W211 270 cdi Kilometrejä?
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
W211 270 cdi Kilometrejä?
Hei vaan kaikille, vuosia foorumia seuranneena kirjauduin mukaan.
Kiinnostaa tietää millaista tietoa mersulaiset omaa moottorin kestävyydestä kyseisellä mallilla, eli w211 270 cdi 2003 automaatti?
Dieseli mersuthan ovat kuuluisia pitkistä kilometreistä, ja meilläkin eniten ajettu on -89 mersu 780000km ajettu, eikä mitään merkkiä vielä väsähtämisestä. On myös -95 ja toinen -89.
Tämä ajossa oleva w211 on paljon moitittu malli ja kävin huvikseen katsomassa nettiautosta ja torista samanlaiset autot, kaikki oli alle 500000km ajettuja. Onko siis yli tuon ajetut menneet rikki?
Kiinnostaa tietää millaista tietoa mersulaiset omaa moottorin kestävyydestä kyseisellä mallilla, eli w211 270 cdi 2003 automaatti?
Dieseli mersuthan ovat kuuluisia pitkistä kilometreistä, ja meilläkin eniten ajettu on -89 mersu 780000km ajettu, eikä mitään merkkiä vielä väsähtämisestä. On myös -95 ja toinen -89.
Tämä ajossa oleva w211 on paljon moitittu malli ja kävin huvikseen katsomassa nettiautosta ja torista samanlaiset autot, kaikki oli alle 500000km ajettuja. Onko siis yli tuon ajetut menneet rikki?
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Tämä kiinnostaa minuakin millasiin kilometreihin näillä w211 korisilla dieseleillä on päästy? Esimerkiksi tuo V6 on järkiään nettiautossa ajettu alle neljäsataatuhatta. Kun taas vastaavasti vaikka Volvon D5 on vaikea löytää alle puoli miljoonaa ajettuna.
Vito W638 112CDI 2003, XC70 D4 2.4 2014
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 34
- Liittynyt: Ma 01.07.2019 23:27
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Minulla oli entinen 220cdi mallia ja mittarissa 460tkm kun vaihdoin, ainakin tuo om646 moottori pomminvarma tekniikaltaan ja tuossa yksilössä en nähnyt syytä miksi ei pääsisi toista mokomaa päälle.. En olisi huolissaan kestävyydestä jos vaan säännöllisesti huollettu. Ainoa murhe w211 korisessa alustan nivelet joita täytyi vaihtaa jatkuvasti.
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Niin, niillä ei vain kerta kaikkiaan pääse yli viittäsataatuhatta tai veekuutosella neljääsataatuhatta Kieltäytyvät liikkumasta.
OM642 on tiedossa useita 800000-900000 ajettuja ja joku miljoonakerhossakin. Samaten jokunen OM612. Eniten ajetut isommassa kopassa.
Yleensä paljon ajetut on neloskoneisia ja isommat keskimäärin vähemmän ajettuja, eikä se johdu kestävyydestä / heikkoudesta.
Kyllä noissa perusmoottorit huollettuina kestävät pitkään.
OM642 on tiedossa useita 800000-900000 ajettuja ja joku miljoonakerhossakin. Samaten jokunen OM612. Eniten ajetut isommassa kopassa.
Yleensä paljon ajetut on neloskoneisia ja isommat keskimäärin vähemmän ajettuja, eikä se johdu kestävyydestä / heikkoudesta.
Kyllä noissa perusmoottorit huollettuina kestävät pitkään.
oulaistenliikenne.fi
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Vaikka ei ole kyseessä tuo huippu hyvä 270 cdi, niin kirjoitanpa kuitenkin, että Ivalon suunnilla on ex TAXI, jolla on menty yli milli, ilman koneen isompaa remppaa. Malli on sama 211 , kuin minun allekirjoituksessa.
Viimeksi muokannut Metusalem, Ma 05.08.2019 21:48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Mä ajoin väykkyyn jotain 420tkm 270CDI:llä, myin vuosi sitten ja taitaa olla liikenteessä jossain hämeenlinnassa päin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Kävin äsken äkkiseltään kurkkaseen konepellin alle kun yritin etsiä moottorin mallinumeron. Vissii suojien alla?
Värikoodi lätkä löytyi jo aikaisemmin vänkärin oven luota, mutta siinä ei sitä ollut.
Tämä oli huonosti pidetty auto mutta saa nähdä josko ei pilattu vielä. Tällä ajettu siis just yli 500000km.
Vaihdelaatikko oli vaihdettu vuosi sitten, mutta ei muita merkintöjä huoltokirjassa 3 vuoteen.
Kulutus yllätti, 150km keskikulutus 4.8 km mennessä ja 5.0 tullessa.
Värikoodi lätkä löytyi jo aikaisemmin vänkärin oven luota, mutta siinä ei sitä ollut.
Tämä oli huonosti pidetty auto mutta saa nähdä josko ei pilattu vielä. Tällä ajettu siis just yli 500000km.
Vaihdelaatikko oli vaihdettu vuosi sitten, mutta ei muita merkintöjä huoltokirjassa 3 vuoteen.
Kulutus yllätti, 150km keskikulutus 4.8 km mennessä ja 5.0 tullessa.
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
JoensuunElli kirjoitti:Kävin äsken äkkiseltään kurkkaseen konepellin alle kun yritin etsiä moottorin mallinumeron. Vissii suojien alla?
Värikoodi lätkä löytyi jo aikaisemmin vänkärin oven luota, mutta siinä ei sitä ollut.
