M271 päästö murheita
M271 päästö murheita
Clk -03 1,8 kompressor m271 koneella päästöt kierrokksilla pielessä herjas etummaista lambdaa(rikas seos) Listaa mitä jo kokeiltu/vaihdettu:
Lambda etummainen, tupla tarkistettu molemmat
Ecu kokeiltu toista ei öljyä liittimissä
Johtosarja käyty läpi ja pesty
Nokka-akselin asentotunnistin ja säätöventtiilit niissäkään ei öljyä johtoissa eikä liittimissä
Polttoaine pumppu
Alipaine letkut vaihdettu mitkä yleensäkkin näistä hajoaa
Jakoketju ja kiristin vaihdettu rattaissa hampaat tallessa
Kaasuläppäkotelo tarkistettu
Suuttimia kokeiltu ja yksi vaihdettu millä sai tyhjäkäynnin päästöt kuriin
Katalysaattori ok
Tulpat vaihdettu
Ilmanputsari
Ilmamassamittari
Mainittakoon myös että remontin alkaessa havaittu ketjunvaihdon yhteydessä koneessa "karstaa" huonoista öljyistä tai pitkästä vaihtovälistä sitäkin putsailtu.
Apuja/vinkkejä kaivattaisiin kovasti vai olisiko jo aika maalata auto vihreäksi ja puskea suohon, eiku himpskatti nekin jäässä.
Lambda etummainen, tupla tarkistettu molemmat
Ecu kokeiltu toista ei öljyä liittimissä
Johtosarja käyty läpi ja pesty
Nokka-akselin asentotunnistin ja säätöventtiilit niissäkään ei öljyä johtoissa eikä liittimissä
Polttoaine pumppu
Alipaine letkut vaihdettu mitkä yleensäkkin näistä hajoaa
Jakoketju ja kiristin vaihdettu rattaissa hampaat tallessa
Kaasuläppäkotelo tarkistettu
Suuttimia kokeiltu ja yksi vaihdettu millä sai tyhjäkäynnin päästöt kuriin
Katalysaattori ok
Tulpat vaihdettu
Ilmanputsari
Ilmamassamittari
Mainittakoon myös että remontin alkaessa havaittu ketjunvaihdon yhteydessä koneessa "karstaa" huonoista öljyistä tai pitkästä vaihtovälistä sitäkin putsailtu.
Apuja/vinkkejä kaivattaisiin kovasti vai olisiko jo aika maalata auto vihreäksi ja puskea suohon, eiku himpskatti nekin jäässä.
Ex w210 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Re: M271 päästö murheita
Etu-lambda ja maf. Uusia osia vai käytettyjä? Kenen valmistajan?
Oisko heittää päästödataa että mikä sielä heittää ja kuinka paljon?
Oisko heittää päästödataa että mikä sielä heittää ja kuinka paljon?
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: M271 päästö murheita
Mikä päästö arvoista on pielessä/kunka paljonkanka kirjoitti:Clk -03 1,8 kompressor m271 koneella päästöt kierrokksilla pielessä herjas etummaista lambdaa(rikas seos) Listaa mitä jo kokeiltu/vaihdettu:
Lambda etummainen, tupla tarkistettu molemmat
Ecu kokeiltu toista ei öljyä liittimissä
Johtosarja käyty läpi ja pesty
Nokka-akselin asentotunnistin ja säätöventtiilit niissäkään ei öljyä johtoissa eikä liittimissä
Polttoaine pumppu
Alipaine letkut vaihdettu mitkä yleensäkkin näistä hajoaa
Jakoketju ja kiristin vaihdettu rattaissa hampaat tallessa
Kaasuläppäkotelo tarkistettu
Suuttimia kokeiltu ja yksi vaihdettu millä sai tyhjäkäynnin päästöt kuriin
Katalysaattori ok
Tulpat vaihdettu
Ilmanputsari
Ilmamassamittari
Mainittakoon myös että remontin alkaessa havaittu ketjunvaihdon yhteydessä koneessa "karstaa" huonoista öljyistä tai pitkästä vaihtovälistä sitäkin putsailtu.
Apuja/vinkkejä kaivattaisiin kovasti vai olisiko jo aika maalata auto vihreäksi ja puskea suohon, eiku himpskatti nekin jäässä.
