CLK 200 kompressor vm 2003
CLK 200 kompressor vm 2003
Ostin vuoden alussa CLK:n, vanhallakin "yli 70v"pitää lelu olla..
Tässä kyseisessä yksilössä näyttää olevan lämpötila anturi ilmeisesti rikki, koska mittaritauluun ei lukemaa tule.
Toinen vika jonka olen huomannut, on kieroslukumittarissa oleva kello, se täysin pimeä, siis ilmeisesti myös rikki.
Mistäpäin tuota lämpötila anturia kannattaisi etsiä ?
Muuten auto tuntuu olen suhteellisen hyvässä kunnossa, vaikka mittarissa onkin 263.300 kilsaa.
Ihan kaikki nappulat eivät vielä ole tutuksi tuleet, kun kolmepäivää auto on mulla ollut.
Tämä on ensimmäinen mersuni jonka nyt ostin.
Tässä kyseisessä yksilössä näyttää olevan lämpötila anturi ilmeisesti rikki, koska mittaritauluun ei lukemaa tule.
Toinen vika jonka olen huomannut, on kieroslukumittarissa oleva kello, se täysin pimeä, siis ilmeisesti myös rikki.
Mistäpäin tuota lämpötila anturia kannattaisi etsiä ?
Muuten auto tuntuu olen suhteellisen hyvässä kunnossa, vaikka mittarissa onkin 263.300 kilsaa.
Ihan kaikki nappulat eivät vielä ole tutuksi tuleet, kun kolmepäivää auto on mulla ollut.
Tämä on ensimmäinen mersuni jonka nyt ostin.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Eikö vm-03 clk:ssa ole oikea viisarikello mittaristossa? Vaan jos tuo on vanahempi, niin silloinha se voi olla samannäkönen kuin facelift väyrysesä ja sellaista on tullut korjattua. Olisiko taustavalot palaneet? Tai ne kaapeliliuskat hajonneet näytöiltä kokonaan. Minun tekemien testien mukaan ulkolämpömittari näyttää isoalukemaa, jos anturi on poikki.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Ei ole viisarikelloa ja vm-03 auto mulle myytiin.Korjaaja kirjoitti:Eikö vm-03 clk:ssa ole oikea viisarikello mittaristossa?
Tänään ajelin pienen lenkin ja ihan sattumalta otin kuvan mittaritaulusta, siitä näät mitä ulkoilma lämpötilasta näkyy ja että kello pimiä.
Tämä auto on vielä tutkimatta, kun en edes konepeltiä ole vielä avannut.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
En ota kantaa vuosimalliin, mutta tuossa on nauhakaapelivika ainaki lämpömittarilla. Kellon puolta vaikia sanua, mutta samalla se nauha vaihtuu siihenkin ja tietysti uudet taustavalolamput samalla.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Mistä saisin tuollaisen lokasuojassa olevan heijastimen tai mikä lie.
Eilen se oli nussittu tai muuten vaan pudonnut matkan varrelle.
Kuva kertonee paremmin mitä tarkoitan.
Mitään valoa noissa ei ole ilmeisesti ollut, koska siitä reijästä kurkaten ei siellä mitään näy.
Eilen se oli nussittu tai muuten vaan pudonnut matkan varrelle.
Kuva kertonee paremmin mitä tarkoitan.
Mitään valoa noissa ei ole ilmeisesti ollut, koska siitä reijästä kurkaten ei siellä mitään näy.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Saattaapi olla että on ollut vilkku löytyy esim. KL. Merteil ja varmaan Motonet jne...
oulaistenliikenne.fi
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
kylkivilkkuhan tuo näyttäs olevan, tosin ei polttimoa koska peileissä vilkut ja joten ei voi olla käytössä koska niitä ei saa "kaksinaistaa"
Kori W208 ja peilit otettu W209 tai muut aftermarket peilit
Yleensä katsastuksessa vikuvat että tulee olla peitetty, esim maalattu mustaksi kuvut jos peilinvilkut on laitettu
MA2108200921
Kori W208 ja peilit otettu W209 tai muut aftermarket peilit
Yleensä katsastuksessa vikuvat että tulee olla peitetty, esim maalattu mustaksi kuvut jos peilinvilkut on laitettu
MA2108200921
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Facelift w208, jossa on prefaceliftin lokari. Vuosimalli siis 00-02. Voi olla tietty rekisteröity 03.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)
W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Tämä on vuosimallia 2001, ja otettu käyttöön tosiaan 2003.TimoV kirjoitti:Facelift w208, jossa on prefaceliftin lokari. Vuosimalli siis 00-02. Voi olla tietty rekisteröity 03.
