Tuontipalvelut omalla tavalla kalliita. Tutun saisin mukaan tulkiksi, ja mietinnässä ajaminen itse satamaan
500sec
500sec
Ois tarkoitus tuommonen secci (w126) hakea saksanmaalta kesäautoksi hintahaarukka noin 15ke, saisiko täältä hyviä vinkkejä mitä ottaa autosta selvää paikanpäällä? Onko vuosimallilla väliä yms.
Tuontipalvelut omalla tavalla kalliita. Tutun saisin mukaan tulkiksi, ja mietinnässä ajaminen itse satamaan
Tuontipalvelut omalla tavalla kalliita. Tutun saisin mukaan tulkiksi, ja mietinnässä ajaminen itse satamaan
Re: 500sec
Tsekkaa ruoste ruoste, ja ruoste. Nimimerkki Taxana teki tosi hyvän rtf:n, "Mistä W126 ruostuu". Se ei taida olla enää netissä, mutta mulla on tallessa. Voin meilata. Siitä näet tsekattavat kohdat. Spesiaalikohta 126:ssa hattuhyllyn/takalasin alunen, täytyy katsoa kontin puolelta. Osviittaa antaa, jos laminoitu takalasi on alakulmistaan "maidottunut". Ikävä korjata.
Moottorin täytyy käydä hyvin, on käynnistyttävä hyvin kuumana. Vaihteistolle löytyy kohtuuhintainen tekijä Suomestakin. Lisävarusteiden toiminta!
Facelift-mallit (1985->) ovat pääasiassa halutumpia ja arvokkaampia kuin vanhemmat. Tosin vanhemmissa yksilöllisemmät värit yhdistettynä aina harmaisiin helmoihin ovat nosteessa Keski-Euroopassa. Täällähän Ässän pitää olla aina musta
. Jos ajattelet auton jälleenmyyntiarvoa, osta hyvin varusteltu, jonkun muun värinen kuin useimmat (ettei autosi kilpaile niiden 20 muun mustan auton kanssa) ja mahdollisimman alkuperäiskuntoinen.
Laita tarjokkaita tänne näytille, niin raakataan yhdessä
.
Moottorin täytyy käydä hyvin, on käynnistyttävä hyvin kuumana. Vaihteistolle löytyy kohtuuhintainen tekijä Suomestakin. Lisävarusteiden toiminta!
Facelift-mallit (1985->) ovat pääasiassa halutumpia ja arvokkaampia kuin vanhemmat. Tosin vanhemmissa yksilöllisemmät värit yhdistettynä aina harmaisiin helmoihin ovat nosteessa Keski-Euroopassa. Täällähän Ässän pitää olla aina musta
Laita tarjokkaita tänne näytille, niin raakataan yhdessä
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 500sec
Timo tuossa mainitsikin monta tärkeää seikkaa, lisättäköön ruosteiden kohdalla että jos ei tuon ikäiset mersut ole tuttuja niin kannattaa pitää silmällä myös kylkimuovien reunuksia pilkottaako ruostetta, sillä valitettavan monessa kylkimuovi-Mersussa kun irroittaa muovit niin näky on melko surullinen. 2. sarjan W/C126 korisessa on myös erikoisuutena sisältäpäin ruostuvat puskurikormit. Ovat nykyjään melko kalliita jos uudet ostaa.
Myös tunkinrei'ät on helppo tarkistaa ruosteiden suhteen, esimerkiksi talttapäisellä ruuvimeisselillä saa luukut helposti auki.
Onnea etsintään, omaan 560SEL:n löytämiseen meni rapsakat 3 vuotta koska seula oli erittäin kova. 15K€ budjetilla saa varmasti hyvän yksilön kunhan kiertää kaukaa ns. häkkikauppiaat. Ootko katsellut myös muilla koneilla varustettuja SEC mallia esim 420SEC tai 560SEC?
Veroista vielä sen verran että ovat varmasti vielä tänäkin päivänä n. 1000-1800€ luokkaa, eli kannattaa varautua siihenkin, omassa se oli nyt muistaakseni n. 1500€.
