s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
RH
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3949
Liittynyt: Ke 15.09.2004 13:43
Paikkakunta: Salon seutu

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja RH »

simosami kirjoitti:
RH kirjoitti: Sitten ihmetellyt sitä tässä muutamaan otteeseen nyt, kun joutunut -sattuneesta syystä- seisottamaan autoa pihan reunalla, että miksi se jää ikään kuin vinoon. Sitten kun lähtee liikkeelle ja ihmettelee autoa esim. parkkipaikalla, niin suorassahan tuo on. Onko tuossa siis ominaisuus, joka yrittää pitää auton vaaterissa, kun piha on kalteva siitä kohtaa, mihin sen peruutan parkkiin?
Minun käsittääkseni mittailee etupään korkeutta, pitää sen maahan nähden molemmin puolin yhtäkorkealla. Takapäässä voi sitten olla muutamankin sentin ero, jos takapyörät on epätasaisella. Säätää tätä aktiivisesti, ainakin kun ovia aukaisee, ilman virta-avaimen koskemista. Ovet ei siis ole lukossa, kun auto on tallissa.

Meneekö sinulla etupääkin vaateriin, eli lokarista maahan, voi etupäässä olla senttien ero? (Jos auto on vinolla pinnalla)
Enpä ole tuota edestä katsellut. Se seisoo siinä sellai paikalla, että siihen peräpäähän kiinnittää aina huomiota. Jotenkin hassun näköinen, ikään kuin sivusuuntaisesti autossa sama visuaalinen efekti kuin jos ihminen koittaa tarpoa kovassa myrskytuulessa eteenpäin :D .
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 544
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja jusi »

Irroitin omasta S212:sta kompuran, kuivasin ryynit uunissa (120 astetta 2 tuntia) ja vaihdoin suodattimen. Saa nähdä onko tällä vaikutusta perän käyttäytymiseen. Perä laski talven alkaessa pari kertaa. Sitten oli pitkään hiljaiseloa ja nyt kun lämpötila laski -20 tuntumaan niin perä tuli taas tonttiin. Ensin oikea puoli ja pikku hiljaa vasen perässä.

Kuivaimessa oli hieman kosteutta, mikä näkyy kuvissa. Pintakosteusilmaisimen mukaan silicageelirakeet olivat aika kosteat (ilmaisimen lukema muuttui uunituksen jälkeen 65->15).

Jos perä edelleen laskee, vaihdan seuraavaksi letkut ja jos sekään ei auta, niin oikean puolen ilmapussin. Myykö joku verkkokauppa noita letkuja S212:een vai onko käännyttävä merkkiorganisaation puoleen?
1.jpg
2.jpg
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja simosami »

Tuosta löytyy, kun luet ketjua:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=153627" onclick="window.open(this.href);return false;

Veho ja kumppanit vaihtaa sitten ihan kaiken uuteen, hintaa kertyy 2500€ ja siitä ylöspäin.
Eivät osaa vaihtaa esim ryynejä, mutta kompura, pussit, ja letkut ensi alkuun
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
kleinbus79
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Pe 18.03.2016 14:11

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja kleinbus79 »

simosami kirjoitti:Tuosta löytyy, kun luet ketjua:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=153627" onclick="window.open(this.href);return false;

Veho ja kumppanit vaihtaa sitten ihan kaiken uuteen, hintaa kertyy 2500€ ja siitä ylöspäin.
Eivät osaa vaihtaa esim ryynejä, mutta kompura, pussit, ja letkut ensi alkuun

Varmaan maksaa ton ja riittääkö...

Mutta edullisempia pusseja saa saksasta ja suomessakin myyvät niitä arnoldin pusseja jotka huokeempia. Toki kävin katsomassa kun omaani olin ostamassa niin yhteen s211 oli laitettu arnoldin rautajousipaketti ja oli myös saatu muutoskatsastettua. Mutta sillä ei sitten vaunua pahemmin vedellä tai muutakaan. Jotain siinä sarjassa oli että joku tuv lappu ja kulmien mittaus piti olla tehtynä.