Tämä oli huonosti pidetty auto mutta saa nähdä josko ei pilattu vielä. Tällä ajettu siis just yli 500000km.
Vaihdelaatikko oli vaihdettu vuosi sitten, mutta ei muita merkintöjä huoltokirjassa 3 vuoteen.
Kulutus yllätti, 150km keskikulutus 4.8 km mennessä ja 5.0 tullessa.
Moottorin tyyppi löytyy helpoiten, kun katsot auton valmistenumeron (VIN koodi) ja katsot sillä löytyvästä varustelistasta, että mikä moottori on autossasi tältä foorumilta löytyvätä saitin linkistä.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... =9&t=13356" onclick="window.open(this.href);return false;
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Mitä on moitittu SBC vikojen , alimittaisten nivelten ja sähkövikojen lisäksi? Moottorihan tuossa on Mersun tekemistä paras cdi diesel, ellei jopa kammiokoneitakin parempi.JoensuunElli kirjoitti:Hei vaan kaikille, vuosia foorumia seuranneena kirjauduin mukaan.
Kiinnostaa tietää millaista tietoa mersulaiset omaa moottorin kestävyydestä kyseisellä mallilla, eli w211 270 cdi 2003 automaatti?
Dieseli mersuthan ovat kuuluisia pitkistä kilometreistä, ja meilläkin eniten ajettu on -89 mersu 780000km ajettu, eikä mitään merkkiä vielä väsähtämisestä. On myös -95 ja toinen -89.
Tämä ajossa oleva w211 on paljon moitittu malli ja kävin huvikseen katsomassa nettiautosta ja torista samanlaiset autot, kaikki oli alle 500000km ajettuja. Onko siis yli tuon ajetut menneet rikki?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
S211 E270 CDI on moitittu kestävttdesät. Kaikki haluavat 6-koneen, siis 320. Täälläkin on aikojen saatossa kerrottu ko. autoon liittyvistä ongelmista. Vuoden 2004 E270 kuuluu moitittujen listalle ja vikoja on runsaasti, tässä muutama:
- ohjausnivelet joutuu vaihtamaan usein
- SBC jarruyksikkö on epävarma ja joutuu viemään huollettavaksi suhteellisen tiuhaan. Ja kallis hankkia uutena.
- kylmä talvella, kone ei lämpene ja hyttiin ei siten tule lämpöä.
- automaateilla vaihteisto on aina ongelma, sen ikää tiedetään kestävän 300 000 km ja sitten alkaa ongelmat
- termostaatin kestävyys
- jäähdytin falskaa ja automaatin öljyt sekoittuvat jäähdytinnesteeseen ja rikkovat laatikon
No minulla on juuri tuo edellä mainittu E270 CDI -04.
- Ohjausnivelet meni vaihtoon 2 vuoden välein. Vehossa käyttäessäni aikoinaan, ne vaihdettiin takuuseen ja sen jälkeen kesto on ollut 6 vuotta, ja silloinkin saattoi yksittäinen nivel joutua vaihtoon. Vuoden -88 300D MB:stä niveleitä ei uusittu koskaan, ajoin sillä 514 000 km. Nivelet meni ensimmäisinä vuosina kyllä tiuhaan.
- SBC-jarruyksiköllä on peloteltu ihmisiä paljonkin. Missään omistamasssani autossa ei ole koskaan ollut näin hyviä jarruja kuin tässä. SBC-yksikkö uusittiin takuuseen 200 000 km kohdalla kun vasen takavanne lämpeni. Veho etsi vikaa ja sitä ei löytynyt. Vielä SBC-yksikön vaihdonkin jälkeen jarru lämmitti vanteen. Sitten vaihdettiin jarrusatula ja ongelmat hävisi.
- Kone lämpenee -25 asteen pakkasessa +80 asteeseen n.15-20 km rauhallisen maantieajon jälkeen. Hyttiin saa lämpöä jo muutaman sadan metrin ajon jälkeen, kun sähkövastus hoitaa lämmityksen. Sen teho on riittävä.
- Automaattivaihteisto on kestänyt hyvin. Öljyt olen vaihtanut 60 tkm välein. Tosin Vehon hihta huuhtelulle on 900 - 1000 euroa. Ja viimeksi Herttoniemessä eivät tehneet sitä. Kuulemma riittää kun vaihtaa vain 3 litraa. Tänä syksynä vien Vantaalle yksityiselle pajalle, jossa ne huuhtelee ja vaihtaa 300 euroon. Laatikko on kestänyt toistaiseksi hyvin. 2 ja 3 välissä pientä kierrosnousua, mutta se on aina korjaantunut öljynvaihdon jälkeen.
- Termostaatteja meni alussa paljon, nekin 2 vuoden välein. Vaihdatudin Vehossa kaksi kertaa ja kolmannella kerralla tilasin netistä random -termostaatin 8 vuotta sitten, ja se on kestänyt tähän päivään saakka.
- Vuoden 2003 alkupuolella näissä malleissa käytettiin Valeon jäähdyttimiä. Ne olivatkin varsinainen murheenkryyni. Ne olivat varsinainen ongelma. Loppuvuodessa 2003 siirryttiin BEHRin jäähdyttimiin jotka kestivät paremmin. Omassakin on BEHR.
