Enpä ole tuota edestä katsellut. Se seisoo siinä sellai paikalla, että siihen peräpäähän kiinnittää aina huomiota. Jotenkin hassun näköinen, ikään kuin sivusuuntaisesti autossa sama visuaalinen efekti kuin jos ihminen koittaa tarpoa kovassa myrskytuulessa eteenpäin .simosami kirjoitti:Minun käsittääkseni mittailee etupään korkeutta, pitää sen maahan nähden molemmin puolin yhtäkorkealla. Takapäässä voi sitten olla muutamankin sentin ero, jos takapyörät on epätasaisella. Säätää tätä aktiivisesti, ainakin kun ovia aukaisee, ilman virta-avaimen koskemista. Ovet ei siis ole lukossa, kun auto on tallissa.RH kirjoitti: Sitten ihmetellyt sitä tässä muutamaan otteeseen nyt, kun joutunut -sattuneesta syystä- seisottamaan autoa pihan reunalla, että miksi se jää ikään kuin vinoon. Sitten kun lähtee liikkeelle ja ihmettelee autoa esim. parkkipaikalla, niin suorassahan tuo on. Onko tuossa siis ominaisuus, joka yrittää pitää auton vaaterissa, kun piha on kalteva siitä kohtaa, mihin sen peruutan parkkiin?
Meneekö sinulla etupääkin vaateriin, eli lokarista maahan, voi etupäässä olla senttien ero? (Jos auto on vinolla pinnalla)
s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Irroitin omasta S212:sta kompuran, kuivasin ryynit uunissa (120 astetta 2 tuntia) ja vaihdoin suodattimen. Saa nähdä onko tällä vaikutusta perän käyttäytymiseen. Perä laski talven alkaessa pari kertaa. Sitten oli pitkään hiljaiseloa ja nyt kun lämpötila laski -20 tuntumaan niin perä tuli taas tonttiin. Ensin oikea puoli ja pikku hiljaa vasen perässä.
Kuivaimessa oli hieman kosteutta, mikä näkyy kuvissa. Pintakosteusilmaisimen mukaan silicageelirakeet olivat aika kosteat (ilmaisimen lukema muuttui uunituksen jälkeen 65->15).
Jos perä edelleen laskee, vaihdan seuraavaksi letkut ja jos sekään ei auta, niin oikean puolen ilmapussin. Myykö joku verkkokauppa noita letkuja S212:een vai onko käännyttävä merkkiorganisaation puoleen?
Kuivaimessa oli hieman kosteutta, mikä näkyy kuvissa. Pintakosteusilmaisimen mukaan silicageelirakeet olivat aika kosteat (ilmaisimen lukema muuttui uunituksen jälkeen 65->15).
Jos perä edelleen laskee, vaihdan seuraavaksi letkut ja jos sekään ei auta, niin oikean puolen ilmapussin. Myykö joku verkkokauppa noita letkuja S212:een vai onko käännyttävä merkkiorganisaation puoleen?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Tuosta löytyy, kun luet ketjua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=153627" onclick="window.open(this.href);return false;
Veho ja kumppanit vaihtaa sitten ihan kaiken uuteen, hintaa kertyy 2500€ ja siitä ylöspäin.
Eivät osaa vaihtaa esim ryynejä, mutta kompura, pussit, ja letkut ensi alkuun
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=153627" onclick="window.open(this.href);return false;
Veho ja kumppanit vaihtaa sitten ihan kaiken uuteen, hintaa kertyy 2500€ ja siitä ylöspäin.
Eivät osaa vaihtaa esim ryynejä, mutta kompura, pussit, ja letkut ensi alkuun
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 40
- Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
simosami kirjoitti:Tuosta löytyy, kun luet ketjua:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=153627" onclick="window.open(this.href);return false;
Veho ja kumppanit vaihtaa sitten ihan kaiken uuteen, hintaa kertyy 2500€ ja siitä ylöspäin.
Eivät osaa vaihtaa esim ryynejä, mutta kompura, pussit, ja letkut ensi alkuun
Varmaan maksaa ton ja riittääkö...