Ja vaihtakaa uudet ryynit ja lopettakaa sellaiset kuivaus touhut! :sick:
Ex:
W245 2010 180CDI
S204 2012 180CDI
W212 2014 220CDI
S210 1999 220CDI
Nykyiset:
W212 2016 200 BlueTec
S211 2003 270CDI
208 1981 Hymer-Matkailuauto
Tilauksessa:
W213 2017 200d BlueTec
Avatar
jusi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 544
Liittynyt: Pe 22.11.2013 22:58
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja jusi »

kleinbus79 kirjoitti: Ja vaihtakaa uudet ryynit ja lopettakaa sellaiset kuivaus touhut! :sick:
Silicageelin ominaisuudet ei häviä mihinkään joten kuivatus on käypäinen vaihtoehto. Parempi kuivattaa kuin laittaa vääränlaista tavaraa (esim. suoloja sisältävää) tai sellaista, joka ei läpäise ilmaa yhtä hyvin kuin alkuperäinen.

Arnottit eivät tosiaan ole hinnan kiroissa, jos pussit menee uusiksi. Työnähän takapussien uusiminen näyttää olevan rautajousien vaihtoa yksinkertaisempi toimenpide. Pitänee vielä putsailla noita tasonsäätötankoja ennen uusia korjaustoimia.
W221 350 CDI Lang -10, W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
taky
Mersumies
Mersumies
Viestit: 722
Liittynyt: Pe 27.01.2006 09:24

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja taky »

simosami kirjoitti: .... ja letkut ensi alkuun
Toki vaikka koko auton voi rakentaa uusikai, mutta letkujen vaihtoa en heti kyllä ymmärrä miksi?

Siis siksikö että sinne on jäänyt vettä?
Eikö letkut/putket voi puhaltaa paineilmalla tyhjäksi - päät auki ja painetta kompuran päästä niin pussien päästä tulee ylimääräiset aineet veksi?
Vai onko välillä jokin venttiili mikä estää em operaation?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001
Kuva
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja simosami »

taky kirjoitti:
simosami kirjoitti: .... ja letkut ensi alkuun
Toki vaikka koko auton voi rakentaa uusikai, mutta letkujen vaihtoa en heti kyllä ymmärrä miksi?

Siis siksikö että sinne on jäänyt vettä?
Eikö letkut/putket voi puhaltaa paineilmalla tyhjäksi - päät auki ja painetta kompuran päästä niin pussien päästä tulee ylimääräiset aineet veksi?
Vai onko välillä jokin venttiili mikä estää em operaation?
Ilmeisesti s212 on liittimien/letkujen kanssa ollut ongelmia myös muilla. Vikaa on vaikea todentaa. Mutta hintaa tulee vain muutaman kympin. Siis halvempi konsti pois sulkea vikamahdollisuus.
Miksi tehdään muitakin autoja, kuin mersuja?
Persaukistenkin pitää liikkua jollain.
PappaMese
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Pe 20.09.2013 13:22

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja PappaMese »

W211 2008 320CDI olisi kysymys.

Kun perä laskeutuu säännöllisen epäsääännöllisesti, välillä pakkasella, välillä suojalla, niin olisi syytä vaihtaa kummatkin takailmajouset.

Itse yritin löytää muuta ratkaisua kun vaihtaa uusiin, mutta totesin, että menee turhan vaikeaksi. Arnot tekee kyllä kierrejousisarjoja, joilla ilmajouset voisi korvata, mutta ne ovat vain Avantgarde alustaan sopivat. Arnot toimiti minulle sertifikaatin, joka olisi muuten ollut ok, mutta kun itselläni on Eleganse, niin homma piti unohtaa. Jos, ja kun vaihdat kierrejouset alle, niin huolehdi muutoskatsauksesta. Mukana muutoskatsauksessa sinulla tulee olla ko sertifikaatti sekä jonkinnäköinen todistus siitä (ehkä Veholta tai jostain muualta sen voisi saada), että jousien vaihto ei vaikuta Xenon valojen tason säätöön. Tasosäätöä vartenhan alustassa on niin edessä kuin takana mekaniikka joka ohjaa potikkaa(tms), ja jonka avulla valojen tasonsäätö hoituu.