Ajan pitkiä matkoja. Helsingistä Lappiin muutaman kerran vuodessa sekä työajoja. Olen nyttenkin Lapissa ja Hesasta saakka km on kertynyt 3400. Edessä on vielä matka Nordkappiin ja pohjoisimpaan Suomeen. Moottoriöljyt vaihdan 10 000 km välein + suodattimen, 5W-30 tai 0W-30. 3 Kolme vuotta sitten hankin uuden akun, km 330 tkm. Keskikulutus on n. 5,4 l/100 km, pienin lukema taitaa olla 4,4 ja suurin Hesassa pyörien 7,2 l/100 km. Pihdaten pääsee jatkuvaan aina 4,3 l/100 km.
Toinen autoni E500 V8 farkku AMG kulutuslukemat ovat toisenlaiset.
E270 CDI on hyvä auto. Kulutuksessa hakkaa hybridimersun maantieajossa mennen tullen. Koneessa on vääntöä riittävästi eikä ole sitä neloskoneen moukarointiääntä. Ajettavana loistava, jos uhraa sen verran että satsaa conteihin tai misukoihin.
- ohjausnivelet joutuu vaihtamaan usein
- SBC jarruyksikkö on epävarma ja joutuu viemään huollettavaksi suhteellisen tiuhaan. Ja kallis hankkia uutena.
- kylmä talvella, kone ei lämpene ja hyttiin ei siten tule lämpöä.
- automaateilla vaihteisto on aina ongelma, sen ikää tiedetään kestävän 300 000 km ja sitten alkaa ongelmat
- termostaatin kestävyys
- jäähdytin falskaa ja automaatin öljyt sekoittuvat jäähdytinnesteeseen ja rikkovat laatikon
No minulla on juuri tuo edellä mainittu E270 CDI -04.
- Ohjausnivelet meni vaihtoon 2 vuoden välein. Vehossa käyttäessäni aikoinaan, ne vaihdettiin takuuseen ja sen jälkeen kesto on ollut 6 vuotta, ja silloinkin saattoi yksittäinen nivel joutua vaihtoon. Vuoden -88 300D MB:stä niveleitä ei uusittu koskaan, ajoin sillä 514 000 km. Nivelet meni ensimmäisinä vuosina kyllä tiuhaan.
- SBC-jarruyksiköllä on peloteltu ihmisiä paljonkin. Missään omistamasssani autossa ei ole koskaan ollut näin hyviä jarruja kuin tässä. SBC-yksikkö uusittiin takuuseen 200 000 km kohdalla kun vasen takavanne lämpeni. Veho etsi vikaa ja sitä ei löytynyt. Vielä SBC-yksikön vaihdonkin jälkeen jarru lämmitti vanteen. Sitten vaihdettiin jarrusatula ja ongelmat hävisi.
- Kone lämpenee -25 asteen pakkasessa +80 asteeseen n.15-20 km rauhallisen maantieajon jälkeen. Hyttiin saa lämpöä jo muutaman sadan metrin ajon jälkeen, kun sähkövastus hoitaa lämmityksen. Sen teho on riittävä.
- Automaattivaihteisto on kestänyt hyvin. Öljyt olen vaihtanut 60 tkm välein. Tosin Vehon hihta huuhtelulle on 900 - 1000 euroa. Ja viimeksi Herttoniemessä eivät tehneet sitä. Kuulemma riittää kun vaihtaa vain 3 litraa. Tänä syksynä vien Vantaalle yksityiselle pajalle, jossa ne huuhtelee ja vaihtaa 300 euroon. Laatikko on kestänyt toistaiseksi hyvin. 2 ja 3 välissä pientä kierrosnousua, mutta se on aina korjaantunut öljynvaihdon jälkeen.
- Termostaatteja meni alussa paljon, nekin 2 vuoden välein. Vaihdatudin Vehossa kaksi kertaa ja kolmannella kerralla tilasin netistä random -termostaatin 8 vuotta sitten, ja se on kestänyt tähän päivään saakka.
- Vuoden 2003 alkupuolella näissä malleissa käytettiin Valeon jäähdyttimiä. Ne olivatkin varsinainen murheenkryyni. Ne olivat varsinainen ongelma. Loppuvuodessa 2003 siirryttiin BEHRin jäähdyttimiin jotka kestivät paremmin. Omassakin on BEHR.
Ajan pitkiä matkoja. Helsingistä Lappiin muutaman kerran vuodessa sekä työajoja. Olen nyttenkin Lapissa ja Hesasta saakka km on kertynyt 3400. Edessä on vielä matka Nordkappiin ja pohjoisimpaan Suomeen. Moottoriöljyt vaihdan 10 000 km välein + suodattimen, 5W-30 tai 0W-30. 3 Kolme vuotta sitten hankin uuden akun, km 330 tkm. Keskikulutus on n. 5,4 l/100 km, pienin lukema taitaa olla 4,4 ja suurin Hesassa pyörien 7,2 l/100 km. Pihdaten pääsee jatkuvaan aina 4,3 l/100 km.
Toinen autoni E500 V8 farkku AMG kulutuslukemat ovat toisenlaiset.
E270 CDI on hyvä auto. Kulutuksessa hakkaa hybridimersun maantieajossa mennen tullen. Koneessa on vääntöä riittävästi eikä ole sitä neloskoneen moukarointiääntä. Ajettavana loistava, jos uhraa sen verran että satsaa conteihin tai misukoihin.
-
- Mersumies
- Viestit: 2742
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Kyllä se suurin ongelma näissä (ja kaikissa autoissa) on huoltamattomuus, tai "säästäminen" huolloissa.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 23
- Liittynyt: Ti 19.09.2017 11:34
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
W211 -08 OM 646 kilometrejä 714 Tkm
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Metromersu kirjoitti:W211 -08 OM 646 kilometrejä 714 Tkm
Hienot lukemat!
