W212 vaihteistoöljy vuoto
W212 vaihteistoöljy vuoto
Elikkäs seuraava ongelma 350CDi:n kanssa. (265hv versio, 7-vaihdetta)
Auto vuotaa vaihteistoöljyä jäähdyttimen ja putken liitoksesta. Olen jo vienyt auton pari kertaa huoltoon. Liitoksen o-renkaat vaihdettu kummallakin kertaa ja viimeksi kävivät pienen koeajonkin. Liitos kesti koeajon. Seuraavana päivänä vuoto alkoi taas uudelleen. Veikkaan nyt kolmannenkin kerran samaa kohtaa.
Kyseessä ihan laatukorjaamo. Onkohan vika tumpelossa asentajassa vai voiko järjestelmä kerätä painetta ja korkkaa sitten aina tuosta samasta tiivisteestä.
Huomenna auto taas takuukorjaukseen samalle pajalle. Saas nähdä tuleeko vieläkään kuntoon.
Auto vuotaa vaihteistoöljyä jäähdyttimen ja putken liitoksesta. Olen jo vienyt auton pari kertaa huoltoon. Liitoksen o-renkaat vaihdettu kummallakin kertaa ja viimeksi kävivät pienen koeajonkin. Liitos kesti koeajon. Seuraavana päivänä vuoto alkoi taas uudelleen. Veikkaan nyt kolmannenkin kerran samaa kohtaa.
Kyseessä ihan laatukorjaamo. Onkohan vika tumpelossa asentajassa vai voiko järjestelmä kerätä painetta ja korkkaa sitten aina tuosta samasta tiivisteestä.
Huomenna auto taas takuukorjaukseen samalle pajalle. Saas nähdä tuleeko vieläkään kuntoon.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
Vaihtaa suoriltaan sen jäähdyttäjän. Pariin kokeiltu meillä vaihtaa pelkät o-renkaat muttei ole pitkään kestänyt. Yhteen piti vaihtaa jäähdytysputketkin kun irtonainen letkulämmitin oli hakannut putken päät pilalle
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
Minkäs hintainen lie tuo jäähdytin? Iso homma vaihtaa?
Eli ilmeisesti siis jäähdyttimen liitin menee väljäksi eikä enää pidä uusillakaan renkailla?
Eli ilmeisesti siis jäähdyttimen liitin menee väljäksi eikä enää pidä uusillakaan renkailla?
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
Enpä nyt äkkiseltään hintaa muista, olisikohan ollut parinsadan luokkaa? Joo jotenki väljistyy eikä pidä enää uusillakaan o-renkailla
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
Siihen saa uudet ne pelkät liittimet.. Koskiselta itse hommasin ja vuoto loppui. Pelkillä o renkailla ei..
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
Tänään tuli auto neljännen kerran huoltamolta takas ja edelleen näyttää öljy tippuvan. Prkl!
Alkaa kyllä huumorintaju loppua.
Olin itsekin tulkinnut papereita väärin, eli vuoto onkin laatikon ja putken liitoksesta. Ensin on vaihdettu kahteen kertaan laatikon ja putken liitoksen o-renkaat. Viime viikolla tilasivat uuden putken kun veikkasivat että vanhassa on murtuma. Tänään sitten vaihtoivat sen, eipä auttanut.
Nyt on taas uusi aika ensi tiistaille varattuna.
Alkaa kyllä huumorintaju loppua.
Olin itsekin tulkinnut papereita väärin, eli vuoto onkin laatikon ja putken liitoksesta. Ensin on vaihdettu kahteen kertaan laatikon ja putken liitoksen o-renkaat. Viime viikolla tilasivat uuden putken kun veikkasivat että vanhassa on murtuma. Tänään sitten vaihtoivat sen, eipä auttanut.
Nyt on taas uusi aika ensi tiistaille varattuna.
Viimeksi muokannut Jani M, Ke 28.11.2018 21:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
Ja arvailu jatkuu. Nyt veikkaavat syyksi halkeamaa vaihteiston kopan reiässä, johon se öljyputki kiinnitetään. Sen vaihto lieneekin taas kallista hupia. No, maanantaina selvittelevät taas lisää.
Hienointahan tässä on se, että tuskinpa tuo reikä itsestään halkeaa, eli syyllinen lienee o-renkaat vaihtanut asentaja.
Alkaa vaan iskeä pikkuhiljaa pelko että uskaltavatko myöntää korjausvirhettään vai yrittävätkö maksattaa tämänkin minulla.
Eli maantaina korjaukselle numero kuusi.
Sen verran ajattelin muiden kiireiden keskellä avitella huoltamoa että kyselen tuolla osien myynti puolella jos joltain löytyisi hyllystä varaosaksi kelpaava vaihteiston turbiinin koppa?
Hienointahan tässä on se, että tuskinpa tuo reikä itsestään halkeaa, eli syyllinen lienee o-renkaat vaihtanut asentaja.
Alkaa vaan iskeä pikkuhiljaa pelko että uskaltavatko myöntää korjausvirhettään vai yrittävätkö maksattaa tämänkin minulla.
Eli maantaina korjaukselle numero kuusi.
Sen verran ajattelin muiden kiireiden keskellä avitella huoltamoa että kyselen tuolla osien myynti puolella jos joltain löytyisi hyllystä varaosaksi kelpaava vaihteiston turbiinin koppa?
