W124. Alipainepummpuko??

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
ARRSKA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 12.07.2004 22:26

W124. Alipainepummpuko??

Viesti Kirjoittaja ARRSKA »

E300TDT. Tyhjäkäynti "räläkättää" ja viimeaikoina jarrupoljin on ruvennut menemään lattiaan. Aivan kuin ilmaa olisi. Alipainepumppu? Kauanko alkuperäisellä pumpulla pitäis ajaa? Paljoko maksaa uusi asennuksineen?
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Alipainepumppu maksaa n.200 e. Helppo asentaa. Jos se ääni tulee alipainepumpusta todella, niin se kannattaa vaihtaa heti. Siitä voi irrota osia, jotka voi hajottaa paljon muuta.
Rällättävä ääni voi kuulua myös moniurahihnan kiristys laitteistosta, joka ei ole paha homma. Äänen lähteen löytää laittamalla mitkän meisselin kiinni tutkittavaan kohteeseen ja kuunnella. Laturikin voi rapsuttaa.
Alipainepumpun kestosta ei voi sanoa tarkkoja kilometrejä. Isäni pumppu hajosi 500 tkm. kohdalla. Yhellä kaverilla 300 tkm.
ELI selvitä äänen lähde esim. meisselillä ja jos tulee alipainepumpusta, niin en suosittele ajamaan muuta kuin pajalle asti tai vaihdat itse. Pumppuja saa kyllä esim. KL-varaosien hyllyltä. En tiedä mitä veholla maksaa, mut voi sielläkin nykyään jo sopivasti saada.
aaaaaaaaaaaaaaa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: La 28.08.2004 01:10
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: W124. Alipainepummpuko??

Viesti Kirjoittaja aaaaaaaaaaaaaaa »

ARRSKA kirjoitti:E300TDT. Tyhjäkäynti "räläkättää" ja viimeaikoina jarrupoljin on ruvennut menemään lattiaan. Aivan kuin ilmaa olisi. Alipainepumppu? Kauanko alkuperäisellä pumpulla pitäis ajaa? Paljoko maksaa uusi asennuksineen?
Jos pummpu menee, ei jarrupoljin mene lattiaan, vaan joutuu painaa paljon kovempaa poljinta, että auto pysähtyy.

Kannattaa tarkistella jarrut aika pikaseen...
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Joo ei alipainepummppun vika vaikuta jarrupolkimen painumiseen pohjaan. Jarrujärjestelmässä tällöin vikaa. Moottorin/apulaitteiden räpätys toinen ongelma.
ARRSKA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 36
Liittynyt: Ma 12.07.2004 22:26

Venttiilin nostajat?

Viesti Kirjoittaja ARRSKA »

Voisko räläkätys johtua hydraulisista venttiilin nostajista?
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

Kun venttiilinnostajat rallattaa, niin sen kyllä melko helposti kuulee tulevan venttiilikopasta. Itsellä kans raklattaa tyhjäkäynnillä, ja tiedän syypään olevan tuo hihnan kiristyssysteemi, mutta en ole ehtinyt vielä vaihtaa. Pitäisi jo vaihtaa, ennen kuin on liian myöhäistä...

Nappaa sormella (tai sillä ruuvarilla) kiinni siitä hihnankiristimen iskarista (n. 15 cm pituinen kaasupumppu hihnankiristimen päällä). Siinä tuntuu kyllä tärinää sen rallatuksen tahtiin, jos on siitä kiinni. Ja varo flektiä :wink:
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Vastaa Viestiin