W211 pre-facelift ongelmakohdat

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
polarbear
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 2
Liittynyt: Pe 04.01.2019 13:44

W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja polarbear »

Pojalle katsellut maantielle sopivaa kulkinetta. Työmatka 130 km per päivä, joten taloudellinen diesel hakusessa. Millään riisikipolla ei halua ajaa, joten erääksi vaihtoehdoksi seuloontunut W211 220CDI ennen v 2007. Noita tarjolla eritoten Saksassa pienillä, alle 100 tkm kilsoilla maltillisilla hinnoilla. Moottori lienee pomminvarma, mutta mitä erityisesti kannattaisi käytetyssä tarkkaan katsoa ruosteen lisäksi?

Moottori ja voimalinja kestänee myös maltillisen 'lastutuksen', jolloin ei ole ihan onnettoman suorituskyvytönkään.
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Jos oikeasti noin vähän ajettu on, niin SBC-jarruyksikölläkin pitäisi olla vielä elinaikaa ihan reilusti, olettaen että jarrunesteet on vaihdettu ajallaan. Vikakoodit kannattaa varmaankin luetuttaa jossain ja katsoa että kaikki varusteet ja merkkivalot toimii kuten pitää. Lämppärin vesiventtiilli taitaa olla yksi aika tyypillinen vikakohde (ei kallis vaihtaa), oireilee jumittamalla, eli ei tule kuin kuumaa tai kylmää ja 4-alueilmastoinnissa voi olla että esim. taakse tulee vain kuumaa, muuten toimii normaalisti, näin oli omassa. Ajovalojen korkeussäätö saattaa takkuilla, niitä säätömoottoreita on vaikea löytää ja vaihtokin on jonkinmoinen homma. Seisontajarru.

Tommosia tuli nyt lyhyellä kokemuksella mieleen, pidemmälle ehtineet jatkaa. Näitä kovasti kartellaan vs. facelift, en tiedä onko siihen muuta oikeaa syytä kuin tuo sähköjarru, joka on sitten n.tonnin paukku jos huono tuuri käy ja joutuu uusimaan, mutta se kyllä näkyy autojen hinnoissa jossa se on varmaa säästöä. Omaani olen kyllä ollut oikein tyytyväinen, tosin tekniikka eri.
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja sonikki »

Pertti K kirjoitti:Näitä kovasti kartellaan vs. facelift, en tiedä onko siihen muuta oikeaa syytä kuin tuo sähköjarru, joka on sitten n.tonnin paukku jos huono tuuri käy ja joutuu uusimaan, mutta se kyllä näkyy autojen hinnoissa jossa se on varmaa säästöä.
Itse en kyllä jättäisi prefassua ostamatta SBC:n takia, mutta onhan tuossa faceliftissä n. 2000(!) muutakin isompaa ja pienempää muutosta. Itse ajelin -09 faceliftillä 5v. ja se oli kyllä ainakin vielä toistaiseksi paras ja toimintavarmin auto mitä mulla on ollut, vaikka metrejäkin oli mittarissa ihan kiitettävästi.
SBC-yksikön vaihtoa mainostavat täällä suunnalla 500€ nykypäivänä. Yleensä kuitenkin selviää SBC:n kanssa pelkästään bittiä viilaamalla kun tulee imoitus tauluun, varsinkin vähän ajetuissa.
Ruosteitahan näissä ei tarvi pahemmin ihmetellä. Takakaaret kannattaa kuitenkin syynätä, sieltä yleensä ruostuu ensimmäisenä, jos on ruostuakseen.
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Etupään nivelet on kulutustavaraa, mutta eivät kallita. Ilmotettuihin kilometreihin kannattaa suhtautua kriittisesti. Jos km on kovin alhaiset, mutta autossa muuten kulumaa ja nuhjuisen näköinen, tod.näk. kilsat ei pidä paikkaansa. 211 on hyvin tehty auto ja pitää näyttää lähes uudelta 100tkm ajettuna.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja MiHe »

siihen saa varautua että niveliä menee vuodessa pelukopallinen, ne ei kyllä kalliita ole.