Jos olisin saanut oman Sellin kohdalla päättää värin niin se olisi biisonin ruskea, sen värikoodia en muista.
126:ssa musta on yleensä ollut se halutuin/yleisin väri Astarsilverin sen kalsarin sinisen lisäksi. Mustaa autoa en suosittele ostamaan ellei ole tahtoa/aikaa pestä säännöllisesti. Itse pesen/huuhtelen omani 4x kuukaudessa eikä sekään oikeen tunnu riittävän
Myös tunkinrei'ät on helppo tarkistaa ruosteiden suhteen, esimerkiksi talttapäisellä ruuvimeisselillä saa luukut helposti auki.
Onnea etsintään, omaan 560SEL:n löytämiseen meni rapsakat 3 vuotta koska seula oli erittäin kova. 15K€ budjetilla saa varmasti hyvän yksilön kunhan kiertää kaukaa ns. häkkikauppiaat. Ootko katsellut myös muilla koneilla varustettuja SEC mallia esim 420SEC tai 560SEC?
Veroista vielä sen verran että ovat varmasti vielä tänäkin päivänä n. 1000-1800€ luokkaa, eli kannattaa varautua siihenkin, omassa se oli nyt muistaakseni n. 1500€.
Eikä pidäTimo L. kirjoitti:Täällähän Ässän pitää olla aina musta.
126:ssa musta on yleensä ollut se halutuin/yleisin väri Astarsilverin sen kalsarin sinisen lisäksi. Mustaa autoa en suosittele ostamaan ellei ole tahtoa/aikaa pestä säännöllisesti. Itse pesen/huuhtelen omani 4x kuukaudessa eikä sekään oikeen tunnu riittävän
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 500sec
Timo sen sanoiLaita tarjokkaita tänne näytille, niin raakataan yhdessä.
500 on yleisin malli, sillä sitä tehtiin niin 1. kuin 2. sarjassa. Suurin jako menee siinä haluaako vanhempaa vai uudempaa mallia olevan. Itselläni on ykkössarjalainen. En ollut varsinaisesti hakemassa sellaista, olisin jopa ottanut mielummin kakkossarjalaisen, mutta auto möi itse itsensä. Nykyään olen tykästynyt enemmän näihin vanhempiin 126:iin, niitä näkee ehkä vähän harvemmin. Erot ei ole suuria mutta faceliftiin tehtiin monia parannuksia, moottorit uudistui ja K-Jetronicin korvasi KE-Jetronic. Ulkoisesti ne erottaa puskureista ja kylkimuoveista, jotka vanhoissa on ”rypylliset” ja uudemmissa sileät.
Ykkössarjassa voi löytää vähän villimpiä väriyhdistelmiä, tosin tuntuu että melkein kaikki SECit on vähintään metalliväreissä. Kakkossarjalaiset on väreiltään hillitympiä. Sisustassa jalopuiden lakka halkeilee ja liimaukset pettää, kattoverhoilu alkaa roikkua, plyysisisusta saattaa olla huonoissa autoissa nuhjuinen. Toimimaton kattoluukku voi olla hankala korjata. Lämmityslaite saattaa toimia miten sattuu (vesiventtiili) Tarkista ilmastoinnin toiminta! Helpoimmillaan aineet vähissä, pahimmillaan höyrystinkenno kaput. Ohjainboksien ja ylipäätään kaikkien piirilevyjen huonot juotokset voi aiheuttaa sähköisiä ongelmia.
Moottoreissa nokat ja keinuvivut kuluu, jolloin kone naputtaa. Ruiskun pitäisi toimiessaan olla ongelmaton, nykimiseen ym. voi olla vaikea hakea syytä. Moottorissa tuhon saattaa aiheuttaa nokan öljyputken muovikiinnikkeiden tai ketjun muoviohjureiden pettäminen joiden ennakoiva vaihto kannattaa ehdottomasti.
Vikakohteina on ylipäätään hyvin samoja juttuja mitä muissakin aikakauden mersuissa, joten jos ne tietää niin hyvä. Muuten kannattaa tehdä kotiläksyjä ennen kuin ostaa auton.