Onko pitänyt vielä jakoketjua vaihtaa?
Onko laatikko 5 vai 7 portainen ja onko siinä ollut isompaa remppaa?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
venit kirjoitti:S211 E270 CDI on moitittu kestävttdesät. Kaikki haluavat 6-koneen, siis 320. Täälläkin on aikojen saatossa kerrottu ko. autoon liittyvistä ongelmista. Vuoden 2004 E270 kuuluu moitittujen listalle ja vikoja on runsaasti, tässä muutama:
- ohjausnivelet joutuu vaihtamaan usein
- SBC jarruyksikkö on epävarma ja joutuu viemään huollettavaksi suhteellisen tiuhaan. Ja kallis hankkia uutena.
- kylmä talvella, kone ei lämpene ja hyttiin ei siten tule lämpöä.
- automaateilla vaihteisto on aina ongelma, sen ikää tiedetään kestävän 300 000 km ja sitten alkaa ongelmat
- termostaatin kestävyys
- jäähdytin falskaa ja automaatin öljyt sekoittuvat jäähdytinnesteeseen ja rikkovat laatikon
No minulla on juuri tuo edellä mainittu E270 CDI -04.
- Ohjausnivelet meni vaihtoon 2 vuoden välein. Vehossa käyttäessäni aikoinaan, ne vaihdettiin takuuseen ja sen jälkeen kesto on ollut 6 vuotta, ja silloinkin saattoi yksittäinen nivel joutua vaihtoon. Vuoden -88 300D MB:stä niveleitä ei uusittu koskaan, ajoin sillä 514 000 km. Nivelet meni ensimmäisinä vuosina kyllä tiuhaan.
- SBC-jarruyksiköllä on peloteltu ihmisiä paljonkin. Missään omistamasssani autossa ei ole koskaan ollut näin hyviä jarruja kuin tässä. SBC-yksikkö uusittiin takuuseen 200 000 km kohdalla kun vasen takavanne lämpeni. Veho etsi vikaa ja sitä ei löytynyt. Vielä SBC-yksikön vaihdonkin jälkeen jarru lämmitti vanteen. Sitten vaihdettiin jarrusatula ja ongelmat hävisi.
- Kone lämpenee -25 asteen pakkasessa +80 asteeseen n.15-20 km rauhallisen maantieajon jälkeen. Hyttiin saa lämpöä jo muutaman sadan metrin ajon jälkeen, kun sähkövastus hoitaa lämmityksen. Sen teho on riittävä.
- Automaattivaihteisto on kestänyt hyvin. Öljyt olen vaihtanut 60 tkm välein. Tosin Vehon hihta huuhtelulle on 900 - 1000 euroa. Ja viimeksi Herttoniemessä eivät tehneet sitä. Kuulemma riittää kun vaihtaa vain 3 litraa. Tänä syksynä vien Vantaalle yksityiselle pajalle, jossa ne huuhtelee ja vaihtaa 300 euroon. Laatikko on kestänyt toistaiseksi hyvin. 2 ja 3 välissä pientä kierrosnousua, mutta se on aina korjaantunut öljynvaihdon jälkeen.
- Termostaatteja meni alussa paljon, nekin 2 vuoden välein. Vaihdatudin Vehossa kaksi kertaa ja kolmannella kerralla tilasin netistä random -termostaatin 8 vuotta sitten, ja se on kestänyt tähän päivään saakka.
- Vuoden 2003 alkupuolella näissä malleissa käytettiin Valeon jäähdyttimiä. Ne olivatkin varsinainen murheenkryyni. Ne olivat varsinainen ongelma. Loppuvuodessa 2003 siirryttiin BEHRin jäähdyttimiin jotka kestivät paremmin. Omassakin on BEHR.
Ajan pitkiä matkoja. Helsingistä Lappiin muutaman kerran vuodessa sekä työajoja. Olen nyttenkin Lapissa ja Hesasta saakka km on kertynyt 3400. Edessä on vielä matka Nordkappiin ja pohjoisimpaan Suomeen. Moottoriöljyt vaihdan 10 000 km välein + suodattimen, 5W-30 tai 0W-30. 3 Kolme vuotta sitten hankin uuden akun, km 330 tkm. Keskikulutus on n. 5,4 l/100 km, pienin lukema taitaa olla 4,4 ja suurin Hesassa pyörien 7,2 l/100 km. Pihdaten pääsee jatkuvaan aina 4,3 l/100 km.
Toinen autoni E500 V8 farkku AMG kulutuslukemat ovat toisenlaiset.
E270 CDI on hyvä auto. Kulutuksessa hakkaa hybridimersun maantieajossa mennen tullen. Koneessa on vääntöä riittävästi eikä ole sitä neloskoneen moukarointiääntä. Ajettavana loistava, jos uhraa sen verran että satsaa conteihin tai misukoihin.
Tässä yksi peloteltu ilmoittautuu.
- Millainen on poljintuntuma noilla jarruilla?
-Onko kulutus lukemat todelliset , vai ajotietokoneen lukemia?
Vain Mersuilla since 2002
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
MB E200 Avantgarde 5g. aut. 722.699 CDI W211 Facelift -08 OM 646.821 Nyt ajettuna 260 tkm
ex MB E320 5g. aut. S210 -98 Avantgarde moottorina M112.941 Ajettu 378tkm. (hirvikolarista => lunareihin. Muuten olisi palvellut vielä pitkään ja hyvin.)