edit: hidas... :D

edit2: jatketaan nyt tarinointia, kilometeistä voi tosiaan miettiä onko tosiaan ajettu vain 10tkm vuodessa (sunnuntaisin kirkkoon ja takaisin :D )
ruosteista; etupää ei tosiaan ruostu kuten sanottu mutta etulokarin kaari voi silti syöpyä oudosti, eturipustuksessa (ilman airmaticia) on tolpassa sellanen suunnittelijan terassihylly mikä kerää kaiken p*skan, en ole kuullut että yhtään olisi vielä ruostunut pilalle mutta nyt autoilla alkaa olemaan ikää sen verran että kannattanee tarkistaa. Takaluukkuu tuppaa ottamaan ruostetta pintaan, ja luukku varastoi vettä herkästi sisäänsä kun poisto tukkeutuu maantiepölystä.

Laatikon öljyjä ei nouhin kilometreihin periaatteeesa ole tarvinnut vaihtaa kun kerran mutta muuten ei haitaa jos edellinen omistaja ollut niin valveutunut että vaihdattanut edes kerran omatoimisesti. EI SAA sitten muuten nykiä yhtään jos oikeesti on kunnossa. Pikkunykiminen ei aina merkkaa mitään mutta jos hakee sitä luotettavaa...

Farkussa perinteinen airmaticcisyndrooma kun takana aina ilmapussit

Suuttimien pohjatiivisteet vuotelee, ei ongelmaa kun pitää visusti silmällä ja nappaa vuodon kiinni heti.

Takavalovikoja, turbon ohjaimia, ei mitään yleistä tai pelottavaa jos kohdalle osuu.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Pre-facelift 211 neloskoneella maksaa muutaman tonnin, noin 250tkm ajettuna kai kuutisen tonnia, Suomessa.
Kannattaako vielä hakea Saksasta sellainen auto hyvin vähän ajettuna ? Asiasta mitään tietämättömänä ajattelisin että jos Saksasta, niin sitten poikkeuksellisen hyvin varusteltu isommalla koneella.
oulaistenliikenne.fi
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Ja sitten koeajolla muutama "täyskaasuveto" jotta näkee ettei mene vikatilaan. Ja kannattaa unohtaa ne ohjelmoinnit....
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Avatar
sonikki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2799
Liittynyt: Pe 19.03.2004 18:09
Paikkakunta: Katko

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja sonikki »

MiHe kirjoitti:Farkussa perinteinen airmaticcisyndrooma kun takana aina ilmapussit
En nyt niin tiedä tuosta yleistämisestä, mulla ei ollu tuona 5v. aikana ikinä pienintäkään ongelmaa pussien kanssa ja kaveripiirissä myös aika monta ongelmatonta S211. Isoin ongelma 211 kohdalla taitaa olla osaamaton asentaja palkeita vaihtaessa, näitähän ei aina edes itseään ammattimieheksi kutsuvat osaa vaihtaa asiaankuuluvalla tavalla ja väärin asennettuna nuo onkin takuulla taas hetken päästä riesana... Nykyisen airmaticin jälkeen ei tulekaan kuin ilma-alustastaisia mersuja, sen verta kurko varuste :)
tahtoomersun kirjoitti:Ja kannattaa unohtaa ne ohjelmoinnit....
Syystä että?
S212 E350 CDi -10
W639 116 CDi -11
W124 230 TIC/EFI -89
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja MiHe »

sonikki kirjoitti:
MiHe kirjoitti:Farkussa perinteinen airmaticcisyndrooma kun takana aina ilmapussit
En nyt niin tiedä tuosta yleistämisestä, mulla ei ollu tuona 5v. aikana ikinä pienintäkään ongelmaa pussien kanssa ja kaveripiirissä myös aika monta ongelmatonta S211. Isoin ongelma 211 kohdalla taitaa olla osaamaton asentaja palkeita vaihtaessa, näitähän ei aina edes itseään ammattimieheksi kutsuvat osaa vaihtaa asiaankuuluvalla tavalla ja väärin asennettuna nuo onkin takuulla taas hetken päästä riesana... Nykyisen airmaticin jälkeen ei tulekaan kuin ilma-alustastaisia mersuja, sen verta kurko varuste :)
No joo ehkä noinkin, yllätys kohdalle osuessaan tuo on yleensä uusille mersun omistajille on...

