Pastasoosi kirjoitti:Jos tälle tekijä olisi, niin todennäköisesti vaihtaisin moottorin. Kunhan hinta pysyisi järkevänä.
Eihän varmaan osaajalta jolla paikka ja tietämys, niin kauaa menisi.
Englannista tosiaan saisi asennettuna halvalla.
UK.n koneissa kannattaa olla tarkkana koska siellä autopurkaamoiden kulttuuri on aivan toisenlainen kuin Saksassa. Noilla hepuilla on maaninen tarve jättää koneet pesemättä, purkaa käytetyistä moottoreista kaikki apulaitteet ja imusarjat pois, jättää ne suojaamatta aukot avoimeksi (hiekat koneessa) ja jopa valehdella todella härskisti.
Olen ostanut Englannista neljä moottoria, joista yksi oli käytetty, yksi uusi puolimoottori ja kaksi muuta ajamatonta. Tuo käytetty piti olla 50tkm mailia eli 80tkm ajettu mutta öljyä meni noin 3 litraa tuhannella ja kannen irroittamisen jälkeen kävi ilmi ettei sylintereissä näkynyt enää hoonijälkia ja öljypohjassa oli jakopään kiristäjien kappaleita.
Vertailun vuoksi samanlaisessa 260tkm ajetussa oli hoonijäljet selkeästi näkyvissä.
Saksasta olen ostanut kolme ja kaikki ovat olleet viimeisen päälle huoliteltuja. Ensimmäisessä Saksan koneessa oli kaikki apulaitteet ja koppien kannet merkattu värillä, kaikissa aukoissa muovitulpat ja lisäksi apulaitteet oli merkattu sähkökynällä. Paketointi oli muovikääreissä vöillä kiristettynä kuljetuslavaan jossa moottori oli muoviammeessa.
Viimeksi tulleen rahti oli 150€ (UK 240€) ja toimitus kesti neljä päivää. UK:sta on mennyt joskus jopa kolme viikkoa.