Mutta edullisempia pusseja saa saksasta ja suomessakin myyvät niitä arnoldin pusseja jotka huokeempia. Toki kävin katsomassa kun omaani olin ostamassa niin yhteen s211 oli laitettu arnoldin rautajousipaketti ja oli myös saatu muutoskatsastettua. Mutta sillä ei sitten vaunua pahemmin vedellä tai muutakaan. Jotain siinä sarjassa oli että joku tuv lappu ja kulmien mittaus piti olla tehtynä.
Ja vaihtakaa uudet ryynit ja lopettakaa sellaiset kuivaus touhut!
Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Silicageelin ominaisuudet ei häviä mihinkään joten kuivatus on käypäinen vaihtoehto. Parempi kuivattaa kuin laittaa vääränlaista tavaraa (esim. suoloja sisältävää) tai sellaista, joka ei läpäise ilmaa yhtä hyvin kuin alkuperäinen.kleinbus79 kirjoitti: Ja vaihtakaa uudet ryynit ja lopettakaa sellaiset kuivaus touhut!
Arnottit eivät tosiaan ole hinnan kiroissa, jos pussit menee uusiksi. Työnähän takapussien uusiminen näyttää olevan rautajousien vaihtoa yksinkertaisempi toimenpide. Pitänee vielä putsailla noita tasonsäätötankoja ennen uusia korjaustoimia.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Toki vaikka koko auton voi rakentaa uusikai, mutta letkujen vaihtoa en heti kyllä ymmärrä miksi?simosami kirjoitti: .... ja letkut ensi alkuun
Siis siksikö että sinne on jäänyt vettä?
Eikö letkut/putket voi puhaltaa paineilmalla tyhjäksi - päät auki ja painetta kompuran päästä niin pussien päästä tulee ylimääräiset aineet veksi?
Vai onko välillä jokin venttiili mikä estää em operaation?
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Ilmeisesti s212 on liittimien/letkujen kanssa ollut ongelmia myös muilla. Vikaa on vaikea todentaa. Mutta hintaa tulee vain muutaman kympin. Siis halvempi konsti pois sulkea vikamahdollisuus.taky kirjoitti:Toki vaikka koko auton voi rakentaa uusikai, mutta letkujen vaihtoa en heti kyllä ymmärrä miksi?simosami kirjoitti: .... ja letkut ensi alkuun
Siis siksikö että sinne on jäänyt vettä?
Eikö letkut/putket voi puhaltaa paineilmalla tyhjäksi - päät auki ja painetta kompuran päästä niin pussien päästä tulee ylimääräiset aineet veksi?
Vai onko välillä jokin venttiili mikä estää em operaation?
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
W211 2008 320CDI olisi kysymys.
Kun perä laskeutuu säännöllisen epäsääännöllisesti, välillä pakkasella, välillä suojalla, niin olisi syytä vaihtaa kummatkin takailmajouset.
Itse yritin löytää muuta ratkaisua kun vaihtaa uusiin, mutta totesin, että menee turhan vaikeaksi. Arnot tekee kyllä kierrejousisarjoja, joilla ilmajouset voisi korvata, mutta ne ovat vain Avantgarde alustaan sopivat. Arnot toimiti minulle sertifikaatin, joka olisi muuten ollut ok, mutta kun itselläni on Eleganse, niin homma piti unohtaa. Jos, ja kun vaihdat kierrejouset alle, niin huolehdi muutoskatsauksesta. Mukana muutoskatsauksessa sinulla tulee olla ko sertifikaatti sekä jonkinnäköinen todistus siitä (ehkä Veholta tai jostain muualta sen voisi saada), että jousien vaihto ei vaikuta Xenon valojen tason säätöön. Tasosäätöä vartenhan alustassa on niin edessä kuin takana mekaniikka joka ohjaa potikkaa(tms), ja jonka avulla valojen tasonsäätö hoituu.
Itse päädyin vaihdattamaan ilmajouset ja se kustansi n1200€. Nyt auto on kuin eri auto, eikä perä enää vaella eikä roiku. Kannattaa ja on suositeltavaa vaihtaa kumpikin kerralla, niin säästyy turhalta vaivalta jatkossa. Todennäköisesti yhden jousen vaihtaminen ei muuta kuin pahentaa asiaa, koska jouset eivät ole yhteesopivat (mal function).
ps. sivuoireena rikkoontuneista ilmajousista tippuu ESP, Cruiseri ja kaikki muukin alustasta riippuvaiset toiminnot pelistä, ei aina, mutta silloin tällöin.