Olen ihmetellyt airmaticin vannojien nimeen kun ensimmäisen ilma-alukseni (W220) ostin vuosi sitten syksyllä, omasta mielestäni se ei kuitenkaan säväytä millään osa-alueella. Stanan kallis vaan vaihtaa osia, siitä kyllä tuli riitävästi kokemuksia ekana talvena. Mutta nyt kun viimesyksyn coupe hankinnnan (W219) 'joutui' ostamaan myös ilmapusseilla, on tuo kyllä eri planeetalta kuin sukupolvea vanhempi ässä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3875
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Laatikon toiminta on aika ärsyttävän hidas vakio ohjelmalla, ja sitten on niitä kivoja kyb venttiili vikoja, johdinlevyjä jne.
Kallitahan nuo ei ole vaihtaa mutta harmittaa silti kun kohdalle osuu.
Ja valot kannattaa ehdottomasti valita xenonit, halogeneillä ei näe yhtäön mitään on sitten todella onnettomat.
Saksasta jos hakee niin vähän uudempaa kyllä alkaisin katsomaan ja isommalla koneella ja kaikki herkut pitäisi löytyä.
Penkinlämmitttimet noista usein puuttuu saksassa.
Avatar
acparma
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 411
Liittynyt: Ti 06.11.2012 18:14

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja acparma »

Mainitsiko joku jo taka jarruputket ruostuvat jossain vaiheessa puhki aiheuttaen punaista jarruvaroitus valoa mittaristoon. Meillä meni molemmat putket poikki vajaa 400tkm pienen ajan sisällä. Ei tosin ole vielä varmaankaan ongelmaa noin vähän ajaetussa.
W124 300 E -87 Aut.
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17141
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja dealer »

Ei ole kilometreillä paljon merkitystä enää alkupään mallien jarruputkiin, ruostuu ne jo ajankin myötä. Tänään -08 160tkm ajettuun takaputket.
Nämä on pikku juttuja loppupelissä, lähinnä SBC kalliimpi yksittäinen vika, Tai ei sekään enää jos niitä viidelläsataa saa vaihdettuna :D

Kiitollisimpia ohjelmoitavia kai nämä. Siitä johtuen sama ostaako 200 vai 220 cdi.
oulaistenliikenne.fi
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Itse mietin samoja asioita 4 vuotta sitten. Nyt voin todeta, että tein oikein, kun jätin väliin prefaseliftin. Allekirjoituksen autolla ei tarvitse tehdä, muuta kuin ajaa , sekä normi huollot. Ei tarvitse mitään sähköjarrujen kanssa säädellä.
Niveliä menee pari vuodessa, eli ei aiheuta isoa lovea lompakkoon.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13162
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Foorumille tyypilliseen tapaan tässä kuitataan vaatimattomasti omalla kokemuksella (muiden autoista) esim. sonikin ja dealerin aiemmat kommentit. Populisimin mukana on yhtä hauska kulkea autoilussa kuin politiikassakin...
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Jotenkin samaa tuossa jäin miettimään, miten voi sanoa mitään autosta jota EI ole omistanut, ja verrata sitä samaan aikaan toiseen kulkineeseen.

En minä oman auton SBC:lle tehnyt 4-5 vuoden aikana muuta kuin vaihdatin pari kolme kertaa jarrunesteet (sama olisi pitänyt tehdä perinteisille jarrullekin) ja seurasin starilla syklilaskurin kiipeämistä ihan kiitetäviin lukemiin... jarruputketkin pysyivät kunnossa kun jokaisessa renkaanvaihdossa pyyhin näkyviltäosin putket harjalla/kintaalla ja suihkutin kotelonsuojaa päälle.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
repal
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 114
Liittynyt: Ke 16.05.2012 08:42

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja repal »

