203 270CDI viritysprojekti
203 270CDI viritysprojekti
Morjesta vaan foorumilaiset. Elikkäs tässä olisi tarkotus tehdä ajanpuitteissa vähän rivakampi kuin orginaali 270CDI käyttö-ominaisuuksista tinkimättä tietenkään kun toimittaa tuota käyttö-auton virkaa.
200tkm kohdalla/2014 tuikun softa ollut ja siihen on kyllä ollut todella tyytyväinen. Tosin sammumisia täyskiihdytyksessä on esiintynyt sillointällöin tai useimmiten, enimmäkseen useimmiten ..ja sehän alkoi jo vähän kyllästyttämään.
Polttoaineputkiin tuli vaihettua o-renkaat mutta ei tuntunu auttavan. Pumpussa ei riittäne kapasiteetti enää pitämään paineita sillä syöttömäärällä (95milliä) tarpeeksi korkealla.
Puoltoista vuotta tuli ajettua tämän viän kanssa.
Sitten tuli luettua vähän 400CDI:n pumpun laittamisesta. Siinä ainakin kapasiteetti riittäisi.. Eikun Ebaysta kahtelemaan pumppuja ja niimpä löytykin kohtuu hinnalla pumppu (200e ja risat kotiin tuotuna)
Siitä hyvä lähteä liikkeelle.
Suunnitelmissa olisi isomman pumpun lisäksi, Cooleri ( kenties 550x230x65 kokoa), Turbo (320CDI, muokattuna) , suuttimet. Tehotavoite pyörii siinä 300-350hv välillä.
Alempana 400CDI korkeapainepumpun asentelua
400CDI vs. 270CDI
Siinä on korkeapainepumppu, alipainepumppu ja siirtopumppu irrotettuna. Hienolla paint muokkauksella näkyy mistä kohi pitää kannen päätylevyä vähän leikellä ja reijät porata että uus pumpppu asettuu paikoilleen nuolella osotettu oikeenpuoleinen reikä käy siis paikoilleen
Siinä on muutama kuva leikkely ja poraushommista.
Termostaatin kopastakin joutu vähän ottamaan pois
Kun ei ole tarpeeksi ketterää poraa, etkä viitsi syyläriä irroittaa
Tältä näyttää kun on päätylevy saatu "muotoiltua" uusiksi ja reijät porattu sekä kierteet tehty Siirtopumpun reijän kohdalle kävi näppärästi 30mm pakkasproppu.
Rail-paineputken ja paluuputken joutu vaihtamaan. C30AMG:stä ne onneksi käy suoraan
Lisäksi tarvitsee laittaa yksi ylimääräinen ohjainrulla, ettei hihna ota kiinni pumppuun. Öljynsuodatinkannasta löytyy reikä valmiina, kierteet vain tehdä.
Paineputki A6120700033
Paluuputki A6120702232
Pumppu paikoillaan
200tkm kohdalla/2014 tuikun softa ollut ja siihen on kyllä ollut todella tyytyväinen. Tosin sammumisia täyskiihdytyksessä on esiintynyt sillointällöin tai useimmiten, enimmäkseen useimmiten ..ja sehän alkoi jo vähän kyllästyttämään.
Polttoaineputkiin tuli vaihettua o-renkaat mutta ei tuntunu auttavan. Pumpussa ei riittäne kapasiteetti enää pitämään paineita sillä syöttömäärällä (95milliä) tarpeeksi korkealla.
Puoltoista vuotta tuli ajettua tämän viän kanssa.
Sitten tuli luettua vähän 400CDI:n pumpun laittamisesta. Siinä ainakin kapasiteetti riittäisi.. Eikun Ebaysta kahtelemaan pumppuja ja niimpä löytykin kohtuu hinnalla pumppu (200e ja risat kotiin tuotuna)
Siitä hyvä lähteä liikkeelle.
Suunnitelmissa olisi isomman pumpun lisäksi, Cooleri ( kenties 550x230x65 kokoa), Turbo (320CDI, muokattuna) , suuttimet. Tehotavoite pyörii siinä 300-350hv välillä.