Löytääkö *:ri mistään vika koodeja
tarkista puristukset, loput suutimet
onko suutimisaa/ventiileissä karstaa,
huohtin ok
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: M271 päästö murheita
Co yli 4.5 ja hc 380 etulambda uus bosch ja mafia kokeiltu toisesta kunnossa olevasta. P0172 koodia pukkaa. Suuttimetkin kaikki kokeiltu toimivasta ja se yksi viallinen ostettu uusi.
Imu/pako venttiilit?
Imu/pako venttiilit?
Ex w210 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Re: M271 päästö murheita
Onkohan jakoketju ok?
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: M271 päästö murheita
Oisko sama vika.. huohotinletku vai onko sama tuo alipaineletku joka on vaihdettu
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=43397" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=43397" onclick="window.open(this.href);return false;
* star * Jyväskylä
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
C126 560 SEC Lorinser
X218 350cdi 4-matic
S213 300de
EX S212 4-maticA209, C207 coupe, S211-4matic, w209 , S203, R170, w168, w124 AMG, w124 300
Re: M271 päästö murheita
Ketju on kunnossa
Ex w210 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: M271 päästö murheita
Jakopää, imusarjan alus letkut ym normi paikat kun siis on tarkistettua ja kunnossakanka kirjoitti:Co yli 4.5 ja hc 380 etulambda uus bosch ja mafia kokeiltu toisesta kunnossa olevasta. P0172 koodia pukkaa. Suuttimetkin kaikki kokeiltu toimivasta ja se yksi viallinen ostettu uusi.
Imu/pako venttiilit?
niin puristusten mittaus, ohivuoto mittaus, huohotimen tutkimus, bensanpaineen tarkistus,
ja ventiilit onko paljon karstaa
lambdat, ilma maasamittari näytävät myös järkeviä lukemia,
joskus aikoja sitten oli vastaavan tyyppinen onkelma tuossa kuusenalla
viikonpäivät ja kyllä se siitä kuntoon tuli vielä kun muistaisi mikä siinä oli
E:siis co 4.5 ja hc 380 ylirajan ?
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: M271 päästö murheita
Nonii taas on tutkittu asiaa. Nokka-akselin magneettivettiilit ei jännite muutu missään vaiheessa.jännite tulee muta ei jaksa vetää nokka-akselin päässä olevaa vettiiliä.ohjauksessako vika.mikä ohjaa?
Ex w210 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Re: M271 päästö murheita
Eiköhän ecu ohjaa tuota.
Mitäs jännitettä sieltä tulee..12v?...tällöin kokeile suoralla virralla mitä sanoo.
Mangneetti venttiilin kelakin voi vioittua mutta silloin se lyö oikosulkua yleensä...oikeastaan eikös se avaa vain öljykanavan jolloin ennakko säätyy..voi olla myös että joutuu toisen ostamaan mutta noita räjähtäneitä koneita kyllä on paljon
Mitäs jännitettä sieltä tulee..12v?...tällöin kokeile suoralla virralla mitä sanoo.
