MB, kallis hankkia ja kallis pitää
MB, kallis hankkia ja kallis pitää
On se vaan aika kallista MB:llä ajaminen. Ostin tuossa jokin aika sitten W204 200 bensa mersun, jolla nyt on ajettu 70000km. Keväällä meni taka-akselilla oleva valojen korkeudensäätäjä -> 400euroa.
Kesällä heitti kuskin turvavyö toimimasta, ei tullut ulos -> 400euroa.
Nyt käytin B5 huollossa, jonka hinta oli 600euroa. Tulppia vaihdettaessa asentaja huomasi, että öljyä on vuotanut tulpan "koloon".
Eli kannentiiviste on vuotanut. Kansi pois ja uusitiiviste paikoilleen, lisä laskua 200euroa.
Kannen ollessa pois oli asentaja tarkistanut jakopään ajotuksen. 12-astettä väärässä, eikä sitä saatu kohdalleen. Jakohihna venynyt ja syönyt nokkapyörästä hampaat. Korjaamopäälillö arvioi korjauksen hinnaksi 3000euroa.
Saa nähdä mitä vielä tähän vuoteen ennättää tapahtua.... Sit eiku iloisin mielin kohti jakopää remonttia.
Kesällä heitti kuskin turvavyö toimimasta, ei tullut ulos -> 400euroa.
Nyt käytin B5 huollossa, jonka hinta oli 600euroa. Tulppia vaihdettaessa asentaja huomasi, että öljyä on vuotanut tulpan "koloon".
Eli kannentiiviste on vuotanut. Kansi pois ja uusitiiviste paikoilleen, lisä laskua 200euroa.
Kannen ollessa pois oli asentaja tarkistanut jakopään ajotuksen. 12-astettä väärässä, eikä sitä saatu kohdalleen. Jakohihna venynyt ja syönyt nokkapyörästä hampaat. Korjaamopäälillö arvioi korjauksen hinnaksi 3000euroa.
Saa nähdä mitä vielä tähän vuoteen ennättää tapahtua.... Sit eiku iloisin mielin kohti jakopää remonttia.
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
Veli todistaa väkevästi. Ostin Mersun jolla on ajettu alle 30 000 km; rahaa on mennyt jo monta tonnia enkä ole vielä päässyt edes ajamaan. Lieventävänä asianhaarana on auton vuosimalli 1965, mutta pitäisihän sen auton nyt parkissakin ehjänä säilyä. Jos ei olisi sormet rasvassa niin laittaisin reklamaatiota Veholle. Nyt pitää vain tyytyä ryömimään takaisin auton alle. Tai mahtuu siellä oikeastaan konttaamaankin, kun on sen verran maavaraa.
Viimeksi muokannut 404.113, Ma 23.09.2019 14:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
Joo niin näyttää nykyisin olevan,oli joskus -90 luvulla useampikin vanha Mersu ja parhaimmillaan yli 80 tuhatta ,korjauskustannukset 100€. Tietysti tähän päälle normaalit huollot ja öljynvaihdot. Nyt myös vanha W203 mutta päästy 1000 km ja kustannukset 3000 eikä vikaa vielä ole löytynyt,vikana päästöt.
-
- Mersumies
- Viestit: 684
- Liittynyt: La 21.02.2015 14:16
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
Ketjun aloittaja jos olisi lukenut foorumia tuskin olisi tuolla moottorilla (M271) ostanut koskaan mersua, mutta kalliiksihan se tulee kun kaikkea roskaa menee ostamaan. Jälkikäteen on helppo olla viisas, mutta paskoja (moottoreita/laatikoita) mahtuu kaikkiin merkkeihin ja nettiä selaamalla tulee kyllä pahimmat viat nopeasti julki...
Toinen asia milloin tulee kalliiksi mersuilu kun käyttää huolloissa ja ostaa osat merkkikorjaamolta, mutta se on oma päätös ja siitä ei kannata valittaa. (Huolto 600e (jos oli perushuolto) ja anturi 400e (jos oli korkeudensäätöanturi ongelmana)
)
Toinen asia milloin tulee kalliiksi mersuilu kun käyttää huolloissa ja ostaa osat merkkikorjaamolta, mutta se on oma päätös ja siitä ei kannata valittaa. (Huolto 600e (jos oli perushuolto) ja anturi 400e (jos oli korkeudensäätöanturi ongelmana)

2007 R 320cdi
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
Ei kilometrin aina kaikkea kerro. ikä ja sääolosuhteet tekee temppunsa, noilla kilometrimäärillä niin taitaa olla sitä turvavyötä renkattu paljon joten ei ihmeellistä. Lyhkäsiä pätkiä, kylmäkäynnistyksiä paljon niin tekee hallaa ketjulle joka venyessään nokkapyörille. Tossa hetkisitten kattelin +220tkm ajetun M271 jakopäätä niin ketjussa ei nimeksikään venymää eikä nokkapyörät kuluneet, auto ollut samalla käyttäjällä 40tkm -- > .Matti62 kirjoitti:On se vaan aika kallista MB:llä ajaminen. Ostin tuossa jokin aika sitten W204 200 bensa mersun, jolla nyt on ajettu 70000km. Keväällä meni taka-akselilla oleva valojen korkeudensäätäjä -> 400euroa.
