkö mekkeri muutaman tuhannen kilometrin matkaa Eurooppaan? Itse sellaisen matkan tein vanhalla Nissanilla ilman mitään ongelmia. Toinen asia mikä mekkerin laadussa ihmetyttää on se, että tänään näin jo neljännen mekkerin kuukauden sisään jättäneen tielle. Mallia ja vuosimallia en osaa autoista vielä sanoa, mukana oli kuitenkin uudehkokin maasturimersu. Joku manaili syylliseksi nykyautojen lisääntynyttä elektroniikkaa, mutta kyllä perus-mersuissa on sitä vähemmän kuin halvemmissa pikkuautoissakin. Toki lisärahallahan saa mersuun vaikka mitä, mutta onko perusmersujen laatu heikentynyt?
Viimeksi muokannut PeteA, Ma 05.06.2017 09:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Kyllähän ne Mersut varmaan hajoaa siinä missä muutkin autot. Suurin osa antureista sun muista pikkunippeleistä tulee samoilta valmistajilta kuin halvempiin kotteroihin. Laatuero kaiketi näkyy eniten sisätiloissa ja ulkokuoressa. Itse en tosin muista, milloin olisin nähnyt uudemman Mesen hinurin lavalla...varmaan 2013, kun oma A vietiin Veholle Matka jatkuu Mobilolla
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Samaa paskaa kuin muillakin, ehkä joiltain osin vielä kuitenkin teknisesti parempi kuin muut.
Kun kerran pitää valita huonoista niin valitsin vähiten huonoimman ja ajelen sillä (siis Mersulla).
Miksei voisi harkita toista merkkiä kokeilun vuoksi, se vaan että ei takavetoisissa on vaihtoehdot aika nollissa eikä huonompaan halua vaihtaa, just sisustan laatu jne.
Kun kerran pitää valita huonoista niin valitsin vähiten huonoimman ja ajelen sillä (siis Mersulla).
Miksei voisi harkita toista merkkiä kokeilun vuoksi, se vaan että ei takavetoisissa on vaihtoehdot aika nollissa eikä huonompaan halua vaihtaa, just sisustan laatu jne.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Piti tuohon "alkuperäiseen" viestiini vielä laittaa, mutta unehtui huvittava piirre noiden uusien S/W213 mallien feikkipakoputkista (aukoista takapuskurissa), joissa muissa autoissa on pakoputket, mutta mesessä vain "hienot" kromikoristeet
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Ei se myytti vielä sentään ole, mutta laatu tuntuu heikenneen vuosien mittaan aivan kuten kaikissa muillakin merkeillä. Osittain se johtuu siitä että autojen sähköistyminen ja niiden vikojen löytäminen on välillä henkimaailman juttuja, toinen taas on se että materiaalien laadusta pihistellään isompien voittojen toivossa. Ei enää toista W123/124:ää kannata tehdä kun kuka ostaa uuden mallin jos vanhalla ajaa mittarin ympäri ilman isompia murheita. Jos koskaan ostan uutta autoa niin se pitäisi olla ihan top end -mallia sekä mielellään aina facelift, tosin en tiiä haluaisinko koskaan W222:n facelftiä kun niihin on kuulema tulossa jotkut hiukkaspöntöt?
Edit: Joka tapauksessa onnea tulevalle autolle ja toivotaan ettei mikään mene rikki
Edit: Joka tapauksessa onnea tulevalle autolle ja toivotaan ettei mikään mene rikki
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Olet väärässä...ei niissä ole edes reikiä Naurettavathan ne ovat. Ihan niinkuin tuplaputket ylipäätään 4-mukisessa peruskotterossa.PeteA kirjoitti:Piti tuohon "alkuperäiseen" viestiini vielä laittaa, mutta unehtui huvittava piirre noiden uusien S/W213 mallien feikkipakoputkista (aukoista takapuskurissa), joissa muissa autoissa on pakoputket, mutta mesessä vain "hienot" kromikoristeet
Ajossa: Kia ProCeed GT 2020
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Ex:
W205 C180 A Edition AMG 2018
S204 C180 CDI AMG 2013
W176 A180 BE Urban 2013
Nippu Pösöjä ja vanha Bemari
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Itellä kun ei olekkaan muuta kun antiikkisia autoja ja vielä ihan käyttöautona.. niin välillä tulee mietittyä mihin sitä joutuu esim 15v päästä jos aletaan siirtyä sähköautoihin ennenpitkää. Pakko varmaan muuttaa Tampereelle duunin lähelle ettei tarvii autoa enää Ei nuo uudemmat mersut oikein oo ikinä säväyttäny, ja ihanku sitä olis niihin edes varaakaan Ennen oli kaikki paremmin perkele!!
