w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (kylmänä)
w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (kylmänä)
Noniin eli heti kun sai yhden vian kuntoon niin eiköhän sieltä tullut seuraava taas tilalle.
Auto siis 2002 w211 220cdi. Moottori alkanut tärisemään kylmänä tyhjäkäynnillä, vähän kierroksia kun nostaa niin ei tärise. Tärinä siis sen verran kova että tuntuu selkeästi kun istuu auton sisällä. Suuttimien paluuvuodot ok, hehkut vaihdettu n.20tkm sitten, kaikki huollot ok. Ei anna asiaan liittyviä vikakoodeja. Kierrosluku normaaleissa lukemissa. Osaisitteko kertoa mistä alkaisin etsiä vikaa? Mietin voisiko imusarjan/egr tukkoisuus aiheuttaa vastaavaa ongelmaa?
puolilämpimänä alkaa siis käymään normaalisti.
Edit: kilometrit unohtui 200tkm ajettu
Auto siis 2002 w211 220cdi. Moottori alkanut tärisemään kylmänä tyhjäkäynnillä, vähän kierroksia kun nostaa niin ei tärise. Tärinä siis sen verran kova että tuntuu selkeästi kun istuu auton sisällä. Suuttimien paluuvuodot ok, hehkut vaihdettu n.20tkm sitten, kaikki huollot ok. Ei anna asiaan liittyviä vikakoodeja. Kierrosluku normaaleissa lukemissa. Osaisitteko kertoa mistä alkaisin etsiä vikaa? Mietin voisiko imusarjan/egr tukkoisuus aiheuttaa vastaavaa ongelmaa?
puolilämpimänä alkaa siis käymään normaalisti.
Edit: kilometrit unohtui 200tkm ajettu
Viimeksi muokannut Snickers, Ke 09.10.2019 22:42. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (KYLMÄNÄ)
Missäs kunnossa moottorin kumityynyt on ? Ettei olis rikki ,irti
Star
Re: w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (KYLMÄNÄ)
En ole tarkistanut kumityynyjä. Jos olisi irti tai huonossa kunnossa niin eikö pitäisi tuntua myös lämpimänä?
Re: w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (kylmänä)
Eikös niissä ole viskovaimennuskin, sehän voi olla lämpöriippuvainen
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (kylmänä)
Lieneeköhän meillä sama vika. Auto on w204 220cdi -11, ajettu 240tkm. Kylmänä tyhjäkäynnillä auto täristää välillä ihan hytissä asti, samoin D-päällä pysähtyessä. kierroslukumittari värähtää tuolloin aavistuksen ylöspäin. Kaasua painaessa tärinää ei esiinny eikä myöskään kun lämmöt nousee yli 60ast. Lämpimänä käy siis mielestäni nätisti. Huollossa huoltomies huomasi tuon eka kerran kun nosturin nokassa auto oli heilunut, epäili että käy vajaalla tuolloin. Polttoaineen syöttöön tuo varmasti jotenkin liittyy. Suuttimet näytti päälle päin OK:lle eikä vikakoodejakaan antanut minkäänlaisia. Itse epäilen paineensäädintä. Mahd. O-renkaat falskaa tai muuten venttiili ei pelitä kylmänä oikein? Vaatiiko paineensäätimen tai määränsäätimen vaihto mitään koodailuja vai onko ns. plug&play hommia?
S204 220 CDI -11
W126 500 SE -87
W126 500 SE -87
Re: w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (KYLMÄNÄ)
Moottorin ja laatikon kumityynyjä tarkistelisin itse ensimmäisenä. Laatikon tyyny on halpa ja helppo vaihtaa. Moottorin tyynyt sit kalliimpia ja vähän hankalammassa paikassa vaihtaa.Bomber4 kirjoitti:Missäs kunnossa moottorin kumityynyt on ? Ettei olis rikki ,irti
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Re: w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (kylmänä)
Ei. Ennenkuin on näistä johtuvassa vikatilassaKukenukem kirjoitti:Vaatiiko paineensäätimen tai määränsäätimen vaihto mitään koodailuja vai onko ns. plug&play hommia?
Star
Re: w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (kylmänä)
Snickers kirjoitti:Noniin eli heti kun sai yhden vian kuntoon niin eiköhän sieltä tullut seuraava taas tilalle.
Auto siis 2002 w211 220cdi. Moottori alkanut tärisemään kylmänä tyhjäkäynnillä, vähän kierroksia kun nostaa niin ei tärise. Tärinä siis sen verran kova että tuntuu selkeästi kun istuu auton sisällä. Suuttimien paluuvuodot ok, hehkut vaihdettu n.20tkm sitten, kaikki huollot ok. Ei anna asiaan liittyviä vikakoodeja. Kierrosluku normaaleissa lukemissa. Osaisitteko kertoa mistä alkaisin etsiä vikaa? Mietin voisiko imusarjan/egr tukkoisuus aiheuttaa vastaavaa ongelmaa?
puolilämpimänä alkaa siis käymään normaalisti.
Edit: kilometrit unohtui 200tkm ajettu
Löytyikö tärinään ratkaisua?
S204 220 CDI -11
W126 500 SE -87
W126 500 SE -87
Re: w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (kylmänä)
Päivitystä tilanteeseen vähän myöhässä.
Eli vika lieveni aika paljon ekan postauksen jälkeen = ensimmäisen kiihdytyksen jälkeen ei enää täristänyt joten annoin auton olla. Nyt tänä syksynä kun kelit on alkanut viilenemään niin vika on tullut takaisin ja aloin tutkimaan asiaa uudestaan.
