S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Potilas WDD2122021A520433, laatikko heittäytyi vikatilaan. On jumissa kakkosvaihteella ja ilmoittaa seuraavia kolmea vikaa:
Momentinmuuntimen lukituskytkimen kitka on liian suuri
Rakenneosan Y3/8n2 (kierroslukutunnistin sisäinen vaihteistokierrosluku) signaali ei ole käytettävissä
Rakenneosa Y3/8n2 (kierroslukutunnistin sisäinen vaihteistokierrosluku) on rikki
Pienellä googlailulla on nopeasti selvää, että ongelmat viittaavat johdinlevyyn, vai kuinka? Mitäs vaihtoehtoja sen kanssa nyt sitten on? Näyttää tässä lootassa olevan tyyppiä VGS3.
Johdinlevyn vaihto uuteen, tätä ei kai pysty tekemään kuin pajalla josta löytyy SCN-koodaukseen tarvittavat yhteydet?
Johdinlevyn elektroniikan korjaus, tätä näyttää useampikin paja mainostavan, tällöin jää nuo ikävät ohjelmointijutut ainakin pois.
Johdinlevyn putsaus, onko mahdollista korjautua sellaisella, jotain juttuja löytyi hakemalla jossa levy oli purettu pois ja putsailtu ja kasattu takaisin. Saako tällä vain hetken lisäaikaa vai oikeasti kuntoon?
Ilmeisesti lootasta tulee samalla öljyt ulos kun johdinlevy irrotetaan, ei siis ihan pieni homma...?
Momentinmuuntimen lukituskytkimen kitka on liian suuri
Rakenneosan Y3/8n2 (kierroslukutunnistin sisäinen vaihteistokierrosluku) signaali ei ole käytettävissä
Rakenneosa Y3/8n2 (kierroslukutunnistin sisäinen vaihteistokierrosluku) on rikki
Pienellä googlailulla on nopeasti selvää, että ongelmat viittaavat johdinlevyyn, vai kuinka? Mitäs vaihtoehtoja sen kanssa nyt sitten on? Näyttää tässä lootassa olevan tyyppiä VGS3.
Johdinlevyn vaihto uuteen, tätä ei kai pysty tekemään kuin pajalla josta löytyy SCN-koodaukseen tarvittavat yhteydet?
Johdinlevyn elektroniikan korjaus, tätä näyttää useampikin paja mainostavan, tällöin jää nuo ikävät ohjelmointijutut ainakin pois.
Johdinlevyn putsaus, onko mahdollista korjautua sellaisella, jotain juttuja löytyi hakemalla jossa levy oli purettu pois ja putsailtu ja kasattu takaisin. Saako tällä vain hetken lisäaikaa vai oikeasti kuntoon?
Ilmeisesti lootasta tulee samalla öljyt ulos kun johdinlevy irrotetaan, ei siis ihan pieni homma...?
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Vaikein homma on se uuden öljyn täyttö. Tarvii pohjapropusta täyttää, johon on oma erikoinen laite. Ja sitten seurataan lämpötilaa, ja tarkistetaan öljynpintaa. (btw. Mistähän löytyisi sellainen kohtuuhinnalla?)
Siihen lämpötilan seurantaan tarvii Starin (tai joku Bosch)
youtubesta löytyy videoita: Mercedes Conduit Plate
Johdinlevy kannattaa korjauttaa esim. täällä:
http://www.softelectronic.com/prodCat/Mercedes-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Levy tulee takaisin 2-3 pvä lähetyksestä.
Hintaa kertyy näin tehtynä kaikkiaan n. 600-1000€.
Edit: Pelkkä levyn korjaus, sis. pikarahti molempiin suuntiin, n 300-400€
Siihen lämpötilan seurantaan tarvii Starin (tai joku Bosch)
youtubesta löytyy videoita: Mercedes Conduit Plate
Johdinlevy kannattaa korjauttaa esim. täällä:
http://www.softelectronic.com/prodCat/Mercedes-4.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Levy tulee takaisin 2-3 pvä lähetyksestä.
