W204 250 CDI täydellinen konerikko
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
Kiitos Sepeto, että laitoit vielä viestiä noista oireista edeltävästi. Eli hyvinkin piilevänä voi nämä oireilla ilmeisesti.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=178106" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa edellä olevassa threadissa oli ollut käynnistymisongelmia puolilämpimänä. Kaikki suuttimen korjausarvot kunnossa auton ollessa käynnissä. Ilmeisesti sitten vuotanut sammuksissa männän päälle diisselit ja kun auto lyöty toistuvasti käyntiin on ollut paineet aika kovat ja vaurio syttynyt.
Eli summasummarum jos jotain pientäkin häikkää ja epäilet suutinvikaa niin starin päähän tutkailemaan mistä voisi olla kysymys. Taitaa olla aika tuurissaan sit jos kohalle sattuu
Sepetolle vielä, jos vaan kehtaat ja jaksat niin päivittele ketjua miten sait auton kuntoon ja mihin ratkaisuun päädyit.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=178106" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa edellä olevassa threadissa oli ollut käynnistymisongelmia puolilämpimänä. Kaikki suuttimen korjausarvot kunnossa auton ollessa käynnissä. Ilmeisesti sitten vuotanut sammuksissa männän päälle diisselit ja kun auto lyöty toistuvasti käyntiin on ollut paineet aika kovat ja vaurio syttynyt.
Eli summasummarum jos jotain pientäkin häikkää ja epäilet suutinvikaa niin starin päähän tutkailemaan mistä voisi olla kysymys. Taitaa olla aika tuurissaan sit jos kohalle sattuu
Sepetolle vielä, jos vaan kehtaat ja jaksat niin päivittele ketjua miten sait auton kuntoon ja mihin ratkaisuun päädyit.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
Läheskään kaikki suutin viat ei näy testerillärawpower kirjoitti:Kiitos Sepeto, että laitoit vielä viestiä noista oireista edeltävästi. Eli hyvinkin piilevänä voi nämä oireilla ilmeisesti.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=178106" onclick="window.open(this.href);return false;
Tuossa edellä olevassa threadissa oli ollut käynnistymisongelmia puolilämpimänä. Kaikki suuttimen korjausarvot kunnossa auton ollessa käynnissä. Ilmeisesti sitten vuotanut sammuksissa männän päälle diisselit ja kun auto lyöty toistuvasti käyntiin on ollut paineet aika kovat ja vaurio syttynyt.
Eli summasummarum jos jotain pientäkin häikkää ja epäilet suutinvikaa niin starin päähän tutkailemaan mistä voisi olla kysymys. Taitaa olla aika tuurissaan sit jos kohalle sattuu
Sepetolle vielä, jos vaan kehtaat ja jaksat niin päivittele ketjua miten sait auton kuntoon ja mihin ratkaisuun päädyit.
Mökkillä
'
'
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
Okei. Eli jos oireita ja testeri näyttää ok niin sit suuttimet irti ja testaukseen asiantuntevalle pajalle?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 494
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
en tiedä päteekö mitenkään, mutta cummins dieseleistä sanoivat, että vuotavan suuttimen voi huomata siten, että painaa kaasua paikallaan, että kierrokset nousee esim 2000. Sitten pitää hetken siinä ja kun päästät kaasun niin terveillä suuttimilla moottori putoaa suoraan tyhjäkäynnille. Jos pudotuksen aikana on joku porras tai hidastuma, niin se viittaa siihen, että suutin vuotaa.
W212 E350cdi
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
Mihin asti näitä Delphin suuttimia on käytetty, vai käytetäänkö yhä edelleen?
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
Tarkoitat varmaan mersuissa mutta tarkoitatko nimenomaan piezoja vai yleensä Delphin suuttimia? Kai sullakin delphit on?tahtoomersun kirjoitti:Mihin asti näitä Delphin suuttimia on käytetty, vai käytetäänkö yhä edelleen?
-
- Mersumies
- Viestit: 2738
- Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
Kyllä mersuja tarkoitin ja 651 konetta juurikin. 220cdi on luonnollisesti nyt mielenkiinnon kohde.
Perheessä:
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
X 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
Onko nuo suutinongelmat nimenomaa Delphin pietzojen ongelma vai yleensä Delphin suuttimien ongelma??DBFI kirjoitti:Tarkoitat varmaan mersuissa mutta tarkoitatko nimenomaan piezoja vai yleensä Delphin suuttimia? Kai sullakin delphit on?tahtoomersun kirjoitti:Mihin asti näitä Delphin suuttimia on käytetty, vai käytetäänkö yhä edelleen?
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 494
- Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
https://forums.mercedesclub.org.uk/inde ... 388/page-6" onclick="window.open(this.href);return false;
näyttää siltä, että kun autot ovat olleet uusia, niin suuttimia on vaihdettu muutaman tonnin ajettuihin jo ja useita kertoja.
varsin uskottava juttu kyllä tuo, että jos piezo joka aukeaa 5 kertaa tahdille, ei kestä sitä mitä perinteinen solenoidi suutin. 200tkm on käytännössä auennut miljoonan km veroisesti. mutta eipä silti, noita piezoja oli näemmä hajonnut paljon 3500milessa.
näyttää siltä, että kun autot ovat olleet uusia, niin suuttimia on vaihdettu muutaman tonnin ajettuihin jo ja useita kertoja.
varsin uskottava juttu kyllä tuo, että jos piezo joka aukeaa 5 kertaa tahdille, ei kestä sitä mitä perinteinen solenoidi suutin. 200tkm on käytännössä auennut miljoonan km veroisesti. mutta eipä silti, noita piezoja oli näemmä hajonnut paljon 3500milessa.
W212 E350cdi
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
Nuo piezothan oli näissä alkupään om651 2009-2011 ilmeisesti ja juurikin 220cdi ja 250cdi:ssä. Nämähän jo näihin vaihdettu tosiaan takuuseen jo ihan alkumetreillä..Nurmituomas kirjoitti:https://forums.mercedesclub.org.uk/inde ... 388/page-6
näyttää siltä, että kun autot ovat olleet uusia, niin suuttimia on vaihdettu muutaman tonnin ajettuihin jo ja useita kertoja.
varsin uskottava juttu kyllä tuo, että jos piezo joka aukeaa 5 kertaa tahdille, ei kestä sitä mitä perinteinen solenoidi suutin. 200tkm on käytännössä auennut miljoonan km veroisesti. mutta eipä silti, noita piezoja oli näemmä hajonnut paljon 3500milessa.
Ilmeisesti myös sitten nämä delphin solenoidit vikaantuu jossain vaiheessa. Toisilla herkemmin kuin toisilla. Mikä lie sitten syynä? Valmistusvirhe? käyttö? Tuntuu, että näitä on mennyt välillä 150tkm jo rikki ja sitten toisilla koneilla ajetaan yli 500tkm.
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
Kun puhutaan merkistä delphi, niin se jo kertoo kyseessä olevan paskalaatua. Om642 moottorissa on boschin piezosuuttimet ja ne toimii ongelmitta. Kumma kun ei eivät keksineet näihin uusiin moottoreihin ostaa stanadyneltä ruiskutustekniikkaa, olis koko paletti kasassa.
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: W204 250 CDI täydellinen konerikko
Lieneekö ongelmaa korjattu OM654 mallissa laittamalla koneeseen rautamännät alumiinisten sijaan?