Mangneetti venttiilin kelakin voi vioittua mutta silloin se lyö oikosulkua yleensä...oikeastaan eikös se avaa vain öljykanavan jolloin ennakko säätyy..voi olla myös että joutuu toisen ostamaan mutta noita räjähtäneitä koneita kyllä on paljon
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M271 päästö murheita
Muutama M271 koneinen ollut missä viallinen taaempi lamda pikkuhiljaa säätää seoksen säädön rikkaalle äärilaitaan joka laukaisee etummaiseen lamdaan viittaavan vian. Starilla näkee parametreistä seoksen säädön pitkä-aikaisen arvon ja oppiarvojen nollauksen jälkeen näkee jos alkaa pikkuhiljaa hiipimään rikkaalle. Kyseisessä moottorissa moneen muuhun poiketen myös taaempi lamda vaikuttaa pitkä-aikaiseen seoksen säätöön eikä vaan ole "tarkkailemassa" katalysaattorin toimintaa
W639 Vito
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
Ex. X204 GLK 320Cdi 2009
Ex. W212 200Cgi 2011
Ex. W164 ML 320CDI 2008
Ex. W201 2.5dt ic 1989
Ex. W211 320CDI 2005
Ex. W163 ML 430 2002
Ex. W124 200d
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: M271 päästö murheita
271 koneissa meneen niitä nokan säätimiä
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: M271 päästö murheita
Nyt on säätimet venat kaikki letkut kaikki kokeiltu, taaempi lamdakin varmistettiin vielä. Mikään ei tunnu auttavan ja joka puolella korjaajat pyörittelee päätään neuvottomina. Eikai se auta ku laittaa pilkka hinnalla myyntii jos joku innostuu koneen vaihtamaan
Ex w210 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
Ex W209 180kompressor
W212 220cdi
W123 300DT
-
- Mersumies
- Viestit: 2332
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: M271 päästö murheita
Pilkkahinnalla voi ostajakin löytyä hyvin nopeasti eikä tarvitse selitellä miksi autoa myy.kanka kirjoitti:Nyt on säätimet venat kaikki letkut kaikki kokeiltu, taaempi lamdakin varmistettiin vielä. Mikään ei tunnu auttavan ja joka puolella korjaajat pyörittelee päätään neuvottomina. Eikai se auta ku laittaa pilkka hinnalla myyntii jos joku innostuu koneen vaihtamaan
Esimerkiksi täältä nimimerkin takaa voisi löytyä ostaja....
- CDI203
- Asiantuntija
- Viestit: 12889
- Liittynyt: Ti 01.04.2008 18:48
- Paikkakunta: Tarpeen mukaan (enimmän osan aikaa etelä suomessa) Kuusen alla N60° E24°
Re: M271 päästö murheita
kanka kirjoitti:Nyt on säätimet venat kaikki letkut kaikki kokeiltu, taaempi lamdakin varmistettiin vielä. Mikään ei tunnu auttavan ja joka puolella korjaajat pyörittelee päätään neuvottomina. Eikai se auta ku laittaa pilkka hinnalla myyntii jos joku innostuu koneen vaihtamaan
Eli mitä kaikkea on tähän mennessä tehty ja mitä on vaikuttanut,
missä päin auto on
E: jos myymän alat niin 1200€ jos ei pahasti ruosteinen olle
Yhteydet YV:lä viestiin oma puh no
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
voi myös koittaa soitella +358 1810EBB4
MA-PE 17-21
EI TEKSTIVIESTEJÄ (edes talvella)
100% tilasta käytössä (200 viestiä 200:sta tallennettu)
jotain usein kyseltyjä juttuja
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php? ... highlight=
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=23680
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 11#p807311
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 7&t=126659
Re: M271 päästö murheita
Täällä myös yksi M271 (C180) kompressor jossa murheita. Päästöt menee juuri ja juuri läpi korjaamolla mutta ei varmaan katsastusasemalla hyväksyisi. Lisäksi moottorin häiriövalo palanut taas muutaman kuukauden. Koodeja antaa taka-lambdasta, imunokan asennosta ja nyt myös yksi koodi tullut kaasupolkimen asentoanturista. Voisiko joku arvuutella vikaa kun seuraavat toimenpiteet tehty:
Jakoketju vaihdettu pari vuotta sitten. Ajoitus tarkistettu eilen ja oli pysynyt kohdallaan. Rattaat hyvät. Viime vuonna vaihdettu bensapumppu ja suodatin jolla hävisi silloin moottorin valo puoleksi vuodeksi. Tätä ennen uusittu molemmat lambdat, sytytyspuolia, johtosarjaa kuivattu öljystä vähintään vuosittain ja on hieman kostea aina ecun liittimestä, imuvuotoja etsitty mutta ei löytynyt, laturi uusittu jonkun epäillyn vian vuoksi. Nämä ainakin. Seuraavaksi meinasin imunokan magneettiventtiilin mitata /uusia ja ehkä ottaa maf:n johdon irti jos se eliminoi siitä tulevan mahdollisen vian? Voiko tuo magneettiventtiili aiheuttaa sen että olisi väärä ajoitus jos se ei toimi oikein? Sehän säätää ennakkoa jotenkin avaamalla öljykanava.