Alempana 400CDI korkeapainepumpun asentelua
400CDI vs. 270CDI
Siinä on korkeapainepumppu, alipainepumppu ja siirtopumppu irrotettuna. Hienolla paint muokkauksella näkyy mistä kohi pitää kannen päätylevyä vähän leikellä ja reijät porata että uus pumpppu asettuu paikoilleen nuolella osotettu oikeenpuoleinen reikä käy siis paikoilleen
Siinä on muutama kuva leikkely ja poraushommista.
Termostaatin kopastakin joutu vähän ottamaan pois
Kun ei ole tarpeeksi ketterää poraa, etkä viitsi syyläriä irroittaa
Tältä näyttää kun on päätylevy saatu "muotoiltua" uusiksi ja reijät porattu sekä kierteet tehty Siirtopumpun reijän kohdalle kävi näppärästi 30mm pakkasproppu.
Rail-paineputken ja paluuputken joutu vaihtamaan. C30AMG:stä ne onneksi käy suoraan
Lisäksi tarvitsee laittaa yksi ylimääräinen ohjainrulla, ettei hihna ota kiinni pumppuun. Öljynsuodatinkannasta löytyy reikä valmiina, kierteet vain tehdä.
Paineputki A6120700033
Paluuputki A6120702232
Pumppu paikoillaan
Viimeksi muokannut w203mersu, La 17.09.2016 18:02. Yhteensä muokattu 7 kertaa.
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI "ripeä" käyttis
Nyt on ensisavut otettu pumpulla irti.Nätisti lähti käyntiin 10-15 starttauksen jälkeen hyvin tuntuu pelittävän ja nätisti käyvän niinkun vanhallakin pumpulla. Ajamassa en käyny.
Pikkusen meinaa vaan ahasta olla kun tuo pumppu on niin massiivisen kokoinen. Flektin siipi ottaa niukasti pumppuun kiinni Pitänee vähän jotain järjestelyjä tehä sen suhteen
Pikkusen meinaa vaan ahasta olla kun tuo pumppu on niin massiivisen kokoinen. Flektin siipi ottaa niukasti pumppuun kiinni Pitänee vähän jotain järjestelyjä tehä sen suhteen
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI "ripeä" käyttis
Hieno homma. Mulla loppui kaikki sammuilut tuolla pumpulla, ois pitäny tehtaalta tulla jo tuommosena.
Tuohon sitten vielä isompaa turboa ja kunnon ohjelmaa niin saa hätyytellä c30:ä.
Tuohon sitten vielä isompaa turboa ja kunnon ohjelmaa niin saa hätyytellä c30:ä.
Re: 203 270CDI "ripeä" käyttis
Kiitokset jukkikselle vielä jelppaamisesta
Huomasin että Ilmastoinnin kenno vuotaa niin tuli keula purettua. Samalla sinne jos vähän isompaa cooleria laittelis
Huomasin että Ilmastoinnin kenno vuotaa niin tuli keula purettua. Samalla sinne jos vähän isompaa cooleria laittelis
Viimeksi muokannut w203mersu, La 26.03.2016 22:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w203 270Cdi
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: 203 270CDI "ripeä" käyttis
Siivestä vähän poisw203mersu kirjoitti:Nyt on ensisavut otettu pumpulla irti.Nätisti lähti käyntiin 10-15 starttauksen jälkeen hyvin tuntuu pelittävän ja nätisti käyvän niinkun vanhallakin pumpulla. Ajamassa en käyny.
Pikkusen meinaa vaan ahasta olla kun tuo pumppu on niin massiivisen kokoinen. Flektin siipi ottaa niukasti pumppuun kiinni Pitänee vähän jotain järjestelyjä tehä sen suhteen
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: 203 270CDI "ripeä" käyttis
Noniiin..Se on keula ollu levällään tässä jo jonkin aikaa. Cooleri onneksi saapui saksan maalta jo niin sai sen asenneltua paikoilleen
Coolerihan on siis kokoa 550x230x65
Vähän joutu etupalkkille laikkaa näyttämään että sai coolerin sopimaan sinne
Vielä kun saapuis se ilmastoinnin kenno niin sais laitettua koko nipun läjään.