Aloitin suuttimien paluuvuodon testauksella kylmällä moottorilla ja tuloksena 1. ja 4. suuttimen paluuvuoto melkein kaksinkertainen.
Irroitin molemmat suuttimet ja puhdistin kärjet ultraääni pesurilla. Lopputuloksena moottori ei tärise enää kylmänä, mutta tärisee tyhjäkännillä silloin kun auto on täysin lämmin. Tärinä korostuu vielä kun laittaa ilmastoinnin ''0'' napista pois päältä.
Tein uuden paluuvuoto testin lämpimänä ja tuloksena 4. suutin antaa huomattavasti korkeampaa paluuvuotoa.
Eli 1. suuttimen kärki ollut varmaan tukossa ja 4. on muuta vikaa.
https://prnt.sc/uusotg" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkin takaa löytyy kuva viimeisestä testistä.
Vasemmalta oikealle 1,2,3 ja 4 suutin. 1 ja 3. suuttimen määrät lähes samat.
Luulen että 2. suuttimen ero johtuu siitä että se ei ole alkuperäisosa. Tai sitten se on vain vähiten kulunein, en tiedä.
1., 3. ja 4. suutin osanumero = 0445110 055
2. suutin =0986435 133
Tänään hommattu uusi suutin päivitän tätä vielä kun olen saanut sen kiinni.
Eli vika lieveni aika paljon ekan postauksen jälkeen = ensimmäisen kiihdytyksen jälkeen ei enää täristänyt joten annoin auton olla. Nyt tänä syksynä kun kelit on alkanut viilenemään niin vika on tullut takaisin ja aloin tutkimaan asiaa uudestaan.
Aloitin suuttimien paluuvuodon testauksella kylmällä moottorilla ja tuloksena 1. ja 4. suuttimen paluuvuoto melkein kaksinkertainen.
Irroitin molemmat suuttimet ja puhdistin kärjet ultraääni pesurilla. Lopputuloksena moottori ei tärise enää kylmänä, mutta tärisee tyhjäkännillä silloin kun auto on täysin lämmin. Tärinä korostuu vielä kun laittaa ilmastoinnin ''0'' napista pois päältä.
Tein uuden paluuvuoto testin lämpimänä ja tuloksena 4. suutin antaa huomattavasti korkeampaa paluuvuotoa.
Eli 1. suuttimen kärki ollut varmaan tukossa ja 4. on muuta vikaa.
https://prnt.sc/uusotg" onclick="window.open(this.href);return false;
Linkin takaa löytyy kuva viimeisestä testistä.
Vasemmalta oikealle 1,2,3 ja 4 suutin. 1 ja 3. suuttimen määrät lähes samat.
Luulen että 2. suuttimen ero johtuu siitä että se ei ole alkuperäisosa. Tai sitten se on vain vähiten kulunein, en tiedä.
1., 3. ja 4. suutin osanumero = 0445110 055
2. suutin =0986435 133
Tänään hommattu uusi suutin päivitän tätä vielä kun olen saanut sen kiinni.
Re: w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (kylmänä)
Paluuvuoto johtuu yleensä suutimen sisällä olevan teflon(?) renkaan kulumasta.
Kuvan vuodot on aika hyvin jiirissä, eroahan sallittiin 25% (tai sinne päin)
Jos suutin on tyystin väärä (pitää epc:stä katsoa onko), voi se yksin aiheuttaa epätasaista käyntiä. Suutinhan kannattaa olla myös koodattu ECUlle oikein.
Kuvan vuodot on aika hyvin jiirissä, eroahan sallittiin 25% (tai sinne päin)
Jos suutin on tyystin väärä (pitää epc:stä katsoa onko), voi se yksin aiheuttaa epätasaista käyntiä. Suutinhan kannattaa olla myös koodattu ECUlle oikein.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 494
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (kylmänä)
ota kokeeksi egr piuha irti. kun tyhjäkäynnilläkin se antaa pakokaasua, niin syttyminen voi vähän olla niin ja näin.
moottorin lämmön lisääntyminen lisää tietysti palon helppoutta, mutta myös egr voi antaa lisää pakokaasua.
moottorin lämmön lisääntyminen lisää tietysti palon helppoutta, mutta myös egr voi antaa lisää pakokaasua.
W212 E350cdi
Re: w211 moottori tärisee tyhjäkäynnillä (kylmänä)
Noniin tuli vaihdettua 4. suutin ja nyt kone käy mainiosti!
Tos alotus tilanteessa tosiaan suuttimien paluuvuoto oli tosi lähellä toisiaan, piti vissii mennä vähä enemmän rikki että saa syyn selville.
Oletan myös että tuo nelonen oli kunnossa kun tein alotus postauksen ja ykkönen vähän tukossa.
Lisäys vielä että tuossa kuvassa varmaa vähän hämää määriä lasin muoto. 4 kuppi on myös niin piripinnassa että 1 tippa olisi varmaan läikyttänyt sen yli.
Tos alotus tilanteessa tosiaan suuttimien paluuvuoto oli tosi lähellä toisiaan, piti vissii mennä vähä enemmän rikki että saa syyn selville.
Oletan myös että tuo nelonen oli kunnossa kun tein alotus postauksen ja ykkönen vähän tukossa.
Lisäys vielä että tuossa kuvassa varmaa vähän hämää määriä lasin muoto. 4 kuppi on myös niin piripinnassa että 1 tippa olisi varmaan läikyttänyt sen yli.