E w212 paljon ajetut, kestävyys?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
eikös osa land cruisereiden suorista kutosista ollut ihan legendaarisessa maineessa, että menee laakerit kampuralta.
W212 E350cdi
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Land cruiserin 3 litran d4d suuttimen pohjatiivisteen vuoto ei tarkoita supsutusta ja pahaa hajua, vaan se on venttiilikopan alla ja karsta sekoittuu öljyyn, kunnes viimein öljysihti tukkeentuu ja moottori leikkaa kiinni. Eikä nyt mennä siihen minkälainen massey-ferguson on 3 litrainen ja nelisynterinen moottori autossa.Nurmituomas kirjoitti:eikös osa land cruisereiden suorista kutosista ollut ihan legendaarisessa maineessa, että menee laakerit kampuralta.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Tuota samaa olin kuullut ja mainitsin asiasta R-Koneistuksen työnjohtajalle joka puolestaan kertoi ajaneensa muistaakseni 600tkm ilman ongelmia ko. moottorilla.Nurmituomas kirjoitti:eikös osa land cruisereiden suorista kutosista ollut ihan legendaarisessa maineessa, että menee laakerit kampuralta.
Viimeksi muokannut E200kompressor, Ti 25.12.2018 20:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Sellainen wanha turbodiesel Land Cruiser minullakin oli joskus vähän aikaa. Legendasta oli ruostunut takaosa niin pahoin etten sitä enää pystynyt korjaamaan.
Jossain puolen miljoonan paikkeilla oli tehty moottoriin täydellinen remontti, uudet männät jne. Auto oli silloin vaimoni veljellä ajossa.
Sattui kaappia siivotessa vanha rekisteriote syksyllä käsiin, niin tarkistin rekisterinumerolla Trafilta mitä autolle kuuluu. Jossain Sotkamon seutuvilla nykyään, mittarissa ollut vajaa 800000 viime katsastuksessa.
No, se oli niin vanha että tässä kai keskustellaan uudemmista. Ei ne enää näiden vanhojen veroisia ole
Jossain puolen miljoonan paikkeilla oli tehty moottoriin täydellinen remontti, uudet männät jne. Auto oli silloin vaimoni veljellä ajossa.
Sattui kaappia siivotessa vanha rekisteriote syksyllä käsiin, niin tarkistin rekisterinumerolla Trafilta mitä autolle kuuluu. Jossain Sotkamon seutuvilla nykyään, mittarissa ollut vajaa 800000 viime katsastuksessa.
No, se oli niin vanha että tässä kai keskustellaan uudemmista. Ei ne enää näiden vanhojen veroisia ole
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Vanha ja vanha, ei tässä itsekään ihan nuoria olla.dealer kirjoitti:Sellainen wanha turbodiesel Land Cruiser minullakin oli joskus vähän aikaa. Legendasta oli ruostunut takaosa niin pahoin etten sitä enää pystynyt korjaamaan.
Jossain puolen miljoonan paikkeilla oli tehty moottoriin täydellinen remontti, uudet männät jne. Auto oli silloin vaimoni veljellä ajossa.
Sattui kaappia siivotessa vanha rekisteriote syksyllä käsiin, niin tarkistin rekisterinumerolla Trafilta mitä autolle kuuluu. Jossain Sotkamon seutuvilla nykyään, mittarissa ollut vajaa 800000 viime katsastuksessa.
No, se oli niin vanha että tässä kai keskustellaan uudemmista. Ei ne enää näiden vanhojen veroisia ole
Katselin Mobile.de:sta noita isoja 2002 -> Land Cruisereita joissa on tuo 4,2L suora kuutonen 204hp ja sellaisen 300tkm ajetun saisi noin 12 000€ - 15 000€ johon noin 5000€ veroja päälle.
