W210 kuluttaa virtaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Ajokki on siis 320Cdi -00 farmari. Ruotsin tuontiauto, varusteita kaiketi lähestulkoon kaikki mahdolliset. Auto tuli mulle monivammapotilaana, kansiremontin jälkeen ei ollut suostunut käymään. Nyt käy ja toimii muuten, mutta syö virtaa seistessään 5 ampeeria. Nypin kaikki löytämäni sulakkeet irti yksitellen, mutta minkään sulakkeen irrottaminen ei lopettanut kulutusta. Irrotin myös laturin, ei auttanut sekään. Nyt alkaa olla ideat hiukan vähissä...

Takaluukku on myös jumissa, ei aukea ulkoa eikä sisältä. Sisäkahva on aivan hervoton, ilmeisesti tanko on irronnut kahvasta. En ole sisäkahvaa vielä irrottanut, mutta kaipa sen aukosta saa kalasteltua vivun näkösälle ja luukun auki. Anyway, tästä luukun aukeamattomuudesta johtuen en ole päässyt kurkistamaan tavaratilan sivupahvien taakse. Mahtaako sieltä vielä löytyä jotain sulakkeita?

Olisko kellään ideoita?

-mikko-
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 582
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Tuo 5A on jo sen verran sähköä ( 60W) että luulisi lämmittävän jotain paikkaa. Aamukosteus luulisi haihtuvan tuollaisesta lämmöstä. Infrapunakamera olisi kyllä hyvä ostos, maksaa sen verran vielä ettei ole tullut hommattua kun tarve on lähinnä "huvikseen".

Pihtivirtamittarilla voisi yrittää seurata mihin sähkö häviää. Tuskin takakontissa on mitään joka noin paljoa sähköä syö.
Oletko seurannut kauanko se noin paljon syö, jos auto meneekin vasta hiukan myöhemmin lepotilaan ?



Yhdessä 405 pösössä oli mulla sellainen vika että hehkurele meni itsekseen päälle välillä, söi akun tyhjäksi. Vika ei ollut kuitenkaan releessä vaan jossain sitä ohjaavassa piirissä, auto meni varaosiksi ennenkuin selvisi mikä.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Naikki70
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 27
Liittynyt: Ma 20.03.2017 16:55

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja Naikki70 »

Moikka,

Takapenkin alla on yksi sulakeboxi, se on varmasti tarkistettu? Itselläni on farmarissa, S212, vielä takakontin oikealla sivulla yksi boksi, en muista onko S210:ssä.
Eikös CD-vaihtaja ole siellä takaluukussa? Jos se on sopivasti jumissa, niin voisiko se viedä tuon 5A/60W....

Tietenkin kannattaa käsikopelolla kokeilla lämpiääkö esim peilit, takalasi tai penkit. Takalasi on kaiketi n. 100-150W, penkit max. 70W ja peilit jonkun 50W.

Kuten x_ismo ehdotti, niin infrapunakamera olisi hyvä tuohon, mutta vähän hintava, mahtaisikohan laserlämpömittarilla selvitä?
Esim: http://www.motonet.fi/fi/tuote/783175/B ... --50C-500C" onclick="window.open(this.href);return false;
<<< Nixu >>>
W210 E220D Classic, 1999 (ex)
W220 S320 Lang, 1999 (ex)
S210 E220D Elegant, 2002
S211 E220D Classic, 2006
S212 E350 BT 4Matic, 2014
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6276
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Nuo kaikki penkit ja lasit ovat kuitenkin sulakkeen takana ja olisi pitänyt löytyä sulakkeita nyppimällä... Sähköinen kiertovesilämppäri ei ole sulakkeella mutta se on tehokkaampi... yksi paikka tuli mieleen, huohottimen lämppäri vois olla tuota luokkaa tehoiltaan, kannattaa tsekata se kun ei tainnut olla myöskään sulakkeen päässä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

En ole tuota kulutusta muuten seuraillut, mutta ensimmäisellä kerralla akun kytkemisen jälkeen akku oli kuollut reilussa vuorokaudessa. Ei elpynyt enää. Eli kaipa se kokoajan kuluttaa.

