S211 airmatic vasen takapää selvästi alempana kuin oikea
S211 airmatic vasen takapää selvästi alempana kuin oikea
S211 -03 airmatic vasen takapää on muutaman sentin alempana kuin oikea. Vasen pussi on edellisen omistajan mukaan viimeksi vaihettu myös ja oikealle taakse on myös vaihettu aikaisemmin. Kokonaan alas asti se ei laske, vaikka auto seisoi pakkasessa yli kuukauden. Mistähän tämä johtuu?
Re: S211 airmatic vasen takapää selvästi alempana kuin oikea
Korkeuden säätö anturit, tangot, jumiutuivat pikkuhiljaa. Ne voi voidella irrotusöljy spraylla.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: S211 airmatic vasen takapää selvästi alempana kuin oikea
kaikki ruostemössö pois, crc, paineilmaa vuorotellen toinen pää irrotettuna pyöritellen.brakecleaneria ja paineella rasvaus.pelaa taas vuoden..Ehkä.
ML320cdi sport-07 EX. m-sport taas.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 111
- Liittynyt: Ma 11.01.2010 17:16
- Paikkakunta: Tampere
Re: S211 airmatic vasen takapää selvästi alempana kuin oikea
Ovatko pussit samaa paria, siis saman valmistajan samanlaisia pusseja? Onko alusta, jossa auto seisoo, tasainen?
Etutolpissa on omat tasonsäätöanturit, takapäässä on vain yksi, kallistuksenvakaajaan kiinnitettynä. Näin ollen takapää pystyy elämään hieman omaa elämäänsä siten, että vasen ja oikea voivat olla eri tasoissa vaikka järjestelmä on tasoon anturilla aivan tyytyväinen. Antaako auto ilmoitusta Airmaticista (nuolen kuvan auton sisällä ylöspäin)? Starilla saisi katsottua anturitiedon, vaikuttaako järkevältä. Onko Airmaticin kompressorin kuivainta huollettu millon viimeksi? Kosteus järjestelmässä aikaansaa pakkasilla sitä, että pussiventtiilit eivät ole tiiviit tai pidempään järjestelmässä viihtyvä kosteus tekee siellä jo korrosoivaa tuhoa. Kuivaimen kuivana pitäminen on tärkeää eikä lopulta ole vaikea tai varsinkaan kallis homma toteuttaa.
Joskus aivan pienesti vuotava pussi oireilee kuvailemallasi tavalla. Auto saattaa pudottaa takanurkkaa hivenen, jonka jälkeen pussivuoto tukkeutuu palkeen liikahtaessa sopivaan asentoon. Kun paljetta liikauttaa (autolla ajaa) alkaa se taas vuotamaan ja nurkka saattaa tällöin laskea alaskin.
Etutolpissa on omat tasonsäätöanturit, takapäässä on vain yksi, kallistuksenvakaajaan kiinnitettynä. Näin ollen takapää pystyy elämään hieman omaa elämäänsä siten, että vasen ja oikea voivat olla eri tasoissa vaikka järjestelmä on tasoon anturilla aivan tyytyväinen. Antaako auto ilmoitusta Airmaticista (nuolen kuvan auton sisällä ylöspäin)? Starilla saisi katsottua anturitiedon, vaikuttaako järkevältä. Onko Airmaticin kompressorin kuivainta huollettu millon viimeksi? Kosteus järjestelmässä aikaansaa pakkasilla sitä, että pussiventtiilit eivät ole tiiviit tai pidempään järjestelmässä viihtyvä kosteus tekee siellä jo korrosoivaa tuhoa. Kuivaimen kuivana pitäminen on tärkeää eikä lopulta ole vaikea tai varsinkaan kallis homma toteuttaa.
Joskus aivan pienesti vuotava pussi oireilee kuvailemallasi tavalla. Auto saattaa pudottaa takanurkkaa hivenen, jonka jälkeen pussivuoto tukkeutuu palkeen liikahtaessa sopivaan asentoon. Kun paljetta liikauttaa (autolla ajaa) alkaa se taas vuotamaan ja nurkka saattaa tällöin laskea alaskin.
Öljynvaihtoa ja vikakoodien lukua omaksi ja muiden iloksi Tampereella.
Re: S211 airmatic vasen takapää selvästi alempana kuin oikea
Selvisikö vika?
Itsellä täysin sama ongelma. Vasen takapää 20mm alempana kuin toinen puoli.
Korkeuden kalibrointi tehty MB-testerillä, ei ratkaise ongelmaa.
Testattu tasaisella lattialla, vas. ja oik. etu ovat täysin samalla korkeudella, mutta takapäässä vas. 20mm alempana kuin oik. takanurkka.
Huomasin tämän ongelman takapussien vaihdon jälkeen, vaihdoin Arnotin uudet pussit taakse molemmin puolin.
Testeri näytti myös hyvin samaa painetta molemmille takapusseille, taisi olla noin 10bar. Mutta silti takapää kenossa.
Ei vikakoodeja.