Itse hakisin mahdollisimman räpeltämätöntä ja hyvän huoltohistorian omaavaa autoa. 560 on halutuin, 380 vähiten haluttu. 420 on harvinaisin ja 500 yleisin. Isolla koneella näitä on myyty eniten ja tullaan myös haluamaan.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 500sec
Tulihan siinä tietoa sitten kerrakseen. 124sta löytyy kokemusta itseltä, näistä ei juurikaan. Itsellä nyt 300ce24, mutta tuommoinen 500/560 sec ollut aina jonkinsortin unelma auto. Sellainen siis hakusessa.
Varusteiksi haluan vähintään nahat, ilmastointi, vakkari, sähköpenkit, loput sitten plussana jos hyvä yksilö löytyy. Väriltään olen juuri tommoiseen biisonin ruskeaan taikka kullan ruskeaan ihastunut.. niitä ei vain hirveästi myynnissä ole, suurin osa mustia ainakin mobilessa.
Onhan se mustakin hieno väri, mutta mieluinen olisi vaaleampi väri. Mutta kaikki huomioidaan tässäkin.
Vähän tuntuu isolta askeleelta lähteä isojen rahamäärien kanssa saksaan, voi olla että käännynkin tuontipalvelujen puoleen jos vanhempiin autoihin erikoistunutta puljua löytyy. Saako tänne suoraan linkkejä laittaa mobilesta?
Varusteiksi haluan vähintään nahat, ilmastointi, vakkari, sähköpenkit, loput sitten plussana jos hyvä yksilö löytyy. Väriltään olen juuri tommoiseen biisonin ruskeaan taikka kullan ruskeaan ihastunut.. niitä ei vain hirveästi myynnissä ole, suurin osa mustia ainakin mobilessa.
Onhan se mustakin hieno väri, mutta mieluinen olisi vaaleampi väri. Mutta kaikki huomioidaan tässäkin.
Vähän tuntuu isolta askeleelta lähteä isojen rahamäärien kanssa saksaan, voi olla että käännynkin tuontipalvelujen puoleen jos vanhempiin autoihin erikoistunutta puljua löytyy. Saako tänne suoraan linkkejä laittaa mobilesta?
Re: 500sec
Sähköpenkit on SEC:ssä vakiona ja nuo muutkin varusteet löytyy monista.
Ei muuta kun linkkejä tulemaan jos löytyy mieleisiä yksilöitä.
Ei muuta kun linkkejä tulemaan jos löytyy mieleisiä yksilöitä.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 500sec
Minun on pitänyt tätä käydä katsomassa, mutta en ole saanut aikaiseksi. Työkaverin veljen auto.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/10456348" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuohan on vähän ajettu, lähemmin tutkimalla selvinnee pitääkö km-lukema paikkansa. On toki pyykkilautakylkinen mutta tuo väri kätkee sen ykkössarjalaisuuden, onko se huono vai hyvä en osaa sanoa. Vanteet toki vaihtoon, ja ehkä etupuskuri vakioksi, ja nuo merkit ym pois.
Mutta värihän on hyvä, ja sisustus musta ollessa helpohko elvyttää, minun mielestäni - ja onneksi ei ole se iänikuinen harmaa nahka... saatikka se roikkuva plyyssi...
Tuohan on jälkeen sen Energy Konzeptin https://5komma6.mercedes-benz-passion.c ... iekonzept/" onclick="window.open(this.href);return false; eli pitäs olla mukava ja miellyttävä ajaa
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/10456348" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuohan on vähän ajettu, lähemmin tutkimalla selvinnee pitääkö km-lukema paikkansa. On toki pyykkilautakylkinen mutta tuo väri kätkee sen ykkössarjalaisuuden, onko se huono vai hyvä en osaa sanoa. Vanteet toki vaihtoon, ja ehkä etupuskuri vakioksi, ja nuo merkit ym pois.