Viimeksi muokannut Jani M, Ke 28.11.2018 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
Vaikea kuvitella että kyseisen kohdan voisi rikkoa tiivisteitä vaihtaessa, tai että se edes voisi olla halki
oulaistenliikenne.fi
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
Halki vaan vaikuttaa olevan. Uusi koppa edelleen hakusessa. Kertaalleen kuulemma tilattu jo Saksasta, mutta ei tullutkaan.dealer kirjoitti:Vaikea kuvitella että kyseisen kohdan voisi rikkoa tiivisteitä vaihtaessa, tai että se edes voisi olla halki
Ilmeisesti halki koko reiän mitalta ja halkeama sen verran syvä ettei kannata yrittää korjata.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
Tänään sitten hakemaan taas autoa. Ehtikin seisoa korjaamolla tasan kuukauden. Vika oli kopan reiässä, josta löytyi selkeä halkeama. Uutta/käytettyä osaa etsivät lähes neljä viikkoa. Ei kuulemma löytynyt ja nyt osa on koneistettu/hitsattu kuntoon. Halkeaman oli ilmeisesti aiheuttanut valuvika.
No, autohan jäi kuitenkin korjaamon pihaan, koska perä oli tontissa ja vain toinen puoli suostui nousemaan ylös. Oli kuulemma oireilut jo ennen koeajossa. Ilmeisesti perä on laskeitunut alas seisotuksen aikana ja nyt sitten oireilee. Liekkö ilmapussi mennyt rikki? Perjantaina sitten uuteen analyysiin.
Mielenkiintoista on se ettei perä ole laskenut tätä ennen viikonkaan seisotuksesta.
No, autohan jäi kuitenkin korjaamon pihaan, koska perä oli tontissa ja vain toinen puoli suostui nousemaan ylös. Oli kuulemma oireilut jo ennen koeajossa. Ilmeisesti perä on laskeitunut alas seisotuksen aikana ja nyt sitten oireilee. Liekkö ilmapussi mennyt rikki? Perjantaina sitten uuteen analyysiin.
Mielenkiintoista on se ettei perä ole laskenut tätä ennen viikonkaan seisotuksesta.
W213 220d -17 AMG
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Ex:
W212 350cdi -12 AMG
W204 220cdi -08
W211 400cdi -04 AMG
W210 290td -96 DEMEC
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
Joipa joo
Mulla W212 automaatti öljyt pihalle syylarin (lauhdittimelle) menevä alumiiniputki hankaurunut kyljestä
VÄÄRIN ASENNETUN lohkopiuhan takia puhki.
Mulla W212 automaatti öljyt pihalle syylarin (lauhdittimelle) menevä alumiiniputki hankaurunut kyljestä
VÄÄRIN ASENNETUN lohkopiuhan takia puhki.
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
W212 ei ollut ensimmäinen jossa MAAHANTUONTI? Veho? Asentanut lohkopiuhan joka hankaa automaatin lauhduttajan putken(alumiinia) puhki....
Korjauksen tein alan ammattilaisena itse.
Putkileikkurilla alkuperäinen putki (jonka pituus mutkineen n.15cm) poikki ja työnsin 10mm (sisähalk.)kumiputken päälle.
Ympärikiristävät klemmarit 2 kpl kumpaankin päähän.
Puhkikulunut kohta on lähellä lauhdutinta ja vielä mutka kohdassa joten kumiputki oli tiukka saada mutkan kohdalle perille asti. Useamman sata kilsaa ajettu, eikä vuoda. Putkea en irroittanut( lieriökiinnitys O-renkailla) alkavat yleensä vuotamaan ja on aina uusittava kun auki.
Uusin putken myöhemmin.
Varoituksen sana että ei kannata ajaa öljyt vähissä ja liikaa öljyä ei myöskään saisi olla. Öljymääristä on muissa osioissa, mutta hätätilassa voi työntää jonkun tikun vasten öljypohjaa ja tikun pitäisi kastua 64mm -/+ 5mm moottorin käydessä . Lämpötila oli muistaakseni 45c.
Kylmänä tuo sama tikku kastuu vain noin 20mm
Uudemmissa onkin proppu, jonka keskellä miniruuvi jonka avaamalla liika öljy tulee pois. (Tai lisättävä kunnes tulee ylivuotona pois)
Korjauksen tein alan ammattilaisena itse.
Putkileikkurilla alkuperäinen putki (jonka pituus mutkineen n.15cm) poikki ja työnsin 10mm (sisähalk.)kumiputken päälle.
Ympärikiristävät klemmarit 2 kpl kumpaankin päähän.
Puhkikulunut kohta on lähellä lauhdutinta ja vielä mutka kohdassa joten kumiputki oli tiukka saada mutkan kohdalle perille asti. Useamman sata kilsaa ajettu, eikä vuoda. Putkea en irroittanut( lieriökiinnitys O-renkailla) alkavat yleensä vuotamaan ja on aina uusittava kun auki.
Uusin putken myöhemmin.
Varoituksen sana että ei kannata ajaa öljyt vähissä ja liikaa öljyä ei myöskään saisi olla. Öljymääristä on muissa osioissa, mutta hätätilassa voi työntää jonkun tikun vasten öljypohjaa ja tikun pitäisi kastua 64mm -/+ 5mm moottorin käydessä . Lämpötila oli muistaakseni 45c.
Kylmänä tuo sama tikku kastuu vain noin 20mm
Uudemmissa onkin proppu, jonka keskellä miniruuvi jonka avaamalla liika öljy tulee pois. (Tai lisättävä kunnes tulee ylivuotona pois)
Re: W212 vaihteistoöljy vuoto
Ai niin ja jäi sanomatta että otin yläkautta saadakseni tilaa turbon putken ja ilmanottoputken pois.