Vaihdoin tänään tuon tiivisteen ja kyllä vaan siinä aikaa menee. Samalla tuli tilaisuus käyttää autoa ilman imusarjaa ja kattoa paperisoirolla mahdollista takaisinpuhallusta palotapahtumasta. Se olisikin ollut jo surkuhupaisaa jos imuventtiilivuoto olis paljastunu
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Ventiilithän näkyykin joten reipas vuoto kyllä näkyisi ihan silminin kattomallakin.
No sit vaan nesteet pois ja samalla loput tarvittavat mutterit ja klemmarit irti. Tiiviste ei ollu pahasti turvonnu mutta sisäpuoleinen osa ei ollut enää pyöreä. Voi olla että kun syksyllä vuosi p-ainetta ylivuotoletkuista niin tuo tiiviste sai osansa ja nyt sille tuli sit metrit täyteen. Olin menossa pidempää matkaa ja yksi ylivuotoputki luiskahti irti. No siitä tulee äkkiä senverta että huuhtelee tuota osaa mosankyljestä.
No vesihiomapaperilla hijaisin putken tiivistuspinnan varuiksi ja puhdistin cleanerilla kannen ulostulon. Sit ohut kerros tiivistysmassa kumpaankin korroosioestoksi ja nitriilikumi paikoilleen. Sitpä sitä pääsi pistelemään nippuun.
Tosiaan tuo tiiviste on sellaisessa paikassa että jos p-ainetta tulee yli niin tuo tiiviste saa helpolla osansa ja jos on orkkis ni kauaa ei mene kun alkaa vuotamaan. Hydraulikaupasta nitriilikumi niin pitäis kestää öljyjä ja p-aineita paremmin. Alkuperäinen oli muuten 1.55€ ja tuo nitriili tasan 1€
Kuva kun melki kaikki tarvittava on purettu. Hehkunjohdot yms. Klemmarikin on jo irti tuosta metalliputkesta ja siksi s-pumpun kyljellä sanomalehti liitoksenalla ettei nestetipat pääse kellarinpuolelle
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.