w447 V-sarja takaisinkutsu/ ecun päivitys
w447 V-sarja takaisinkutsu/ ecun päivitys
Onko joku muukin käynyt ja mikä on ollut lopputulos.
Auto oli tänä huollossa Veholla jossa päivittivat ecun vastamaan uusia "normeja"
Auton haettua palasi mittaristossa valo että lisä Adblueta vaikka tankki on noin puoliksi täynnä.
Menin samantien takaisin sisään ja kysyin asiasta, vastaus oli että: joo valitettavasti päivityksen jälkeen ilmoitus tulee aikaisemmin, mutta kyllä sillä pystyy vielä ajamaan
Ok häiritsevä muttei niin iso asia.
Ajamalla kotiin päin huomasin toisen asian: mittari on ihan erilainen. Vaihtevalitsin näyttöön on ilmestynyt "tausta" mikä on mielestäni aika ruma verrattuna vanhaan. Eli ovat luultavasti joko vaihtanut mittariston kun rattia oli liikuteltu tai sitten päivityksen mukana tullut.
Jonkun mielestä asia voi tuntua aivan mitättömältä mutta mua se kuitenkin häiritse.
Onko suosituksia mitä kannatta tehdä ja kannattaako ollenkaan kun veho vetoa kuitenkin siihen etteivät he voi asialle mitään kun ohjeet ja osat tulee Daimlerilta.
Auto oli tänä huollossa Veholla jossa päivittivat ecun vastamaan uusia "normeja"
Auton haettua palasi mittaristossa valo että lisä Adblueta vaikka tankki on noin puoliksi täynnä.
Menin samantien takaisin sisään ja kysyin asiasta, vastaus oli että: joo valitettavasti päivityksen jälkeen ilmoitus tulee aikaisemmin, mutta kyllä sillä pystyy vielä ajamaan
Ok häiritsevä muttei niin iso asia.
Ajamalla kotiin päin huomasin toisen asian: mittari on ihan erilainen. Vaihtevalitsin näyttöön on ilmestynyt "tausta" mikä on mielestäni aika ruma verrattuna vanhaan. Eli ovat luultavasti joko vaihtanut mittariston kun rattia oli liikuteltu tai sitten päivityksen mukana tullut.
Jonkun mielestä asia voi tuntua aivan mitättömältä mutta mua se kuitenkin häiritse.
Onko suosituksia mitä kannatta tehdä ja kannattaako ollenkaan kun veho vetoa kuitenkin siihen etteivät he voi asialle mitään kun ohjeet ja osat tulee Daimlerilta.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W447 250
W176 180cdi
W176 180cdi
Re: w447 V-sarja takaisinkutsu/ ecun päivitys
Taisi tulla vaan väärään paikkaan tämä.
W447 250
W176 180cdi
W176 180cdi
Re: w447 V-sarja takaisinkutsu/ ecun päivitys
Eiköhän sieltä kohta tule seuraava päivitys missä ad blue varoitus taso on korjattu. Valitusta vaan Veholle. Luulen että "ruma" tausta on päivityksestä johtuvaa.
W213 220d +W203 320 4matic, W201 1.8e
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w447 V-sarja takaisinkutsu/ ecun päivitys
Juuri näin ja lisän vielä selaista pohdintaa että mitariston ulkonäkö vaikuttaa, joskus on myyty tietyillä varusteilla mitä ei toiseen varuste tason autoon saa vaikapa c30 amg mittaristo clasikin tai toisin päinmarkoala kirjoitti:Eiköhän sieltä kohta tule seuraava päivitys missä ad blue varoitus taso on korjattu. Valitusta vaan Veholle. Luulen että "ruma" tausta on päivityksestä johtuvaa.
niin ketjun aloitajahn on ostanut auton juuri siksi sillä varuste tasolla missä sisusta mihin mittariston ulkonäkökin kuuluu
että se esteetistä silmää eniten mielytänyt... ja nyt sitä on muttettu ilman lupaa sen ulko näkö muutosta ei voi perustella
päästöillä, turvalisuudella... no vaikka pari seuravaa huoltoa ilmaiseksi tms niin ehkä silmä siihen sopeutuu
Mökkillä
'
'
Re: w447 V-sarja takaisinkutsu/ ecun päivitys
AdBlue varoitus aikaisemmin on Vehon mukaan lakisääteinen asia
Mittariston muutosta lupasivat vielä selvittää että mistä se johtuu.