'
Klemmarit vielä uupuu mutta pysyykö sininen letku tällä tavoin paikoillaan? Eli orginelli letkun metallipannan päälle laitettu.
Olisko parempi ratkaisu ollu laittaa alumiiniputki liitoksen väliin?
Coolerihan on siis kokoa 550x230x65
Vähän joutu etupalkkille laikkaa näyttämään että sai coolerin sopimaan sinne
Vielä kun saapuis se ilmastoinnin kenno niin sais laitettua koko nipun läjään.
'
Klemmarit vielä uupuu mutta pysyykö sininen letku tällä tavoin paikoillaan? Eli orginelli letkun metallipannan päälle laitettu.
Olisko parempi ratkaisu ollu laittaa alumiiniputki liitoksen väliin?
Viimeksi muokannut w203mersu, Ti 18.10.2016 10:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI goes ripeä käyttis
.
Olis
Enää puuttuu railpaineanturi ja mappianturi, sekä isompi vnt-ahdin.
Sitten pääseekin jo koeponnistamaan voimansiirtoa.
Olis
Enää puuttuu railpaineanturi ja mappianturi, sekä isompi vnt-ahdin.
Sitten pääseekin jo koeponnistamaan voimansiirtoa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 203 270CDI goes ripeä käyttis
Pitänee käydä keväämmällä siellä nälkämaan suunnillatuikku kirjoitti:.
Olis
Enää puuttuu railpaineanturi ja mappianturi, sekä isompi vnt-ahdin.
Sitten pääseekin jo koeponnistamaan voimansiirtoa.
Meinaatko että vakiosuuttimilla sais särjettyä jo laatikon?
Millasiin syöttömääriin pääsee vakiosuuttimilla nostetulla railpaineella?
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI goes ripeä käyttis
Nonniii.
Ilmastoinnin kenno saapui ja koko paketti on nyt läjässä. Testiajollakin kerkes käydä. Niin vain loppui sammumiset kerrasta
Tuntui että vetikin vähän paremmin, coolerin ansiosta?
Ahtolämpöjäkin tuli seurailtua. Ulkolämpötila +6
Pitkässä kiihdytyksessä, ehkä 180kmh asti, nousi lämmöt 38 asteeseen ja jäähtyi kiihdytyksen jälkeen todella nopeasti.
lyhyissä kiihdytyksissä 100kmh asti lämmöt pysyivät 20 asteen tietämillä.
CDI203 vinkin toteutin ja otin jäähyttimen siiivistä vähän pois että mahtuu pyörimään
Mutta se ilmastoinnin kenno.. Tarvike ja peräsin Ebaysta. Hirveetä kuraa...
Alareunakin valmiiksi jo vääntynyt.
Ja tuo minne tulee kennon letkut on sinne kuulumaton reikä..
Nohh, ostin ku halavalla sain.. En jaksanut enää rueta palauttelemaan tuota vaan pistin keulan läjään..
Ilmastoinnin kenno saapui ja koko paketti on nyt läjässä. Testiajollakin kerkes käydä. Niin vain loppui sammumiset kerrasta
Tuntui että vetikin vähän paremmin, coolerin ansiosta?
Ahtolämpöjäkin tuli seurailtua. Ulkolämpötila +6
Pitkässä kiihdytyksessä, ehkä 180kmh asti, nousi lämmöt 38 asteeseen ja jäähtyi kiihdytyksen jälkeen todella nopeasti.
lyhyissä kiihdytyksissä 100kmh asti lämmöt pysyivät 20 asteen tietämillä.