Autodoc sivustolta näytti ainakin löytyvän sivuvilkut, eikä ole hinnalla pilattu alle vitosen kappale.
Kiitos vaan kaikille tietäjille, kun tuo mersu on mulle vielä aika vieras..
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Näin syksyn saapuessa ja iltojen pimetessä, huomasin että CLK:n lähivalot näyttävät aivan liian lähelle.
Joten kysymys kuuluukin noihin upioiden kahteen säätimeen, olenko ymmärtänyt oikein että ne sisemmät säädöt ovat
korkeus säätö ja toiset sivusuuntaan ??
Joten kysymys kuuluukin noihin upioiden kahteen säätimeen, olenko ymmärtänyt oikein että ne sisemmät säädöt ovat
korkeus säätö ja toiset sivusuuntaan ??
-
- Mersumies
- Viestit: 2307
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Valojen suuntaamiseen tarvitaan erikoistyökalu (usein kuusiokoloavain), taskulamppu ja esim. autotallin seinä tai ovet. Loppu onkin stten oikea suunnan hakemista ja säätöruuvista löytyy tarpeellinen säätö.rekufaari kirjoitti:Näin syksyn saapuessa ja iltojen pimetessä, huomasin että CLK:n lähivalot näyttävät aivan liian lähelle.
Joten kysymys kuuluukin noihin upioiden kahteen säätimeen, olenko ymmärtänyt oikein että ne sisemmät säädöt ovat
korkeus säätö ja toiset sivusuuntaan ??
Viime viikolla katsastin auton jonka valot säädin moottoritien levähdyspaikalla. Hyvin kelpasi konttorille.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Pitää vielä tehdä se perus säätö, ihan vaan varmuuden vuoksi että on turvallisempaa ajella pimeässä, jos sellainen tarve tulee.E200kompressor kirjoitti:rekufaari kirjoitti: Loppu onkin stten oikea suunnan hakemista ja säätöruuvista löytyy tarpeellinen säätö.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Tänään kävin mersun katsastamassa, ei mitään huomautusta tekniikasta..
Hyvin on lähtenyt käyntiin mersu merkkiseen kulkineseen tutustuminen, aino mitä olen tehnyt on valoumpioiden kiillotus AutoGlymin sarjalla.
Hyvin on lähtenyt käyntiin mersu merkkiseen kulkineseen tutustuminen, aino mitä olen tehnyt on valoumpioiden kiillotus AutoGlymin sarjalla.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Tänään olin vaihdattamassa öljyt koneseen ja uusi öljynsuodatin.
Yksi moniurahihna vaihdettiin, se pidempi kun siinä oli vähän murtumaan jo näkyvissä.
Se toinenkin urahihna piti vaihtaa, mutta ei ollut ihan sopivan pituista, joten vanha laitettiin takaisin, siinä ei vielä mutumia ollut näkyvissä.
Automaattilootan öljymäärä tarkastettiin, oli just passeli, samoin peräöljy.
Ja kun auto oli testilaitteessa kiinni, niin tietenkin myös vikakoodit katsottiin, niitä vaan ei ollut ainuttakaan.
Mersu oli työalla noin puolitoistuntia, eniten aikaa meni moniurahihnojen kanssa painiessa.
Halpaa on mersun ylläpito, kun koko lysti maksoi vain 140 euroa
Yksi moniurahihna vaihdettiin, se pidempi kun siinä oli vähän murtumaan jo näkyvissä.
Se toinenkin urahihna piti vaihtaa, mutta ei ollut ihan sopivan pituista, joten vanha laitettiin takaisin, siinä ei vielä mutumia ollut näkyvissä.
Automaattilootan öljymäärä tarkastettiin, oli just passeli, samoin peräöljy.
Ja kun auto oli testilaitteessa kiinni, niin tietenkin myös vikakoodit katsottiin, niitä vaan ei ollut ainuttakaan.
Mersu oli työalla noin puolitoistuntia, eniten aikaa meni moniurahihnojen kanssa painiessa.
Halpaa on mersun ylläpito, kun koko lysti maksoi vain 140 euroa
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Onko muuten sulla punainen vai musta venttiilikoppa tai sen keskusta?...siksi vain että mikä moottori siellä on?
Ja sitten paljonko on sillä ajettu?
Ja sitten paljonko on sillä ajettu?