Mutta värihän on hyvä, ja sisustus musta ollessa helpohko elvyttää, minun mielestäni - ja onneksi ei ole se iänikuinen harmaa nahka... saatikka se roikkuva plyyssi...
Tuohan on jälkeen sen Energy Konzeptin https://5komma6.mercedes-benz-passion.c ... iekonzept/" onclick="window.open(this.href);return false; eli pitäs olla mukava ja miellyttävä ajaa
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3182
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 500sec
Vihreä sisustus ja jälkikäteen vaihdettu mustat penkit....karra kirjoitti:Minun on pitänyt tätä käydä katsomassa, mutta en ole saanut aikaiseksi. Työkaverin veljen auto.
https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sec/10456348" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuohan on vähän ajettu, lähemmin tutkimalla selvinnee pitääkö km-lukema paikkansa. On toki pyykkilautakylkinen mutta tuo väri kätkee sen ykkössarjalaisuuden, onko se huono vai hyvä en osaa sanoa. Vanteet toki vaihtoon, ja ehkä etupuskuri vakioksi, ja nuo merkit ym pois.
Mutta värihän on hyvä, ja sisustus musta ollessa helpohko elvyttää, minun mielestäni - ja onneksi ei ole se iänikuinen harmaa nahka... saatikka se roikkuva plyyssi...
Tuohan on jälkeen sen Energy Konzeptin https://5komma6.mercedes-benz-passion.c ... iekonzept/" onclick="window.open(this.href);return false; eli pitäs olla mukava ja miellyttävä ajaa
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3182
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 500sec
Erot 500 ja 560 välillä tehossa ja suorituskyvyssä saattaa olla saasteversiosta riippuen yllättävän pienet 560 taitaa olla heikoimmillaan "vain" 270hv. varmaan kiihtyvyydessä on kellolla mitattava ero ja huipuissa muutama kilsa, mutta käytännön ajossa voi olla aika vaikea huomata mitään merkittävää. Kunnossa oleva 500 liikkuu kyllä halukkaasti ja kaikkein selvin ero taitaa olla kulutuksessa.... toki 560 näyttää takaluukussa paremmalta!
Jos takaluukku on "blankko"niin muuten ulkoiset erot on sellaisia, että niistä moottorin kokoa ei erota kuin harrastaja ja asiantuntija, eli etukaaren pokkaukset on 560:ssä hieman leveämmät ja rengasleveys 215 (vakio) ja viissatkussa 205. Varustelussa on eroa, eli 560:ssä on vakkari ja tasonsäätö vakiona, olisiko myös ASD?
Jos takaluukku on "blankko"niin muuten ulkoiset erot on sellaisia, että niistä moottorin kokoa ei erota kuin harrastaja ja asiantuntija, eli etukaaren pokkaukset on 560:ssä hieman leveämmät ja rengasleveys 215 (vakio) ja viissatkussa 205. Varustelussa on eroa, eli 560:ssä on vakkari ja tasonsäätö vakiona, olisiko myös ASD?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: 500sec
Olikos 500:ssa pitempi perä ja sen takia 560 kiihtyy suhteessa reippaammin ?tahtoomersun kirjoitti:Erot 500 ja 560 välillä tehossa ja suorituskyvyssä saattaa olla saasteversiosta riippuen yllättävän pienet 560 taitaa olla heikoimmillaan "vain" 270hv. varmaan kiihtyvyydessä on kellolla mitattava ero ja huipuissa muutama kilsa, mutta käytännön ajossa voi olla aika vaikea huomata mitään merkittävää. Kunnossa oleva 500 liikkuu kyllä halukkaasti ja kaikkein selvin ero taitaa olla kulutuksessa.... toki 560 näyttää takaluukussa paremmalta!
Jos takaluukku on "blankko"niin muuten ulkoiset erot on sellaisia, että niistä moottorin kokoa ei erota kuin harrastaja ja asiantuntija, eli etukaaren pokkaukset on 560:ssä hieman leveämmät ja rengasleveys 215 (vakio) ja viissatkussa 205. Varustelussa on eroa, eli 560:ssä on vakkari ja tasonsäätö vakiona, olisiko myös ASD?
