Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Kai ne alkaa niitä paremmin tekemään kun meinattiin jo kieltää saksassa suurimmissa kaupungeissa ajo. Se on kyllä totta että kuorma-autot on tehty kestämään ihan toiseen malliin, 1,5-2 miljoonaa ja kaikki sähköjärjestelmät ihan eri malliin tehty. Ja joku rellun tekemä koppi sisussa, miljoona ja 15 vuotta tien päällä eikä kopissa ole pienintäkään ruostetäplää, ei sitten yhtään missään.
S124 300TE
W124 300D
W124 300D
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Se on säästänyt neloskoneella matkakuluissa kotoa tullessa, siksi sitä rahaa riittää ja riittääi.etrade kirjoitti:4 sylinteriset dieselit, vois kyllä kieltää.
Joku romanialainen tuli ikkunan alle laskemaan rahojaan, kaiketi W212, romanian kilvissä. Rahaa riittää niin paljon, kun se laskee niitä, että on jo rouskuttanu tuos pari tuntia
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
4,8 oli pelkät bensat ja siihen tosiaan vuositasolla 200 Eur sähköt päälle. noin 5,3 siis total kulutus bensaksi laskettuna. Mutta siis vain 4,8 sitä bensaa kuluiRH kirjoitti:Eli kulutus on siis 4,8 + n. 0.6€ = n.5,3L bensoina... Vai laskitko sen sähkön mukaan jo tuohon kulutukseen? Joka tapauksessa, sehän menee pienemmällä kuin mun kolmepyttyinen pörriäinenjukka-tre kirjoitti:Juu, latausvehje on. Joka päivä kun lataa akkuun mahtuvan n. 5,8 kwh, niin vuositasolla abaut 200 Eur maksaa latingit.RH kirjoitti:Kun en ihan oikeasti ole näihin vielä enempää perehtynyt, niin oliko tämä jo lataushybridi?jukka-tre kirjoitti:C -malli bensa-hybridi C350e
Teho: 280 hp
Vääntö: 600 Nm
0-100: 5,9 sek
Kulutus omassa ajossa vuoden ajalta / 35 000 km: 4,8 l/100 km
Väittäisin, että noita lukemia ei voita mikään pelkkä diesel tai bensa. Jos siis huomioidaan kokonaisuutena kulutus ja suorituskyky. Löytyy vähemmän kuluttavia ja löytyy tehokkaampia. Mutta samassa paketissa molempia ei löydy. Lisäpointtina verojen pienuus vrt. varsinkin diesel.

Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Ruottissa näyttää katoavan dieselit.
No eiköhän valmistajat saa vielä jotain lisäputsareita kehiteltyä. Toki vaikeammaksi menee kaiken aikaa. Tossa on vähä semmonen homma, että ostaessa ei tiedä, saako sillä ajella. Vähä heikompi sijoitus sellanen
"Ruotsalaiset dieselautoilijat paniikissa: Dieselautojen hinnat syöksykierteessä"
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 6_oa.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
No eiköhän valmistajat saa vielä jotain lisäputsareita kehiteltyä. Toki vaikeammaksi menee kaiken aikaa. Tossa on vähä semmonen homma, että ostaessa ei tiedä, saako sillä ajella. Vähä heikompi sijoitus sellanen

"Ruotsalaiset dieselautoilijat paniikissa: Dieselautojen hinnat syöksykierteessä"
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 6_oa.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Työkalu: W205 C300e -20 4Matic A Business Avantgarde (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, 4-veto, automaatti 9-v, hopea), 10 000 km
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
Museorekisteröity helmi (jo Paappa aikoinaan...): W111 220S -64 (rivi-6, rattivaihde 4-v, musta), 85 000 km
EX: W205 C350e -17 Elegance (rivi-4 bensa-turbo, plug-in sähkö, airmatic, automaatti 7-v, hopea), 95 000 km
EX: W210 E320CDI -00 Classic (rivi-6, automaatti 5-v, hopea), 540 000 km
- Ensin koitetaan järkee, sitten voimaa ja sittenkin on vielä konevoimaa -
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Eipä huolta kyllä se sieltä tänne suomeenkin leviääjukka-tre kirjoitti:Ruottissa näyttää katoavan dieselit.
No eiköhän valmistajat saa vielä jotain lisäputsareita kehiteltyä. Toki vaikeammaksi menee kaiken aikaa. Tossa on vähä semmonen homma, että ostaessa ei tiedä, saako sillä ajella. Vähä heikompi sijoitus sellanen![]()
"Ruotsalaiset dieselautoilijat paniikissa: Dieselautojen hinnat syöksykierteessä"
http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201 ... 6_oa.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Suuria vaikeuksia kusisysteemien kanssa. Koko ajan tulee uutta eikä monikaan osaa korjata kun ei ehdi oppia, osat on missä on ... yksi kone ketjussa seisoo --> koko paletti seis ---> rajut rahalliset menetykset.S202 kirjoitti:Mistähän syystä raskaassa kalustossa nuo saastelaitteet on saatu toimimaan huomattavasti paremmin, tai niin olen ainakin ymmärtänyt? No onhan se käyttökin erilaista, parhaimmillaan moottori käy lähes vuorokauden ympäri.
wiimax.fi
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
dealer kirjoitti:Suuria vaikeuksia kusisysteemien kanssa. Koko ajan tulee uutta eikä monikaan osaa korjata kun ei ehdi oppia, osat on missä on ... yksi kone ketjussa seisoo --> koko paletti seis ---> rajut rahalliset menetykset.S202 kirjoitti:Mistähän syystä raskaassa kalustossa nuo saastelaitteet on saatu toimimaan huomattavasti paremmin, tai niin olen ainakin ymmärtänyt? No onhan se käyttökin erilaista, parhaimmillaan moottori käy lähes vuorokauden ympäri.
Entisessä työaut.. no Volvossa (ka) adblue kulutus oli pyöreä nolla kovilla pakkasilla, ilman mitään tehonalennuksia tai vikavaloja.
Monestahan nua on ruksattu pois käytöstä. Ad pois, teho-ohjelma sisään ja n.3-5l pienempi kulutus per 100km. Vuodessa kun tulee mittariin se 200tkm niin kyllä maailmanpelastuksella on hintaa!
Ja uudet euro6 kuorma-autot kuluttaa jo melkein enemmän adblueta ku ha dieseliä

- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Tuskinpa se ad blun tkeminen, jakelu, sekä niiden järjestelmien valmistuskan täysin saastetontaTabuli kirjoitti:dealer kirjoitti:Suuria vaikeuksia kusisysteemien kanssa. Koko ajan tulee uutta eikä monikaan osaa korjata kun ei ehdi oppia, osat on missä on ... yksi kone ketjussa seisoo --> koko paletti seis ---> rajut rahalliset menetykset.S202 kirjoitti:Mistähän syystä raskaassa kalustossa nuo saastelaitteet on saatu toimimaan huomattavasti paremmin, tai niin olen ainakin ymmärtänyt? No onhan se käyttökin erilaista, parhaimmillaan moottori käy lähes vuorokauden ympäri.
Entisessä työaut.. no Volvossa (ka) adblue kulutus oli pyöreä nolla kovilla pakkasilla, ilman mitään tehonalennuksia tai vikavaloja.
Monestahan nua on ruksattu pois käytöstä. Ad pois, teho-ohjelma sisään ja n.3-5l pienempi kulutus per 100km. Vuodessa kun tulee mittariin se 200tkm niin kyllä maailmanpelastuksella on hintaa!
Ja uudet euro6 kuorma-autot kuluttaa jo melkein enemmän adblueta ku ha dieseliä
on lisäsksi kun saaste systeemit tulo oli vielä ihna tehtaan jäljitäkin malleja missä oli saaste systemillä tai ilman
niin saaste systeemilä kuluttu ilman kuin se toinen eli kulutettin enemän polttoainetta että tulisi vähemmän päästöjä

kokonais päästöissä tuskin kävi näin
sama on vaikkaus tuon ad bluen kohdalla että kun päästöjä tarkastellan siitä astii materila kun hommattan jostain vinkuintiasta
nin kaikki saastutavat vaikutukset on sitä luokka mihin ei ilman sitä sytemiä valmistetavalla päästä mitenkään,
saasteet kun ei tunne mitään eu tai muita rajoja niin
kyse on lähinnä puhtaanoman tunnon ostamisesta viherpesusta ja kätevästä tavasta rahastaa
mutta tosiaan ei huolta... kyllä nuo rajoitukset suomeenkin tulee

Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21

EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659

Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
https://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut ... a-e-300de/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei taida kadota ihan heti...
Ei taida kadota ihan heti...
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Mikäli ison dieselin kulutus on luokkaa 8l tai enemmän + dieselvero +700e (järjetön) , niin kyllä se kireä bensaturbo vie voiton.
- KaneliKansalainen
- Sisäänajossa
- Viestit: 6
- Liittynyt: La 17.03.2018 11:20
Re: Katoavatko dieselin hiljalleen jo
Intissä Actroksen adblue annostelujärjestelmä meni tukkoon ja valitteli. Näköjään oli ohjelmoitu "Limp mode" pois käytöstä kun ei ollut vaikutusta ajoon.
Sentään ymmärretty, että kun perunan hinta nousee, niin ei paljoa ureaa mukana raahailla.
-----
UPM Biovernohan vähentää päästöjä jopa 80%, sitä kun saataisiin laajemmin käyttöön, niin dieselkoneita voidaan käyttää huomattavasti pitempään iloisin mielin. Vieläpä kotimaisesti. Saa kuitenkin nähdä, kuinka hyvin tämäkin lobataan maan rakoon...
-----
Kun 300CE mersusta levisi lambda -anturi ja tutun vastaava kone ei sitten millään saannut happiongelmia kuriin, niin sain tarpeekseni bensoista ja vaihdoin näihin puhtaisiin* riisseleihin.
En ole katunut.
*puhdas = kolme ilman käsittelyvaihetta: suodatus, ahtaminen ja voimaksi muuttaminen.
Sentään ymmärretty, että kun perunan hinta nousee, niin ei paljoa ureaa mukana raahailla.
-----
UPM Biovernohan vähentää päästöjä jopa 80%, sitä kun saataisiin laajemmin käyttöön, niin dieselkoneita voidaan käyttää huomattavasti pitempään iloisin mielin. Vieläpä kotimaisesti. Saa kuitenkin nähdä, kuinka hyvin tämäkin lobataan maan rakoon...
-----
Kun 300CE mersusta levisi lambda -anturi ja tutun vastaava kone ei sitten millään saannut happiongelmia kuriin, niin sain tarpeekseni bensoista ja vaihdoin näihin puhtaisiin* riisseleihin.
En ole katunut.
*puhdas = kolme ilman käsittelyvaihetta: suodatus, ahtaminen ja voimaksi muuttaminen.
S124 300TDT -89
S124 300TDT -89 Projekti
VW Golf mkII 1.6TD -88
vanahat:
300CE sportline -92
E320T -95
S124 300TDT -89 Projekti
VW Golf mkII 1.6TD -88
vanahat:
300CE sportline -92
E320T -95