Mittariston muutosta lupasivat vielä selvittää että mistä se johtuu.
W447 250
W176 180cdi
W176 180cdi
Re: w447 V-sarja takaisinkutsu/ ecun päivitys
Kertoiko Star mistä lakipykälästä kyse?MarkoE kirjoitti:AdBlue varoitus aikaisemmin on Vehon mukaan lakisääteinen asia
Mittariston muutosta lupasivat vielä selvittää että mistä se johtuu.
Re: w447 V-sarja takaisinkutsu/ ecun päivitys
Ei sen tarkemmin selittellyt.DBFI kirjoitti:Kertoiko Star mistä lakipykälästä kyse?MarkoE kirjoitti:AdBlue varoitus aikaisemmin on Vehon mukaan lakisääteinen asia
Mittariston muutosta lupasivat vielä selvittää että mistä se johtuu.
W447 250
W176 180cdi
W176 180cdi
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: w447 V-sarja takaisinkutsu/ ecun päivitys
Ehkä ei suoraan mistään pykälstä jospa on kyse jostain välilestä vaikka johonkin tyypi hyväksyntäMarkoE kirjoitti:Ei sen tarkemmin selittellyt.DBFI kirjoitti:Kertoiko Star mistä lakipykälästä kyse?MarkoE kirjoitti:AdBlue varoitus aikaisemmin on Vehon mukaan lakisääteinen asia
Mittariston muutosta lupasivat vielä selvittää että mistä se johtuu.
liityvästä tms tai humaneet että varoitus tulee jossain tilantessa myöhän siihen nähden mikä olisi suotavaa ja päästöhin vaikutavan pelavvat varman päälle, tuon vielä ymärtää tosin siitäkin pitäis löyty takisin kutsu jos se on semmoinen että se on jonkun pykälän perustella tehtävä,
sitä ei, että asikaan auton "ulko"näköä muutetaan ilman suostumusta/lupaa aivan sama jos huoltoon vietässä auto olisi valkoinen ja hakiessa musta...tai sisusta vaihdettu eri väriseksi jne
Mökkillä
'
'
Re: w447 V-sarja takaisinkutsu/ ecun päivitys
Niin ei se ole korjaamolla ihan noin yksinkertaista kun yksi ei halua päivityksiä ja toinen perää niitä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 95&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 95&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: w447 V-sarja takaisinkutsu/ ecun päivitys
Ainahan voi jättää päivittämättä/käyttämättä virallisia huoltoja mutta loppu tuloksena katsastus setä sanoo Päivi Räsäsen sanoin EI jos päästö takasinkutsu tekemättä.
Vehollahan ei ole mitään taaskaan tekemistä jos tuo mittariston tausta on päivityksessä vaihtunut vaan sitten se on huollon tehtävä kyselyä tehtaansuuntaan että onko korjattavissa takasin tjms .
Ainahan maahantuojaan voi suoraan olla yhteydessä asiasta jollon yksi välikäsi ohitettu ja yleensä sitäkautta asia saadaan hoitoon nopeammin.
Vehollahan ei ole mitään taaskaan tekemistä jos tuo mittariston tausta on päivityksessä vaihtunut vaan sitten se on huollon tehtävä kyselyä tehtaansuuntaan että onko korjattavissa takasin tjms .
Ainahan maahantuojaan voi suoraan olla yhteydessä asiasta jollon yksi välikäsi ohitettu ja yleensä sitäkautta asia saadaan hoitoon nopeammin.