Matti
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
MB SLK 230K -98, MB 350 SL-74 mr, MB 560 SL -86, MB 350 SL-72 mr
Cadillac Sedan DeVille -64 mr, Cadillac Coupe DeVille -65, Cadillac Deville -67 convertible
Ford Customline -53 convertible
Corvette -95, Corvette -63 convertible
Tesla MYLR -24
-
tahtoomersun
- Mersumies

- Viestit: 3182
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: 500sec
Näyttäisi olevan, kaivoin käyttöohjekirjan esiin ja 500 huiput ykkösellä 84kmh ja 560 56kmhMatti R kirjoitti:Olikos 500:ssa pitempi perä ja sen takia 560 kiihtyy suhteessa reippaammin ?tahtoomersun kirjoitti:Erot 500 ja 560 välillä tehossa ja suorituskyvyssä saattaa olla saasteversiosta riippuen yllättävän pienet 560 taitaa olla heikoimmillaan "vain" 270hv. varmaan kiihtyvyydessä on kellolla mitattava ero ja huipuissa muutama kilsa, mutta käytännön ajossa voi olla aika vaikea huomata mitään merkittävää. Kunnossa oleva 500 liikkuu kyllä halukkaasti ja kaikkein selvin ero taitaa olla kulutuksessa.... toki 560 näyttää takaluukussa paremmalta!
Jos takaluukku on "blankko"niin muuten ulkoiset erot on sellaisia, että niistä moottorin kokoa ei erota kuin harrastaja ja asiantuntija, eli etukaaren pokkaukset on 560:ssä hieman leveämmät ja rengasleveys 215 (vakio) ja viissatkussa 205. Varustelussa on eroa, eli 560:ssä on vakkari ja tasonsäätö vakiona, olisiko myös ASD?
Suoraan välityksiä ei käyttöohjekirjassa ilmoiteta, mutta jotain osviittaa tuo ero kertoo.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: 500sec
560-malleissa on vakiona melkeinpä kaikki:
- Perän tasonsäätö
- Nahkasisusta jonka käsittääkseni on saanut valita myös peruskankaalla vai veluurilla ilman lisähintaa. Myös ratti ja vaihdekepin nuppi nahkaa.
- Vakionopeussäädin
- Kattoluukku
- Lukkoperä, ASD-perää ei ole ollut saatavilla mutta ASR lisähinnasta kyllä.
- Ratin sähkösäätö sekä muistipenkit edessä Coupé malleissa. SEL -mallissa myös sähköllä säädettävä soffamalliset penkit
- Penkinlämmittimistä ei ole tietoa itsellä onko Coupé malliin tullut vakiona tai esim. lämpimien maiden malleihin, viisaammat korjatkoon.
- Lätäkkövalot
- Pähkinäpuuverhoilu joka käsittääkseni on vakiona SEC malleissa, viisaammat taas korjatkoon
- Meikkipeilit valoilla
- Manuaalitoiminen ilmastointi
- Lukuvalot takana (SE? ja SEL malleissa)
- Metalliväri
- Ulkolämpömittari
Varmasti jotain jäi listasta pois mutta kun näin hatarasta ulkomuistista on listattu niin annettakoon anteeksi (?)
Niin ja SEC malleissa oli tietysti myös kaikissa se krominen lista takakontin reunassa
Jotkut noista varusteista saattaa olla myös vakiona pienempikoneisissa, mutta niistä en tiedä mitkä kaikki.
Loppujen lopuksi mielestäni moottorin koolla ei ole väliä koska ei näillä kilpaa ajeta ja kunnossa ollessaan kepeästi pääsee kiihdyttämään rekan ohi, tärkeintä on että löytää valmiiksi hyvän yksilön eli aikaa kannattaa satsata eikä ostaa välttämättä heti ensimmäistä mikä tulee vastaan
- Perän tasonsäätö
- Nahkasisusta jonka käsittääkseni on saanut valita myös peruskankaalla vai veluurilla ilman lisähintaa. Myös ratti ja vaihdekepin nuppi nahkaa.