W210 E320cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 2743
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Ei mese nyt ainoa ole, ainakin jossain mopoautossa olen nähnyt vastaavatPeteA kirjoitti:Piti tuohon "alkuperäiseen" viestiini vielä laittaa, mutta unehtui huvittava piirre noiden uusien S/W213 mallien feikkipakoputkista (aukoista takapuskurissa), joissa muissa autoissa on pakoputket, mutta mesessä vain "hienot" kromikoristeet
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Jos autosta löytyy tupla putket niin niistä pitää tulla ääntä et tietää että siellä on moottori.tahtoomersun kirjoitti:Ei mese nyt ainoa ole, ainakin jossain mopoautossa olen nähnyt vastaavatPeteA kirjoitti:Piti tuohon "alkuperäiseen" viestiini vielä laittaa, mutta unehtui huvittava piirre noiden uusien S/W213 mallien feikkipakoputkista (aukoista takapuskurissa), joissa muissa autoissa on pakoputket, mutta mesessä vain "hienot" kromikoristeet
Mikään ei ole järkyttävämmän näköistä kuin uusi märssy jossa edessä ja takana ja helmoissa putken päissä jotain kiiltävää ehkä muovia ei kait sentään kromia kuttaperkassa ole,tulee mieleen pussihousun -95 paavo josta peitelty(yritetty)ruosteet mutta karseen näköisiä on noi "metalli"helmat ja puskurit ja vielä varsinkin märssyssa.
Voiskohan ne siellä uudessakaupungissa tehdä vielä muutaman uuden ykskaksnelkun vaikka ruokiksella niin saatais AUTOJA
124/500E/-92
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
124/320T/-95
169/170/-06
Ex:iä 190/-65
115/250/-71
123/300D/83
190D/-91/-92
124/-89/-91/-93/-94/-95
124/TD/300E/-93
C200D/-93/-94-/95/-96/-98/-02
210/200D/-99
207/209/409 pakuja
Chevy van-90
Hiaceja muutama
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Ei se laatu ole myytti. Nykymersuillakin ajetaan hurjia lukemia, koneet ja laatikot kestää. 500 tkm ajetuissa 2010-luvun vehkeissä on sisusta jämptissä kunnossa. Harvoja autoja saa myytyä reilusti ajettuna, mutta
Mersuista joutuu maksamaan paperirahaa vaikka kilometrejä olisi +400 tai +500. Omat kokemukset eivät ole riittävä otanta, mutta itselläni ei ole ollut niin huolettomia autoja kuin Mersut mitä omistan. Bemaritkin on tosi hienoja laitteita, mutta kavereilla tuntuu olevan niissä murheita enemmän. Ja tältä foorumilta löytyy tarvittava tieto kunkin mallin ominaisuuksista ja ongelmista meille maallikko-omistajille, jotka yrittävät itse pitää autostaan huolta.
Mersuista joutuu maksamaan paperirahaa vaikka kilometrejä olisi +400 tai +500. Omat kokemukset eivät ole riittävä otanta, mutta itselläni ei ole ollut niin huolettomia autoja kuin Mersut mitä omistan. Bemaritkin on tosi hienoja laitteita, mutta kavereilla tuntuu olevan niissä murheita enemmän. Ja tältä foorumilta löytyy tarvittava tieto kunkin mallin ominaisuuksista ja ongelmista meille maallikko-omistajille, jotka yrittävät itse pitää autostaan huolta.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
w204 ja w212 malleissahan yleinen laatu parantui aika lailla, joskaan ne vanhemmatkaan mitään ranskalaisia tai italialaisia olleet.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Viime kesänä tehtii tuollainen euroopan reissu parissa viikossa vm.2012 E 220cdi faceliftillä. Saksa-itävalta-tsekki-puola-baltiat-suomi. Ei mitään ongelmaa missään vaiheessa ja kyyti oli 160kmh baana vauhdissaki nautittavaa.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Usein ylihintainen verrattuna muihin "ihan hyviin" saksalaisiin. Toisaalta helpompi myydä kuin moni muu merkki. Tiettyjen mallien ruoste ongelmat , glykolit lootaöljyissä, jakopää etc. ovat olleet kyllä käsittämättömiä kömmähdyksiä.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Näitä kömmähdyksiä on niillä muilla "hyvillä" saksalaisilla vähintäänkin tarpeeksi. Joku audi jossa kaikki koneet on öljyjuoppoja ja jos jakopäästä ketju löytyy niin erossa kannattaa pysyä.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
- terasjussi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 98
- Liittynyt: Ti 30.12.2008 08:48
- Paikkakunta: Lapinkylä
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Nämä mallit ovat insinöörien suunnittelemia, nykyään käytetään ekonomeja.Hage kirjoitti:Ei enää toista W123/124:ää kannata tehdä kun kuka ostaa uuden mallin jos vanhalla ajaa mittarin ympäri ilman isompia murheita.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Niinpä. Fordillahan myös tekivät tämän mittapuun mukaan yhtä kestäviä autoja, tosin matkamittarissa oli yksi numero vähemmän.Hage kirjoitti:Ei enää toista W123/124:ää kannata tehdä kun kuka ostaa uuden mallin jos vanhalla ajaa mittarin ympäri ilman isompia murheita.