Itse päädyin vaihdattamaan ilmajouset ja se kustansi n1200€. Nyt auto on kuin eri auto, eikä perä enää vaella eikä roiku. Kannattaa ja on suositeltavaa vaihtaa kumpikin kerralla, niin säästyy turhalta vaivalta jatkossa. Todennäköisesti yhden jousen vaihtaminen ei muuta kuin pahentaa asiaa, koska jouset eivät ole yhteesopivat (mal function).

ps. sivuoireena rikkoontuneista ilmajousista tippuu ESP, Cruiseri ja kaikki muukin alustasta riippuvaiset toiminnot pelistä, ei aina, mutta silloin tällöin.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Täällä perä tippuu yli -15 pakkasilla, lauhemmilla vähemmän, lämpösessä tallissa ei ollenkaan. Molemmat puolet tippuu. Vuotaakohan molemmat vai jos toinen vuotaa, tyhjeneekö toinenkin?
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja simosami »

airaksela kirjoitti:Täällä perä tippuu yli -15 pakkasilla, lauhemmilla vähemmän, lämpösessä tallissa ei ollenkaan. Molemmat puolet tippuu. Vuotaakohan molemmat vai jos toinen vuotaa, tyhjeneekö toinenkin?
Ilmeisesti huolsit kompuran jo? Sitä kun käsitellään tässäkin ketjussa...
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja airaksela »

simosami kirjoitti:
airaksela kirjoitti:Täällä perä tippuu yli -15 pakkasilla, lauhemmilla vähemmän, lämpösessä tallissa ei ollenkaan. Molemmat puolet tippuu. Vuotaakohan molemmat vai jos toinen vuotaa, tyhjeneekö toinenkin?
Ilmeisesti huolsit kompuran jo? Sitä kun käsitellään tässäkin ketjussa...
Meinasin sen tehdä, mutta tähän homma alkoikin vaikkuttaa niin aikaa vievältä ettei ollut silloin aikaa. Suodattimen vaihdoin. Eli tuolla kompuran ryynien kuivauksella vois ”pelastu”?
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12598
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja epk »

sillä nyt ainakin selviäis onko vettä järjestelmässä ettei sen takia laske jos kaikki venttiilit jäässä. Jos venttiliit ookoo niin tasan yks vaihtoehto, pussit vuotaa.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja airaksela »

epk kirjoitti:sillä nyt ainakin selviäis onko vettä järjestelmässä ettei sen takia laske jos kaikki venttiilit jäässä. Jos venttiliit ookoo niin tasan yks vaihtoehto, pussit vuotaa.
Selvä, pitää tehdä lauantaina. Youtubessa näkyi olevan kompuran purku video. Autosta irroituksessa ei liene mitään ihmeellistä?
luokyio
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1055
Liittynyt: Pe 02.05.2003 15:40
Paikkakunta: Espoo

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja luokyio »

Oletettavasti S213:ssa on samanlainen systeemi? Viikon seistyään pakkasessa koskematta oli perä maassa, ja joskus tuntuu että jo viikonlopun jälkeen on pikkaisen vajunut alas. Eli ryynit vaihtoon? 2016 marraskuussa rekisteröity, 211 tkm mittarissa, huolenpitosopparilla ollut aiemmin (edellinen huolto tehty vielä sillä), muttei enää, ei varmaan tarvitse kuvitella että saisi tehtaalta mitään apuja? Ei ole ikinä ollut näin tuoretta autoa niin ei tiedä oikein mitä kannattaa edes kysyä...
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)

entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
simosami
Mersumies
Mersumies
Viestit: 914
Liittynyt: Ma 24.02.2014 11:26

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja simosami »

luokyio kirjoitti:Oletettavasti S213:ssa on samanlainen systeemi? Viikon seistyään pakkasessa koskematta oli perä maassa, ja joskus tuntuu että jo viikonlopun jälkeen on pikkaisen vajunut alas. Eli ryynit vaihtoon? 2016 marraskuussa rekisteröity, 211 tkm mittarissa, huolenpitosopparilla ollut aiemmin (edellinen huolto tehty vielä sillä), muttei enää, ei varmaan tarvitse kuvitella että saisi tehtaalta mitään apuja? Ei ole ikinä ollut näin tuoretta autoa niin ei tiedä oikein mitä kannattaa edes kysyä...
Ryynit vaan kuiviksi.
Tiedän, että kompuroita on vaihdettu 2-3v vanhoihin, joissa on ollut jokin takuu. Siis kun on pudonnut alas.
jezdes
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 1
Liittynyt: La 09.02.2019 23:04