Itsellä täysin sama ongelma. Vasen takapää 20mm alempana kuin toinen puoli.
Korkeuden kalibrointi tehty MB-testerillä, ei ratkaise ongelmaa.
Testattu tasaisella lattialla, vas. ja oik. etu ovat täysin samalla korkeudella, mutta takapäässä vas. 20mm alempana kuin oik. takanurkka.
Huomasin tämän ongelman takapussien vaihdon jälkeen, vaihdoin Arnotin uudet pussit taakse molemmin puolin.
Testeri näytti myös hyvin samaa painetta molemmille takapusseille, taisi olla noin 10bar. Mutta silti takapää kenossa.
Ei vikakoodeja.
Re: S211 airmatic vasen takapää selvästi alempana kuin oikea
Sinulla etupään anturien voitelu ei auttanut?-makke- kirjoitti:Selvisikö vika?
Itsellä täysin sama ongelma. Vasen takapää 20mm alempana kuin toinen puoli.
Korkeuden kalibrointi tehty MB-testerillä, ei ratkaise ongelmaa.
Testattu tasaisella lattialla, vas. ja oik. etu ovat täysin samalla korkeudella, mutta takapäässä vas. 20mm alempana kuin oik. takanurkka.
Huomasin tämän ongelman takapussien vaihdon jälkeen, vaihdoin Arnotin uudet pussit taakse molemmin puolin.
Testeri näytti myös hyvin samaa painetta molemmille takapusseille, taisi olla noin 10bar. Mutta silti takapää kenossa.
Ei vikakoodeja.
Etupään anturit määrää auton asennon. Outoa, että vain takapää on vinossa?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: S211 airmatic vasen takapää selvästi alempana kuin oikea
Ei mitään vaikutusta. Enkä niiden jumiutumista varsinaisesti epäillytkään.
Olisiko pusseissa valmistusvika tai sitten softapuolen vikaa(ohjainlaite). Pitäisi päästä manuaalisesti asettamaan takapussien paineet tasan samaksi ja sitten katsoa onko vielä vinossa. Jos on niin alkaa epäilyttämään onko jotain vikaa pussien kiinnityspisteissä..
Kiinnostaisi vaan tietää selvisikö topicin aloittajan vastaava ongelma..?
Olisiko pusseissa valmistusvika tai sitten softapuolen vikaa(ohjainlaite). Pitäisi päästä manuaalisesti asettamaan takapussien paineet tasan samaksi ja sitten katsoa onko vielä vinossa. Jos on niin alkaa epäilyttämään onko jotain vikaa pussien kiinnityspisteissä..
Kiinnostaisi vaan tietää selvisikö topicin aloittajan vastaava ongelma..?
Re: S211 airmatic vasen takapää selvästi alempana kuin oikea
Mulla S211 pelkällä takapään tasonsäädöllä. Pitkään hain vikaa (pitkä tarina) kun oikea puoli takapäästä noin sentin alempana kuin vasen puoli. Lisäksi vasemman takapyörän camper reilusti liikaa miinuksella.
Lopulta korjaantui kun vaihdoin takakelkan etummaiset tyynyt ja kummallekin puolelle taakse eteenpäin viistoon tulevat ylätukivarret. Sekä vasemmalle puolelle ylös poikittaisen ylätukivarren (ns.campertanko?)
Kaikki nämä siis samalla kertaa, joten 100% varmuutta ei ole mikä oli varsinaisena syynä.
Ainoa missä oli selvästi vikaa olivat etutyynyt, kummassakin sisäholkki kokonaan irti ulommaisesta osasta!
Mun mielestä rikkinäiset tyynyt ei voi aiheuttaa ainakaan tuota camper-virhettä, tuon koko takaosan korkeuseron ehkä niinkin.
Mistään tukivarresta en löytänyt mitään vikaa silmällä enkä mittaamalla, enkä vertaamalla uuteen, käyttämättömään!
Lopulta korjaantui kun vaihdoin takakelkan etummaiset tyynyt ja kummallekin puolelle taakse eteenpäin viistoon tulevat ylätukivarret. Sekä vasemmalle puolelle ylös poikittaisen ylätukivarren (ns.campertanko?)
Kaikki nämä siis samalla kertaa, joten 100% varmuutta ei ole mikä oli varsinaisena syynä.
Ainoa missä oli selvästi vikaa olivat etutyynyt, kummassakin sisäholkki kokonaan irti ulommaisesta osasta!
Mun mielestä rikkinäiset tyynyt ei voi aiheuttaa ainakaan tuota camper-virhettä, tuon koko takaosan korkeuseron ehkä niinkin.
Mistään tukivarresta en löytänyt mitään vikaa silmällä enkä mittaamalla, enkä vertaamalla uuteen, käyttämättömään!
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Re: S211 airmatic vasen takapää selvästi alempana kuin oikea
Täältä löytyy myös pussien vaihdon jälkeen sama ongelma tasonsäädöllisestä. Jäädään seurailemaan josko täältä löytyisi vinkkejä