oulaistenliikenne.fi
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies
- Viestit: 1318
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Jep. Eikös W201 ollut viimeinen malli, jossa tehtiin ensin auto, ja sitten katsottiin mitä se maksaa.terasjussi kirjoitti:Nämä mallit ovat insinöörien suunnittelemia, nykyään käytetään ekonomeja.Hage kirjoitti:Ei enää toista W123/124:ää kannata tehdä kun kuka ostaa uuden mallin jos vanhalla ajaa mittarin ympäri ilman isompia murheita.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
-
- Mersumies
- Viestit: 2743
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Ennen rysleri-seikkailua meni hyvin, mutta kun siihen palaneita miljardeja piti alkaa tienaamaan takaisin, niin sitten alkoi ongelmat
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Mersun M271 ketjuissa ei ole mitään ongelmaa? Kestää se minkä jakohihna on vai hitokseen kalliimpi vaihtaaS202 kirjoitti:Näitä kömmähdyksiä on niillä muilla "hyvillä" saksalaisilla vähintäänkin tarpeeksi. Joku audi jossa kaikki koneet on öljyjuoppoja ja jos jakopäästä ketju löytyy niin erossa kannattaa pysyä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Samoin viime kesänä tuli ajettua pikku reissu: Saksa - Ranska - Italia - Itävalta - Saksa - Tanska - Ruotsi ja Suomi. Kyllä tuollaisen käytetyn Mersun uskaltaa vielä ostaa.
Totuus on kuitenkin se, että autot tulevat koko ajan teknisemmiksi ja siitä syystä kunkin sarjan alkupään autoissa on tyyppivikoja - merkistä riippumatta ja näin on myös Mersuissa. Samoin (pysyvästi) mennyttä on aika jolloin tähtikeulan kunnia-asia oli tehdä maailman paras auto, vaikka sitten muotoilultaan vähän konservatiivinen ja enemmän ylellinen kuin suorituskykyinen. Nykyään pitää olla mallia ja versiota niin joka lähtöön ja joka asiakkaalle, että kaikki ei enää mahdu pakettiin mukaan.
Uusi C on pinnoltaan alumiinia joten sen saaminen kukkimaan vanhempien korimallien tavoin vaatii jo yritystä, alusta on täysin suojattu muovilla kiveniskuja vastaan ja vapaaehtoisella ruostesuojaamisella hoitaa kotelot myös seuravaalle käyttäjälle. Oikeasti ne on ne sähköheebelit mitkä noissa menee, jos kohdalle sattuu.
Totuus on kuitenkin se, että autot tulevat koko ajan teknisemmiksi ja siitä syystä kunkin sarjan alkupään autoissa on tyyppivikoja - merkistä riippumatta ja näin on myös Mersuissa. Samoin (pysyvästi) mennyttä on aika jolloin tähtikeulan kunnia-asia oli tehdä maailman paras auto, vaikka sitten muotoilultaan vähän konservatiivinen ja enemmän ylellinen kuin suorituskykyinen. Nykyään pitää olla mallia ja versiota niin joka lähtöön ja joka asiakkaalle, että kaikki ei enää mahdu pakettiin mukaan.
Uusi C on pinnoltaan alumiinia joten sen saaminen kukkimaan vanhempien korimallien tavoin vaatii jo yritystä, alusta on täysin suojattu muovilla kiveniskuja vastaan ja vapaaehtoisella ruostesuojaamisella hoitaa kotelot myös seuravaalle käyttäjälle. Oikeasti ne on ne sähköheebelit mitkä noissa menee, jos kohdalle sattuu.