Hintaa kertyy näin tehtynä kaikkiaan n. 600-1000€.
Edit: Pelkkä levyn korjaus, sis. pikarahti molempiin suuntiin, n 300-400€
Viimeksi muokannut simosami, Pe 14.09.2018 06:19. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Mites se vaihtoehto jos kokonaan uuden vaihdattaa, voiko sen vaihtotyön teettää jossain muualla ja viedä auton vain koodausta varten merkkarille?
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Jaa no sehän selvisi sillä, ettei tuota johdinlevyä saa tietenkään mistään muualta kuin merkkarilta. Alan ymmärtää miksei tätä tyyppivikaa viitsitä lootista korjata, tuohan on mainio rahasampo kun ei uutta osaa ja vaihtoa voi teettää missään muualla kuin merkkarilla...
No korjaus on tietenkin vaihtoehto, mutta kun auto on työkäytössä eikä joutaisi seisomaan yhtään ylimääräistä pajalla...
No korjaus on tietenkin vaihtoehto, mutta kun auto on työkäytössä eikä joutaisi seisomaan yhtään ylimääräistä pajalla...
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
saa muualta ja voi vaihtaa koodauksineen muualla.
Osaava mersuun erikoistunut korjaamo hoitaa kaikkineen, ja marmoritiskiä huomattavasti halvemmalla.
Ehkä jopa paremmin.
Eihän vaan ollut marmori, missä sanottiin ettei muualla onnistu?
Hintaero on varmasti tuntuva, että voi olla kannattavaa viedä pidemmällekin...
Osaava mersuun erikoistunut korjaamo hoitaa kaikkineen, ja marmoritiskiä huomattavasti halvemmalla.
Ehkä jopa paremmin.
Eihän vaan ollut marmori, missä sanottiin ettei muualla onnistu?
Hintaero on varmasti tuntuva, että voi olla kannattavaa viedä pidemmällekin...
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Ei ollut vaan KL-varaosat sanoi näin, kun sieltä yritettiin kysellä uutta johdinlevyä.Risto113 kirjoitti:Eihän vaan ollut marmori, missä sanottiin ettei muualla onnistu?
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
No, kuitataan väärinkäsityksellä se, nimenomaan moni kl-varaosien yhteistyökorjaamo saa hoidettua homman.
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Aika mainiota asiakaspalveluahan se sitten oli, kertoa vain ettei sellaista voi heiltä ostaa ja piste.
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Autohan on siis tuo allekirjoituksen s 220. Eipä tullut mieleenkään epäillä kun tosiaan sanottiin koneen näppäilyn jälkeen että osa on varkaudenestoon liittyvä ja sitä saavat myydä vain merkkiliikkeet
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Kyllä, esim. Ylivieskassa tehdään. Tänään laitoin uuden johdinlevyn erääseen ML:ään.Risto113 kirjoitti:No, kuitataan väärinkäsityksellä se, nimenomaan moni kl-varaosien yhteistyökorjaamo saa hoidettua homman.
Vanhan korjauttaminen onnistuu jos onnistuu, jos sille linjalle lähtee niin sama vaihtaa itse tunnistin johdinlevyyn. Mitä sitä mihinkään lähettelemään.