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
SBC jarrut on ihan helevetin hyvät. Tuntuma on jämäkkä koska suoraa yhteyttä ei polkimen männällä jarrupiiriin ole, poljintuntuma 'simuloidaan' erillisellä piirillä. Itse jouduin kaksi kertaa tekemmään täysivoimaisen jarrutuksen väistöllä, toisella kestaa 'vain' kaupunkinopeudessa mutta jälkikäteen analysoituna auto käyttäytyi uskomattoman tasapainoisen tuntuisesti. Omassa jarrulaskuri huitoi jo varmaan aika huimissa lukemissa siinä vaiheessa kun rouva auton lunastukseen laittoi (jossain threadissa olen varmaan lukeman foorumille kirjannut)
Kutoskoneella mulla vei 7.5 L/100km seka-ajossa, 270koneella väyrynen meni tasan 7 litraan.
Kutoskoneella mulla vei 7.5 L/100km seka-ajossa, 270koneella väyrynen meni tasan 7 litraan.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Poljintuntuma on mielestäni "normaali". Ikinä ei ole autossani olleet näin tehokkaat jarrut kuin SBC-yksiköllä varustetut.Metusalem kirjoitti:venit kirjoitti:S211 E270 CDI on moitittu kestävttdesät. Kaikki haluavat 6-koneen, siis 320. Täälläkin on aikojen saatossa kerrottu ko. autoon liittyvistä ongelmista. Vuoden 2004 E270 kuuluu moitittujen listalle ja vikoja on runsaasti, tässä muutama:
- ohjausnivelet joutuu vaihtamaan usein
- SBC jarruyksikkö on epävarma ja joutuu viemään huollettavaksi suhteellisen tiuhaan. Ja kallis hankkia uutena.
- kylmä talvella, kone ei lämpene ja hyttiin ei siten tule lämpöä.
- automaateilla vaihteisto on aina ongelma, sen ikää tiedetään kestävän 300 000 km ja sitten alkaa ongelmat
- termostaatin kestävyys
- jäähdytin falskaa ja automaatin öljyt sekoittuvat jäähdytinnesteeseen ja rikkovat laatikon
No minulla on juuri tuo edellä mainittu E270 CDI -04.
- Ohjausnivelet meni vaihtoon 2 vuoden välein. Vehossa käyttäessäni aikoinaan, ne vaihdettiin takuuseen ja sen jälkeen kesto on ollut 6 vuotta, ja silloinkin saattoi yksittäinen nivel joutua vaihtoon. Vuoden -88 300D MB:stä niveleitä ei uusittu koskaan, ajoin sillä 514 000 km. Nivelet meni ensimmäisinä vuosina kyllä tiuhaan.
- SBC-jarruyksiköllä on peloteltu ihmisiä paljonkin. Missään omistamasssani autossa ei ole koskaan ollut näin hyviä jarruja kuin tässä. SBC-yksikkö uusittiin takuuseen 200 000 km kohdalla kun vasen takavanne lämpeni. Veho etsi vikaa ja sitä ei löytynyt. Vielä SBC-yksikön vaihdonkin jälkeen jarru lämmitti vanteen. Sitten vaihdettiin jarrusatula ja ongelmat hävisi.
- Kone lämpenee -25 asteen pakkasessa +80 asteeseen n.15-20 km rauhallisen maantieajon jälkeen. Hyttiin saa lämpöä jo muutaman sadan metrin ajon jälkeen, kun sähkövastus hoitaa lämmityksen. Sen teho on riittävä.
- Automaattivaihteisto on kestänyt hyvin. Öljyt olen vaihtanut 60 tkm välein. Tosin Vehon hihta huuhtelulle on 900 - 1000 euroa. Ja viimeksi Herttoniemessä eivät tehneet sitä. Kuulemma riittää kun vaihtaa vain 3 litraa. Tänä syksynä vien Vantaalle yksityiselle pajalle, jossa ne huuhtelee ja vaihtaa 300 euroon. Laatikko on kestänyt toistaiseksi hyvin. 2 ja 3 välissä pientä kierrosnousua, mutta se on aina korjaantunut öljynvaihdon jälkeen.
- Termostaatteja meni alussa paljon, nekin 2 vuoden välein. Vaihdatudin Vehossa kaksi kertaa ja kolmannella kerralla tilasin netistä random -termostaatin 8 vuotta sitten, ja se on kestänyt tähän päivään saakka.
- Vuoden 2003 alkupuolella näissä malleissa käytettiin Valeon jäähdyttimiä. Ne olivatkin varsinainen murheenkryyni. Ne olivat varsinainen ongelma. Loppuvuodessa 2003 siirryttiin BEHRin jäähdyttimiin jotka kestivät paremmin. Omassakin on BEHR.
Ajan pitkiä matkoja. Helsingistä Lappiin muutaman kerran vuodessa sekä työajoja. Olen nyttenkin Lapissa ja Hesasta saakka km on kertynyt 3400. Edessä on vielä matka Nordkappiin ja pohjoisimpaan Suomeen. Moottoriöljyt vaihdan 10 000 km välein + suodattimen, 5W-30 tai 0W-30. 3 Kolme vuotta sitten hankin uuden akun, km 330 tkm. Keskikulutus on n. 5,4 l/100 km, pienin lukema taitaa olla 4,4 ja suurin Hesassa pyörien 7,2 l/100 km. Pihdaten pääsee jatkuvaan aina 4,3 l/100 km.
