m102 keinut

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Valski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: La 28.09.2013 18:51
Paikkakunta: Jämsänkoski

m102 keinut

Viesti Kirjoittaja Valski »

onkohan hyde keinut vaihettavissa koviin itse säädettäviin, vanhemmista 102 moottoreista ? vai erooko muodoiltaan/pituudeltaan tms kellään faktatietoa?
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

ei oo ku vaihtamisen vaiva. mikä hytraulisis o vikana
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Valski kirjoitti:onkohan hyde keinut vaihettavissa koviin itse säädettäviin, vanhemmista 102 moottoreista ? vai erooko muodoiltaan/pituudeltaan tms kellään faktatietoa?
Hyde? hydrauliset?

Kun vaihdoin -88 m102 keinut ja nokan + nostajat niin ne oli jo "kovia" keinuja - siis juotettu keinuun kovempi palanen nokan puolelle. Kl:stä ne hommattiin.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Valski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: La 28.09.2013 18:51
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja Valski »

jyrkkä nokka akseli on se juttu. kiitos tiedosta. uskaltaa siis hommailla nuo vanhemmat.
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

ite käytän hiotun nokan kans hytraulikeinuja. jo 3 vuotta ollu
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Valski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: La 28.09.2013 18:51
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja Valski »

miten säädit tarvittavat venttiilivälykset vai hiottiinko sun nokka ns kovaks eli hydraulisille säätäjille?
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Valski kirjoitti:miten säädit tarvittavat venttiilivälykset vai hiottiinko sun nokka ns kovaks eli hydraulisille säätäjille?
Kertokaas molemmat herrat nokan hionnasta, millaista muutosta ja mitä arviolta saa myllystä ulos sitten? 2 vai 2.3 ja vapari vai turbotettu?

Mulla ikuisuusprojektissa m102.962 tarkoitus laitella mosselmanin turbosarja. Välijäähy ehkä kuitenkin isompi ja kkk26 tai joku muu hyrrä. Tavoite n 245hp mikä olisi tieliikennelaillinen määrä verrattaessa 2.5-16v myllyyn tuossa korissa. Mulla on siinä uusi normaali kakslitrasen nokka ja hydraulikeinut.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
atlas
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 19213
Liittynyt: Su 25.01.2009 21:06
Paikkakunta: Itä-Suomi

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja atlas »

2.3 koneisessa on todella pieni kannas ja sanoisin että 2.0 kansipahvi kestää paremmin...sitten 2.3 kansi on isompi venttiilinen...miten sen muto pahviin ja palotila tilavuus sitten eroaa...toki ahdettuun käyttöön voisi olla parempi jos puristus suhde olisi pienempi.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor

-Rämät mutta maksetut-
Valski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: La 28.09.2013 18:51
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja Valski »

ahdettuun joo pienempi puristussuhde parempi. Pahaa arvioo sanoo mitä tästä tultee vai tuleeko koskaan mitään, 2.3l puristuksia nosteltu, kanteen kisa seetit ja hitsinokka ja kylkeen 45 tuplat ja peltisatsi. se mitä dynossa tulee pihalle on sitten sen ajan kysymys, ihan vielä kaikkia jippojakaan ei oo tehty
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Valski kirjoitti:miten säädit tarvittavat venttiilivälykset vai hiottiinko sun nokka ns kovaks eli hydraulisille säätäjille?
"Nollasin" hytraulipatruunat ja laitoon pohjalle toisenki kolikon ja annoon öljynpaineen tehrä tehtävänsä. Nokka hiottiin kovalle keinuvivulle
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Valski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: La 28.09.2013 18:51
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja Valski »

tätä tuumasin itsekkin mutta menee niin arpapeliksi ja tietysti nokan spekseistäkin se riippuu, mut tämä ei tuu toimiin jossei ajottaminen osu.
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

AK47 kirjoitti:
Valski kirjoitti:miten säädit tarvittavat venttiilivälykset vai hiottiinko sun nokka ns kovaks eli hydraulisille säätäjille?
Kertokaas molemmat herrat nokan hionnasta, millaista muutosta ja mitä arviolta saa myllystä ulos sitten? 2 vai 2.3 ja vapari vai turbotettu?

Mulla ikuisuusprojektissa m102.962 tarkoitus laitella mosselmanin turbosarja. Välijäähy ehkä kuitenkin isompi ja kkk26 tai joku muu hyrrä. Tavoite n 245hp mikä olisi tieliikennelaillinen määrä verrattaessa 2.5-16v myllyyn tuossa korissa. Mulla on siinä uusi normaali kakslitrasen nokka ja hydraulikeinut.
Mun nokan hiotutin ihan vaa perusympyrää pienentämällä. Räpeltäny tota paskaläjää vaparina mutta kulkupuolesta on paha sanoa mitää ku painaa 1040 puolellatankilla ilman kuskia ja 3.92 perä nii ei osaa sanoa
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

Valski kirjoitti:tätä tuumasin itsekkin mutta menee niin arpapeliksi ja tietysti nokan spekseistäkin se riippuu, mut tämä ei tuu toimiin jossei ajottaminen osu.
Kyllä se toimimaan saa mutta kulkemaan saamine o kokeelua ja erehrystä
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Valski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 209
Liittynyt: La 28.09.2013 18:51
Paikkakunta: Jämsänkoski

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja Valski »

voihan se hyvällätuurilla hörähtää, eri asia käykö. pitäs saaha 0.25 venttiili välykset että pääsee ajottaa.
- S211 2004 -
- W201 2.3 JM -
- W201 1989 -
- VAZ 2015 -
Avatar
tomant
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3933
Liittynyt: Ti 06.06.2006 00:50
Viesti:

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja tomant »

pinpinkarva kirjoitti:...Räpeltäny tota paskaläjää vaparina mutta kulkupuolesta on paha sanoa mitää ku painaa 1040 puolellatankilla ilman kuskia ja 3.92 perä nii ei osaa sanoa
OT: Mikä tekniikka (mm. kone ja laatikko) sulla on ja mitä kevennyksiä olet tehnyt?

tomant
Kiihdytin 190E 201.024 Kuva1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
pinpinkarva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 242
Liittynyt: Su 07.10.2012 11:53

Re: m102 keinut

Viesti Kirjoittaja pinpinkarva »

tomant kirjoitti:
pinpinkarva kirjoitti:...Räpeltäny tota paskaläjää vaparina mutta kulkupuolesta on paha sanoa mitää ku painaa 1040 puolellatankilla ilman kuskia ja 3.92 perä nii ei osaa sanoa
OT: Mikä tekniikka (mm. kone ja laatikko) sulla on ja mitä kevennyksiä olet tehnyt?

tomant
m102 2.0 5vaihteene vakioloota. lasikuitu konepelli sisustan verhoolut paitsi kojelauta, pitumit raapinu, kjet ja takaloorasta varapyöräkotelo korvattu 1.5mm alumiinipellillä ja etupenkit 6kg recarot. nyt en oo ihan varma onko se paino 1040
tierän vähä kaikesta kaikkea mutta lopuksi en tierä mistää mitää
Vastaa Viestiin