- Vakionopeussäädin
- Kattoluukku
- Lukkoperä, ASD-perää ei ole ollut saatavilla mutta ASR lisähinnasta kyllä.
- Ratin sähkösäätö sekä muistipenkit edessä Coupé malleissa. SEL -mallissa myös sähköllä säädettävä soffamalliset penkit
- Penkinlämmittimistä ei ole tietoa itsellä onko Coupé malliin tullut vakiona tai esim. lämpimien maiden malleihin, viisaammat korjatkoon.
- Lätäkkövalot
- Pähkinäpuuverhoilu joka käsittääkseni on vakiona SEC malleissa, viisaammat taas korjatkoon
- Meikkipeilit valoilla
- Manuaalitoiminen ilmastointi
- Lukuvalot takana (SE? ja SEL malleissa)
- Metalliväri
- Ulkolämpömittari
Varmasti jotain jäi listasta pois mutta kun näin hatarasta ulkomuistista on listattu niin annettakoon anteeksi (?)
Niin ja SEC malleissa oli tietysti myös kaikissa se krominen lista takakontin reunassa
Loppujen lopuksi mielestäni moottorin koolla ei ole väliä koska ei näillä kilpaa ajeta ja kunnossa ollessaan kepeästi pääsee kiihdyttämään rekan ohi, tärkeintä on että löytää valmiiksi hyvän yksilön eli aikaa kannattaa satsata eikä ostaa välttämättä heti ensimmäistä mikä tulee vastaan
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
1/1983 300TD Turbodiesel
6/1990 560SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Re: 500sec
Perävälitykset
500 SEC 2,24
560 SEC 2,65
Varhaisessa 560 SEC:ssä (ennen 9/1987) oli kattiversiossa vain 242 hv. Kannattaa huomioida, jos vertaa vaikka myöhäiseen katittomaan 265 hv 500 SEC:iin. Vaihtoehtoja on monia, mutta tuo syyskuu 1987 kannattaa pitää mielessä kaikissa moottoreissa.
500 SEC 2,24
560 SEC 2,65
Varhaisessa 560 SEC:ssä (ennen 9/1987) oli kattiversiossa vain 242 hv. Kannattaa huomioida, jos vertaa vaikka myöhäiseen katittomaan 265 hv 500 SEC:iin. Vaihtoehtoja on monia, mutta tuo syyskuu 1987 kannattaa pitää mielessä kaikissa moottoreissa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: 500sec
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä nyt kaksi ainakin, tarjontaa ei ihan älyttömästi ainakaan mobilessa.de:ssä ole.
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... &scopeId=C" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä nyt kaksi ainakin, tarjontaa ei ihan älyttömästi ainakaan mobilessa.de:ssä ole.
Re: 500sec
Ihan asiallisilta näyttää molemmat. Kumpaankin laittaisin heti vanteet vaihtoon 
500 on paljon ajettu, mutta jos sitä on noin paljon korjattukin, niin miksei voisi olla hyväkin ostos. Kaikki viat on varmaan jo ajettu esiin noilla kilsoilla. Ratti siinä ei ole alkuperäinen. Takalasi on varmasti vaihdettu jossain vaiheessa sillä se näyttää niin hyvältä. Jotain jälkiä ja paikkamaalauksia on puskureissa. Jalopuu vaihdekepin ympärillä huono ja sähköpeilin säätönuppi rikki. Radio on uudemmasta ja nappularivistössä on joku jälkiasennusjuttu.
”Polsterung neu”. Kuosi näyttää penkeissä ja ovissa samalta kuin 1. sarjassa. Nyt en tiedä kuuluuko -88 ollakin näin. Jos vertaa linkittämääsi 560 huomaat eron penkeissä ja ovipahvien nahkoissa. EDIT: ilmeisesti sisusta muuttui -89.
560 en huomannut isompia repsotuksia kun puskurin ritilä, vasen c-pilarin verhoilu ja jälkiasennuspuhelimen johto. Radio on alkuperäinen tai sitten hieman liian vanha, Timo L. osaa ehkä kertoa.
