98- mallisen 290 td:n eku-virtalukko-rattilukko paketti kahdella avaimella hommattu varalle venemoottoriin (asiasta toisaalla).
Kyseinen paketti on kuitenkin automaatilla varustetusta autosta. Miten eculle saa kerrottua vaihdon automaatista manuaaliksi? DAS-ympäristössä asia on aika helppo, mutta tämä elää HHT-aikaa.
W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?
Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?
Vastaustulvaa rajoittaakseni asettelen kysymyksen toisin
Onko ecua edes tarvetta muuttaa manuaaliksi? Askista tulee joku tieto eculle (samaan liittimeen, kuin manuaalissa kytkinpoljintieto), mutta onko tuolla muuta funktiota, kuin aktivoituessaan tiputtaa vakkari pois päältä?
Onko ecua edes tarvetta muuttaa manuaaliksi? Askista tulee joku tieto eculle (samaan liittimeen, kuin manuaalissa kytkinpoljintieto), mutta onko tuolla muuta funktiota, kuin aktivoituessaan tiputtaa vakkari pois päältä?
Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?
Tuikku on tehnyt cdi moottorisia vene käyttöön ja ohjelmoinut ecuja kun poistaa sieltä kaiken ylimääräisen pois.
Lähetä vaikka hänelle yksityis viestiä.
Lähetä vaikka hänelle yksityis viestiä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?
Joo, nimimerkki tuikun tiedän ja omassa venosessa on hieman tuikunkin käsialaa.
Nyt kyseessä oleva vene on siis 290 td myllyllä, joka on sähköisellä jakajapumpulla (suorasuihku, muttei cdi).
Sen verran olen saanut ymmärrystä asiasta, että eculle kertominen vaihteiston muutoksesta täytyy ilmeisestikin tehdä versiokoodauksen kautta. Ja oikea koodikin näyttää löytyvän epc:stä.
Vielä on auki tarvitseeko koodausta ylipäätänsä tehdä ja jos tarvitsee, niin onnistuuko käytetyn ecun uudelleenkoodaamaan eri versiolle HHTwin:llä.
Viikonloppuna asia alkaa selvitä, jos ei joku kerro aikaisemmin.
Nyt kyseessä oleva vene on siis 290 td myllyllä, joka on sähköisellä jakajapumpulla (suorasuihku, muttei cdi).
Sen verran olen saanut ymmärrystä asiasta, että eculle kertominen vaihteiston muutoksesta täytyy ilmeisestikin tehdä versiokoodauksen kautta. Ja oikea koodikin näyttää löytyvän epc:stä.
Vielä on auki tarvitseeko koodausta ylipäätänsä tehdä ja jos tarvitsee, niin onnistuuko käytetyn ecun uudelleenkoodaamaan eri versiolle HHTwin:llä.
Viikonloppuna asia alkaa selvitä, jos ei joku kerro aikaisemmin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?
Automaatilaatikolta tulee tieto vaihteen asenosta(startamisen esto katkaisin)enins kirjoitti:Joo, nimimerkki tuikun tiedän ja omassa venosessa on hieman tuikunkin käsialaa.
Nyt kyseessä oleva vene on siis 290 td myllyllä, joka on sähköisellä jakajapumpulla (suorasuihku, muttei cdi).
Sen verran olen saanut ymmärrystä asiasta, että eculle kertominen vaihteiston muutoksesta täytyy ilmeisestikin tehdä versiokoodauksen kautta. Ja oikea koodikin näyttää löytyvän epc:stä.
Vielä on auki tarvitseeko koodausta ylipäätänsä tehdä ja jos tarvitsee, niin onnistuuko käytetyn ecun uudelleenkoodaamaan eri versiolle HHTwin:llä.
Viikonloppuna asia alkaa selvitä, jos ei joku kerro aikaisemmin.
että on semmoisessa asenossa missä käynistyminen on suotavaa eli ei vaihde päällä
koodamisen
Onnistumiseen pelkällä testerillä vaikuttaa minkä ikäisestä on
Mökkillä
'
'
Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?
No niin, nyt ollaan hiukan viisaampia;
- Ainakaan minulla olevalla HHT:lla ei saa versiokoodausta muutettua (löytyy kyllä kohta "poista koodi", muttei siitä tapahdu mitään).
- Vaihdelaatikolta tulevan pinnin kun pitää maissa, niin kone käynnistyy, muttei juurikaan nosta kierroksia.
- Kyseisen pinnin avaamalla kone kiertää normaalisti, muttei suostu käynnistymään.
=> pienen onn-off katkaisimen asennus ja homma sillä selvä.
Toki edelleen kiinnostaa tuon versiokoodauksen vaihto. Millä vanhan saa poistettua? Ilmeisesti vaaditaan ecun resetointi?
- Ainakaan minulla olevalla HHT:lla ei saa versiokoodausta muutettua (löytyy kyllä kohta "poista koodi", muttei siitä tapahdu mitään).
- Vaihdelaatikolta tulevan pinnin kun pitää maissa, niin kone käynnistyy, muttei juurikaan nosta kierroksia.
- Kyseisen pinnin avaamalla kone kiertää normaalisti, muttei suostu käynnistymään.
=> pienen onn-off katkaisimen asennus ja homma sillä selvä.
Toki edelleen kiinnostaa tuon versiokoodauksen vaihto. Millä vanhan saa poistettua? Ilmeisesti vaaditaan ecun resetointi?
Re: W210 290 TD ecu automaatista manuaaliksi?
Yön pohdinnan jälkeen homma kirkastui entiseltään. Ei tarvitse laittaa mitään ylimääräistä katkaisijaa, kunhan kierrättää tiedon kaukohallintalaitteen vapaatietokytkimen kautta. Tällöin homma pelittää ja starttiestotoiminto vaihde päällä toimii.
Siltikin olisi haluja tietää tuosta versiokoodauksen tekemisestä.
Siltikin olisi haluja tietää tuosta versiokoodauksen tekemisestä.