Itse erehdyin W211 malliin, jossa lisäksi vielä jopa airmatic, kun hain itselleni harrastetta myydyn SLK:n tilalle. Pitkään punnitsin uskallanko ostaa SBC:llä varustetun auton. Nyt n. 4000 kilometrin (tämä nyt on tietysti todella vähän) kokemuksella ei ongelmia toistaiseksi ja yksi jarrunesteen vaihto-operaatio suoritettuna. Airmatic putkiston kunnon tarkastin suodattimen vaihdon yhteydessä sekä avasin kompressorin ja totesin ryynit kuiviksi ja testailin toiminnan starilla; ei ongelmia toistaiseksi. Omalla kohdallani hankintapäätökseen vaikutti lopulta enemmän koneen tyyppi M113 vs. M273 kuin SBC, joka on suhteellisen helposti vaihdettava yksikkö saamani käsitykseni mukaan, eikä em. perusteella edes mitenkään kohtuuttoman hintainen autoilun muiden kulujen rinnalla.

Ja mitä tulee takajarruputkiin, täytyypä viikonloppuna tehdä MiHet, eli pyyhkäistä ne ja suojata. Josko pääsisi huolettomasti eteenpäin noiden osalta. Näin autoja huoltaen tällaisenkin auton huoltokustanukset pysyvät varmasti maltillisina.

Voihan olla, että facelift olisi loppujen lopuksi ollut parempi hankinta, mutta myös useita tuhansia kalliimpi. Facelilfitä en lopulta edes käynyt koeajamassa, joten sen paremmuudesta minulla ei ole mitään faktaa.

Joka tapauksessa täytyy sanoa, että mielestäni W211 on hienon näköinen ja laadukkaan tuntuinen auto. Vuonna 2005 ajoin uudella Renault Scenicillä ja ajokokemus tuon kanssa oli aivan jotain muuta kuin tällä mersulla. Mielestäni nyt sijoittamani muutamat tuhatlappuset ovat olleet hyvin sijoitettuja, vaikka jälleenmyynti joskus lieneekin hankalaa; se on sitten sen ajan murhe se.

Toistaiseksi ainoa ikävä puoli on ollut aikamoiset rengasäänet, mutta sekin johtunee pääsääntöisesti järjettömistä tehdasasenteisista 18 tuuman vanteista ja leveistä matalaprofiilirenkaista (245/265).
ML 320CDI 2008 (W164)
E 500 2005 (W211)
C 320 4matic 2004 (S203)
ML 270CDI 2003 (W163)
Ex - CLK 320 1998 (W208)
Ex - SLK 230 Kompressor 1997 (R170)
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2732
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

repal kirjoitti:
Joka tapauksessa täytyy sanoa, että mielestäni W211 on hienon näköinen ja laadukkaan tuntuinen auto. Vuonna 2005 ajoin uudella Renault Scenicillä ja ajokokemus tuon kanssa oli aivan jotain muuta kuin tällä mersulla. Mielestäni nyt sijoittamani muutamat tuhatlappuset ovat olleet hyvin sijoitettuja, vaikka jälleenmyynti joskus lieneekin hankalaa; se on sitten sen ajan murhe se.
Se on kyllä juurikin näin ja eiköhän Eemeli V8:lla aina ottajansa löydä 8)
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

MiHe kirjoitti: Takaluukkuu tuppaa ottamaan ruostetta pintaan, ja luukku varastoi vettä herkästi sisäänsä kun poisto tukkeutuu maantiepölystä.
Eikös se alumiinia ole takaluukku? Vesi kyllä loiskahtelee luukun sisällä, eikä poistoreiän rassaaminen (siis sen luukun!) auta asiaan mitään.
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

MJPfin kirjoitti:Laatikon toiminta on aika ärsyttävän hidas vakio ohjelmalla
Todella ripeä verratuna VAG:n laatikoihin,joita ollut 3 kpl. Tosin mistäpä tiedän onko vakio-ohjelma, tai onko M113:n perässä eri laatikko/ohjelma kuin pienemmissä?
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja MiHe »