Vastaavasti pienemmän Land Cruiser Pradon eli sillä 3,0L neloskoneella saisi samaan hintaan vähemmän ajettuna mutta 4v - 5v uudempana. Tällä hetkellä ehkä kuitenkin kallistuisin tuon isomman puoleen jos löytyisi hyväkorinen jolloin sillä voisi pärjätä loppuelämän.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 496
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
cruisereissa ei kannata ikinä ostaa kuvien perusteella, koska vaikka peltiosat olisi virheettömät ja sisusta hyvä, niin 10v vanha voi olla käytöstä riippuen täysin ruostunut takarungoltaan. Runko täyttyy maasta ja se pitää kosteutta siellä, lisäksi se teräs on jotain kierrätysterästä joka ruostuessaan lehteytyy ja murenee käsiin. Yleisesti ottaen henkilöautomalliset itsekantavat korit kestää aikaa paljon paremmin kuin maasturien rungot. Tuntuu kummalliselta, mutta niin se vain on. Se on myös hyvä syy tuoda se maasturi mahdollisimman etelästä euroopasta, jossa se olisi ollut ilman suolateitä sen ensimmäisen 10v.
W212 E350cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 2743
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Ketjun aloittaja oli kait enemmän kiinnostunut w212 tyypin merssusta kuin lantikoista
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Sain vaikutelman että kiinnostus on kovasti vähenemään päin. Ainakin viimeistään siellä maksupisteessä...tahtoomersun kirjoitti:Ketjun aloittaja oli kait enemmän kiinnostunut w212 tyypin merssusta kuin lantikoista
Mutta se ongelma josta oli puhe, on edelleenkin liian heikko mitoitus joka ei poistu vaihtamalla toinen käytetty samanlainen tai jos peffa kestää niin ihan uusi (joka on se parempi vaihtoehto).
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Mersulla onneksi sentään se 25tkm öljynvaihtoväli, kun Skodillacciin vaihdellaan 30 tkm välein. Muutehan nämä W212-koriset taitavat ainakin koriltaan olla jo vähän parempia kuin vuosituhannen vaihteen Mersut. Näkee näitä 400-500 tuhatta mentyjä ja eivät vielä lahonneet.
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Aloittaja kysyi w212 dieseleistä ja paljon ajetuista. Minä ostin profiilin mukaisen w212 bensamersun viime elokuussa ja kilometrejä mittarissa reilut 90 tkm. Vaihdelaatikon öljymäärä oli tippunut yli litran 60 tkm vaihdosta. Heräsin siihen kun ensimmäistä kertaa polkaisin auton kunnolla vauhtiin motarille tullessa ja mittaristo meni vikasietotilaan. Kokemus oli sinänsä sykähdyttävä kun 120 km alueella auto simahti kovassa liikenteessä. Se lähti onneksi uudellen liikkeelle kun virrat sammutettiin. Vika oli korjaamon mukaan jossakin huohotinputkissa. ( syväosaajat, osannette tarkentaa mistä kysymys?). Sen lisäksi korjaamolla havaitsivat, että hammastanko vuotaa öljyä ja se joudutaan vaihtamaan. Korjaamon mukaan noin 3500 euron osa. Onneksi nämä ynnä muutamat muut pikkuviat kuten tutkat menivät virhevastuun piikkiin ja nyt ajelen luottavaisena tulevaisuuteen...? Mutta ei tämä minua kovin vakuuttuneeksi saanut tämän merkin kestävyydestä varsinkin näillä kilometreillä.
W212 M-B E 200 CGI Käyttöönottovuosi 2009
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.
Fiilistelyyn Mazda MX-5, museoikä lähellä.
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Mersun laatu romahti kun Chrysler tuli kuvioihin mukaan tehdäkseen juurikin sen, ettei Mercedes enää ole laatuauto Yhdysvaltain markkinoilla kilpailemassa omien seassa.
Hyvin onnistuivat ja nyt saamme nauttia tuloksista täällä Euroopan puolella. Nyt pitäisi Saksalaisten tajuta mikä oli tämän jipon nimi ja palauttaa mersun maine luotettavan ja kestävän auton maineeseen takaisin ennen kuin on liian myöhäistä.