Ajossa: Volvo XC60 T8 (-18)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Ex: W205 220d Touring (-15), Octavia STW 4x4 DSG L&K (-11), Octavia STW 4x4 (-06), Toyota RAV4.2 (-01)
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Ei ole mikään myytti, sen huomaa vaikka tästä naapurifoorumin W204 300tkm kertomuksesta:
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=61048" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun auto on 300tkm jälkeen vielä alkuperäisillä alustan osilla (pl. Iskarit), ajoltaan ja sisustaltaan varmasti uudenveroinen. Laatupeli.
Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...
http://mese.fi/forum/viewtopic.php?t=61048" onclick="window.open(this.href);return false;
Kun auto on 300tkm jälkeen vielä alkuperäisillä alustan osilla (pl. Iskarit), ajoltaan ja sisustaltaan varmasti uudenveroinen. Laatupeli.
Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...
-
- Mersumies
- Viestit: 2743
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
(B16) Toiminnalliset pakoputken päät 247,25 euroaegyptian kirjoitti:
Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...
näkyy olevan lisävaruste lisähintaan toimivat putkenpäät
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Olin eilen autoa huollattamassa ja siinä aikani kuluksi kävin peräkanaa kokeilemassa tuota nykyistä A-sarjalaista sekä uutta C3-sitikkaa. No, hintaluokathan ei kohtaa tietty yhtään, ja mersuun sisälle istahtaessa kyllä tuo laatuvaikutelma oli kieltämättä aivan eri auringon takaa. Mutta heti ajoon lähteissä vertailuhavainto, että rengasääniltään selvasti meluisampi, jopa häiritsevässä määrin, tuosta kaksikosta oli A. Kaiken lisäksi jotain helinää ja räminää resonoi auton sisällä, vaikka valmistusmateriaaleja tuijottaen luulisi olevan juuri päinvastoin. AMG-paketti ja jäätävän matalat renkaat toki A:ssa, mutta silti...
Siitä sitten osaa sanoa mitään, kummalla kauemmas ajelisi .
Siitä sitten osaa sanoa mitään, kummalla kauemmas ajelisi .
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Vaihtoväli samaa luokkaa kuin remmeillä, mutta eipä taida olla remmisavottaa kalliimpi kun vertaa audeihin. Riippuu toki mallista.Nastamuumio kirjoitti:Mersun M271 ketjuissa ei ole mitään ongelmaa? Kestää se minkä jakohihna on vai hitokseen kalliimpi vaihtaaS202 kirjoitti:Näitä kömmähdyksiä on niillä muilla "hyvillä" saksalaisilla vähintäänkin tarpeeksi. Joku audi jossa kaikki koneet on öljyjuoppoja ja jos jakopäästä ketju löytyy niin erossa kannattaa pysyä.
oulaistenliikenne.fi
- Nastamuumio
- Mersumies
- Viestit: 977
- Liittynyt: La 14.06.2014 20:01
- Paikkakunta: Hämeessä pissitään
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Audissa hihnan vaihto AutoJerryn mukaan ka. 649€ A6-runkoisille, Lienee samaa muillekin v6 malleille. Mitenkään Olumpiavolkkaria puolustelematta, niin siinäkin on vanhemmat värkit kestävämpiä. Ja jos tarkoitit verrata ketjujen vaihtoa, niin sehän on Audissa jotai käsitämätöntä scheisseä.dealer kirjoitti:Vaihtoväli samaa luokkaa kuin remmeillä, mutta eipä taida olla remmisavottaa kalliimpi kun vertaa audeihin. Riippuu toki mallista.Nastamuumio kirjoitti:Mersun M271 ketjuissa ei ole mitään ongelmaa? Kestää se minkä jakohihna on vai hitokseen kalliimpi vaihtaaS202 kirjoitti:Näitä kömmähdyksiä on niillä muilla "hyvillä" saksalaisilla vähintäänkin tarpeeksi. Joku audi jossa kaikki koneet on öljyjuoppoja ja jos jakopäästä ketju löytyy niin erossa kannattaa pysyä.