CDI203 vinkin toteutin ja otin jäähyttimen siiivistä vähän pois että mahtuu pyörimään
Mutta se ilmastoinnin kenno.. Tarvike ja peräsin Ebaysta. Hirveetä kuraa...
Alareunakin valmiiksi jo vääntynyt.
Ja tuo minne tulee kennon letkut on sinne kuulumaton reikä..
Nohh, ostin ku halavalla sain.. En jaksanut enää rueta palauttelemaan tuota vaan pistin keulan läjään..
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI goes ripeä käyttis
Itekkin olen huomannut että niinkuin olisi pumpun vaihdolla keskikkerros alueella vedot parantunut. Syyksi olen arvellut että kai tuolle railpaineelle on ohjelmassa joku toleranssi mihin se pitää osua ja jos pienemmällä pumpulla pikkukierroksilla se ei jaksakkaan nousta kuin toleranssi alapäähän mutta isommalla nouseekin ylemmäs paremman tuoton ansiosta. Mitä mieltä tuikku on tästä pähkäilystä, vai johtuuko se vain korvien välissä olevasta tiedosta että jotain on tehty?
Re: 203 270CDI goes ripeä käyttis
.
Kyllä siinä taitaa valitettavasti olla kyse jonkinlaisesta placebo ilmiöstä.
Kyllä siinä taitaa valitettavasti olla kyse jonkinlaisesta placebo ilmiöstä.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 203 270CDI goes ripeä käyttis
Päivitellääns tännekkin jotain pitkästä aikaa
Eli tuli tuossa jokunen aika sitten hommattua amg suuttimet, kiitokset vain teemu5566:lle siitä
Suuttimien vaihossa kestikin sitten abauttiarallaa viikko
3 suutinta lähti vetämällä, 1 suutin pienen lenkin jälkeen pultti löysällä.
Viimenen suutin sitten vaati viikon ajoa pultti löysättynä ennenkuin halusi päättää palveluksensa tässä mersussa.
Nyt olis sitten 5 toimivaa, hyväkuntoista suutinta tapeettomana..
Seuraavaxi pitäisi sitä turpoa katella ebaystä. 320CDI:n Garret gt2359v turbo olisi siis hakusessa.
Eli tuli tuossa jokunen aika sitten hommattua amg suuttimet, kiitokset vain teemu5566:lle siitä
Suuttimien vaihossa kestikin sitten abauttiarallaa viikko
3 suutinta lähti vetämällä, 1 suutin pienen lenkin jälkeen pultti löysällä.
Viimenen suutin sitten vaati viikon ajoa pultti löysättynä ennenkuin halusi päättää palveluksensa tässä mersussa.
Nyt olis sitten 5 toimivaa, hyväkuntoista suutinta tapeettomana..
Seuraavaxi pitäisi sitä turpoa katella ebaystä. 320CDI:n Garret gt2359v turbo olisi siis hakusessa.
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Kirjotellaas pitkästä aikaa taas jotain Eli nyt on saatu turbo vaihettua. Tilalle tuli gt2359v eli 320cdi:n orginelli turbo kera tohtorin hellän käsittelyn. Turbo kävi siis turbotohtorilla jossa laitettiin amg:n hilppeet sisälle plus billetti imusiipi.
Ahdin ei poikkea kovinkaan paljoa ulkomitoiltaan vakioahtimesta.
Turbo paikoillaan
Oli muuten melko työmaa saada ahtoletkun muovikappale kiinni turboon. Turbon lähtö on vähän eri kulmassa mikä teki tästä hankalaa. Käviskö 320cdi väyrysen vastaava osa paremmin paikoilleen josta turbokin on peräisin? Viisaintahan ois tietenkin rakennella ahtoputket kokonaan uusiksi.. noh.. ehkä sitten jos eivät orginellit pysy paikoillaan kovemmilla ahdoilla
Kattikin sai häädön siitä pois kuleksimasta
Ei tarvinnu hitsiä ja rälläkkää, ihan vaan vasara ja rengasrauta ja puhasta tuli
Testilenkillä huomasi kun turbo alkoi vähän jo vislaamaan, varmaan johtunee katin poistamisesta.