Tuo huohottimen lämppäri täytyy tarkistaa. Missä mahtanee sijaita, ylä- vai alakautta käsiksi?

Tuleeko muita sulakkeettoman sähkön komponentteja mieleen?

Takaluukun sain auki. Suihkuttelin irrotusöljyä ronskisti lukkomekanismiin verhoilun raosta ja annoin hetken tunkeutua. Ulkokahvasta vetämällä ja sisäpuolelta potkaisemalla aukesi. Lukkokieleke oli varsin ruosteessa, täytyy putsailla ja rasvata kunnolla niin eiköhän se siitä vetristy. Takakontin kyljissä ei nopealla vilkaisulla näkynyt mitään sulakkeita, tosin äänieristehuopia en raotellut. S211 ja 212 taitaa tosiaan olla vasemmassa takaposkessa jotain sähköjä, mutta S210 ilmeisesti ei. Vasemmalla puolella varapyörä, oikealla ei sitäkään.
Grapefruit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja Grapefruit »

W210 sulakkeet löytyy kolmesta paikkaa, konehuone vasen nurkka tuulilasin alla, kojelaudan vasemmassa reunassa sekä pelkääjän takapenkin alla. Enempää ei ole.

Huohottimen letku lähtee venttiilikopan kannesta ja menee turbon imuputkeen. Siinä välissä se ainoa liitin missä johto kyljessä. Jollen nyt aivan väärässä ole niin huohottimen johto tulee samassa nipussa missä MAF anturin johto
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Auto on ollut nyt reilun vuorokauden akku irroitettuna, joten missään ei varmasti ole kulutusta. Laitoin äsken mittarin akun miinusnavan ja -kengän väliin, ja tulos oli taas tuo 5A. Huohottimen lämppärin irroittaminenkaan ei vaikuttanut tulokseen. No, voinpahan lohduttautua että se ainakin toiminee...

Nuo Grapefruitin luettelemat kolme sulakerasiaa kävin läpi jo silloin aiemmin. Voisiko jokin komponentti olla sopivasti kahden erillisen sulakkeen takana siten, että yksitellen sulakkeita irroittamalla virransaanti ei katkeakkaan? Kuullostaa erikoiselta omaankin korvaan, mutta jostainhan joku syöppö sitä virtaa nyt saa.

Tai sitten autossa on vielä jotain sulakkeettomia suoran sähkön päässä olevia asioita? Mitään kotikutoisen näköisiä kytkentöjä en ole löytänyt.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tottakai auto rupeaa kuluttamaan virtaa, kun kenkä lyödään kiinni. Pihtimittari olisi siksi helpompi tuohon hommaan. Anna sen väylän sammua ja katso paljon sitten vie virtaa (odota joku 15 min tai kauemminkin.) Mittari pitää olla kokoajan välissä ja mihinkään ei saa koskea. Mittarit yleensä kestää vain sen 10A hetkellistä, joten tarkkana sen mittauksen kanssa...

Itellä tuo Väykky kuluttaa välillä akun yöllä tyhjäksi, mutta tekee tämän nykyään ehkä kerran vuodessa, joten ihan mahdoton seurata tilannetta :roll: Joskus teki sitä viikon välein, mutta en saanut hommasta kiinni silloinkaan.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Grapefruit
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: Su 13.09.2015 20:43

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja Grapefruit »

