W163 ML55 moniurahihnan vaihto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hessu75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 17.06.2014 13:25

W163 ML55 moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Tervehdys kaikki,

Yritin hakua käyttää eri hakusanoilla, mutta ei tuottanut ainakaan vielä tulosta.

Eli,

Meinasin moniurahihnan vaihtaa tuohon otsikon mukaiseen kulkineeseen.

Onko missä kiristin?
En sitä nähnyt, kun konehuoneeseen vilkaisin. Alapuolelta helpompi havaita?

Onko esim ML500 moottorissa sama hihnan vaihtoprosessi? Näyttää löytyvän Youtubessa opetusvideoita helposti.

Kiitos etukäteen vastanneille.

T: Hessu
ML55 aka röhnö.
CLS aka rouvan pirssi
Capri aka tein ite turpo motin ja säästin
Kakspöörä tsetäks nelitöist kesäks
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: W163 ML55 moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Sama prosessi
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
hessu75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 16
Liittynyt: Ti 17.06.2014 13:25

Re: W163 ML55 moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Kiitos vahvistuksesta Timo.
Eli, kiristinrullaa vastapäivään ja rulla vapauttaa jännityksen.
Hihna pois välirullalta. Hihna irti ja uusi samalla tapaa paikalleen.
Käynpä KL-varaosassa...
ML55 aka röhnö.
CLS aka rouvan pirssi
Capri aka tein ite turpo motin ja säästin
Kakspöörä tsetäks nelitöist kesäks
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: W163 ML55 moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Melkein kannattaa samalla vaihtaa se kiristinkin.
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W163 ML55 moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja AK47 »

TimoV kirjoitti:Melkein kannattaa samalla vaihtaa se kiristinkin.
Minimi on vapaarullan vaihto hihnan kanssa, niitä on hajoillut - muovia kun on eikä laakeritkaan ole ikuisia... Kiristimessä voi vaihtaa pelkän rullankin. Tosin en muista saako AMG kiristimeen erillistä rullaa alkuperäisenä. 500 ja Amg kiristimissä on ollut eroja esim M113 500/55 toinen muovirulla toinen peltiä kaksiosainen.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Avatar
TimoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 251
Liittynyt: Ti 27.01.2015 22:17
Paikkakunta: Joensuu

Re: W163 ML55 moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja TimoV »

Mulla leipoi tuossa CLK:ssa kiristin yhden kerran ihan ilmoittamatta. Jännä kokemus. Ja tosiaan kannattaa vaihtaa se vapaarulla kanssa
W211 200cdi 2004 (töissäkuljettaja, kilsahirviö)
W163 ML 55 AMG 2002 (vaimon talvirassi)
W208 430 CLK 1998 (isin hymyntuottaja)
Linhai 500 4x4 T3 2016
Kymco Agility 125
Hirvas 438, Yamaha 55AM (wanha, vesille)
*STAR C3*- apuja tarvittaessa (opettelussa)

W211 220cdi 2003 ex, (vaimon töissäkuljettaja, kilsahirviö II, koneenvaihto OM646 ->OM611 ála atlas)
S203 180K 2004 ex, disclaimer: pysykää erossa M271:stä
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2645
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: W163 ML55 moniurahihnan vaihto

Viesti Kirjoittaja AK47 »

TimoV kirjoitti:Mulla leipoi tuossa CLK:ssa kiristin yhden kerran ihan ilmoittamatta. Jännä kokemus. Ja tosiaan kannattaa vaihtaa se vapaarulla kanssa
Juu niin se mullakin teki kerran, itseasiassa olin aiemmin jo tilannut kiristimen vapaarullan ja hihnan kun vapaarulla oli laakeriltaan väljä ja äänteli. Mutta niin vaan meni muovirulla kiristäjästä. Itse kiristäjä näytti hyvältä mutta se rulla/laakerointi hajosi. Kaverilta meni ajosta viimeviikolla väli/vapaarulla m112 myllystä jossa aikapitkälti samat osat - hihna kapeina soiroina jokapaikan ympärillä. Siihen nähden 14.5 - 30 eur rulla ihan järkevä vaihtaa.

Yleensä nuo on kerennyt vaihtaa kyllä.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Vastaa Viestiin