Vähän huonommin heräsi kuin ennen mutta se onkin iha ymmärrettävää kun ohjelmalle ei ole vielä tehty mitään turbon vaihdon jälkeen.
Autolla pystyy nyt kyllä ajamaan mutta varmuuden maximoimisexi pitäisi vesiletkulle tehdä jotain.. kuvassa näkyy kuinka lähelle turbon lähtö tulee vesipumpun lähtöä, väliä ehkä 1-1,5cm, eli letku meinaa vähän lysmässä olla. Pitäisikö vesipumpun lähöstä ottaa vaikka sentti lyhyemmäksi nii mahtus paremmin?
Ahdin ei poikkea kovinkaan paljoa ulkomitoiltaan vakioahtimesta.
Turbo paikoillaan
Oli muuten melko työmaa saada ahtoletkun muovikappale kiinni turboon. Turbon lähtö on vähän eri kulmassa mikä teki tästä hankalaa. Käviskö 320cdi väyrysen vastaava osa paremmin paikoilleen josta turbokin on peräisin? Viisaintahan ois tietenkin rakennella ahtoputket kokonaan uusiksi.. noh.. ehkä sitten jos eivät orginellit pysy paikoillaan kovemmilla ahdoilla
Kattikin sai häädön siitä pois kuleksimasta
Ei tarvinnu hitsiä ja rälläkkää, ihan vaan vasara ja rengasrauta ja puhasta tuli
Testilenkillä huomasi kun turbo alkoi vähän jo vislaamaan, varmaan johtunee katin poistamisesta.
Vähän huonommin heräsi kuin ennen mutta se onkin iha ymmärrettävää kun ohjelmalle ei ole vielä tehty mitään turbon vaihdon jälkeen.
Autolla pystyy nyt kyllä ajamaan mutta varmuuden maximoimisexi pitäisi vesiletkulle tehdä jotain.. kuvassa näkyy kuinka lähelle turbon lähtö tulee vesipumpun lähtöä, väliä ehkä 1-1,5cm, eli letku meinaa vähän lysmässä olla. Pitäisikö vesipumpun lähöstä ottaa vaikka sentti lyhyemmäksi nii mahtus paremmin?
Viimeksi muokannut w203mersu, Ti 18.10.2016 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Nyt vain ohjelmaa koneeseen
Oilisikohan om613 alavesiletku tuohon hyvä siinä on semmonen alimiini putki mikä näyttäisi olevan oikein hyvä ainakin tuohon omaan autoon.
Oilisikohan om613 alavesiletku tuohon hyvä siinä on semmonen alimiini putki mikä näyttäisi olevan oikein hyvä ainakin tuohon omaan autoon.
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Hmm täytynee harkita vielä täytys vaihtaa rail-anturi,joka oottelee jo hyllyllä. Tässä tais olla että piti laittaa kupariprikkaa väliin tms? En ole vielä asiaa tutkinu.
Tuikku taitaa olla vielä lomalla niin ohjelmointi menee varmaan ensikuun puolelle.
Tuikku taitaa olla vielä lomalla niin ohjelmointi menee varmaan ensikuun puolelle.
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Tuli taas puuhasteltua mersun kanssa.
Vesipumppu tuli irrotettua ja pikku palanen otettua kärjestä pois niin nyt mahtuu vesiletku nätisti menemään eikä mene lysmälle.
Samalla totesin että ahtoletku myös menee niin hankalasti ja lysmälle kun on väkisin vängetty paikoilleen, että on parempi tehä uusi ahtoputki.
Vesipumppu tuli irrotettua ja pikku palanen otettua kärjestä pois niin nyt mahtuu vesiletku nätisti menemään eikä mene lysmälle.
Samalla totesin että ahtoletku myös menee niin hankalasti ja lysmälle kun on väkisin vängetty paikoilleen, että on parempi tehä uusi ahtoputki.