Tuli mieleeni onko autoon lisätty suoraan akkuun taikka konehuoneen pistokkeisiin virran otot jollekin jälkiasennus laitteelle esim. Valot, medialaitteet subbari etc.
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Mitään jälkiasenteisia kytkentöjä en ole autosta löytänyt.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6276
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Tuo on totta mitä Noroljan edellä sanoo, pitää odottaa vähän aikaa. Toi mun vanha primerakin imaisee pari ämpäriä aluks, sitten parin minnuutin päästä virta tippuu. En muista kauan väykyssä kestää, W211 tosiaan piti odotella kymmenkunta minuuttia. Eikä mun väykyn kanssa ole tarvinnut noissa virtasyönneissä painia niin en edes muista miten väylät tuossa menevät (onko niitä useampia?) mutta W211n kanssa pystyi viallista komponenttia metsästämään kun nyppäs väylän pistokkeen irti, löysi ensin missä väylässä virtasyöppö majailee, sitten piuhoja pitkin eteenpäin... ei oo helppoo kyllä noinkaan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17220
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Grapefruit kirjoitti:W210 sulakkeet löytyy kolmesta paikkaa, konehuone vasen nurkka tuulilasin alla, kojelaudan vasemmassa reunassa sekä pelkääjän takapenkin alla. Enempää ei ole.
On on, sulakkeita löytyy myös vänkärin puolelta konetilan takalaidalta muovikannen alta.
huohottimen lämppäri vois olla tuota luokkaa tehoiltaan, kannattaa tsekata se
Sille ei kuitenkaan tule virtaa kun moottori on sammuksissa.

Ymmärtääkö auto että ovet on kiinni eli sisävalo sammuu ovikatkaisijasta ? Onko kattoluukkua, toimiiko comfort-toiminto avaimesta ?
oulaistenliikenne.fi
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Täytyypä kurkistaa vielä sinne konehuoneeseen. Ilmeisesti kyseessä on se muovikotelo, jonka sisällä on muutama ohjainyksikkö?

Sisävalot sammuvat normaalisti kun ovet laittaa kiinni. Kattoluukku löytyy, tuntuu toimivankin. Avaimen comfort-toimintoa en ole kokeillut, en kyllä oikein muistakaan miten sen pitäisi toimia... jotain nappia kauan painamalla ikkunat ja kattoluukun saa suljettua, vai mitensenytoli? Vaikuttaako sen toiminta mahdollisesti jotain, vai pystyykö sen avulla indikoimaan jotain?
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17220
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ainakin 124-202 comfort-toiminnon ohjainlaite on usein se joka virtaa jää kuluttamaan.
oulaistenliikenne.fi
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Missähän päin tuo comfort-toiminnon ohjainlaite mahtaa s210:ssä sijaita?

Kurkistin tuonne konehuoneessa olevaan laatikkoon, jonka kansi oli ruuveilla kiinni. Sisältä löytyi neljä ohjainyksikköä ja mm. 5 sulaketta. Nypin nekin yksitellen irti, ei vaikutusta. Prkl.

Autossa on alkuperäinen hälytin. Koska joudun nyt irroittamaan akun joka kerta kun auto seisoo vähänkin pidempään, avaan kuljettajan oven rauta-avaimella. Hälytin alkaa huutamaan noin joka kolmannella akun kytkentä kerralla. Joka kerralla muut ovet ovat aina kiinni, paitsi oikea takaovi jonka kautta operoin akun luona. En keksi mitään logiikkaa tuolle hälyn huutamiselle, tilanne on aina samanlainen. Eli muut ovet kiinni paitsi oikea takaovi, mutta aina silloin tällöin häly alkaa kiljua akunkenkää kytkiessä. Onkohan kuljettajan oven lukkopesässä jokin mikrokytkin tms yhteys tuohon hälyyn? Avain kääntyy jähmeähkösti pesässä, puhdistus ja voitelu tekisi jokatapuksessa sille hyvää. Miten 210:n lukkopesä irtoaa?

Päivällä satoi rajusti vettä. Kuljettajan ovipahvilla istuimen säätöpanelin päällä oli vesipisaroita, vesi oli valunut siihen kattoverhoilun ja a-pilarin verhoilun välistä. Vuotokohtaa en paikallistanut, mutta tarkastin kuitenkin kattoluukun etummaiset viemärit. Tuntuvat toimivan. Istuimen säätimestä toimii etäisyyssäätö ja muistipaikat, muut ovat mykkiä. Mikäli vuoto on jatkunut pitkään, on vesi tietysti mahdollinen syypää säätimien toimimattomuuteen. Täytyy jossain välissä purkaa sekin. Onneksi istuin ja ratti ovat ihan passelissa asennossa.