Kesällä heitti kuskin turvavyö toimimasta, ei tullut ulos -> 400euroa.
Nyt käytin B5 huollossa, jonka hinta oli 600euroa. Tulppia vaihdettaessa asentaja huomasi, että öljyä on vuotanut tulpan "koloon".
Eli kannentiiviste on vuotanut. Kansi pois ja uusitiiviste paikoilleen, lisä laskua 200euroa.
Kannen ollessa pois oli asentaja tarkistanut jakopään ajotuksen. 12-astettä väärässä, eikä sitä saatu kohdalleen. Jakohihna venynyt ja syönyt nokkapyörästä hampaat. Korjaamopäälillö arvioi korjauksen hinnaksi 3000euroa.
Saa nähdä mitä vielä tähän vuoteen ennättää tapahtua.... Sit eiku iloisin mielin kohti jakopää remonttia.
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
Jakopään osat maksaa merkkiliikkeestä haettuna 1500e. Loppu on työtä, öljyä ja jäähdytinnestettä. Miasäpäin vaikutat?Matti62 kirjoitti:On se vaan aika kallista MB:llä ajaminen. Ostin tuossa jokin aika sitten W204 200 bensa mersun, jolla nyt on ajettu 70000km. Keväällä meni taka-akselilla oleva valojen korkeudensäätäjä -> 400euroa.
Kesällä heitti kuskin turvavyö toimimasta, ei tullut ulos -> 400euroa.
Nyt käytin B5 huollossa, jonka hinta oli 600euroa. Tulppia vaihdettaessa asentaja huomasi, että öljyä on vuotanut tulpan "koloon".
Eli kannentiiviste on vuotanut. Kansi pois ja uusitiiviste paikoilleen, lisä laskua 200euroa.
Kannen ollessa pois oli asentaja tarkistanut jakopään ajotuksen. 12-astettä väärässä, eikä sitä saatu kohdalleen. Jakohihna venynyt ja syönyt nokkapyörästä hampaat. Korjaamopäälillö arvioi korjauksen hinnaksi 3000euroa.
Saa nähdä mitä vielä tähän vuoteen ennättää tapahtua.... Sit eiku iloisin mielin kohti jakopää remonttia.
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
Jos ostit liikkeestä niin 6kk aikana ei tarvi piilevien vikojen suhteen lompakkoa etsiä. Tuo myllyn vika nyt menee juurikin sellaiseen mitä ostaerssa ei voi tietää ja se on siellä jo muhinut. Jos yksityiseltä niin sit hankalaa.Matti62 kirjoitti:On se vaan aika kallista MB:llä ajaminen. Ostin tuossa jokin aika sitten W204 200 bensa mersun, jolla nyt on ajettu 70000km. Keväällä meni taka-akselilla oleva valojen korkeudensäätäjä -> 400euroa.
Kesällä heitti kuskin turvavyö toimimasta, ei tullut ulos -> 400euroa.
Nyt käytin B5 huollossa, jonka hinta oli 600euroa. Tulppia vaihdettaessa asentaja huomasi, että öljyä on vuotanut tulpan "koloon".
Eli kannentiiviste on vuotanut. Kansi pois ja uusitiiviste paikoilleen, lisä laskua 200euroa.
Kannen ollessa pois oli asentaja tarkistanut jakopään ajotuksen. 12-astettä väärässä, eikä sitä saatu kohdalleen. Jakohihna venynyt ja syönyt nokkapyörästä hampaat. Korjaamopäälillö arvioi korjauksen hinnaksi 3000euroa.
Saa nähdä mitä vielä tähän vuoteen ennättää tapahtua.... Sit eiku iloisin mielin kohti jakopää remonttia.
Tehtaan goodwilliä nyt nuilla kilometreillä voisi kysellä ainakin alennusta aina kun joku paikka jonka pitäisi kestää hajoaa.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
Otsikon lukemisen jälkeen teki mieli laskea oman auton kulut.
C200 cdi -06, ostettu noin 370tkm ajettuna ja nyt mittarissa 560tkm ja 4 vuotta kulunut.
Kaikkiin varaosiin mukaanlukien tuulilasi,renkaat,pyörien suuntaukset ja katsastusmaksut kulut ovat aika tarkalleen 8000e.
Seuraavaan huoltoon on jo varattuna osat ja tuossa summassa mukana kaikki + varastosta löytyy myös muutamat suuttimen prikat,pitimet ja pultit,uudet pyyhkijän sulat,10kpl öljynsuodattimia, raitisilmansuodatin ja vähän laatikkoöljyä ja suodatin yms kaikenlaista pienempää.