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja jezdes »

Ihan semmosta tiedustelisin kun en ole varma. Eli mulla on tommonen s211 farkku ja tuolta ilmajousituksen kompuralta lähtee letku suodattimelle ja suodattimelta lähtee toinen letku joka ei ole kiinni missään niin kysymys kuuluu että kuuluisiko sen olla jossain kiinni vai ei?
Avatar
nh1131
Mersumies
Mersumies
Viestit: 877
Liittynyt: Ti 29.04.2008 15:24
Paikkakunta: Keski-Pohjanmaa

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja nh1131 »

Muistini mukaan sen suodattimen imuputki pitäisi mennä runkopalkin tai jonkin kotelon sisään suodattimen ja kompuran yläpuolella olevaan ns. reikään.
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää ;-)
S213 220 cdia T 4Matic 2018
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016
Ex. S211 270 cbia T
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja airaksela »

airaksela kirjoitti:
epk kirjoitti:sillä nyt ainakin selviäis onko vettä järjestelmässä ettei sen takia laske jos kaikki venttiilit jäässä. Jos venttiliit ookoo niin tasan yks vaihtoehto, pussit vuotaa.
Selvä, pitää tehdä lauantaina. Youtubessa näkyi olevan kompuran purku video. Autosta irroituksessa ei liene mitään ihmeellistä?
Kuivaushuolto tehty eilen, tais vaan kovimmat pakkaset mennä. Seurataan tilannetta.
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja airaksela »

airaksela kirjoitti:
airaksela kirjoitti:
epk kirjoitti:sillä nyt ainakin selviäis onko vettä järjestelmässä ettei sen takia laske jos kaikki venttiilit jäässä. Jos venttiliit ookoo niin tasan yks vaihtoehto, pussit vuotaa.
Selvä, pitää tehdä lauantaina. Youtubessa näkyi olevan kompuran purku video. Autosta irroituksessa ei liene mitään ihmeellistä?
Kuivaushuolto tehty eilen, tais vaan kovimmat pakkaset mennä. Seurataan tilannetta.
Kyllähn se perä vaan tippuu edelleen. Onko mitään diy ohjetta tai videota pussien vaihdosta? Stari n saan käyttöön. Mistä on tällähetkellä kustannustehokkainta hankkia pussit? Onko joku merkki jota täytyis välttää?
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3814
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

airaksela kirjoitti:
airaksela kirjoitti:
airaksela kirjoitti:
epk kirjoitti:sillä nyt ainakin selviäis onko vettä järjestelmässä ettei sen takia laske jos kaikki venttiilit jäässä. Jos venttiliit ookoo niin tasan yks vaihtoehto, pussit vuotaa.
Selvä, pitää tehdä lauantaina. Youtubessa näkyi olevan kompuran purku video. Autosta irroituksessa ei liene mitään ihmeellistä?
Kuivaushuolto tehty eilen, tais vaan kovimmat pakkaset mennä. Seurataan tilannetta.
Kyllähn se perä vaan tippuu edelleen. Onko mitään diy ohjetta tai videota pussien vaihdosta? Stari n saan käyttöön. Mistä on tällähetkellä kustannustehokkainta hankkia pussit? Onko joku merkki jota täytyis välttää?
Tommoset jos laittaa, niin tulee melko varmasti hyvä ja DIY -ohjevideo on linkkinä tuolla tuotetiedoissa. Pitää sit vaan olla Star, jos tuon haluaa oikein tehdä, että täyttövaiheessa saa tehtyä paineistukset ja ruuvien kiristykset oikealla prosessilla (eli ensin tietty paine ja sen jälkeen pyörä tunkilla normaaliin ajokorkeuteen, jousen kohdistus työkalulla oikeaan kulmaan, sit lisää painetta ja ruuvit kiinni ja lopuksi vielä lisää painetta tai jotain sen tapaista, WISsistä löytyy tarkka ohje).
http://www.air-suspension-shop.com/Merc ... N-original