Ostin päivällä pihtivirtamittarin. Jospa virtasyöppö nyt löytyisi helpommin, täytyy yrittää työpäivän aikana ehtiä tutustumaan laitteeseen.
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Tippuiko se virran kulutus yhtään, kun irrottelit sulakkeita (nyt tai aikaisemmin)? Jos et joka sulakkeen jäljeen odota jonkuu aikaa, ei se kulutus nollaan mene ollenkaan. Väylä pysyy aktiivisena ja vie varmaan sen n. 2-3A, joten päälle jääväkulutus lienee sen saman verran, jos väylä sammuu.

En edes muista onko tuo oviohjain väykyssä väylässä, mutta sekin voisi sotkea ja jättää väylän päälle.

No kokeile mitata paljon se kulutus on vaikka sen 15 minuutin jälkeen, kun antaa auton olla rauhassa, niin tietää vähän missä mennään.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Yhdestä w202 loppupään autosta etsin onko virta vuotoa niin väylä sammui alle minuutissa.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6276
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Sähköpenkit ovat (comandin ohella) yleisimmät virtasyöpöt näissä, mutta eikö penkit toisaan ole sulakkeen päässä? Kastunut oviohjain voisi tietty tehdä jotain... eiköhän se ole väylässä, muistelen että väylävikoja se on vikaantuessaan aiheuttanut. Jälkiasenteiset hälyttimet ovat olleet myös yleinen 'virtaviemäri', auton omasta on niitä mökätorvia mennyt mutta en muista aiheutuiko niistä virransyöntiä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
noroljan
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2466
Liittynyt: Ke 04.08.2010 01:36
Paikkakunta: Päijät-Häme

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja noroljan »

Väylä sammuu kyllä nopeasti, jos laittaa luukut kiinni ja lukkoon. Väykyssä vaan vähän paha, kun akku takapenkin alla. Sammuu se ovet aukikin, mutta kestää vähän pitempään aktiiviaika.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17220
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja dealer »

Penkkien sähkösäätö on useimminen 203:ssa virtaa kuluttava paikka, en niinkään ole väyrysissä sellaista tavannut ?
Sulakkeita kun irrottelee ja kokeilee pitäisi tehdä niin että irrottelee kaikki laittamatta yhtään välillä takaisin paikalleen.
oulaistenliikenne.fi
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Ostin siis sen pihtimittarin. Huomattavasti kätevämpi tuollaisessa kuin perinteinen yleismittari. Ja nyt on sitten tosi tyhmä olo...

Ei toi ilmeisesti kulutakaan mitään. Välittömästi moottorin sammuttamisen jälkeen kulutusta on tuon mittarin mukaan kolmisen ampeeria ja puolen tunnin jälkeen 0,2...0,3A. Pientä vaihtelua lukemassa, mutta mennee mittarin piikkiin (antaa usein nollauksenkin jälkeen jotain pientä lukemaa vaikka leukojen välissä ei ole johtoa, toisinaan näyttää tasan nollaa).

Ainoa asia mitä tässä matkan varrella olen "korjannut" on muutama hapettunut sulake vaihdettu uuteen ja joitain hapettuneen/likaisen näköisiä pesiä koittanut puhdistella. Sen lisäksi auto on ollut lämpimässä sisätilassa ja ajoin reilun sadan kilsan lenkin, ehkäpä yleinen kosteuskin autossa on vähentynyt. Liekö mitään vaikuttanut, mutta kuitenkin.

