S211 2008 ilmajousen venttiili
S211 2008 ilmajousen venttiili
Saako venttiilä mistään pelkkästään jousen päälle vai onko aina kokojousi vaihdettva, jää välillä auki jotenkin kun seisoo pikään niin ei nouse helpolla kun vuotaa, kun nouseeee niin voi toimiaa kuukausia kun ei seiso pitkään.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.
Re: S211 2008 ilmajousen venttiili
voi se vuotaa muualtakin letkuista ja venttiilohkolta, ja usein sieltä tolpan päästä vuoto tullee sieltä päädyn tiivistyksestä. Saippuavettä ja staria niin ei tartte turhaan vaihdella kalliita osia.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 2008 ilmajousen venttiili
Jos farkun takapää ei tahdo välillä nousta ja saattaa myös kerralla tipahtaa tonttiin (esim. takamatkustajan astuessa sisään, tasonsäädön tehdessä pientä korjausta) niin ongelma todennäköisesti paineenlaskuventtiilissä siellä kompurassa, jumittaa auki.
211-farkussa ei ole ilmajousitolppia, viittaskohan MiHe 220:n etutolppien ongelmaan, vuotavat yläpäästä?
Jos pussit ja pussien venttiilit on kunnossa niin takapää pysyy ylhäällä vaikka letkut vuotaisi, niin kauan kuin tasonsäätö ei tee mitään (vaikka johdot irti).
Jos taas perä putoaa hitaasti niin vika voi olla vähän missä vaan.
Itsellä ei ole mitään tietoa mutta muistelisin jonkun foorumilaisen hankkineen sen paineenlaskuventtiilin kompuraan erikseen, jousien venttiileistä ei muistikuvaa. Valitettavasti foorumilta aika vaikea löytää näitä vanhoja juttuja.
211-farkussa ei ole ilmajousitolppia, viittaskohan MiHe 220:n etutolppien ongelmaan, vuotavat yläpäästä?
Jos pussit ja pussien venttiilit on kunnossa niin takapää pysyy ylhäällä vaikka letkut vuotaisi, niin kauan kuin tasonsäätö ei tee mitään (vaikka johdot irti).
Jos taas perä putoaa hitaasti niin vika voi olla vähän missä vaan.
Itsellä ei ole mitään tietoa mutta muistelisin jonkun foorumilaisen hankkineen sen paineenlaskuventtiilin kompuraan erikseen, jousien venttiileistä ei muistikuvaa. Valitettavasti foorumilta aika vaikea löytää näitä vanhoja juttuja.
Re: S211 2008 ilmajousen venttiili
DBFI kirjoitti: 211-farkussa ei ole ilmajousitolppia, viittaskohan MiHe 220:n etutolppien ongelmaan, vuotavat yläpäästä?
Hyvinkin totta, ei vissiin vielä ole herännyt kunnolla tai sitten jenkkifoorumin multitaskaus veti ajatukset sekaisin
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 2008 ilmajousen venttiili
Silleen että toinen puoli toimii ja vasenta kun yrittääniin nousee vähän ja sit kompurapysähtyy niin laskee heti als ja yritää hetkenpäästä taas, ei vuoda O-renraasta mikäm pussin ja veenttiilin välissä. Kun auto on nosturilla nostaa ja laskee niin sit yks kaka alkaa pitämään ja voi toimia vaikka vuoden mutta sit kun seisoo niin ei nouse kun vuotaa eenmmän kun kompura tuotta ja aikaraja pysäyttää sen. kun se venttiili ilmeisesti jää jotenkin auki asentoon eikä meinaa sulkeutua, onko kukaan purkanut sellaista koskaan?
Eli ei koskaan ole noussut ylös kun on laskenut alas ilman että notaa ja laskee autoa samalla niin sit se hetkenpäästä jää mutta silloinkin pitää olla lämpimässä.
Eli ei koskaan ole noussut ylös kun on laskenut alas ilman että notaa ja laskee autoa samalla niin sit se hetkenpäästä jää mutta silloinkin pitää olla lämpimässä.
MERSULLA ON HYVÄ AJAA, silloin kun se toimii.