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Minkälaisella siirtopumpulla tuota 400cdi pumppua ruokit? Täällä ois sama operaatio edessä ja se mietityttää.
Re: 203 270CDI viritysprojekti
400cdi pumppu ei tarvi erillistä siirtopumppua.Aleksiyy kirjoitti:Minkälaisella siirtopumpulla tuota 400cdi pumppua ruokit? Täällä ois sama operaatio edessä ja se mietityttää.
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Kuinka projekti on edennyt? On kyllä todella mielenkiintoinen. Joko sieltä on teholukemat saatu? ....
C30 AMG kanssa harrastelua
Re: 203 270CDI viritysprojekti
On senverran että tuikku teki viime lokakuussa siihen jo ohjelman ja siitälähtien ajeltu tyytyväisenä.ArtoCDI kirjoitti:Kuinka projekti on edennyt? On kyllä todella mielenkiintoinen. Joko sieltä on teholukemat saatu? ....
Tehoista nyt ei osaa sanoa oikein kun penkissä ei ole käynyt. Voimaa tuli pirusti lisää verrattuna perus ohjelmoitu 270cdi..
Laatikko ei aina vaan tykkää kunnon kiihyttelyistä kun menee vikatilaan mutta vain sillontällön.
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI viritysprojekti
kysymys, ootko käyttäny tuossa kp pumpussa olevaa paineensäädintä, onko se otettu pois käytöstä vai onko alkup railpaineensäädin vielä käytössä? Erääseen 200cdi tulossa vastaava pumppu niin mietin kuinka tehdä sen osalta. Hieno projekti sulla, rispektiä täältä.
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Se pumpussa oleva on määränsäädin ei paineen säädin. Siitä ei tarvi välittää mitään, se on auki asennossa ilman ohjausta.
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Hyvä tietää, nöyrä kiitos.
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Taisimpa tuossa aijemmin mainita että ajeltu mersulla vain tyytyväisenä. No sempä tietää kyllä kun menee liikoja kehumaan että huonostihan siinä käy. Yks-Kaks matkaajosta vedot pois ja moottori sammui. Diagnoosi: männässä reikä. Kaikissa oli myös jonkinsortin hiushalkeama samassa kohti joka männässä.
Ettei nyt elämä kuitenkaan liian helpoksi kävisi, päätti talon toinenkin 203 haluta muutaman päivän päästä sairaslomalle Tälle iski kk-laakeri rikko.
Eipä tarvinnut arpoo, mitäköhän tuota illalla tekiskään
Halusin sitten tehdä kerralla hyvän omasta, harvinaisen hyväkuntoisesta 203, niimpä lääkäri määräsi tälle laakerointi ja rengastus kuurin. Kävipä se kansikin samalla pajalla tarkistuksessa, siellä olikin 2 venttiilivarren kumia irti.
Kansikaan ei ollu mersun alkuperäinen, vaan AMC merkkinen jonka koneistaja totesi todella vähän ajetuksi ja paremmaksi kuin alkuperäinen.
Siinä sitten jäi kuitenkin mietityttämään männän reijän syy, ja aloinkin syyllistämään käytettynä ostettuja AMG-suuttimia, joskon olisi ruutassa ollut huononlainen suihku, en kuitenkaan testauttanut.
Suuttimille oli jokatapauksessa hyvä tehdä jotain. AMG rungoissa on hyvä virtaavuus niin soittelinkin Karjalaiselle että joskon laittas uudet käret.
No kärethän se laittokin uudet , jotka onkin "vähän" isommat kuin AMG:n
Huomaa ihan silmämääräisesti että isothan ne on..
Vertailukuvaa vakiosuuttimiin kun sellaiset sattu löytymään:
Kärjessä lukee 927 1641++
Suuttimien mukana tuli aika paksun oloset pohjaprikat, paksummat mitä ennestään oli. Laitoin paksut paikoileen. Onkohan tällä nyt miten suuri vaikutus?