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Punainen venttiilikoppa ja kilometrejä tällä hetkellä 272300 .atlas kirjoitti:Onko muuten sulla punainen vai musta venttiilikoppa tai sen keskusta?...siksi vain että mikä moottori siellä on?
Ja sitten paljonko on sillä ajettu?
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Eli hyvä...sulla on kestävä moottori siihen toiseen vaihtoehtoon nähden.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Nyt sitten syttyi varoitusvalot, kuvat kertonee parhaiten.
Tämä oli sitten toinen kerta kun vikavalot syttyivät, ja tälläkin kertaa sammuivat kun kaupassa välillä kävin.
Liekö jokin maadoitus/koskerusvika vai mistä mahtaa olla kyse.
Tämä oli sitten toinen kerta kun vikavalot syttyivät, ja tälläkin kertaa sammuivat kun kaupassa välillä kävin.
Liekö jokin maadoitus/koskerusvika vai mistä mahtaa olla kyse.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
https://www.google.com/search?q=p202b+m ... e&ie=UTF-8" onclick="window.open(this.href);return false;
Lueskelepa tuolta....googleen koodi ja mercedes niin yleensä löytyy.
Lueskelepa tuolta....googleen koodi ja mercedes niin yleensä löytyy.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Vihdoin ja viimein kävin yhdessä korjaamossa ja siellä testilaite ilmoitti viaksirekufaari kirjoitti:Liekö jokin maadoitus/koskerusvika vai mistä mahtaa olla kyse.
renkaan nopeusanturi oikea taka , avoinpiiri katkonainen.
Ensiviikon keskiviikkona asiaa tutkitaan tarkemmin, voi olle että sinne on vaan
kerääntynyt likaa, eikä tarvitse sen suurempaa remonttia tehdä, kuin puhdistaa nopeusanturi.
Kerron sitten korjaamokäynnin jälkeen miten kävi.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Niin siinä kävi että ei vika poistunut puhdistuksella, joten pitänee uusia se nopeusanturin kehä, kun kolmessarekufaari kirjoitti:Kerron sitten korjaamokäynnin jälkeen miten kävi.rekufaari kirjoitti:Liekö jokin maadoitus/koskerusvika vai mistä mahtaa olla kyse.
kohtaa oli asentajan mukaan jälkiä että oli ottanut kiinni.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Mistä saan uuden ABS kehän taka-akselille ?
Ainakin nettikaupat väittävät ettei kyseistä osaa ole nyt saatavilla, vaan tulossa joskus.
Ainakin nettikaupat väittävät ettei kyseistä osaa ole nyt saatavilla, vaan tulossa joskus.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Anturiko on ehjä ? Eikö tuossa ole vielä perinteinen hammaskehä.
oulaistenliikenne.fi
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Näin oletan, ja nyt niitä hammaskehiä on taas saatavilla.dealer kirjoitti:Anturiko on ehjä ? Eikö tuossa ole vielä perinteinen hammaskehä.
Huomenna tutkitaan tarkemmin hammaskehää, jos siinä on vikaa, ainakin siinä näytti edellisessä
tarkistuksessa olevan 3 -4 hampaassa jälkiä että olisi ottanut anturiin kiinni..
Onko tietoa paljonko se välys pitäisi olla anturin ja hammaskehän välillä ?
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Vihdoinkin tämä vika tuli korjattua, kuvassa ruosteen pursottama vanha abs-kehä.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Moro. Paljon on nyt clk:lla ajettu? Itsekkin harkitsen juuri tuota samaa CLK200K mallia. Ainoana huolena on vaan kompuran kesto, onko sulla kestänyt hyvin ja onko ollut mitään suurempia ongelmia?
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Eaton kompressori on aikalailla viimeisiä asioita mistä olla huolissaan näissä.
Erittäin kestävä ja yksinkertainen vehje.
Jos sen jotenkin saisi rikki, purkuautoista saa kompuran satasella tai kahdella. Juuri siksi, kun ne ei mene rikki = ei kysyntää juurikaan.
Voi myös laakeroida uusiksi jos tarvetta, laakerit alle satkun setti.
Tuon ikäisessä katso ruosteet vaikka ennemmin, ja tarkkaan.
Erittäin kestävä ja yksinkertainen vehje.
Jos sen jotenkin saisi rikki, purkuautoista saa kompuran satasella tai kahdella. Juuri siksi, kun ne ei mene rikki = ei kysyntää juurikaan.