Omasta kokemuksesta sen verran, että jousien vaihdossa vanhat jouset eivät kunnolla tyhjentyneet jostain syystä Starilla tyhjentämällä, ja irrotus oli tosi hankala. Paitsi että sitten irrotus ei ollut hankala, kun tuikkasi puukon läpi jousen kyljestä ensin. Samaa tekniikkaa kuulemma jossain korjaamollakin käytetty. Ja tommonen filmissä näkyvä hylsy pitää olla, KL-Varaosilla se oli 8€ ja pystyy tietty itsekin tekemään samanlaisen.

Arnottin jouset ovat halvemmat, foorumilta lukemani perusteella ne on syytä vaihtaa kerrallaan molemmat (kuten vanhassa autossa mielestäni joka tapauksessa on syytä vaihtaa aina molemmat, mutta yhden Arnottin vaihtaminen alkuperäisen rinnalle aiheuttaa vikakoodia ainakin joissain tapauksissa). Niistä on sekä hyvää että huonoa palautetta ollut kirjoitettuna ja sen vuoksi itse totesin, että laitan noi Bilsteinit, enkä koita onneani sen kanssa, että sattuuko kohdalle hyvin vai huonosti toimivat / kestävät Arnottit ja ajotuntuma pysyy alkuperäisen kaltaisena, kun kuulemma sekin on useammankin kirjoittajan kokemuksen perusteella hieman muuttunut (vissiin lähinnä pehmeämmäksi) Arnottin jousilla.

EDIT: Niin siis tuon linkin mukainen paikka on monien hyväksi ja kustannustehokkaaksi toteama. Itse kun tilasin sieltä ja PayPalilla vissiin maksoin, niin kamat lähtivät sieltä samana päivänä ja olivat muutamassa arkipäivässä kotiovella.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Harmi kun ei ole nuita heidän oman merkkisiään saatavana, olisi ollut soppeli hinta.
Duel
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ti 15.08.2017 19:33

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja Duel »

Nyt se tapahtui omalle kohdalle ja tasonsäädön toinen pussi rupesi vuotamaan. Kompura kun käynistyy suhina alkaa kuulua pussista, samalla toinen puoli jää alas.
Kysymys kuuluukin, millainen homma uusien pussien vaihto taakse on?
Liikeeseen tarkoitus viedä, tietää vähän hinta haarukkaa työn osalta, etteivät veloita tunteja "liikaa"
Avatar
Nozki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3814
Liittynyt: Ma 16.08.2010 16:29
Paikkakunta: Länsi-Suomessa

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Duel kirjoitti:Nyt se tapahtui omalle kohdalle ja tasonsäädön toinen pussi rupesi vuotamaan. Kompura kun käynistyy suhina alkaa kuulua pussista, samalla toinen puoli jää alas.
Kysymys kuuluukin, millainen homma uusien pussien vaihto taakse on?
Liikeeseen tarkoitus viedä, tietää vähän hinta haarukkaa työn osalta, etteivät veloita tunteja "liikaa"
No jos katsot tuosta pari viestiä taaksepäin, niin siinä on aiheesta juttua ja linkki, jonka takaa löytyy video(linkki). Ei siihen oikein paljon ole lisättävää. Ei mekaanisesti mikään ihmetemppu kyseessä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
airaksela
Mersumies
Mersumies
Viestit: 701
Liittynyt: Pe 16.07.2010 17:24

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja airaksela »

Tuleekohan nuitten arnottien mukana tätä? https://www.motonet.fi/fi/tuote/804126/ ... B-W211S211" onclick="window.open(this.href);return false;
Onko välttämätön? Mikä letkun nipan koko on ? Jos tekee itse sen irroitushylsyn.
Nuo aattelin tilata.
https://www.ebay.de/itm/ARNOTT-2x-LUFTF ... SwBBRcmRyV" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 17213
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: s211 tasosäätöperä pakkasella; kerran vielä

Viesti Kirjoittaja dealer »

Arnott ei tarvitse asennustyökalua.
oulaistenliikenne.fi
Vastaa Viestiin