W124 230E huono käynnistyvyys puoli lämpimänä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Simo 124
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 22.08.2017 20:46

W124 230E huono käynnistyvyys puoli lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Simo 124 »

Uusi foorumilainen ilmoittautuu!

Vanhassa vara autossa on sellainen ihme vika ollut jo pitkään että joutuu starttaamaan kolme kertaa jotta lähtee käyntiin jos auto on seissyt ajon jälkeen 15min-3h ajan. Ei ole väliä vaikka käyttää ensin pelkästään virtoja päällä ennen starttausta. Tankkiin tulee jonkun verran painetta, mutta ei vaikuta vaikka jättää korkin auki.

Autoon on vaihdettu seuraavat osat uusiin: suuttimet, tulpat (nti bp6efs, 0,8mm kärkiväli), tulpan johdot, vj-kansi, pyörijä, eha venttiili, kumikaukalo imusarjan alle, kaikki alipaineputket kumikaukalolle, polttoaine suodatin, yj-rele, bensapumpun rele, lataus säädin (tarvike) ja mitähän vielä...

Sitten on kokeiltu toimivia käytettyjä osia: tyhjäkäynti moottori, puola, syttyboksi, paineakku (kokeiltu myös tukkimalla paineakun purku putki), lämpötila anturi (yksi napainen), pyöritetty lisärikastin pilttipurkissa (ei vuoda), tästäkin varmaan unohdin jotain...

Tästä yksilössä ei ole lambdaa, eikä kampiakselin ansennontunnistinta vautipyörällä vaan virranjakajassa. Päästöt ovat hyvät, ja auto toimii muuten normaalisti. Nyt on alkanut hieman temppuilemaan myös kylmäkäynnistyksen yhteydessä eli prötää vähän aikaa, tätä tekee myös sen jälkeen kun saa auton käyntiin puoli lämpimänä.

Omat ideat alkaa olla loppu, joten toivoisin muilta apuja :thumbup:
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 230E huono käynnistyvyys puoli lämpimänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Saakohan nyt bensaa joko ryyppysuuttimelta tai määriksen tapilta...kuullostaa että nämä vuotavat ja auto tukehtuu bensaan...tuleeko mustaa koska prötää?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Simo 124
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Ti 22.08.2017 20:46

Re: W124 230E huono käynnistyvyys puoli lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Simo 124 »

Ei pölläytä mustaa käynnistäessä.

Vaihdoin määränjakajan tiivisteet, jolla toiminta parani mutta tuo käynnistys ongelma ei poistunut :evil:

Onko jotain vippas konstia jolla sais tuon ryyppysuuttimen kunnostettua vai joutuuko vaan ostamaan uuden?

Yllättävän kallis on tuo suutin, 100€ oli eBayssä halvin. Suomen hintoja en ole kysynyt.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 230E huono käynnistyvyys puoli lämpimänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Tosta puuttuu se ryyppyä ohjaava anturi joka on kaksi napainen vihreä....suuttimen voit testata kun irrallaan liität siihen putkeen ja sitten virtaa siihen.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: W124 230E huono käynnistyvyys puoli lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

atlas kirjoitti:Tosta puuttuu se ryyppyä ohjaava anturi joka on kaksi napainen vihreä....suuttimen voit testata kun irrallaan liität siihen putkeen ja sitten virtaa siihen.
Mikäs noista se anturi sitten on?
IMG_20171211_191103.jpg
Nelosen kohdalla juuri kuvan ulkopuolella lienee lämpömittarille.
Kolmoseen menee letkut, ei sähköanturi, mutta mikä?
Kakkonen liittynee ruiskuun mutta ei startin rikastukseen?
Ykkönen ei näytä ollenkaan omaan autoon edes kuuluvalta kun autossa ei ole kylmästöintiä eikä sähköflektiä?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: W124 230E huono käynnistyvyys puoli lämpimänä

Viesti Kirjoittaja atlas »

Kaksi numero olisi se lämpöanturi.
1-flekti ohjaus
2-lämpöanturi eculle...ryyppy
3-bensahöyryjen kerääjän putki tuon ovat monet vintanneet pois mutta kannattaa vaikka tukkia nyt se kokeillakseen ettei siinä ole vuotoa joka häiritsee kyllä seosta.
4-mittariston lämpöanturi.


Kannattaa muuten potentiometri irroittaa putsat tai uusia....kokeile jos vaikka on huonokin niin putsaa se ja säädä...voi muuttuakin.
Itsellä teki pitkää käynnistymistä ja toi autttoi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Rise
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Pe 25.04.2003 09:55
Paikkakunta: Oulu

Re: W124 230E huono käynnistyvyys puoli lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Rise »

Onko sytytystulpat oikeat tai toimivat? Bosch:in nelikärkitulpat (Super 4 R5) ei toimi 124:ssa.
Saattaa olla muitakin tulppia jotka eivät toimi, vaikka valmistaja suosittelee.
Minun autossa käyntiinlähtö parani lämpimänä kun vaihdoin yksikärkitulppiin Bosch HR7DC+.
MB E320_ 97
MB C200 _97
Mustang 4,6_ 07
Avatar
Juhani Halmeenmäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
Paikkakunta: Varsinainen Suomi
Viesti:

Re: W124 230E huono käynnistyvyys puoli lämpimänä

Viesti Kirjoittaja Juhani Halmeenmäki »

Anturi #2 rikki, ryyppysuutin virraton.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Vastaa Viestiin