Ei ole niin pientä hommaa, etteikö se menisi hiukan pieleen
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
**************************************************
W211 320 4MATIC be -04
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Vaikeahan näihin viesteihin on vastata, kun kirjoitusvirheitä on niin paljon että koko viestin ajatusta on vaikea ymmärtää. Mitä ainakin omiin mersuihin tulee niin yksikään ei ole koskaan jättänyt tielle ja nykyisellä on ajettu yli 200k+. Yleensä pitkiä matkoja Saksasta Lappiin ja Espanjaan yli 2000 km suuntaansa. Ainakin Mersuissa on vähemmän virheitä kuin PeteAn viesteissä.PeteA kirjoitti:Vähän myöhäistä tämmöistä kysellä, sillä eka Mersu on jo tilauksessa Mieleeni vaan juolahti nyt tuollainen kysymys, kun palstalla toisaalla pohditaan, kestääkö auto muutaman tuhannen km Eurooppatourin... (itse sellaisen tein wanhahkolla Nissanilla ilman mitään ongelmia) ja toisaalta "taasen" tänään työmatkalla (neljäs kerta kuukauden sisään) oli auto "jättänyt tielle" ja kyseessä Merkkerin E sarjalainen (siis kolmas E kuukauden sisään)... vuosimallia en osaa sanoa. Viime viikolla melkein vastaavalla paikalla oli uudehko maasturimersu. Joku manaili syylliseksi nykyautojen lisääntynyttä elektroniikkaa, mutta kyllä perus-mersuissa on sitä vähemmän kuin halvemmissa pikkuautoissakin... toki lisärahalla saa mersuun vaikka mitä.
S212 350CDI 2011, Volvo XC60 D4 AWD 2015
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 27
- Liittynyt: Ke 11.07.2012 19:28
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Meillä on ollut W123 230 bensa-76 mallinen 90 luvun ihan alusta johonkin -97 asti, ja sen kanssa tuli reissattua ympäri Suomea kesälomareissuilla ja muutenkin hoidettua kaikki ajot. Kytkin oli ainoa isompi murhe siinä jonka joutui korjaamaan. Hyvin kestävä ja laadukas auto.
Seuraava MB olikin sitten 2010 luvulla W211 E320 -04 automaatti bensakoneella, joka myös suoriutui ihan hyvin, mutta paljon epävarmempi olo tuolla oli lähteä liikkeelle. Takaraivossa oli myös kokoajan sen sähköisen jarrujärjestelmän mahdollinen hajoaminen (auto alle 100tkm silloin vielä ajettu) niin vaihdettiin se tuohon nykyiseen W212 200cdi automaattiin. Se on pelannut näihin päiviin asti hyvin mutta nyt makaa tallissa kun ei käynnisty enää. Ilmeisesti virtalukko rikki ja auto pitää hinata Veholle ensi viikolla (miksi nämä aina hajoavat viikonloppuna?)
W124 sarjalaiseen kynnet eivät koskaan yltäneet silloin kun olisi ollut vielä ns. käyttöauton iässä. Pidän sitä kuitenkin itse ns. viimeisenä kunnon Mersuna jossa rahalle sai oikeasti paljon katetta. Näissä uusissa on liikaa liian herkkiä sähkölaitteita, jotka johtavat helposti koko matkan teon pysähtymiseen. Eikä korjaus ole halpaa tai helppoa.
Seuraava MB olikin sitten 2010 luvulla W211 E320 -04 automaatti bensakoneella, joka myös suoriutui ihan hyvin, mutta paljon epävarmempi olo tuolla oli lähteä liikkeelle. Takaraivossa oli myös kokoajan sen sähköisen jarrujärjestelmän mahdollinen hajoaminen (auto alle 100tkm silloin vielä ajettu) niin vaihdettiin se tuohon nykyiseen W212 200cdi automaattiin. Se on pelannut näihin päiviin asti hyvin mutta nyt makaa tallissa kun ei käynnisty enää. Ilmeisesti virtalukko rikki ja auto pitää hinata Veholle ensi viikolla (miksi nämä aina hajoavat viikonloppuna?)