Hyvin onnistuivat ja nyt saamme nauttia tuloksista täällä Euroopan puolella. Nyt pitäisi Saksalaisten tajuta mikä oli tämän jipon nimi ja palauttaa mersun maine luotettavan ja kestävän auton maineeseen takaisin ennen kuin on liian myöhäistä.
M-B E 200 CDI -09 Emännällä
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
M-B E 320 TE 4-Matic -98 Minulla
M-B 230 TEA -92 Pojalla
Mersuilla jo vuodesta 1969
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Tuohon laatuun, tekniseen ylivoimaan ja kestävyyteen on Mercedes-Benz:n brändi perustunut ja jonka vuoksi autoista on maksettu korkeaa premium -lisää.sompio kirjoitti:Mersun laatu romahti kun Chrysler tuli kuvioihin mukaan tehdäkseen juurikin sen, ettei Mercedes enää ole laatuauto Yhdysvaltain markkinoilla kilpailemassa omien seassa.
Hyvin onnistuivat ja nyt saamme nauttia tuloksista täällä Euroopan puolella. Nyt pitäisi Saksalaisten tajuta mikä oli tämän jipon nimi ja palauttaa mersun maine luotettavan ja kestävän auton maineeseen takaisin ennen kuin on liian myöhäistä.
Kun uudehkot ja kohtalaisen vähän ajetut autot hajoavat jopa kriittisiltä osilta joiden tulisi kestää koko auton elinikä, on premium -maine mennyt ja uskollisimpienkin ostajien motivaatio maksaa tyhjästä vähentynyt.
Kyseessä on vakava ongelma joka on jatkunut jo W210 -mallista lähtien.
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Jospa suunta olisi jo kohta ylöspäin ?
https://www.jokamies.fi/mercedes-benz-o ... n-ykkonen/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.jokamies.fi/mercedes-benz-o ... n-ykkonen/" onclick="window.open(this.href);return false;
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Tuon tutkimuksen tuloksista ei vielä voi vetää kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä kun keskimääräinen ajomäärä oli 50 000km ja 58 000km. Kuten tässäkin viestiketjussa tuli esiin, hammastanko hajosi jossakin yksilössä reilun 90 000km kohdalla ja laatikko puhaltaa öljyt pihalle sekä parkkitutkissakin sanomista.dealer kirjoitti:Jospa suunta olisi jo kohta ylöspäin ?
https://www.jokamies.fi/mercedes-benz-o ... n-ykkonen/" onclick="window.open(this.href);return false;
Edelleen, ketjussa on tullut esiin myös laakerivaurioiden synty äkkiarvaamatta johtaen koko moottorin tuhoutumiseen reilu 200 000km jälkeen.
"...2–3-vuotiaiden autojen kokoluokkavertailussa Mercedes-Benz saavutti neljä ykkössijaa kuudesta mahdollisesta. Pienemmän keskiluokan priimus oli A-sarja (vikaprosentti 3,2), isommassa keskiluokassa C-sarja (3,0), tila-autoissa B-sarja (2,6) ja SUV-luokassa GLK (2,6).
2–3-vuotiaiden autojen katsastustilaston kärkipaikat todistavat Mercedes-Benzin korkean laadun. Esimerkiksi nuorimmilla GLK-malleilla oli ajettu keskimäärin jo 50 000 ja C-sarjan autoilla 58 000 kilometriä, mutta niiden vikaprosentit jäivät silti minimitasolle. Vastaavasti merkkihuollon osaamisen ja säännöllisten vuosihuoltojen merkitys näkyy vanhempien Mercedes-Benz-mallien kohtuullisina vikaprosentteina verrattuna moniin kilpailijoihin.
TÜV-katsastusraportista kertoi Suomessa kattavasti koko tuloslistan huomioiden ensimmäisenä Moottori-lehti..."