Kun perä laskeutuu säännöllisen epäsääännöllisesti, välillä pakkasella, välillä suojalla, niin olisi syytä vaihtaa kummatkin takailmajouset.
Itse yritin löytää muuta ratkaisua kun vaihtaa uusiin, mutta totesin, että menee turhan vaikeaksi. Arnot tekee kyllä kierrejousisarjoja, joilla ilmajouset voisi korvata, mutta ne ovat vain Avantgarde alustaan sopivat. Arnot toimiti minulle sertifikaatin, joka olisi muuten ollut ok, mutta kun itselläni on Eleganse, niin homma piti unohtaa. Jos, ja kun vaihdat kierrejouset alle, niin huolehdi muutoskatsauksesta. Mukana muutoskatsauksessa sinulla tulee olla ko sertifikaatti sekä jonkinnäköinen todistus siitä (ehkä Veholta tai jostain muualta sen voisi saada), että jousien vaihto ei vaikuta Xenon valojen tason säätöön. Tasosäätöä vartenhan alustassa on niin edessä kuin takana mekaniikka joka ohjaa potikkaa(tms), ja jonka avulla valojen tasonsäätö hoituu.
Itse päädyin vaihdattamaan ilmajouset ja se kustansi n1200€. Nyt auto on kuin eri auto, eikä perä enää vaella eikä roiku. Kannattaa ja on suositeltavaa vaihtaa kumpikin kerralla, niin säästyy turhalta vaivalta jatkossa. Todennäköisesti yhden jousen vaihtaminen ei muuta kuin pahentaa asiaa, koska jouset eivät ole yhteesopivat (mal function).
ps. sivuoireena rikkoontuneista ilmajousista tippuu ESP, Cruiseri ja kaikki muukin alustasta riippuvaiset toiminnot pelistä, ei aina, mutta silloin tällöin.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Täällä perä tippuu yli -15 pakkasilla, lauhemmilla vähemmän, lämpösessä tallissa ei ollenkaan. Molemmat puolet tippuu. Vuotaakohan molemmat vai jos toinen vuotaa, tyhjeneekö toinenkin?
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Ilmeisesti huolsit kompuran jo? Sitä kun käsitellään tässäkin ketjussa...airaksela kirjoitti:Täällä perä tippuu yli -15 pakkasilla, lauhemmilla vähemmän, lämpösessä tallissa ei ollenkaan. Molemmat puolet tippuu. Vuotaakohan molemmat vai jos toinen vuotaa, tyhjeneekö toinenkin?
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Meinasin sen tehdä, mutta tähän homma alkoikin vaikkuttaa niin aikaa vievältä ettei ollut silloin aikaa. Suodattimen vaihdoin. Eli tuolla kompuran ryynien kuivauksella vois ”pelastu”?simosami kirjoitti:Ilmeisesti huolsit kompuran jo? Sitä kun käsitellään tässäkin ketjussa...airaksela kirjoitti:Täällä perä tippuu yli -15 pakkasilla, lauhemmilla vähemmän, lämpösessä tallissa ei ollenkaan. Molemmat puolet tippuu. Vuotaakohan molemmat vai jos toinen vuotaa, tyhjeneekö toinenkin?
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
sillä nyt ainakin selviäis onko vettä järjestelmässä ettei sen takia laske jos kaikki venttiilit jäässä. Jos venttiliit ookoo niin tasan yks vaihtoehto, pussit vuotaa.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Selvä, pitää tehdä lauantaina. Youtubessa näkyi olevan kompuran purku video. Autosta irroituksessa ei liene mitään ihmeellistä?epk kirjoitti:sillä nyt ainakin selviäis onko vettä järjestelmässä ettei sen takia laske jos kaikki venttiilit jäässä. Jos venttiliit ookoo niin tasan yks vaihtoehto, pussit vuotaa.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Oletettavasti S213:ssa on samanlainen systeemi? Viikon seistyään pakkasessa koskematta oli perä maassa, ja joskus tuntuu että jo viikonlopun jälkeen on pikkaisen vajunut alas. Eli ryynit vaihtoon? 2016 marraskuussa rekisteröity, 211 tkm mittarissa, huolenpitosopparilla ollut aiemmin (edellinen huolto tehty vielä sillä), muttei enää, ei varmaan tarvitse kuvitella että saisi tehtaalta mitään apuja? Ei ole ikinä ollut näin tuoretta autoa niin ei tiedä oikein mitä kannattaa edes kysyä...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Ryynit vaan kuiviksi.luokyio kirjoitti:Oletettavasti S213:ssa on samanlainen systeemi? Viikon seistyään pakkasessa koskematta oli perä maassa, ja joskus tuntuu että jo viikonlopun jälkeen on pikkaisen vajunut alas. Eli ryynit vaihtoon? 2016 marraskuussa rekisteröity, 211 tkm mittarissa, huolenpitosopparilla ollut aiemmin (edellinen huolto tehty vielä sillä), muttei enää, ei varmaan tarvitse kuvitella että saisi tehtaalta mitään apuja? Ei ole ikinä ollut näin tuoretta autoa niin ei tiedä oikein mitä kannattaa edes kysyä...