oulaistenliikenne.fi
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
No joo, heti kun luin nuo pari viestiä joissa varmasti on oikeaa tietoa soitin uudestaan KL-varaosiin kysyäkseni haluavatko lukita vastauksensa. Soittopyynnön jätin mut ei mitään kuulunut, huomenna varmaan soittavatkin, kello oli jo aika paljon. Siksikään ei tullut mieleenkään epäillä vastausta kun aina on mielestäni ollut tosi asiallinen firma ja vääriä osiakaan ei ole ikinä tullut. Paikallisesta merkkiliikkeestä (Autosuni) ehdin jo tilata korjauksen osineen. Ensimmäisellä soitolla hinta oli 2500, tarkistuksen jälkeen 1850. En tuota remonttia enää viitsi perua mutta osan jos saan muualta niin sen kyllä mielelläni laitan mukaan, yli tonnin on kuulemma merkkiliikkeessä sen osuus... Vähä nyt tökkii tämä mersuilu, kaksi on tällä hetkellä pois rivistä. Toki tällä laatikko-ongelmaisella on kaikkiaan yli 370k ajettu, siitä yli 200k meillä ja suurin osa pieni kärri perässä. Eikä mitään muita vikoja ole ollut kuin ilmastoinnin kompura vaihdettu. Sekin voi olla ihan normaalia näillä metreillä, muuten ihan selkeitä kulutusosia vain, jarrupaloja ym. Esim. alustaan ei mitään. Että ei tämän takiakaan kulut ajettua kilometriä kohti kohtuuttomat ole, päinvastoin. Tietysti laatikon vikatila tulee silloin kun navi näyttää kotimatkaksi 330km...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Osa maksaa tonnin luokkaa eikä sitä KL-Varaosat pysty toimittamaan.
oulaistenliikenne.fi
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Kuntoonhan tuo tuli. Yleensä välttelen merkkikorjaamoita mutta tällä kerralla ei voi valittaa. Kolme päivää ennen sovittua korjausaikaa oli valmis ja hinta putosi vielä vähän, 1750 sis. alv. Alvinhan saa tietysti vähentää kun on yrityskäytössä tuo auto. Sisältää osat ja tietysti uudet öljyt ja suodattimen. Vaihdoin pois tosin koko auton mikä oli suunnitelmana jo ennen tuota remonttia, vähän aikaisemmin olis tietysti pitänyt mutta mistäs näitä etukäteen tietää...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Bald.de niitä saa myös tilattua ja alustannumerolla tulee oikea osa. Hinta reilusti halvempi kuin suomessa.
MB w212
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
LR Range Rover
LR Defender 60 YRS Lim. Ed.
Audi Quattro 20V
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
[quote="CDI320CLS"]Bald.de niitä saa myös tilattua ja alustannumerolla tulee oikea osa. Hinta reilusti halvempi kuin suomessa.[/quote]
Saako ohjelmoituna?
Jostakin kuulin, että mainittu yllä Softelectronic myös myy uusia johdinlevyjä ohjelmoituna. About 500€/kpl
Onko kellään kokemuksia?
Saako ohjelmoituna?
Jostakin kuulin, että mainittu yllä Softelectronic myös myy uusia johdinlevyjä ohjelmoituna. About 500€/kpl
Onko kellään kokemuksia?
Re: S212 E220CDI 7G-tronic, johdinlevykö meni?
Vielä aiheesta sen verran että Motonet oli tehnyt edellisen huuhteluöljynvaihdon tuohon laatikkoon. Kysyin aikaa varatessani sekä vielä autoa sinne viedessäni osaavatko varmasti ja tietävätkö mitä öljyä pitää laittaa. Vakuuttivat osaavansa ja tietävänsä. Väärää öljyä olivat laittaneet, lukee laskussa nyt. Että ainakaan Kouvolan Motonettia ei voi suositella kyllä tuohon...
nyt: B 180 CDI -10. Hyundai Ioniq electric -17.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.
ennen: 200 D -75, 200 D -82, 240 D -84, 200 D -86, 300 D -89, 190 E -84, 250 TD -89,
220 D -96, C 220 D -96, E 220 D -99, Vito 108 CDI 99, S 420 L -96, ML 230 -99, E 220 CDI -03, S 320 L -99, ML 320 -99, S 600 L -00, E 220 CDI -12. Vito 111 CDI -05. S 320 CDI -07. Vito 113 CDI -11. E 300 Hybrid -13. E 250 CDI 4matic -14. E 200 CDI -10. C 200 CDI -09.