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Eipä tietenkään, itse en lukenut koko juttua kovin tarkoin. Ei hirveästi kiinnosta vanhoilla romuilla ajavaa, kunhan linkkasin kun sopivasti sattui, sori.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 2201198884" onclick="window.open(this.href);return false;
Varmaan täällä yksittäisten kirjoittajien mielestä, yleensä ottaen ei niinkään:on premium -maine mennyt
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 2201198884" onclick="window.open(this.href);return false;
oulaistenliikenne.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
dealer kirjoitti:Eipä tietenkään, itse en lukenut koko juttua kovin tarkoin. Ei hirveästi kiinnosta vanhoilla romuilla ajavaa, kunhan linkkasin kun sopivasti sattui, sori.
Varmaan täällä yksittäisten kirjoittajien mielestä, yleensä ottaen ei niinkään:on premium -maine mennyt
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/ ... 2201198884" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai sitten lainaus jutusta...:
"..Mainetutkimus määrittää kunkin automerkin aseman suomalaisten ajatuksissa. Siitä ei voi siis vetää suoria yhtäläisyysmerkkejä automerkkien todelliseen laatuun ja ominaisuuksiin tai omistajien tyytyväisyyteen itse tuotteeseen. ."
Tämä nyt oli sellaista yleisluontoista pohdintaa mutta asiasta puhuttaessa Saksasta näkyy saavan ihan oikeasti halvalla uudehkoihin autoihin täydellisiä konepaketteja apulaitteineen:
https://www.ebay.de/itm/Motor-Mercedes- ... ition=1000" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 467
- Liittynyt: To 12.02.2004 20:35
- Paikkakunta: Tukholma
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Mistä vakavasta ongelmasta on kyse. Ei oikein auennut.E200kompressor kirjoitti: Kyseessä on vakava ongelma joka on jatkunut jo W210 -mallista lähtien.
W210 on tosi laadukas ja kestävä auto muuten paitsi koriltaan joka ruostuu silmissä.
Nämä "uudet" esim C(204) ja E(212) on myös laadukkaita autoja yleisesti.
Hyvät korit ja kestää käyttöä.
Niissä on vikoja kuten kaikissa autoissa mut aika vähän loppujen lopuksi.
Kaikessa ei ole onnistuttu kuten neli sylinterisen bensan jakopään ketjussa.
Onhan mersu harjotellut noiden kanssa aikasemminkin kaheksankymmentä luvulla.
Yllättävää kuinka noitten alkupään autojen vikoja muistellaan ja kauhistellaan
ällistyttävän pitkään vaikka ne on korjattu ja parannettu aikoja sitten.
Jos ei mennä aivan liian pitkälle niin on se sitten W210, 211 tai 212 niissä kaikissa on ollut "jotain"
Kauhistuttavaa vikaa alkupään autossa jotka elää malli sarjan koko eli ajan ja sen jälkeen.
Ei oo monta automerkkiä mistä ei löydy noita epäonnistumisia, myös muilla premium merkeillä.
Toyota joka ei ole premium mutta mainitsen kans kun ne on niin hyvässä maineessa ja
että on hyvin testattu ennen markinoille pääsyä.
Esim. 2,2litran(177hv) diesel on kertakäyttö moottori mutta ei siitä sen enämpää. Ne joita kiinostaa voi googlata siitä.
A170cdi-00 1999-
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Vakavana ongelmana pidän juuri W210 ruostumista joka tuli esiin hyvin nopeasti aikanaan. Myöskin W211 SBC -jarruja, glykoliongelmia sekä lukuisia ongelmia sähkövikojen suhteen.Turbocompound kirjoitti:Mistä vakavasta ongelmasta on kyse. Ei oikein auennut.E200kompressor kirjoitti: Kyseessä on vakava ongelma joka on jatkunut jo W210 -mallista lähtien.
W210 on tosi laadukas ja kestävä auto muuten paitsi koriltaan joka ruostuu silmissä.