Tiedän, että kompuroita on vaihdettu 2-3v vanhoihin, joissa on ollut jokin takuu. Siis kun on pudonnut alas.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Ihan semmosta tiedustelisin kun en ole varma. Eli mulla on tommonen s211 farkku ja tuolta ilmajousituksen kompuralta lähtee letku suodattimelle ja suodattimelta lähtee toinen letku joka ei ole kiinni missään niin kysymys kuuluu että kuuluisiko sen olla jossain kiinni vai ei?
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Muistini mukaan sen suodattimen imuputki pitäisi mennä runkopalkin tai jonkin kotelon sisään suodattimen ja kompuran yläpuolella olevaan ns. reikään.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Kuivaushuolto tehty eilen, tais vaan kovimmat pakkaset mennä. Seurataan tilannetta.airaksela kirjoitti:Selvä, pitää tehdä lauantaina. Youtubessa näkyi olevan kompuran purku video. Autosta irroituksessa ei liene mitään ihmeellistä?epk kirjoitti:sillä nyt ainakin selviäis onko vettä järjestelmässä ettei sen takia laske jos kaikki venttiilit jäässä. Jos venttiliit ookoo niin tasan yks vaihtoehto, pussit vuotaa.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Kyllähn se perä vaan tippuu edelleen. Onko mitään diy ohjetta tai videota pussien vaihdosta? Stari n saan käyttöön. Mistä on tällähetkellä kustannustehokkainta hankkia pussit? Onko joku merkki jota täytyis välttää?airaksela kirjoitti:Kuivaushuolto tehty eilen, tais vaan kovimmat pakkaset mennä. Seurataan tilannetta.airaksela kirjoitti:Selvä, pitää tehdä lauantaina. Youtubessa näkyi olevan kompuran purku video. Autosta irroituksessa ei liene mitään ihmeellistä?epk kirjoitti:sillä nyt ainakin selviäis onko vettä järjestelmässä ettei sen takia laske jos kaikki venttiilit jäässä. Jos venttiliit ookoo niin tasan yks vaihtoehto, pussit vuotaa.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Tommoset jos laittaa, niin tulee melko varmasti hyvä ja DIY -ohjevideo on linkkinä tuolla tuotetiedoissa. Pitää sit vaan olla Star, jos tuon haluaa oikein tehdä, että täyttövaiheessa saa tehtyä paineistukset ja ruuvien kiristykset oikealla prosessilla (eli ensin tietty paine ja sen jälkeen pyörä tunkilla normaaliin ajokorkeuteen, jousen kohdistus työkalulla oikeaan kulmaan, sit lisää painetta ja ruuvit kiinni ja lopuksi vielä lisää painetta tai jotain sen tapaista, WISsistä löytyy tarkka ohje).airaksela kirjoitti:Kyllähn se perä vaan tippuu edelleen. Onko mitään diy ohjetta tai videota pussien vaihdosta? Stari n saan käyttöön. Mistä on tällähetkellä kustannustehokkainta hankkia pussit? Onko joku merkki jota täytyis välttää?airaksela kirjoitti:Kuivaushuolto tehty eilen, tais vaan kovimmat pakkaset mennä. Seurataan tilannetta.airaksela kirjoitti:Selvä, pitää tehdä lauantaina. Youtubessa näkyi olevan kompuran purku video. Autosta irroituksessa ei liene mitään ihmeellistä?epk kirjoitti:sillä nyt ainakin selviäis onko vettä järjestelmässä ettei sen takia laske jos kaikki venttiilit jäässä. Jos venttiliit ookoo niin tasan yks vaihtoehto, pussit vuotaa.
