W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
enins
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 28.12.2015 17:02

W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?

Viesti Kirjoittaja enins »

98- mallisen 290 td:n eku-virtalukko-rattilukko paketti kahdella avaimella hommattu varalle venemoottoriin (asiasta toisaalla).

Kyseinen paketti on kuitenkin automaatilla varustetusta autosta. Miten eculle saa kerrottua vaihdon automaatista manuaaliksi? DAS-ympäristössä asia on aika helppo, mutta tämä elää HHT-aikaa.
enins
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 28.12.2015 17:02

Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?

Viesti Kirjoittaja enins »

Vastaustulvaa rajoittaakseni asettelen kysymyksen toisin :D

Onko ecua edes tarvetta muuttaa manuaaliksi? Askista tulee joku tieto eculle (samaan liittimeen, kuin manuaalissa kytkinpoljintieto), mutta onko tuolla muuta funktiota, kuin aktivoituessaan tiputtaa vakkari pois päältä?
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tuikku on tehnyt cdi moottorisia vene käyttöön ja ohjelmoinut ecuja kun poistaa sieltä kaiken ylimääräisen pois.
Lähetä vaikka hänelle yksityis viestiä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
enins
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 28.12.2015 17:02

Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?

Viesti Kirjoittaja enins »

Joo, nimimerkki tuikun tiedän ja omassa venosessa on hieman tuikunkin käsialaa.

Nyt kyseessä oleva vene on siis 290 td myllyllä, joka on sähköisellä jakajapumpulla (suorasuihku, muttei cdi).
Sen verran olen saanut ymmärrystä asiasta, että eculle kertominen vaihteiston muutoksesta täytyy ilmeisestikin tehdä versiokoodauksen kautta. Ja oikea koodikin näyttää löytyvän epc:stä.

Vielä on auki tarvitseeko koodausta ylipäätänsä tehdä ja jos tarvitsee, niin onnistuuko käytetyn ecun uudelleenkoodaamaan eri versiolle HHTwin:llä.
Viikonloppuna asia alkaa selvitä, jos ei joku kerro aikaisemmin.
FinlandMerceds
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5315
Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
Paikkakunta: Mökillä

Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?

Viesti Kirjoittaja FinlandMerceds »

enins kirjoitti:Joo, nimimerkki tuikun tiedän ja omassa venosessa on hieman tuikunkin käsialaa.

Nyt kyseessä oleva vene on siis 290 td myllyllä, joka on sähköisellä jakajapumpulla (suorasuihku, muttei cdi).
Sen verran olen saanut ymmärrystä asiasta, että eculle kertominen vaihteiston muutoksesta täytyy ilmeisestikin tehdä versiokoodauksen kautta. Ja oikea koodikin näyttää löytyvän epc:stä.

Vielä on auki tarvitseeko koodausta ylipäätänsä tehdä ja jos tarvitsee, niin onnistuuko käytetyn ecun uudelleenkoodaamaan eri versiolle HHTwin:llä.
Viikonloppuna asia alkaa selvitä, jos ei joku kerro aikaisemmin.
Automaatilaatikolta tulee tieto vaihteen asenosta(startamisen esto katkaisin)
että on semmoisessa asenossa missä käynistyminen on suotavaa eli ei vaihde päällä
koodamisen
Onnistumiseen pelkällä testerillä vaikuttaa minkä ikäisestä on
Mökkillä
'
enins
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 28.12.2015 17:02

Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?

Viesti Kirjoittaja enins »

No niin, nyt ollaan hiukan viisaampia;
- Ainakaan minulla olevalla HHT:lla ei saa versiokoodausta muutettua (löytyy kyllä kohta "poista koodi", muttei siitä tapahdu mitään).
- Vaihdelaatikolta tulevan pinnin kun pitää maissa, niin kone käynnistyy, muttei juurikaan nosta kierroksia.
- Kyseisen pinnin avaamalla kone kiertää normaalisti, muttei suostu käynnistymään.

=> pienen onn-off katkaisimen asennus ja homma sillä selvä.

Toki edelleen kiinnostaa tuon versiokoodauksen vaihto. Millä vanhan saa poistettua? Ilmeisesti vaaditaan ecun resetointi?
enins
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: Ma 28.12.2015 17:02

Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?

Viesti Kirjoittaja enins »

Yön pohdinnan jälkeen homma kirkastui entiseltään. Ei tarvitse laittaa mitään ylimääräistä katkaisijaa, kunhan kierrättää tiedon kaukohallintalaitteen vapaatietokytkimen kautta. Tällöin homma pelittää ja starttiestotoiminto vaihde päällä toimii.

Siltikin olisi haluja tietää tuosta versiokoodauksen tekemisestä.
Vastaa Viestiin