Nyt auto on viikonlopun parkissa kengät normaalisti kytkettyinä. Mittasin vielä läksiäisiksi akun napajännitteen, maanantaina teen referenssimittauksen. Toivottavasti ei ole jännite siihen mennessä laskenut.
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6276
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Juuri näin, autosta sammuu kulutimet itsekseen. 200-300mA on periaatteessa hippasen liikaa mutta ihan kuten sanoit menee halpismittarin(?) tarkkuuden piikkiin, ainoostaan parhaat fluket tai vastaavat pääsee riittäviin tarkkuuksiin. Normipihdit kyllä riittää tavallisen vuotovirran etsintään.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2326
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

MiHe kirjoitti:Juuri näin, autosta sammuu kulutimet itsekseen. 200-300mA on periaatteessa hippasen liikaa mutta ihan kuten sanoit menee halpismittarin(?) tarkkuuden piikkiin, ainoostaan parhaat fluket tai vastaavat pääsee riittäviin tarkkuuksiin. Normipihdit kyllä riittää tavallisen vuotovirran etsintään.
Öhym...ostin jokin aika sitten Fluken siksi että siihen voi jokseenkin varmasti luottaa autosähköjen osalta ja erityisesti tarkasta jännitteestä/virrasta.

"...Fluken kestävyys. Fluken luotettavuus. Fluken tarkkuus.

True-RMS-mittaukset ja optimaalinen ergonomia tekevät 320-sarjan pihtimittareista alan parhaat yleisen vianhaun työkalut sähköasentajille. 323, 324 ja 325 on suunniteltu tarkistamaan latausvirran ja tasajännitteen läsnäolo ja piirien, kytkinten, sulakkeiden ja pistokkeiden jatkuvuus. Nämä pienet ja kestävät pihtimittarit sopivat erinomaisesti virtamittauksiin jopa 400 ampeeriin asti ahtaissa kaapelitiloissa. Fluke 325:llä voi tehdä myös DC-virta- ja taajuusmittauksia..."
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja atlas »

Voi se oikosessa tai vanha akkukin purkaa itseään
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
etrade
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1976
Liittynyt: Pe 01.01.2010 19:54

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja etrade »

mtuitto kirjoitti:
Olisko kellään ideoita?

-mikko-
Vaihda uusi akku tai vie vanha testeriin. Eikös tuosta yleensä aloiteta?

Edit: Atlas oli nopeampi :)
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Laitoin autoon ihan aluksi muutaman kuukauden ikäisen ylimääräiseksi jääneen akun. Kun sain auton kesällä käyntikuntoiseksi, jätin auton seisomaan muistaakseni neljäksi päiväksi, jona aikana akku oli kuollut täysin. Ei herännyt enää millään, joten kannoin kauppaan ja sain takuuna uuden. Tuota uutta akkua olen sitten irroitellut jokakerran kun auto on jäänyt seisomaan, nyt tän viikonlopun on ensimmäistä kertaa pidempään kiinni.

Sillä ensimmäisellä akulla sain siis auton käyntiin, käynnistelin useampaan kertaan ja käyttelin moottorin kuumaksi. Ei ehkä kuitenkaan ehtinyt lataantua autossa ollessaan aivan täyteen. Kun akku sitten olikin muutamassa päivässä kuollut, alkoi tämä virrankulutuksen tutkiminen uuden akun kanssa.

Uusikin akku voi toki olla lyhytikäinen, ehkä se ensimmäinen akku oli maanantaikappale. Tämä tämänhetkinen akku on ilmeisesti kohtuullinen yksilö. Palaan asiaan maanantaina, toivottavasti akussa on edelleen virtaa.
mtuitto
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 282
Liittynyt: Ke 22.11.2006 21:56
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: W210 kuluttaa virtaa

Viesti Kirjoittaja mtuitto »

Kyllä tuo käyntiin lähti tänä aamuna. Napajännite oli laskenut kahden ja puolen vuorokauden aikana n. 0,25V, saattaa olla että autoa oli siirretty viikonlopun aikana kahdesti (nosturilta pois ja takaisin). Eli hieman oli jännite vähentynyt, laitoin tänään ylläpitolaturin kiinni. Latailkoot se akun täyteen, sittenhän tuo selviää kun akku on täydessä iskussa.
Vastaa Viestiin