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... N-original
Omasta kokemuksesta sen verran, että jousien vaihdossa vanhat jouset eivät kunnolla tyhjentyneet jostain syystä Starilla tyhjentämällä, ja irrotus oli tosi hankala. Paitsi että sitten irrotus ei ollut hankala, kun tuikkasi puukon läpi jousen kyljestä ensin. Samaa tekniikkaa kuulemma jossain korjaamollakin käytetty. Ja tommonen filmissä näkyvä hylsy pitää olla, KL-Varaosilla se oli 8€ ja pystyy tietty itsekin tekemään samanlaisen.
Arnottin jouset ovat halvemmat, foorumilta lukemani perusteella ne on syytä vaihtaa kerrallaan molemmat (kuten vanhassa autossa mielestäni joka tapauksessa on syytä vaihtaa aina molemmat, mutta yhden Arnottin vaihtaminen alkuperäisen rinnalle aiheuttaa vikakoodia ainakin joissain tapauksissa). Niistä on sekä hyvää että huonoa palautetta ollut kirjoitettuna ja sen vuoksi itse totesin, että laitan noi Bilsteinit, enkä koita onneani sen kanssa, että sattuuko kohdalle hyvin vai huonosti toimivat / kestävät Arnottit ja ajotuntuma pysyy alkuperäisen kaltaisena, kun kuulemma sekin on useammankin kirjoittajan kokemuksen perusteella hieman muuttunut (vissiin lähinnä pehmeämmäksi) Arnottin jousilla.
EDIT: Niin siis tuon linkin mukainen paikka on monien hyväksi ja kustannustehokkaaksi toteama. Itse kun tilasin sieltä ja PayPalilla vissiin maksoin, niin kamat lähtivät sieltä samana päivänä ja olivat muutamassa arkipäivässä kotiovella.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Harmi kun ei ole nuita heidän oman merkkisiään saatavana, olisi ollut soppeli hinta.
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Nyt se tapahtui omalle kohdalle ja tasonsäädön toinen pussi rupesi vuotamaan. Kompura kun käynistyy suhina alkaa kuulua pussista, samalla toinen puoli jää alas.
Kysymys kuuluukin, millainen homma uusien pussien vaihto taakse on?
Liikeeseen tarkoitus viedä, tietää vähän hinta haarukkaa työn osalta, etteivät veloita tunteja "liikaa"
Kysymys kuuluukin, millainen homma uusien pussien vaihto taakse on?
Liikeeseen tarkoitus viedä, tietää vähän hinta haarukkaa työn osalta, etteivät veloita tunteja "liikaa"
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
No jos katsot tuosta pari viestiä taaksepäin, niin siinä on aiheesta juttua ja linkki, jonka takaa löytyy video(linkki). Ei siihen oikein paljon ole lisättävää. Ei mekaanisesti mikään ihmetemppu kyseessä.Duel kirjoitti:Nyt se tapahtui omalle kohdalle ja tasonsäädön toinen pussi rupesi vuotamaan. Kompura kun käynistyy suhina alkaa kuulua pussista, samalla toinen puoli jää alas.
Kysymys kuuluukin, millainen homma uusien pussien vaihto taakse on?
Liikeeseen tarkoitus viedä, tietää vähän hinta haarukkaa työn osalta, etteivät veloita tunteja "liikaa"
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Tuleekohan nuitten arnottien mukana tätä? https://www.motonet.fi/fi/tuote/804126/ ... B-W211S211" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko välttämätön? Mikä letkun nipan koko on ? Jos tekee itse sen irroitushylsyn.
Nuo aattelin tilata.
https://www.ebay.de/itm/ARNOTT-2x-LUFTF ... SwBBRcmRyV" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko välttämätön? Mikä letkun nipan koko on ? Jos tekee itse sen irroitushylsyn.
Nuo aattelin tilata.
https://www.ebay.de/itm/ARNOTT-2x-LUFTF ... SwBBRcmRyV" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä
Arnott ei tarvitse asennustyökalua.
oulaistenliikenne.fi