Ettei nyt alkaisi vakio Down-pipe ahistamaan, tilalle tuli 3" rosteri alku-osa. Äänet koveni huomattavasti vs. tyhjä kattipönttö. Ehkä liiankin kovalle tasolle, ehkä tarvisi alkaa miettimään jonkinlaista takapönttöä
Hyllyllä odottelisi vielä 4bar mappi, joskon näillä saisi jotain aikaan. Syksy on kiireistä aikaa metsämiehillä niin ohjelmointi menee tämänkuun lopulle vasta.
Suuttimien vaihdon jälkeen tehon nousun huomasi, ja myös todella ankaran savutuksen. Mustaa ihan tuutin täydeltä. Uskaltaako tällälailla ajaa nyt kuun loppuun asti?
Alaväännöt myös hävisi täysin. Vähän ärsyttävä moottorin käytös tällähetkellä kun ennen 3000 ei tapahdu mitään, mutta sitten pomppaa kierrokset yhtäkkiä ja alkaa sutimaan.
Osaisiko joku mersuvelho sanoa onko tuo nyt normaali käytös kun on laittanut isot suuttimet eikä ohjelmoitu niille?
Eihän se pitäisi turbon herävyyteen vaikuttaa, vai onkohan jotain laitettu huonosti. Ahdot ei vuoda ainakaan mistään. Delphi antoi vikakoodiksi kuormituspaineensäädin.
Ettei nyt elämä kuitenkaan liian helpoksi kävisi, päätti talon toinenkin 203 haluta muutaman päivän päästä sairaslomalle Tälle iski kk-laakeri rikko.
Eipä tarvinnut arpoo, mitäköhän tuota illalla tekiskään
Halusin sitten tehdä kerralla hyvän omasta, harvinaisen hyväkuntoisesta 203, niimpä lääkäri määräsi tälle laakerointi ja rengastus kuurin. Kävipä se kansikin samalla pajalla tarkistuksessa, siellä olikin 2 venttiilivarren kumia irti.
Kansikaan ei ollu mersun alkuperäinen, vaan AMC merkkinen jonka koneistaja totesi todella vähän ajetuksi ja paremmaksi kuin alkuperäinen.
Siinä sitten jäi kuitenkin mietityttämään männän reijän syy, ja aloinkin syyllistämään käytettynä ostettuja AMG-suuttimia, joskon olisi ruutassa ollut huononlainen suihku, en kuitenkaan testauttanut.
Suuttimille oli jokatapauksessa hyvä tehdä jotain. AMG rungoissa on hyvä virtaavuus niin soittelinkin Karjalaiselle että joskon laittas uudet käret.
No kärethän se laittokin uudet , jotka onkin "vähän" isommat kuin AMG:n
Huomaa ihan silmämääräisesti että isothan ne on..
Vertailukuvaa vakiosuuttimiin kun sellaiset sattu löytymään:
Kärjessä lukee 927 1641++
Suuttimien mukana tuli aika paksun oloset pohjaprikat, paksummat mitä ennestään oli. Laitoin paksut paikoileen. Onkohan tällä nyt miten suuri vaikutus?
Ettei nyt alkaisi vakio Down-pipe ahistamaan, tilalle tuli 3" rosteri alku-osa. Äänet koveni huomattavasti vs. tyhjä kattipönttö. Ehkä liiankin kovalle tasolle, ehkä tarvisi alkaa miettimään jonkinlaista takapönttöä
Hyllyllä odottelisi vielä 4bar mappi, joskon näillä saisi jotain aikaan. Syksy on kiireistä aikaa metsämiehillä niin ohjelmointi menee tämänkuun lopulle vasta.
Suuttimien vaihdon jälkeen tehon nousun huomasi, ja myös todella ankaran savutuksen. Mustaa ihan tuutin täydeltä. Uskaltaako tällälailla ajaa nyt kuun loppuun asti?
Alaväännöt myös hävisi täysin. Vähän ärsyttävä moottorin käytös tällähetkellä kun ennen 3000 ei tapahdu mitään, mutta sitten pomppaa kierrokset yhtäkkiä ja alkaa sutimaan.