Isoimmat rahasyöpöt ovat olleet uusi hydrauliyksikkö pakkasella tapahtuneista hassuista vaihdoista johtuen ja samalla repcon teki turbiinin,laatikkoöljyt noin 50tkm välein (muistaakseni 8 litraa),pahasti vuotava hammastanko,castrol edge joka vaihdolla 10-15tkm välein.
Kertaakaan ei olla tiensivussa oltu. Akun takia parkkiruutuun kyllä on jääty...
Tuo 8000e ei sisällä tuikutusta,dieselveroa,vakuutusta eikä polttoaineita. Eikä tosiaan noin 200e maaleja kun takaluukku ja takakaaret muutama vuosi sitten ruiskuteltiin uudestaan. Mutta ei mielestäni mahdottomat kulut. Toki kaikki työt tehty itse paitsi pyörien suuntaus 3-4 krt liikkeessä.
C200 cdi -06, ostettu noin 370tkm ajettuna ja nyt mittarissa 560tkm ja 4 vuotta kulunut.
Kaikkiin varaosiin mukaanlukien tuulilasi,renkaat,pyörien suuntaukset ja katsastusmaksut kulut ovat aika tarkalleen 8000e.
Seuraavaan huoltoon on jo varattuna osat ja tuossa summassa mukana kaikki + varastosta löytyy myös muutamat suuttimen prikat,pitimet ja pultit,uudet pyyhkijän sulat,10kpl öljynsuodattimia, raitisilmansuodatin ja vähän laatikkoöljyä ja suodatin yms kaikenlaista pienempää.
Isoimmat rahasyöpöt ovat olleet uusi hydrauliyksikkö pakkasella tapahtuneista hassuista vaihdoista johtuen ja samalla repcon teki turbiinin,laatikkoöljyt noin 50tkm välein (muistaakseni 8 litraa),pahasti vuotava hammastanko,castrol edge joka vaihdolla 10-15tkm välein.
Kertaakaan ei olla tiensivussa oltu. Akun takia parkkiruutuun kyllä on jääty...
Tuo 8000e ei sisällä tuikutusta,dieselveroa,vakuutusta eikä polttoaineita. Eikä tosiaan noin 200e maaleja kun takaluukku ja takakaaret muutama vuosi sitten ruiskuteltiin uudestaan. Mutta ei mielestäni mahdottomat kulut. Toki kaikki työt tehty itse paitsi pyörien suuntaus 3-4 krt liikkeessä.
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
Näin on, kyllä olisi kannattanut lukea foorumia, mutta nyt kun on jo housuissa niin.... Monenlaista automerkkiä ja mallia on kerinyt vuosien varrella olla, mutta en tällaisiin vikoihin ole törmännyt.
Tietenkin jakopää on kuluva osa, mutta olis voinut kuvitella, että MB:n ininöörit osaisivat jo tehdä vähän kestävämmän ketjun ja hammasrattaan, mutta eiih... Kyllä johtotähden loiste on aikatavalla himmentynyt.
RRR77 kyselit, että missä päin vaikutan, niin Kuusamon seudulla.
Tietäiskö kukaan saisko tällaisella jakoketjusarjalla ko. vian korjattua https://www.autodoc.fi/fai-autoparts/12205567" onclick="window.open(this.href);return false; . Hintakin "vain" 497,51 €. Merkkiliikkeessä nokka-akselin pyöränkin hinta olisi jo 900€ ja niitähän menisi kaksi (tämä siis Rovaniemen MB-huollossa).
Autohan oli w204 200CGI vm.2011.
Tietenkin jakopää on kuluva osa, mutta olis voinut kuvitella, että MB:n ininöörit osaisivat jo tehdä vähän kestävämmän ketjun ja hammasrattaan, mutta eiih... Kyllä johtotähden loiste on aikatavalla himmentynyt.
RRR77 kyselit, että missä päin vaikutan, niin Kuusamon seudulla.
Tietäiskö kukaan saisko tällaisella jakoketjusarjalla ko. vian korjattua https://www.autodoc.fi/fai-autoparts/12205567" onclick="window.open(this.href);return false; . Hintakin "vain" 497,51 €. Merkkiliikkeessä nokka-akselin pyöränkin hinta olisi jo 900€ ja niitähän menisi kaksi (tämä siis Rovaniemen MB-huollossa).
Autohan oli w204 200CGI vm.2011.
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
Aika hintavalta kuulostaa tuo 900e nokkapyörä, viimeksi kun haettiin jakoketju, kumpikin nokkapyörä, laahain, kiristin ja jtn muuta sälää niin koko pakka maksoi muistaakseni jotain 1600e luokkaa.
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=m2 ... r&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
Kannattaa lisätä hakuun kirjaimet "cgi" niin ei tule atlaksen linkin tapaan vanhempienkin nokkapyörät tarjolle.
wiimax.fi
Re: MB, kallis hankkia ja kallis pitää
CGI nyt laitettu hakuun ja tälläistä tulee
https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=m2 ... r&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=m2 ... r&_sacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-