Toinen autoni E500 V8 farkku AMG kulutuslukemat ovat toisenlaiset.
E270 CDI on hyvä auto. Kulutuksessa hakkaa hybridimersun maantieajossa mennen tullen. Koneessa on vääntöä riittävästi eikä ole sitä neloskoneen moukarointiääntä. Ajettavana loistava, jos uhraa sen verran että satsaa conteihin tai misukoihin.
Tässä yksi peloteltu ilmoittautuu.
- Millainen on poljintuntuma noilla jarruilla?
-Onko kulutus lukemat todelliset , vai ajotietokoneen lukemia?
Viimeisen kuukauden aikana keskikulutus oli 5,49 l/100 km. Nämä lukemat saadaan tankkauksesta. Kaupunkiajossa kulutus nousee kahdella litralla. Jos keskikulutus on esim. 5,5 - 6,5 l/100 km, niin sillä ei käytännössä ole mitään merkitystä
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Foorumiin kirjautuminen herjaa jostain syystä mobiiliversiossa,ei meinaa päästää sisään...
Kyllä just nuo mitä Venit luetteli noita vikoja, niin saanut lukea eri paikoista. Toki se nyt on ihan sama mitä auto tahansa googlettelee niin jokaisesta löytyy moittimista ja kehumista kun jokaisella omat merkkimieltymykset. Kiitos infoista, mielenkiintoisia juttuja.
Just eilen oli iltalehdessä juttu jossa jollain oli liki 900000km ajettu Ooppeli. Ja tekstin kun luki niin oli kyllä huoltanut autoa siihen malliin, että sehän se taitaa auton kuin auton ajettavuuden taata jos huoltaminen on herkässä. Hermo meinaa mennä vaan niiden kanssa joita korjuuttanut aina vaan ja aina vaan on rikki. Mutta joku mersukärpänen se on puraissut aikanaan kun näihin mieluummin fyffeä sijoittaa kuin johonkin muuhun.
Tässä autossa jarrut pelittää tällä hetkellä hyvin ja tosiaan laatikko vaihdettu vuosi sitten kun jäähdytysnesteet menny sekaan.
Auto teki sellaista että hävitti tehot, kaasupolkimen painui kesken ajon pohjaan mutta ei ottanut kierroksia. Vaihtoehtoja tutkiessa tuli tämä ilmamassamittari eteen että tekee moista ongelmaa. Isännän kanssa alettiin kattelee missä se sijaitsee, löytyi helposti ja huomattiin että pistoke ei ollut pohjaan asti klikattu kiinni. Sen jälkeen ei ole tehnyt sitä, mutta odotan koko ajan että tekee sen taas... Olisi tuuria että olisi ollut vain kosketushäiriö. Tosin ilmamassamittari ei vissii hirmu kallis osa ole.
Seuraava isompi sijoitus on kosmeettinen, penkit pitää ehkä vaihtaa siistimmät. On nahkapenkit mutta edessä ihan rikki istuinosat ja takana mustekynä ilmeisesti levinnyt.
Kyllä just nuo mitä Venit luetteli noita vikoja, niin saanut lukea eri paikoista. Toki se nyt on ihan sama mitä auto tahansa googlettelee niin jokaisesta löytyy moittimista ja kehumista kun jokaisella omat merkkimieltymykset. Kiitos infoista, mielenkiintoisia juttuja.
Just eilen oli iltalehdessä juttu jossa jollain oli liki 900000km ajettu Ooppeli. Ja tekstin kun luki niin oli kyllä huoltanut autoa siihen malliin, että sehän se taitaa auton kuin auton ajettavuuden taata jos huoltaminen on herkässä. Hermo meinaa mennä vaan niiden kanssa joita korjuuttanut aina vaan ja aina vaan on rikki. Mutta joku mersukärpänen se on puraissut aikanaan kun näihin mieluummin fyffeä sijoittaa kuin johonkin muuhun.
Tässä autossa jarrut pelittää tällä hetkellä hyvin ja tosiaan laatikko vaihdettu vuosi sitten kun jäähdytysnesteet menny sekaan.
Auto teki sellaista että hävitti tehot, kaasupolkimen painui kesken ajon pohjaan mutta ei ottanut kierroksia. Vaihtoehtoja tutkiessa tuli tämä ilmamassamittari eteen että tekee moista ongelmaa. Isännän kanssa alettiin kattelee missä se sijaitsee, löytyi helposti ja huomattiin että pistoke ei ollut pohjaan asti klikattu kiinni. Sen jälkeen ei ole tehnyt sitä, mutta odotan koko ajan että tekee sen taas... Olisi tuuria että olisi ollut vain kosketushäiriö. Tosin ilmamassamittari ei vissii hirmu kallis osa ole.
Seuraava isompi sijoitus on kosmeettinen, penkit pitää ehkä vaihtaa siistimmät. On nahkapenkit mutta edessä ihan rikki istuinosat ja takana mustekynä ilmeisesti levinnyt.
Viimeksi muokannut JoensuunElli, Ke 07.08.2019 11:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Niin ja kulutuksesta, eilen ajoin 160km suuntaansa. Mennessä 4.8 ja tullessa 5.0. Kyllä se paikkaansa tässä ainakin pitää tankkauksen perusteella.