Nämä "uudet" esim C(204) ja E(212) on myös laadukkaita autoja yleisesti.
Hyvät korit ja kestää käyttöä.
Niissä on vikoja kuten kaikissa autoissa mut aika vähän loppujen lopuksi.
Kaikessa ei ole onnistuttu kuten neli sylinterisen bensan jakopään ketjussa.
Onhan mersu harjotellut noiden kanssa aikasemminkin kaheksankymmentä luvulla.
Yllättävää kuinka noitten alkupään autojen vikoja muistellaan ja kauhistellaan
ällistyttävän pitkään vaikka ne on korjattu ja parannettu aikoja sitten.
Jos ei mennä aivan liian pitkälle niin on se sitten W210, 211 tai 212 niissä kaikissa on ollut "jotain"
Kauhistuttavaa vikaa alkupään autossa jotka elää malli sarjan koko eli ajan ja sen jälkeen.
Ei oo monta automerkkiä mistä ei löydy noita epäonnistumisia, myös muilla premium merkeillä.
Toyota joka ei ole premium mutta mainitsen kans kun ne on niin hyvässä maineessa ja
että on hyvin testattu ennen markinoille pääsyä.
Esim. 2,2litran(177hv) diesel on kertakäyttö moottori mutta ei siitä sen enämpää. Ne joita kiinostaa voi googlata siitä.
Noista uudemmista W212 laakerivauriot, aiemmat surkeat Delphi- polttoainelaitteet sekä 4 -matic vetopyörästöjen ongelmat.
Unohdit rikkinäisistä Toyotan D-4D -moottoreista 2,0L (1AD-FTV) version jollaisen omistan.
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
minulla ei ainakaan ole tuosta 651 koneesta huonoa sanottavaa ollut
hyvää huoltoa ja kutosen kestänyt eli aika vaikea lähteä valittamaan
ja koko matka menty start stop toiminto päällä alkuperäisellä starttimoottorilla vielä
hyvää huoltoa ja kutosen kestänyt eli aika vaikea lähteä valittamaan
ja koko matka menty start stop toiminto päällä alkuperäisellä starttimoottorilla vielä
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Pikkasen jääty tuonne 2000-luvun alkuvuosiin jos luulee että mersulla on vakavia ongelmia laadun suhteen. Toki olihan väyrynen ruostumista vastaan ihan huonointa luokkaa, ja w211 mallissa aluksi monenlaista vikaa, mutta aikalailla laatu saatiin nousemaan 2010 lukua kohti. Kuitenkin jollain audilla on aivan helvetisti teknisiä ongelmia autoissaan, on moottoria joka sorvaa nokkansa sileäksi, yhtä huonoa jakopäätä ku mersun m271, automaattina jos jonkinmoista kaksoiskytinviritystä eikä sitä perinteistä zf:kään kukaan suosittele, on "mutteriohjausta" ja oikeastaan kaikki mahdollinen.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
-
- Mersumies
- Viestit: 2743
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Jos vertaa itsellä olleita w211 ja s212 keskenään, niin kyllä 212 paljon vähemmällä remontilla on selvinnyt. Ei tuossa 211 mitään isoja ollut, mutta niitä etupään niveliä sai laitella joka leimalle, johdinlevy, suuttimien tiivisteet, ahtimen letku ja vesipumppu uusittiin. Sähkövikoja ei ollut tuossa yhtään.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Mersumies
- Viestit: 2325
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Jonkin verran jäi kyllä vielä myöhemmillekin ajoille:S202 kirjoitti:Pikkasen jääty tuonne 2000-luvun alkuvuosiin jos luulee että mersulla on vakavia ongelmia laadun suhteen. Toki olihan väyrynen ruostumista vastaan ihan huonointa luokkaa, ja w211 mallissa aluksi monenlaista vikaa, mutta aikalailla laatu saatiin nousemaan 2010 lukua kohti. Kuitenkin jollain audilla on aivan helvetisti teknisiä ongelmia autoissaan, on moottoria joka sorvaa nokkansa sileäksi, yhtä huonoa jakopäätä ku mersun m271, automaattina jos jonkinmoista kaksoiskytinviritystä eikä sitä perinteistä zf:kään kukaan suosittele, on "mutteriohjausta" ja oikeastaan kaikki mahdollinen.