Tässä muuten hyvä kolmiosainen buyer’s guide SECiin.
https://youtu.be/kJoC5qdVdGI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/Mgs99AQIOn0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/YAg3d8kRdNE" onclick="window.open(this.href);return false;
Vielä yksi https://youtu.be/ZPyieLohqzc" onclick="window.open(this.href);return false;
500 on paljon ajettu, mutta jos sitä on noin paljon korjattukin, niin miksei voisi olla hyväkin ostos. Kaikki viat on varmaan jo ajettu esiin noilla kilsoilla. Ratti siinä ei ole alkuperäinen. Takalasi on varmasti vaihdettu jossain vaiheessa sillä se näyttää niin hyvältä. Jotain jälkiä ja paikkamaalauksia on puskureissa. Jalopuu vaihdekepin ympärillä huono ja sähköpeilin säätönuppi rikki. Radio on uudemmasta ja nappularivistössä on joku jälkiasennusjuttu.
”Polsterung neu”. Kuosi näyttää penkeissä ja ovissa samalta kuin 1. sarjassa. Nyt en tiedä kuuluuko -88 ollakin näin. Jos vertaa linkittämääsi 560 huomaat eron penkeissä ja ovipahvien nahkoissa. EDIT: ilmeisesti sisusta muuttui -89.
560 en huomannut isompia repsotuksia kun puskurin ritilä, vasen c-pilarin verhoilu ja jälkiasennuspuhelimen johto. Radio on alkuperäinen tai sitten hieman liian vanha, Timo L. osaa ehkä kertoa.
Tässä muuten hyvä kolmiosainen buyer’s guide SECiin.
https://youtu.be/kJoC5qdVdGI" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/Mgs99AQIOn0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/YAg3d8kRdNE" onclick="window.open(this.href);return false;
Vielä yksi https://youtu.be/ZPyieLohqzc" onclick="window.open(this.href);return false;
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 500sec
Voi olla että tummeman siniseen on verhoiltu penkit, sisustus on jotenkin ei-alkuperäisen oloinen mukaan lukien nuo ovipahvitkin. Vaaleansinisen radio on kait orkkis, noita tuli joskus 1988 paikkeilla. Minulla 1987 ei ollut tuota CODE hommaa eli minulla oli BE0753, tuo vaikuttaa BE0830 mallilta. Pitäs katsoa kirjasta.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: 500sec
500 sisusta näyttää ihan samanlaiselta kuin esim. mun autossa. Paitsi väri, mutta orkkishan tuo harmaa on.
Niin joo mullakin on -85:ssa BE753 joka on ulkoisesti lähes identtinen, paitsi siinä ei ole CODEa. Meinasin että pitäiskö ton ikäisessä olla jo ”hopearaita”.
No joo, nää nyt on ihan pikkudetaljeja. Noilla videoilla on mielestäni kuvattu aika hyvin kaikki mitä on hyvä ottaa huomioon kun autoa etsii.
Niin joo mullakin on -85:ssa BE753 joka on ulkoisesti lähes identtinen, paitsi siinä ei ole CODEa. Meinasin että pitäiskö ton ikäisessä olla jo ”hopearaita”.
No joo, nää nyt on ihan pikkudetaljeja. Noilla videoilla on mielestäni kuvattu aika hyvin kaikki mitä on hyvä ottaa huomioon kun autoa etsii.
Instagram @hptalli
500 SEC ’85
944 Turbo ’88
740i '94
S8 V10 quattro ’08
200 quattro 20V ’90 naftaliinissa, odottaa parempia aikoja
Re: 500sec
Vahva offtopic.. mutta voivoi kun olis elänyt 80-luvulla, ollut miljonääri ja ostanut uutena viiskuuskymppisen w/c126... tai viissatasen. On nämä vaan niin tyylikkäitä autoja verrattuna nykyaikaisiin mersuihin
Mikähän se fiilis on ollut kun tämmösen tilannut tehtaalta ja viimein istahtanut rattiin?
W210 E320cdi