W124 sarjalaiseen kynnet eivät koskaan yltäneet silloin kun olisi ollut vielä ns. käyttöauton iässä. Pidän sitä kuitenkin itse ns. viimeisenä kunnon Mersuna jossa rahalle sai oikeasti paljon katetta. Näissä uusissa on liikaa liian herkkiä sähkölaitteita, jotka johtavat helposti koko matkan teon pysähtymiseen. Eikä korjaus ole halpaa tai helppoa.
exät. W123 230 -76, W211 E320 -04, W212 200CDI -10, W212 200CDI -11, W212 300E Bluetec hybrid -13
Nykyinen: W212 250CDI -09
Nykyinen: W212 250CDI -09
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Niistä kirotuvieheistä tiiä... pilkkujakin tuossa sentään on viljelty aika kunniakkaasti .D-MB kirjoitti:Vaikeahan näihin viesteihin on vastata, kun kirjoitusvirheitä on niin paljon että koko viestin ajatusta on vaikea ymmärtää. Mitä ainakin omiin mersuihin tulee niin yksikään ei ole koskaan jättänyt tielle ja nykyisellä on ajettu yli 200k+. Yleensä pitkiä matkoja Saksasta Lappiin ja Espanjaan yli 2000 km suuntaansa. Ainakin Mersuissa on vähemmän virheitä kuin PeteAn viesteissä.PeteA kirjoitti:Vähän myöhäistä tämmöistä kysellä, sillä eka Mersu on jo tilauksessa Mieleeni vaan juolahti nyt tuollainen kysymys, kun palstalla toisaalla pohditaan, kestääkö auto muutaman tuhannen km Eurooppatourin... (itse sellaisen tein wanhahkolla Nissanilla ilman mitään ongelmia) ja toisaalta "taasen" tänään työmatkalla (neljäs kerta kuukauden sisään) oli auto "jättänyt tielle" ja kyseessä Merkkerin E sarjalainen (siis kolmas E kuukauden sisään)... vuosimallia en osaa sanoa. Viime viikolla melkein vastaavalla paikalla oli uudehko maasturimersu. Joku manaili syylliseksi nykyautojen lisääntynyttä elektroniikkaa, mutta kyllä perus-mersuissa on sitä vähemmän kuin halvemmissa pikkuautoissakin... toki lisärahalla saa mersuun vaikka mitä.
Enemmän hankaluutta viestin aukeamisessa ehkä kuitenkin lisää kirjoittajan selvästi potema sama sairaus allekirjoittaneen kanssa, nimittäin pikaisesti syntyneen tajunnanvirran siirtäminen yhtä pikaisesti suoraan kirjalliseen muotoon.
Esimerkiksi usein tekstissä toistuvat peräkkäiset pisteet, välimerkkien korvaamineen korvaaminen hymiöillä, lainausmerkit ja toistuva sulkumerkkien käyttö kieltämättä lisäävät lukijan vastuuta ymmärtämästään niin paljon, että itsekin luin tuon kyllä kahdesti. Toisaalta, näin some-aikana, tuota voisi jopa ehkä jo pitää ihan omanlaisenaan kirjoittamisen tyylilajina.
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Vuonna 1993 tuli uusi w202. Muistaakseni Tuulilasissa haastateltiin Saksan MB tehtaan inhinjööriä joka kertoi "viisaita" sanomalla: Emme enää pyri tekemään maailman kestävämpiä autoja hinnalla millä hyvänsä...Sen kyllä huomaa kun näkee W202 liikenteessä, ruostetta enemmän kun laki sallii...
Re: Onko Mersun laatu nykyään enää "myytti"?
Nyt minua alkoi jännittämään, millaisen auton mahdan saada, kun mekkerissä kaikki osat ovat näköjään "lisävarusteita"???tahtoomersun kirjoitti:(B16) Toiminnalliset pakoputken päät 247,25 euroaegyptian kirjoitti:
Toi w205/w213 feikki-pakoputkisomiste on kyllä naurettava...
näkyy olevan lisävaruste lisähintaan toimivat putkenpäät
Mahtaako tuon B16 paketin saada "jälkiasennettuna"? Yritin kirjoittaa hieman selvemmin, jotta myös D-MB saisi tekstistäni selvää
Käytössä nyt: MERCEDES E220 2017 ja HONDA Civic Tourer 1,8 2014
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.
Exät: VOLVO V70 D4 2015, VOLVO V70 D3 2013, HONDA Civic 4D 2012, OPEL Astra 2011 (viimeinen opel), VOLVO V70 D3 2011, HONDA Civic 4D 2010, VOLVO V70 2,4D 2009, OPEL Astra 1,6 2008, VOLVO S60 2,5T 2007, NISSAN ALMERA 2005, NISSAN ALMERA 2003, NISSAN ALMERA 2001, NISSAN SUNNY 1994, NISSAN MICRA 1992, NISSAN SUNNY 1991, NISSAN MICRA 1990, DATSUN SUNNY 1985, TOYOTA COROLLA 1982, DATSUN Bluebird 1966.