Voi myös laakeroida uusiksi jos tarvetta, laakerit alle satkun setti.
Tuon ikäisessä katso ruosteet vaikka ennemmin, ja tarkkaan.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Omassa on kilsoja nyt 280.000, auto ollut mulla kohta 2v eikä muuta vikaa kuin
tuo nopeusanturin kehä.
Pojalle tullee myös CLK, lauantaina tehdään kaupat.
Sinänsä hassua, että jossain vaiheessa mulla ja pojalla oli molemmilla
ajopelinä Hoda Legend Coupet, nyt sitten jatketaan mersu linjoilla.
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
Nyt sitten tulee muutama kysymys mersu tietäjille.
1. Pojan clk:n kello on parituntia väärässä ajassa, autoon on vaihdettu jossain vaiheessa
radio, joten kelloa ei saa ohjauspyörän napeista asetettua oikeaan aikaan ?
Poika oli selvittänyt tätä kelloasiaa sen verran, että se jotenkin hakee ajan tuosta radiosta.
2. Lämmistyslaitteen ilmanohjaus säätimen toinen valo pimeänä, kysymys kuuluu
onko se lamppu sen kiertosäätimen alla ja lähteekö se kiertonuppi ihan vetämällä pois.
3. Onko Star apuja saatavana turun seudulta, no tämän tietenkin saisi selville noita ilmoituksia selaamalla.
4. Tämä nyt liittyy sitten omaan clk:hon, jossa on kello pimeänä ja myös ulkolämpötilan näyttö.
Saako nuo näytöt yksittäin uusittua, vai pitääkö koko mittaristo uusia ?
Jossain jenkki foorumilla oli ollut juttu, että kelloajan saa oikeaan aikaan kytkemällä apu akun
kello kaksitoista hetkeksi iirti..näin poika oli jostain lukenut, mulle tuo amerrikan kieli täyttä hepreaa, enkä sitäkään kovin hyvin osaa
5. Onko CLK:ssa jossain jokin apu akku, kuten ilmeisesti uusissa mersuissa on..
Näin kiperiin kysymyksiin odotan viisaiden Mesemiesten vastausta..
1. Pojan clk:n kello on parituntia väärässä ajassa, autoon on vaihdettu jossain vaiheessa
radio, joten kelloa ei saa ohjauspyörän napeista asetettua oikeaan aikaan ?
Poika oli selvittänyt tätä kelloasiaa sen verran, että se jotenkin hakee ajan tuosta radiosta.
2. Lämmistyslaitteen ilmanohjaus säätimen toinen valo pimeänä, kysymys kuuluu
onko se lamppu sen kiertosäätimen alla ja lähteekö se kiertonuppi ihan vetämällä pois.
3. Onko Star apuja saatavana turun seudulta, no tämän tietenkin saisi selville noita ilmoituksia selaamalla.
4. Tämä nyt liittyy sitten omaan clk:hon, jossa on kello pimeänä ja myös ulkolämpötilan näyttö.
Saako nuo näytöt yksittäin uusittua, vai pitääkö koko mittaristo uusia ?
Jossain jenkki foorumilla oli ollut juttu, että kelloajan saa oikeaan aikaan kytkemällä apu akun
kello kaksitoista hetkeksi iirti..näin poika oli jostain lukenut, mulle tuo amerrikan kieli täyttä hepreaa, enkä sitäkään kovin hyvin osaa
5. Onko CLK:ssa jossain jokin apu akku, kuten ilmeisesti uusissa mersuissa on..
Näin kiperiin kysymyksiin odotan viisaiden Mesemiesten vastausta..
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5258
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CLK 200 kompressor vm 2003
5. minkä ikäinen ? jos tuo 03 niin ei
4. minkä ikäinen ? johinkin kyllä (kuva mittarista voisi auttaa)
1. nappula säätö vaati koodaus muutoksen (akun johtojen irottamien Ei ole hyvä idea enemin mittarilat johto irti)
3. kokeile kysyä listassa ilmotautuneilta tosin kuulo puheiden mukaan ei toimi tai sitten lista ei ole ajantasalla
4. minkä ikäinen ? johinkin kyllä (kuva mittarista voisi auttaa)
1. nappula säätö vaati koodaus muutoksen (akun johtojen irottamien Ei ole hyvä idea enemin mittarilat johto irti)
3. kokeile kysyä listassa ilmotautuneilta tosin kuulo puheiden mukaan ei toimi tai sitten lista ei ole ajantasalla
Mökkillä
'
'