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
270CDI lukemat? Tuota autoa älä myy, koskaan! Tai säästä ainakin moottori...JoensuunElli kirjoitti:Niin ja kulutuksesta, eilen ajoin 160km suuntaansa. Mennessä 4.8 ja tullessa 5.0. Kyllä se paikkaansa tässä ainakin pitää tankkauksen perusteella.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Kyllä 270 cdi - 03.
Tämä on ollut iso yllätys itsellekin, odotin jotain lähemmäksi 6 litraa sataselle.
En toki myyyy Sain niin edulliseen hintaan että kuten sanoin, tähän sijoittaa mielellään. Siksi kyselin alku viestissä kilometreistä että ei ainakaan vissii moottoreiden kanssa ole ollut mitään ihmeellistä.
Tämä on ollut iso yllätys itsellekin, odotin jotain lähemmäksi 6 litraa sataselle.
En toki myyyy Sain niin edulliseen hintaan että kuten sanoin, tähän sijoittaa mielellään. Siksi kyselin alku viestissä kilometreistä että ei ainakaan vissii moottoreiden kanssa ole ollut mitään ihmeellistä.
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Itellä 203 270cdi - 03, kyllä noille lukemille kulutusta näyttää, totuus lienee lähempänä 7litroo/100km. Pitäs kyllä joskus taas ihan tankkaamalla kokeilla, vaikka mitäpä sillä oikijastaan on väliä, kaikki se syö mitä tankkiin laittaa.
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Jokainen 211 270cdi jonka todellinen kulutus on noin viittä litraa sadalle kannattaa tosiaan säilyttää ikuisesti, kaksi niitä taitaa maailmassa olla jotka niin vähällä menee.
Kilometreistä sen verran että vaihdoin tänään erääseen facelift-väyryseen lämmityslaitteen säätimien polttimot. Auto alkuperäisellä omistajallaan, nyt mittarissa vähän päälle 916000 kilometriä.
En koskaan muista onko se 200 vai 220 mutta OM611 cdi kuitenkin. Moottori ja automaattivaihteisto toimivat erinomaisen hyvin, kumpaankaan ei ole tehty remonttia niin että olisi vaihteistoa avattu tai sylinterinkantta moottorista irrotettu. Jakoketju ja kiristin on alkuperäinen. Moottoriöljyt ja suodatin on vaihdettu noin 90 kertaa, vaihteistoöljyt ainakin 15 kertaa.
Tuossa erään W202 konehuone pari vuotta sitten, silloin mittarissa 978000 ja nyt jo toisella kierroksella. Ei ole kantta tarvinnut tuostakaan avata. Öljyjä on vaihdettu ja muutenkin huollettu tiheään.
Kilometreistä sen verran että vaihdoin tänään erääseen facelift-väyryseen lämmityslaitteen säätimien polttimot. Auto alkuperäisellä omistajallaan, nyt mittarissa vähän päälle 916000 kilometriä.
En koskaan muista onko se 200 vai 220 mutta OM611 cdi kuitenkin. Moottori ja automaattivaihteisto toimivat erinomaisen hyvin, kumpaankaan ei ole tehty remonttia niin että olisi vaihteistoa avattu tai sylinterinkantta moottorista irrotettu. Jakoketju ja kiristin on alkuperäinen. Moottoriöljyt ja suodatin on vaihdettu noin 90 kertaa, vaihteistoöljyt ainakin 15 kertaa.
Tuossa erään W202 konehuone pari vuotta sitten, silloin mittarissa 978000 ja nyt jo toisella kierroksella. Ei ole kantta tarvinnut tuostakaan avata. Öljyjä on vaihdettu ja muutenkin huollettu tiheään.
oulaistenliikenne.fi
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Vau, siis yhdellä omistajalla! ja kilometrejä tosiaan löytyy!
Piti oikein nyt laskimella laskea tuo mutu-tuntuma tosta kulutuksesta, mutta silti se ei voi mitenkään seittemää viedä, tai sitten se polttoainemittarikin huijaa. Niin no onko ne jotenkin tietysti yhteyksissä ajotietokoneen kautta
Ajoin viime viikolla 153km suuntaansa, nollasi rippimittarin kun halusin tietää paljonko on pihasta pihaan mihin olin matkalla.
Pykäliä oli kaksi jäljellä kun tankkasin 30 e, sain Teboililta kanta-asiakas alennuksella diisseliä ja muistaakseni se oli 1.34e/l.
Kun tulin takaisin kotiin, oli mittarissa vielä jäljellä 3 pykälää.
Kulutus näytti 5.0.
Että joko tämä on joku raitis yksilö tai nuo sähkövempeleet viilaa mua pahasti linssiin.
Piti oikein nyt laskimella laskea tuo mutu-tuntuma tosta kulutuksesta, mutta silti se ei voi mitenkään seittemää viedä, tai sitten se polttoainemittarikin huijaa. Niin no onko ne jotenkin tietysti yhteyksissä ajotietokoneen kautta
Ajoin viime viikolla 153km suuntaansa, nollasi rippimittarin kun halusin tietää paljonko on pihasta pihaan mihin olin matkalla.
Pykäliä oli kaksi jäljellä kun tankkasin 30 e, sain Teboililta kanta-asiakas alennuksella diisseliä ja muistaakseni se oli 1.34e/l.
Kun tulin takaisin kotiin, oli mittarissa vielä jäljellä 3 pykälää.
Kulutus näytti 5.0.
Että joko tämä on joku raitis yksilö tai nuo sähkövempeleet viilaa mua pahasti linssiin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Niin lisään vielä että vakkarilla ajoin kaikki isot tiet eli suurimman osan matkaa.