Osaisiko joku mersuvelho sanoa onko tuo nyt normaali käytös kun on laittanut isot suuttimet eikä ohjelmoitu niille?
Eihän se pitäisi turbon herävyyteen vaikuttaa, vai onkohan jotain laitettu huonosti. Ahdot ei vuoda ainakaan mistään. Delphi antoi vikakoodiksi kuormituspaineensäädin.
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI viritysprojekti
w203mersu kirjoitti: Suuttimien mukana tuli aika paksun oloset pohjaprikat, paksummat mitä ennestään oli. Laitoin paksut paikoileen. Onkohan tällä nyt miten suuri vaikutus?
Vaikutus mihin ?
Puristuksiahan se hiukan laskee, mutten usko sillä olevan vaikutusta mihinkään.
Hyllyllä odottelisi vielä 4bar mappi, joskon näillä saisi jotain aikaan. Syksy on kiireistä aikaa metsämiehillä niin ohjelmointi menee tämänkuun lopulle vasta.
Suuttimien vaihdon jälkeen tehon nousun huomasi, ja myös todella ankaran savutuksen. Mustaa ihan tuutin täydeltä. Uskaltaako tällälailla ajaa nyt kuun loppuun asti?
Joo, uskaltaa, järki mukana.
Alaväännöt myös hävisi täysin. Vähän ärsyttävä moottorin käytös tällähetkellä kun ennen 3000 ei tapahdu mitään, mutta sitten pomppaa kierrokset yhtäkkiä ja alkaa sutimaan.
Osaisiko joku mersuvelho sanoa onko tuo nyt normaali käytös kun on laittanut isot suuttimet eikä ohjelmoitu niille?
Luulisin, että johtuu suuttimen muutoksesta.
Eihän se pitäisi turbon herävyyteen vaikuttaa, vai onkohan jotain laitettu huonosti. Ahdot ei vuoda ainakaan mistään. Delphi antoi vikakoodiksi kuormituspaineensäädin.
Siihen on helppo vaikuttaa
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Kiitoksia tuikulle vastauksista. Maltetaan ootella kuun lopulle
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Suuttimen muutokset voisi vaikuttaa jollakin teorialla siihen että pienellä paineella suutin ei aukea niin hätäseen joka vaikuttaisi tuohon matalien kierrosten toimintaan. eikös nämä ollu nyt vanhempaan 1350bar runkoon tehdyt suuttimet? 1600bar runkoisissa suuttimissa on venttiiliä nostava kanava oletettavasti hieman suurempi niinkuin venttiiliä aukova kuulakin. Tähän ois hyvä saada "oikea" vastaus, mikä tuon aiheuttaa. Mutuilua vain.
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Käsittääkseni nämä ovat 1350 versiot. Muutapa en sitten osaa sanoa.123CDI kirjoitti:Suuttimen muutokset voisi vaikuttaa jollakin teorialla siihen että pienellä paineella suutin ei aukea niin hätäseen joka vaikuttaisi tuohon matalien kierrosten toimintaan. eikös nämä ollu nyt vanhempaan 1350bar runkoon tehdyt suuttimet? 1600bar runkoisissa suuttimissa on venttiiliä nostava kanava oletettavasti hieman suurempi niinkuin venttiiliä aukova kuulakin. Tähän ois hyvä saada "oikea" vastaus, mikä tuon aiheuttaa. Mutuilua vain.
w203 270Cdi
Re: 203 270CDI viritysprojekti
Mimmosen railpaine anturin laitoit 270cdi mersuusi.minullakin virittäminen menossa ja karjalaisen tekemät suuttimet.mietin nyt mimmosen railpaine anturin tarvitsen.
Re: 203 270CDI viritysprojekti
648 anturi on yleisesti käytetty.
Löytyy om647 rail putki anturi ja paineensäädin jos tarvetta.
Löytyy om647 rail putki anturi ja paineensäädin jos tarvetta.