Pertti K kirjoitti:
MiHe kirjoitti: Takaluukkuu tuppaa ottamaan ruostetta pintaan, ja luukku varastoi vettä herkästi sisäänsä kun poisto tukkeutuu maantiepölystä.
Eikös se alumiinia ole takaluukku? Vesi kyllä loiskahtelee luukun sisällä, eikä poistoreiän rassaaminen (siis sen luukun!) auta asiaan mitään.
Ei ole, muovilevy siinä kyllä on. Se vesi kerääntyy sinne 'kuorien' väliin, ei sinne missä se poistoreikä on, siellä sellainen vaahtomuovinen pehmennyssoiro jonka tarkoitus lienee läpäistä vesi, tukkeutuu pölystä. Tai tuon skrapaaminen auki ainakin minulla auttoi.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12585
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja epk »

Eikö sedanin luukku ole alumiinia kuitenkin? Farkussa taas peltiä mikä ottaa hapettumaa...
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja MiHe »

epk kirjoitti:Eikö sedanin luukku ole alumiinia kuitenkin? Farkussa taas peltiä mikä ottaa hapettumaa...
Aika vahvasti väitän että ei ole... muistelen että jokus magneetilla kokeilin ja että 'vakio' ruostekupru sieltä kilpivalon reunuksesta omassa jo olisi pilkistänyt... mutta dementia tasoittaa muistot...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Just kävin kokeilemassa, niin ei ainakaan oman auton (2004 W211 E500) takaluukkuun magneetti tartu.
Pertti K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 174
Liittynyt: To 13.07.2017 13:18

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja Pertti K »

Metusalem kirjoitti:Itse mietin samoja asioita 4 vuotta sitten. Nyt voin todeta, että tein oikein, kun jätin väliin prefaseliftin. Allekirjoituksen autolla ei tarvitse tehdä, muuta kuin ajaa , sekä normi huollot. Ei tarvitse mitään sähköjarrujen kanssa säädellä.
Niveliä menee pari vuodessa, eli ei aiheuta isoa lovea lompakkoon.
Kahden vuoden ja 35 000 km:n aikana on mennyt yksi yhdystanko (tai oli mennyt jo aiemmin ja vaihdettiin tuolla välillä) ja jarrunesteet kerran vaihdettu. Että selitätkö vielä miten tuo facelift oli parempi noilta osin? Ja vastaavan faceliftin hinta näyttää olevan nyt melkein kymppitonnin korkeampi kuin oman pre:n silloin 2 v sitten (samat kilometrit ja iässä vuoden ero). No onhan tuo facelifti vähän pirteämpi kyllä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9871054" onclick="window.open(this.href);return false;
Metusalem
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 213
Liittynyt: To 04.12.2014 18:38
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja Metusalem »

Pertti K kirjoitti:
Metusalem kirjoitti:Itse mietin samoja asioita 4 vuotta sitten. Nyt voin todeta, että tein oikein, kun jätin väliin prefaseliftin. Allekirjoituksen autolla ei tarvitse tehdä, muuta kuin ajaa , sekä normi huollot. Ei tarvitse mitään sähköjarrujen kanssa säädellä.
Niveliä menee pari vuodessa, eli ei aiheuta isoa lovea lompakkoon.
Kahden vuoden ja 35 000 km:n aikana on mennyt yksi yhdystanko (tai oli mennyt jo aiemmin ja vaihdettiin tuolla välillä) ja jarrunesteet kerran vaihdettu. Että selitätkö vielä miten tuo facelift oli parempi noilta osin? Ja vastaavan faceliftin hinta näyttää olevan nyt melkein kymppitonnin korkeampi kuin oman pre:n silloin 2 v sitten (samat kilometrit ja iässä vuoden ero). No onhan tuo facelifti vähän pirteämpi kyllä https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9871054" onclick="window.open(this.href);return false;
Ei tietenkään ole noilta osin sen parempi. Tarkoitin alunperin, että sähköjarruissa on ollut turhia kuluja ainakin mun kavereilla.
Minun auton takalunkka on alumiinia myös.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Avatar
MiHe
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6256
Liittynyt: La 23.02.2008 12:47
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: W211 pre-facelift ongelmakohdat

Viesti Kirjoittaja MiHe »

No hyvä, seison korjattuna tuon alumiinisen takaluukun osalta (miksiköhän W219:ssä muuten ei ole?)
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07

Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Vastaa Viestiin