Jakoketju vaihdettu pari vuotta sitten. Ajoitus tarkistettu eilen ja oli pysynyt kohdallaan. Rattaat hyvät. Viime vuonna vaihdettu bensapumppu ja suodatin jolla hävisi silloin moottorin valo puoleksi vuodeksi. Tätä ennen uusittu molemmat lambdat, sytytyspuolia, johtosarjaa kuivattu öljystä vähintään vuosittain ja on hieman kostea aina ecun liittimestä, imuvuotoja etsitty mutta ei löytynyt, laturi uusittu jonkun epäillyn vian vuoksi. Nämä ainakin. Seuraavaksi meinasin imunokan magneettiventtiilin mitata /uusia ja ehkä ottaa maf:n johdon irti jos se eliminoi siitä tulevan mahdollisen vian? Voiko tuo magneettiventtiili aiheuttaa sen että olisi väärä ajoitus jos se ei toimi oikein? Sehän säätää ennakkoa jotenkin avaamalla öljykanava.
Re: M271 päästö murheita
Tämän ketjun alkuperäinen aihe eli nimimerkki Kankan CLK on nykyään kunnossa, vika johtui venttiilikopan päällä olevan letkuston takaiskuventtiilistä, se oli letkussa väärinpäin paikallaan.
Autoa oli lainattu aiemmin eräälle korjaamolle jotta saivat siellä kokeilla siitä osia erääseen toiseen autoon ja kyseisen korjaamon väki oli kasannut Kankan auton sen jälkeen vähän huolimattomasti...
AHi, imunokan vika pitää ensin saada pysymään poissa.
Autoa oli lainattu aiemmin eräälle korjaamolle jotta saivat siellä kokeilla siitä osia erääseen toiseen autoon ja kyseisen korjaamon väki oli kasannut Kankan auton sen jälkeen vähän huolimattomasti...
AHi, imunokan vika pitää ensin saada pysymään poissa.
wiimax.fi
Re: M271 päästö murheita
dealer kirjoitti:Tämän ketjun alkuperäinen aihe eli nimimerkki Kankan CLK on nykyään kunnossa, vika johtui venttiilikopan päällä olevan letkuston takaiskuventtiilistä, se oli letkussa väärinpäin paikallaan.
Autoa oli lainattu aiemmin eräälle korjaamolle jotta saivat siellä kokeilla siitä osia erääseen toiseen autoon ja kyseisen korjaamon väki oli kasannut Kankan auton sen jälkeen vähän huolimattomasti...
Re: M271 päästö murheita
Nyt pysyy muut koodit pois paitsi lambda-anturin koodi P0136. Tämä näkyy odottavissa vikakoodeissa ainakin ja luultavasti kohta vikakoodi myös tulee. Johtosarjassa olikin vielä öljyä imunokka-akselin ajoituksen säätimen liitoksessa. Se on nyt putsattu ja säädin uusittu. Voiko tuo öljy johdoissa särkeä taka lambdan vai mikä sen särkee? Lambdoja on ostettu kolme kpl parin vuoden aikana. Ja laatumerkkistä boschia (150e/kpl).
Koodit luettu Elm 327 + torque joten voi olla myös tarkempaa tietoa saatavilla jollain muulla. Aikaisemmin koodit otettu korjaamolla jolloin oli sama koodi P0136 ja lisäksi nokka-akselin asento + kaasupolkimen asentokoodit.
Koodit luettu Elm 327 + torque joten voi olla myös tarkempaa tietoa saatavilla jollain muulla. Aikaisemmin koodit otettu korjaamolla jolloin oli sama koodi P0136 ja lisäksi nokka-akselin asento + kaasupolkimen asentokoodit.
Re: M271 päästö murheita
Vanhemmissa kompuroissa oli muistaakseni niin että öljy nousee johto sarjaa pitkin eculle ja samalla se menee lambdan piuhaa pitkin sinnekin.
Täältähän se on luettu ja toi lambda ja nokan säätö öljy vuoto menee käsi kädessä.
Täältähän se on luettu ja toi lambda ja nokan säätö öljy vuoto menee käsi kädessä.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: M271 päästö murheita
Kiitos vinkeistä. Taka lambdan liittimessä oli myös öljyä ja nyt sekin on putsattu. Ainakin katsastuksesta selvittiin mutta taas palaa vikavalo. Ja sama koodi kummittelee..