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Mun S211 270 CDI vei reilut 7 l/100 km, mutta hasssua sisänsä, että sitä edeltänyt W211 320 CDI vei litran vähemmän. Olisiko korimallilla noin suuri merkitys, vai olisiko 6-pyttynen hieman pihimpi?
Kestävyydestä en osaa sanoa, molemmat vaihdoin pois alle 150 tkm ajettuina.
Kestävyydestä en osaa sanoa, molemmat vaihdoin pois alle 150 tkm ajettuina.
W166 ML350 BE 4Matic '13
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
S205 C200 4Matic '17 (vaimon)
ex: V220 S430 4Matic Lang '05
ex: S203 C180 Kompressor Avantgarde '06 (vaimon)
ex: S211 E270 CDI '04
ex: W211 E320 CDI '03
ex: 7xVolvo
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Kulutuslukemiin kannattaa käydä hakemassa vertaistukea osoitteesta http://www.spritmonitor.de" onclick="window.open(this.href);return false;. Saa sinne toki omat tankkauksensakiin ilmoittaa.
Esimerkki: Henkilöauto, Mercedes-Benz, E—sarja, Diesel, kaikki polttoainelaadut, automaatti, mallinimi "270", vuosimalli 2003-2008, vähintään 1500 km mittaus = https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Palvelun käyttäjiä 53 kpl
Keskikulutukset:
Pienin 6.37
Keskiarvo 8.19
Suurin 10,35
Esimerkki: Henkilöauto, Mercedes-Benz, E—sarja, Diesel, kaikki polttoainelaadut, automaatti, mallinimi "270", vuosimalli 2003-2008, vähintään 1500 km mittaus = https://www.spritmonitor.de/de/uebersic ... owerunit=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Palvelun käyttäjiä 53 kpl
Keskikulutukset:
Pienin 6.37
Keskiarvo 8.19
Suurin 10,35
-
- Mersumies
- Viestit: 631
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
No ei kyllä jostain polttoainemittarin palkeista voi laskea mitenkään kulutusta.JoensuunElli kirjoitti:Vau, siis yhdellä omistajalla! ja kilometrejä tosiaan löytyy!
Piti oikein nyt laskimella laskea tuo mutu-tuntuma tosta kulutuksesta, mutta silti se ei voi mitenkään seittemää viedä, tai sitten se polttoainemittarikin huijaa. Niin no onko ne jotenkin tietysti yhteyksissä ajotietokoneen kautta
Ajoin viime viikolla 153km suuntaansa, nollasi rippimittarin kun halusin tietää paljonko on pihasta pihaan mihin olin matkalla.
Pykäliä oli kaksi jäljellä kun tankkasin 30 e, sain Teboililta kanta-asiakas alennuksella diisseliä ja muistaakseni se oli 1.34e/l.
Kun tulin takaisin kotiin, oli mittarissa vielä jäljellä 3 pykälää.
Kulutus näytti 5.0.
Että joko tämä on joku raitis yksilö tai nuo sähkövempeleet viilaa mua pahasti linssiin.
2007 R 320cdi
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Oma -03 s211 270cdi syöpöttelee sen 6.8-7 sekalaisessa ajossa, matkalla lappiin ja takas menee sellainen 5.6-5.8 tankkaamalla katsottuna.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 25
- Liittynyt: Ma 05.08.2019 14:14
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Tottahan se on että ei oikeastaan mittarista varsinkaan digitaalisesta pysty niin tarkkaa kulutusta laskemaan. Mutta periaatteessa jos se veisi vaikka 7 litraa sataselle, niin silloin se 30e olisi pitänyt kulua, ja viivoja olla jäljellä enää se kaksi.
Jos on toimiva semmoinen vanhan ajan mittari, niin kyllähän siitä näkee missä viisari on, ja montako litraa tankkaat ja ajat kun se on takaisin siinä samassa kohti.
Mutta se on sellaista mutu-tuntumaa. Tällä digitaalisella ei pysty samanlailla arvioimaan.
Nuihin tilastoihin täytynee uskoa ja todeta että tämä auto yrittäneet pitää kuskin hyvällä tuulella ja näyttää pienempää kulutusta kuin todellisuudessa on
Jos on toimiva semmoinen vanhan ajan mittari, niin kyllähän siitä näkee missä viisari on, ja montako litraa tankkaat ja ajat kun se on takaisin siinä samassa kohti.
Mutta se on sellaista mutu-tuntumaa. Tällä digitaalisella ei pysty samanlailla arvioimaan.
Nuihin tilastoihin täytynee uskoa ja todeta että tämä auto yrittäneet pitää kuskin hyvällä tuulella ja näyttää pienempää kulutusta kuin todellisuudessa on
Re: W211 270 cdi Kilometrejä?
Tiedän useita Syöttöpumpputekniikalla olevia vanhoja dieseleitä Peugeotin, Opelin, Vagineen joilla rullattu + 500tkm korjaamatta juuri mitään . Siinä ei ole mitään ihmeellistä .JoensuunElli kirjoitti: Dieseli mersuthan ovat kuuluisia pitkistä kilometreistä,..
Ongelmia alkoi tulemaan 2000 luvun karttuessa saastelaitteiden , juuttuvasiipisten ahtimien , sekä pumppusuutin yms tekniikoiden myötä.
Niillä osataan myös rahastaa.
Näillä kulutuslukemilla on enemmän psykologista kuin taloudellista vaikutusta.