Tervehdys,
Moottorin vikavalo syttyi ja autosta (w211 220 cdi -07) katosi tehot ja moottori meni vikatilaan, eikä suostu nostamaan kierroksia yli 3000:n. Parikin yleistesteriä antoi vikakoodia Hiukkassuodattimen paine-eroanturille ja sen arvot näkyi toisella testerillä heittelevän merkillisillä alueilla. No tuo tuli vaihdettua ja kuittailtua vikakoodit pois. Moottorin varoitusvalo ja vikaakoodit on pysynyt poissa, mutta mooottori on edelleen vikatilassa.
Starin nokkaanhan tuo pitäisi saada, mutta viikonloppu ehti tulemaan ja autolle kovaa olisi kovaa tarvetta jo viikonloppuna. Voisiko hiukkassuodatin olla kerännyt niin paljon nokea, että siksi auto on jäänyt vikatilaan? Pystyykö pakkopolttoa tekemään ilman Staria? Moottorivalon sytyttyä autolla ei ole kyllä ajettu kuin muutamia kymmeniä kilometrejä.
Tuleeko jollekin jotain mieleen, mitä vielä itse voisi tehdä vai olisko vaan syytä rauhottua ja odottaa maanantaihin, että pääsee Starilla kurkkaamaan, että mistä on kysymys?
- Jussi
DPF paine-eroanturi vaihdettu, moottori edelleen vikatilassa
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 104
- Liittynyt: Su 08.10.2017 17:33
Re: DPF paine-eroanturi vaihdettu, moottori edelleen vikatil
Odottele Staria. Hyvällä mäihällä jos täyttöaste on 100-200% välillä niin lähtee polttamaan ilman Staria. Muuten vaatiin pakkopolton päälle Starilla. Samalla voisi tehdä sen dpf:n perusasetuksen pakkopolton jälkeen koska uusi anturi on asennettu.
Itselläkin kuluneella anturilla tehty perusasetus oli sekoittanut täyttöastetta. Uuden anturin myötä tehdyn pakkopolton jälkeen näytti 0% täyttöastetta, mutta heti perusasetuksen nollauksen jälkeen 56%. Eli nollapiste oli pielessä.
Itselläkin kuluneella anturilla tehty perusasetus oli sekoittanut täyttöastetta. Uuden anturin myötä tehdyn pakkopolton jälkeen näytti 0% täyttöastetta, mutta heti perusasetuksen nollauksen jälkeen 56%. Eli nollapiste oli pielessä.
Re: DPF paine-eroanturi vaihdettu, moottori edelleen vikatil
Oliko EGR putsattu? Jos jää (hiukan) auki, saattaa oirehtia noin.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: DPF paine-eroanturi vaihdettu, moottori edelleen vikatil
Tuntuis tuokin olevan kunnossa ja sujuvasti liikkui. Kiitokset kuitenkin vinkistä!simosami kirjoitti:Oliko EGR putsattu? Jos jää (hiukan) auki, saattaa oirehtia noin.
Re: DPF paine-eroanturi vaihdettu, moottori edelleen vikatil
Semmoinen tuli vielä mieleen, että olisiko mittään järkee koittaa ajella vaikka moottoritiellä pidempi matka kierrokset tuolla 3000:n paikkeille? Jos sillä saisi siis pakotettua puhdistuspolton päälle?
Vai onko tuosta lähinnä enempi haittaa ja tukkii DFP:n lopullisesti?
Vai onko tuosta lähinnä enempi haittaa ja tukkii DFP:n lopullisesti?
Re: DPF paine-eroanturi vaihdettu, moottori edelleen vikatil
.
Paine-eroanturi on pakosarjassa, sille on tykytyskanava, jonka tukkeentuminen on tyyppivaiva.
Eropaineanturi on sitten hiukkasloukkua vahtimassa.
Paine-eroanturi on pakosarjassa, sille on tykytyskanava, jonka tukkeentuminen on tyyppivaiva.
Eropaineanturi on sitten hiukkasloukkua vahtimassa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: DPF paine-eroanturi vaihdettu, moottori edelleen vikatil
Nonni, kovan äheltämisen jälkeen auto taas kunnossa. Starilla tämä olis tosiaan käynyt kyllä vartissa, mutta laitetaan nyt omatoimimiehille ratkaisua tännekin, jos joku painii joskus saman ongelman kanssa:
Jollain (kännykkä)yleissoftalla sain vielä virheilmoitusta kaivettua näkyviin ja latasin sitten vielä maksullisen Carly-ohjelman. Carly löysi 3 vikakoodia, joista yksi liittyi moottorinohjaukseen. Carlykaan ei pystynyt poistamaan vikakoodia, kunnes tajusin oman hölmöyteni ja poistin vielä kertaalleen koodit niin, ettei moottori ollut käynnissä, mutta virrat päällä. Sen jälkeen hävisi moottorinohjauksenkin vikakoodi ja auto alkoi ottamaan taas kierroksia normaalisti ja moottori lähti pois vikatilasta.
Moottorin varoitusvalo sammui siis jo hiukassuodattimen paine-eroanturi vaihtamalla, mutta joku toinen vikakoodi vielä jäi muistiin, joka piti moottoria vikatilassa, kunnes tuli tuolla Carly-softalla sitten poistettua.
Jollain (kännykkä)yleissoftalla sain vielä virheilmoitusta kaivettua näkyviin ja latasin sitten vielä maksullisen Carly-ohjelman. Carly löysi 3 vikakoodia, joista yksi liittyi moottorinohjaukseen. Carlykaan ei pystynyt poistamaan vikakoodia, kunnes tajusin oman hölmöyteni ja poistin vielä kertaalleen koodit niin, ettei moottori ollut käynnissä, mutta virrat päällä. Sen jälkeen hävisi moottorinohjauksenkin vikakoodi ja auto alkoi ottamaan taas kierroksia normaalisti ja moottori lähti pois vikatilasta.
Moottorin varoitusvalo sammui siis jo hiukassuodattimen paine-eroanturi vaihtamalla, mutta joku toinen vikakoodi vielä jäi muistiin, joka piti moottoria vikatilassa, kunnes tuli tuolla Carly-softalla sitten poistettua.