http://australiancar.reviews/reviews.ph ... an&gen=619" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Tuoreen uutisen mukaan maine on paras, mutta katsastuksissa tulee sanomista:
https://www.talouselama.fi/uutiset/kolm ... 1dbf9dde30" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.talouselama.fi/uutiset/kolm ... 1dbf9dde30" onclick="window.open(this.href);return false;
S205 facelift AMG Line, 2019
Ex:
S204 250 CDI 4MATIC, 2013
S204 200 CDI, 2011
Ex:
S204 250 CDI 4MATIC, 2013
S204 200 CDI, 2011
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Tässä on selvä ero 212:een. Niihin ei niveliä mene juuri lainkaan.Ei tuossa 211 mitään isoja ollut, mutta niitä etupään niveliä sai laitella joka leimalle
oulaistenliikenne.fi
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Onko se tuossa faceliftissä 200 tai 220 mikälie,niin yhtä susi tuo moottori?
Star
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Ei se mikään susi ole, vaihtaa öljyt järkevin välein ja jakoketjun ja rattaat kerran, jos ei ole jo vaihdettu. Jos meinaa miljoonan ajaa niin ehkä joutuu jakoketjun vaihtaa 2 kertaa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Onko jossain sivustoa, mihin on kerätty eri moottorien päivitysversiot ja parannukset?
Suuttimet ja ketjut yms.
Suuttimet ja ketjut yms.
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Just näin. Minulla ja tutuilla ollut tylsiä moottoreita, kun ei ole ollut isoja tai kalliita vikoja (minulla ei itselläni ei ole ollut mitään vikoja, tosin kilometrejä on takana vasta 201 tkm.)S202 kirjoitti:Ei se mikään susi ole, vaihtaa öljyt järkevin välein ja jakoketjun ja rattaat kerran, jos ei ole jo vaihdettu. Jos meinaa miljoonan ajaa niin ehkä joutuu jakoketjun vaihtaa 2 kertaa.
OM651 on ollut pitkään tuotannossa ja se on ollut aikanaan yleisin moottorivaihtoehto ainakin C- ja E-sarjalaisessa.
Olisi mielenkiintoista kuulla dealerilta, multivirilta tai muilta asian päälle ymmärtäviltä, MIKSI joistain moottoreista on kampiakselin laakerit leikanneet kiinni? Onko teillä selitystä tai edes arvausta siihen, miksi voitelu alakerrassa on pettänyt?
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: E w212 paljon ajetut, kestävyys?
Itse en osaa sanoa mikä on juurisyy tuohon kiinnileikkaamiseen, mutta toissakeväänä eräs koneistamo oli tutkinut asiaa ja olivat sitä mieltä että kampiakselin laakeripinta on erilainen kuin muissa moottoreissa ja voitelun vähänkään "pettäessä" se ottaa helposti laakerista materiaalia mukaan jolloin vaurio syntyy hetkessä. Tätä olivat kiinnostuneet tutkimaan kun moottoreita tuli lyhyen ajan sisään useita korjattaviksi. Mikroskoopilla millälie selvitelleet.
Tässä kertomaani ei pidä ottaa minään absoluuttisena totuutena, enkä tiedä tarkemmin. Kysyin naamatusten miksi näitä hajoaa ja suurinpiirtein noin kertoivat.
Tässä kertomaani ei pidä ottaa minään absoluuttisena totuutena, enkä tiedä tarkemmin. Kysyin naamatusten miksi näitä hajoaa ja suurinpiirtein noin kertoivat.
oulaistenliikenne.fi